Outlander käyttökokemuksia

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Outlander käyttökokemuksia

tuRboman sanoi
Netistä löytyneessä 2003 vuoden malliesitteessä (englanniksi) on vakkari esitelty.
Mulla tuossa ´04 2.4i:ssä on jälkiasenteinen ja huono. Vois hommata paremman kun tietäis mistä ja minkälaisen.
Goldcruise.

Paras jälkiasenteinen, ja parempi kuin monessa automerkissä tehdasvakiokaan.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Outlander käyttökokemuksia

tuRboman sanoi
Netistä löytyneessä 2003 vuoden malliesitteessä (englanniksi) on vakkari esitelty.
Mulla tuossa ´04 2.4i:ssä on jälkiasenteinen ja huono. Vois hommata paremman kun tietäis mistä ja minkälaisen.

ST sanoi
Goldcruise.

Paras jälkiasenteinen, ja parempi kuin monessa automerkissä tehdasvakiokaan.

ST on varmaan oikeassa vaijerilla varustetuista autoista puhuttaessa kuten kysyjän auto mut uudempiin alkaen gen2. suosittelen e-Cruisea.
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Outlander käyttökokemuksia

Basbarduu sanoi
ST on varmaan oikeassa vaijerilla varustetuista autoista puhuttaessa kuten kysyjän auto mut uudempiin alkaen gen2. suosittelen e-Cruisea.
Jenkeissä cruisea on ollut saatavilla ilm. jossain varustetasossa vakionakin, mutta onko euromalleihin saanut mihinkään? Käsittääkseni ei ainakaan tuohon oikeaan moottorivaihtoehtoon... ::)
 

tuRboman

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Vs: Outlander käyttökokemuksia

ST sanoi
Goldcruise.

Paras jälkiasenteinen, ja parempi kuin monessa automerkissä tehdasvakiokaan.

Mulla tuossa on CruiseControl niminen (joo-o! ) ja kaikki palikat näyttää olevan yks-yhteen GoldCruisen kanssa. Ohjaimet ja servo noin päällisin puolin.
Kyllä tuo nopeuden pitää, mutta kun asettaa nopeuden, niin ensin kiihdyttää hieman yli ja löysää alle kunnes nopeus löytyy. Ärsyttävä ominaisuus!

Täältä https://www.dropbox.com/s/6n61je0puwdguxo/outlander-2003-owners-manual.pdf?dl=0
Löytyy manuaali, jossa orkkis Cruise on kuvattu.
 

Kaapola

New Member
Liittynyt
8 Tammikuu 2015
Vs: Outlander käyttökokemuksia

Olen nyt pari kk ajellut -08 mallin Outlanderilla (2.4 MIVEC) ja muuten ihan tyytyväinen, mutta aika pettynyt noihin ajo ominaisuuksiin huonommilla teillä.
Nyt varsinkin kun tiet ovat jäisiä ja muhkuraisia niin auto tuntuu täristävän ja kolahtelevan tosi herkästi.
Onkohan kukaan onnistunut parantamaan tuota alustaa mukavammaksi esim. iskunvaimentimien vaihdolla tms..?
 

tuRboman

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Vs: Outlander käyttökokemuksia

Mulla on tämä vanhempi koppa, eli 2004 mallinen. Mutta kuitenkin alustasta täytyy todeta, että sen tulee olla kunnossa ennenkuin ajo-ominaisuuksia voi kovin arvioida. Mulla oli hirveästi rengasmelua ja hivenen epämääräisyyttä ohjauksessa. Pahiten oireili pitkittäis-uraisella, eli karhutulla tiellä.

Käytin paikallisella pajalla ja asentajalle ohjeeksi, että kaikki nivelet & puslat jotka on yhtään huonot / väljät / kuluneet, niin vaihtoon. No, tilattiin kasa puslia ja parit nivelet sekä varattiin uus aika pajalle kunhan osat saapuu.

Nyt on remppa tehty. Turhaan olin moittinut rengasmelua. Jostain oli kantautunut runkoon huonon puslan kautta. Hiljeni aivan radikaalisti! Tätä en osannut odottaa, vaikka toki tiesin että kyllä niillä puslilla voi olla tekemistä melun kanssa.
Samaten ohjaus on nyt napakka & tarkka sekä suuntavakaa maantiellä vaikka ois hieman karhu-uraakin. Ja vielä lisäksi kaikki turhat kolahtelut ja
mulahtelut muhkuraisella sekä jäisellä tiellä katos sen sileän tien.
Iskarit jäi alkuperäiset.

