Outlander moottorin lämmitys?

Mottomies

New Member
Liittynyt
27 Huhtikuu 2020
Morjes.

Tuli hommattua ensimmäinen mitsu. Outlander 2.2did. 2010vm ajettu 118tkm. Melkonen löytö, vieläpä sopuhintaan. Auto tuotu etelä ruottista, tietysti ilman minkäänlaista lämmitintä. Nyt olis mietinnässä mikä olis paras ratkasu. Webasto toki mutta jonkin verran tulee lyhyttä matkaa ajettua... ideoita otetaan vastaan. Ja itse ajattelin lämmittimen laittaa niin kertokaa hyvät paikat missä on tilaa esim. Webastolle.

Autosta voi muutenki kertoa specsejä mitä kannattaa seurata, tai mitä tyyppivikoja on. Jos haluaa auttaa uutta mitsun omistajaa. Kaikki tähän asti vaikuttaa erittäin hyvältä.

Thäänks
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Täältä jos jaksat lueskella niin löydät paljonkin tietoa autostasi. Oikean puoleisen umpion taakse saa ainakin Webaston ThermoTop Evon asennettua.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Laita perinteinen sähkölämmitin ja sisähaara.
Minulla on Webasto ja se ei ole toiminut enää vuosiin.
Kerran jo siihen pumpunkin uusin ( 300 e luokkaa ) ja toimi noin 6 kk.
 

Mottomies

New Member
Liittynyt
27 Huhtikuu 2020
Laita perinteinen sähkölämmitin ja sisähaara.
Minulla on Webasto ja se ei ole toiminut enää vuosiin.
Kerran jo siihen pumpunkin uusin ( 300 e luokkaa ) ja toimi noin 6 kk.

Tätä juuri itsekin mietin että kun auto kuitenki aina yöt sähkön lähellä että vois olla kestävämpi ratkasu. Akunki kannalta.
 

Mottomies

New Member
Liittynyt
27 Huhtikuu 2020
Okei kiitoksia vinkeistä. Mites onko sulla kokemusta thermo topista? Se on ilmeisesti paljon tehokkaampi ko defan lämmittimet? Eikä ees pahan hintanen...
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Ei ole kokemusta Thermo Topista.
Noista Webastoista on vain huonoja kokemuksia ( myös toisessa autossani )= syö akkua, ohjelmointi on räpeltelyä, kauko-ohjain pitää parittaa jos patteri loppuu, vesipumput hajoaa, ei aina lähde lämmittämään jne.
Verkkosähköllä toimivat ovat edullisia ja varmatoimisia.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Kumma juttu kun meidän perheessä ei ole saatu vielä koskaan yhtäkään Webastoa hajalle vaikka miltei kaikissa autoissa on ollu sellaset. Myös veneiden Webastot on toimineet ~30 vuotta. Veneiden Webastot on huollettu jossain vaiheessa ja ne täytyy varmaan vaihtaa jossain vaiheessa kun niin vanhoihin laitteisiin ei saa enää välttämättä kaikkia varaosia.
 

Huhan Kolli

Member
Liittynyt
20 Elokuu 2017
Jos sähköiseen päädyt, niin tt-thermolle vahva suositus. Eli kierrättävä lämmitin, jolla moottori lämpeää niin että viisarikin nousee
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Jälkiasennettu Webasto oli ok, mutta BMW tehdasasenteinen väyläweba oli ongelmallinen. Ei kyllä itse laitteessa se vika vaan auton elektroniikka ei herännyt kun piti lämmittää, joskus lähti vasta kun avas lukituksen tai oven. Webastoltakin on sellainen sähkö-weba.
 
Ylös Bottom