Outlander PHEV -14 Led valot

Waltsu

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2019
IMG_20190904_183523.jpg
Kerrokaahan viisaammat, miten saan nuo Led valot palamaan?
Manuaalista en löytänyt muuta kun sumuvalojen käytöstä tietoa.
 

k0rni

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2019
Todennäköisesti olet ajan hermolla, mutta mitsussa on DRL valot (running day lights), joka siis vaihtaa automaattisesti lyhtyjä valoisuuden mukaan. Eli valaisimeen tulee kaksi piuhaa (sumuvalo + ajovalo) ja jonkun verran älyä. Jos on vaihdettu pelkkä LED-sumu niin tuo mainitsemani toiminto ei toimi, eikä ajovalo näin ollen toimi.

Jos laitat sumuvalot päälle niin palaako?

Toki jos tuo setti on DRL-mallia niin epäilisin etuvastusongelmaa. Tai sitten tuo LED-viritys on ylipäätään kytketty väärin..

e. korjailtu tekstin luonnetta
 
Viimeksi muokattu

Waltsu

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2019
Kiitoksia vastauksesta. Nyt auto on palannut kotiin ja heti koittamaan tuo sumuvalojen palaminen. No eipä palanut edes sumuvalot.
Liikenteessä olen nähnyt vastaavia valoja Pheveissä, joten luulen ettei ole itse asennettu. Hollannin tuonti kyseessä.
Täytyypä hullossa näyttää samalla, kun poistavat tuon ylimääräisen ajonesto härpäkän.
 

k0rni

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2019
Olen melko varma ettei ainakaan -14 phevejä ole tehtaalta lähtenyt ledeissä vaan kaksi polttimoisina halogeeneinä. Voit katsoa mitä nuo valaisimet on syönyt, tuo polttimo ympärillä oleva kate on kiinni muutamalla klipsulla, saat sen irti helpohkosti kun avitat sopivalla työkalulla joko katteen sisä tai ulkopuolelta ja vedät sen irti. Valo on kiinni kolmella philipsillä.

Olettaisin että nuo ovat jossain kohtaa jälkiasennettu ja jos ei ole toiminut sun aikana lainkaan niin epäilisin että muunnin/etuvastus on paskana. Sinne jonnekin katteiden sisään on varmaan piilotettu musta mötikkä, joka saattaa olla kaput.

Mene ja tiedä.. Jos omaat fluken ja intoa tutkia asiaa niin koita piippailla minne asti tulee jännite ja miten tuo asennus on toteutettu
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Noi on joku itse asentanut, tarvike valaisimet. Mulla tälläiset https://www.aliexpress.com/item/32962102058.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dHB985Y polttimot alkuperäisissä P13W kannalla, ja on erittäin hyvät, todella valkoista valoa ja kirkkaat suosittelen ehdottomasti......ainut et katsastukseen vaihdan pois ja sitten taas takaisin:D
Todellinen valotehohan nuissa on kuitenkin heikohko ja myös valokuvio on todennäköisesti perseellään. Mulla on Outlanderissa jotkin edellisen omistajan laittamat LED umpiot ja vaimon ASX:ään laitoin Osramin LEDfogit jotka on loistava parannus alkuperäisiin.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tuohon vuosimalliin sai myös alkuperäisenä lisävarusteena DRL-/sumuvaloledit. Sitä en tiedä tulivatko jo tehtaalta vai vaihdettiinko tuonnin yhteydessä. Aika moni hankki ne alkuperäiset jälkikäteen ebaysta tms. koska olivat paljon edullisemmat kuin virallisilta Mitsun myyjiltä.
 

Waltsu

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2019
Määräaikaishuollon yhteydessä katsoivat noi valot. Puskurin takaa oli joku liitin hajonnut ja sen vaihdolla selvittiin.
Alkuperäiset lisävarusteet ovat nuo, tiesivät huollossa kertoa.
 
Ylös Bottom