Joten tulee vain mieleen, että voisko sulla olla samankaltaista hommaa tiedossa? Mulla tuossa nyt 165tkm mittarissa.
Vaihtoon meni raidetangonpäitä, vakaajanpuslia, tukivarsien puslia, sekä pitkittäistä että poikittaista. Ja nyt sai jopa kulmatkin säädettyä spekseihin.
 

pilhaus

New Member
Liittynyt
28 Helmikuu 2014
Vs: Outlander käyttökokemuksia

Jep, samoja oireita täälläkin havaittu, alla -05 2.0 tUrbo, jolla ajettu nyt 125tkm. Katoin jo keväällä, kun talvirenkaita vaihtelin suvikumeihin, että alustassa ei taida olla _ihan_ kaikki kohillaan, kun pari rengasta oli kuluneet lähes käyttökelvottomiksi sisäreunoista. Sittemmin syksyllä kesäautoni myytyä, laitoin kyllä nuo surkeat renkaat takaisin alle ja se oli v-i-r-h-e. Ensimmäisten liukkaiden tultua huomasin nopeasti, että nyt pitää alkaa tekee jotain, ei tolla pysty ajamaan. Auto meni etenkin jäisellä tiellä kuin ajokoira, ei mitään tuntumaa tiehen ja täysin levoton hiljaisissakin nopeuksissa. Tämän seurauksena marssin sitte rengasliikkeeseen ja uusi Goodyearin setti nastakumeja alle. Sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen, josta tulikin tuomio, että takapäässä pitkittäistukivarsien etummaiset puslat täysin loppu ja aurauksen säätötangot totaalisen jumissa. Kyllähän ton nyt silmälläkin näki, takarenkaat lintassa niinku teini-bemarissa konsanaan. Nyt on ne tukivarsien puslat vaihdettu ja siihen loppu kolahtelut ja auton käytös rauhottui oleellisesti. Ensi viikolla vaihdetaan ne aurauksen säätötangot epäkeskopultteineen ja josko sitten sais vaikka kulmat kohilleen takaakin ja Mitsun menemään suoraan...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander käyttökokemuksia

Eli Febest:in se perämurikan kannatinpusla on tämä vissiin:
http://www.ebay.com/itm/121766680730?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

febest nro: MAB-CU20DM2
 

epsis

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2020
Sisätilat ja istuinkorkeus Outlander MIVEC (bensaversio) vastaan PHEV(hybrid).

Vuosimallit 2015-2016. tai miksei 2014 myös. Olen itse 190cm pitkä äijä ja kun täälläpäin ei ole kyseisiä autoja tarjolla, enkä ole päässyt kokeilemaan esimerkiksi istuinkorkeutta, niin osaisiko joku sanoa millaiset päätilat/sisätilat noissa em. autoissa on? Onko tämänpituisen toiveitakaan sopia sisälle istumaan kunnolla. Kun katsoo koeajovideoita, niin niistä jää tunnelma että koeajajat ovat huomattavasti pienempikokoisia kuin itse olen, joten niistä ei oikein voi päätellä mitään.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Hyvin sopii. Itse olen 184cm pitkä ja voisin ajaa herraskaisesti silinteri päässä. En ole tosin kokeillut mutta sen verran tilaa on että uskoisin.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Minä olen myös 190 ja ajan aika takaa, jolloin ihan ylimpään asentoon en voi pumpata penkkiä, kun se noustessaan siirtyy samalla eteen.
Melkein ylimmässä asennossa kumminkin. Pään tilaa jää vielä reilusti, mutta häikäisysuoja on aavistuksen turhan alhaalla. Kait tuota sais väänneltyä eikä ole mikään iso juttu.
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
Saab maailmasta hyppäsin outlanderiin joka on allekirjoituksessa,muutama nopea kysymys:

- Voiko sisustan/rekisterikilven valot laittaa led polttimoiksi ilman että alkavat vilkkumaan,onko siis minkään väylän perässä kuten ng 9-3 saabissa?
- Paljonko tämmösen tc-sst 2.2 hidin (vai d-id?) pitäisi oikein kuluttaa? Kun maantietä ajoin,näytti keskikulutus olevan jotain 8l/100km luokkaa,alla jotkut nokian kitkat. Hetkellinen kulutus näytti välillä 5-6 litraa
- Onko tiettyjä paikkoja josta lähteä ehtimään resonointiääntä edestä,taajamassa kun ajelee niin jokin resonoi välillä konehuoneen suunnalta,vai joko tämä laatikko porsi? Vedossa ei nypytä yms. ja kaippa tämä normaalisti vaihtaa?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Rekkarin valot voit laittaa ledeiksi ilman että ne rupeaa vilkkumaan kun käytät laadukkaita polttimoja. Itse olen käyttänyt Osramin ledpolttimoita. Ne on kylläkin mun makuun turhan kirkkaat rekkarille ja parempi paikka niille on parkkipolttimoina.
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
moottorikoodi 4HK
JMBXMCW7WBF011687 alustanumero

