Outlander cruise ei toimi

Kasperi_83

Member
Liittynyt
20 Elokuu 2018
Sijainti
Liminka
Auto 2.2hdi 2010. Mikähän vakionopeudensäädintä vaivaa ku ei lähe päälle? On/off nappia ku painaa ni cruise vaan vilahtaa näytössä mut ei pysy päällä. Ekaksi se teki et ku oli ajanu jonkin aikaa ni se heitti cruisen päältä ja sit ku auto oli jonkin aikaa sammuksissa ni se taas pelasi vähän aikaa. Nyt ei yritäkkään enää toimia. Onkohan kenelläkään ollut samanlaista/ mittään käsitystä et mikä tota vaivaa? Absi anturi vaihdettiin ku ei absitkaan pelannu. Korjaamolla ei löytynyt mitään vikakoodeja cruiselle.
 
Ei oo abs etc, valoo tms päällä?
Ja kantsii rele tarkastaa, perinteisellä paperiklippi hypyllä sais koitettuu mut elä vaa jätä Jos lähtee toimii, uus rele maksaa pari kybää timanttitiskiltä, yks kans et putsaat liitännät ja katot et kunnossa, merkkitesterillä said can väylän katottuu onko sulussa jossa ja Jos nii missä, vie aikaa 5min
 
Juu ei oo vikavaloja päällä. Kaikki muu pelaa, mut ei toi cruise. Varmaan helpoin ku käytän autoo merkkitesteris ni jos se alkas sieltä aukeemaan ku noi relehommat on vähän vieraita itelle. :)
 
Juu ei oo vikavaloja päällä. Kaikki muu pelaa, mut ei toi cruise. Varmaan helpoin ku käytän autoo merkkitesteris ni jos se alkas sieltä aukeemaan ku noi relehommat on vähän vieraita itelle. :)
se voi olla että sinne on jääny koodi muistiin siitä abs anturista ja sen takia ei toimi, cruise vaatii ehjät abs:t (rengaspaine tunnistimet) ja etc:n toimiakseen
 
Oireet samat kuin oli Pajerossa ennenkuin tulppasin EGR:n, karsta mappianturilla sekotti..
 
Egr on poistettu vähän aikaa sitte käytöstä ja tulppasin sen. Egr on kyl aika karstanen. Kannattais varmaan putsata se vaik otettu pois käytöstö? Millä aineella se onnistuis helpoiten?
 
Liqui Molyllä on ainakin kaasuläpän puhdistusainetta joka voisi olla aika hyvä tuohon.
 
Noni. Käytin auton delta-autossa tutkituttaan. Kuulemma ratin kellojousi viallinen. Ainaki deltas aika helkkarin kallis. 275e osa+ n. 150e vaihto ja koodaus.
Löytyyköhän tuohon halvemmalla tuota kellojousta? Ja miten koodaus? Onnistuuko se ainoastaan merkkiliikkeessä?
 
oiskohan tuossa mahdollista että olis päässy likaa,pölyä sinne kellojousen kontaktipinnalle, puhdistus saattais auttaa..
 
Mulle kävi tänä aamuna samoin, että cruise ei mennyt päälle, merkkivalo vain vilahti. Silloin oli juuri 3 astetta lämmintä ja kojelautaan tuli varoitus että nyt voi olla jäätä tiellä...
Päivällä koitin taas ,niin jopas toimi ihan kuin ennenkin. Tällöin oli jo reilusti lämpimämpää.
Kuvittelenko vain, vai voisiko asioilla olla yhteyttä?
 
Päivitys edelliseen: vaikka on lämmin ilma, ei cruise mene päälle kun autolla lähtee liikkeelle, valo vain vilahtaa. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, cruise taas toimii. Timanttitiskillä veloittavat pelkästä vian etsinnästä (=OBD-koodien luku) 127 euroa. Hmmm...
 
Päivitystä: Kellojousi/spiraali vaihdettu deltassa. Edelleen cruise vaan vilahtaa... :( olivat korjaamollakin vähän ymmällään ku olivat varmoja et siinä vika. No parin viikon päästä lisätutkimuksiin/ valohoitoon... Saa nähä millasen laskun keksivät loppujen lopuksi...
 
Tutkimuksien jälkeen ECU:ssa pitäisi olla vika. :( no uutta ecua en ala ostamaan niin jäljelle jää yrittää korjata se. Raahessa on yks liike joka tekee noita korjauksia. Kysymys kuuluukin et onko tuo ecun irroittaminen millainen homma ja mikä loota se on tuolla konehuoneessa ja voiko sen itse irroittaa?
 
Taitaa olla oma ecu sillä vakkarilla, Outladerissa olevan paikkaa en tiedä.
Luulis löytyvän sisätiloista( keskikonsolista tai kojelaudan alta),.
 
Takaisin
Ylös Bottom