MITSUBISHI OUTLANDER II (CW_W) 2.2 DI-D 4WD 2011 156hv​


Tämmösiä tulee kun bilteman rekkarihakuun laittaa,joten kertokaapas te,kumpi moottori tämä on? Saabit oli helppo oppia,vain pari vaihtoehtoa vaan näissä on aika sekavasti nämä moottorityypit minusta näin alkuun :D
Lisäksi olisin kyselly varmuutta asiaan,että millainen lämmitin on hyvä asentaa,laittaako defan säteilylämmitin pohjaan ja akkulaturi samaan,vai joku muu? webastoa tai aiempia lämmittimiä ei ole,ja hieman arveluttaa tuleva talvi ilman lämmitintä. jos tämä kestää sinne asti :unsure: aina epäilys kun tuntemattomaan merkkiin siirtyy eikä tunne tapoja.
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
miksi calix? onko muka jotain eroa defaan? ajatuksena ylläpitolaturi ja tosiaan ehkä letku/säteily lämmitin,lataisi akkua samalla ku on roikassa. mutta olinko lukevinani jostain että letkulämmitin saattaa sekoittaa kylmäkäynnistystä? Antaneeko jollekkin anturille väärää tietoa ulkolämpötilasta?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Asian vierestä, mutta ottakaa huomioon että jos auto on sähkölämmityksessä sen 1-2:n tuntia niin akkulaturi ei kummosia kerkiä lataamaan, nuohan taitaa olla 4Ah tehosia suurelta osin..
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
siksi säteilylämmitintä mietin,voi olla yön yli huoletta.

Tuossa kun ajelin,niin vaihde kun vaihtuu,kuuluu semmonen resonointi/korahdus ääni,mutta mielestäni vaihde kytkeytyy päälle hyvin,eikä nylkytä tai mitään,ei edes täyskaasuvedossa. Oisko n.1500rpm alueella. Onko hälyyttävää? Jos on,kuinka paljon korjaus maksaa :D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Asian vierestä, mutta ottakaa huomioon että jos auto on sähkölämmityksessä sen 1-2:n tuntia niin akkulaturi ei kummosia kerkiä lataamaan, nuohan taitaa olla 4Ah tehosia suurelta osin..
Olen käyttänyt 5A mallia ja vaikka se ei ehtisi lataamaan paljoa niin akku kuitenkin lämpenee hieman latauksessa ja sen myötä antaa virtaa starttiin, sekä lähtee nopeammin latautumaan kun auto on käynnissä. En näe että akkulaturista olisi mitään haittaa vaan pelkästään hyötyä.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Ei siitä todellakaan haittaa ole vaan tarkoitan sitä että esim. Eberin/Webaston kanssa tuo lyhyt ajastettu lataus ei riitä ellei ajo ole pidempiaikaista.
Lyhyessä talviajossa jolloin käytetään auton omia sähkölaitteita paljon kulutus on niin suurta ettei akku kerkeä ottamaan vastaan pienessä ajassa kulutettua varausta.
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
Defan letkulämmittimen ja siihen kiinteän laturin hommasin,asennusta odotellessa. Se resonointi ääni on jännä,kuuluu myös kun auto on parkissa,vaihe p:llä ja n.1500rpm kuuluu räminä. en oo vielä selvitelly onko joku pellin pala huonosti kiinni vai laatikon hilutko ne siellä ehtii ulos reittiä. Olisiko joku ystävällinen ja linkkaisi jo etukäteen jos on saatavilla tähän tc-sst lootaan korjaussarjaa,vai meneekö koko laatikko uusiksi? En nyt oikeasti usko että se laatikko ääntää kerran vaihtaa niin nätisti,vaan hyvä se on pelotella ihteä kaiken varalta :D

Ja näin saabbien jälkeen olen yllättyny miten hyvältä tuo selkävaivaiselle tuntuu tuo auto,kunhan etupään kolinat ja tuon räminän korjaa niin oikein lupsakka kampe.
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
laitoin osramin ledit rekkarille,hyvin toimii.
mutta ne ei toimi parkkien tilalla? mikäs juttu se tuo on,kokeilin 2 eri lediä ja kumminkin päin,ei pala,välillä tosin jäi palamaan,sitten ne välillä välkkyi,ja sitten taas ei palanu. mutta lasipolttimo palaa. xenon valot on jos on merkitystä.

räminän syy taisi olla joku muovi konetilassa,ei rämise enää.
 
Viimeksi muokattu
Ylös Bottom