Outlander PHEV -14 vikakoodit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MikaO
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MikaO

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2023
Moi.

Kohta neljä viikkoa sitten Mitsu jätti tielle hyytyen kesken ajon ja vilkutellen EV Faultia, vakkarin tutkan vikaa ja joku muu kolme kirjaiminen vika, mikä ei jäänyt mieleen. Aikaisemmin ei mitään ongelmaa toiminnassa. Ajoakun kuntokin vaikuttanee hyvältä, kun kesällä sillä ajelee vajaat 30km kaupungissa.

Autolla ajettu 109tKm.

Auto hinattiin Hedinille, mistä sain pari päivää sitten tietää vikakoodit. Mahdollinen korjaus vasta selvittelyjen jälkeen, johon tarviivat päivän...
Varuiksi olen kysellyt jo lähialueen korjaamoilta (joilla luvat korkeajännitetöihin, Hedinillä täällä niitä lupia ei ole) aikoja ja mahdollisuuksia. Joka paikassa porukka vielä lomilla.

Takuutahan autossa ei enää ole. Lisäksi Ruotsalainen veijari tämä yksilö...
Käsittääkseni autossa on alkuperäinen 12V akku, mutta vikakoodit ei kuulemma viittaa sen hyytymiseen, vaikka voi osaan syyllinen ollakin. En tiedä sitte.

Vikakoodit:

C1776
C1753
P1A39
P0ABF (nolla taitaa olla toi toinen merkki)
P1AAD

Villejä veikkauksia mistä voinee johtua?
Kellään ollut samaa vikakoodikomboa ja kokemusta miten paljon lompakkoa venyttämällä hommasta selvinnyt? =D

En tiedä ikeäkö vai nauraa, kun autosta vielä velkaa ja korjausarvio oli 1000-13000 €..
Jos korjauskustannukset nousee tähtitieteellisiksi, niin ei kait muuta mahdollisuutta kun pistää auto paaliin.

Kiitos vastauksista.
 
Vaihtaisin nyt ihan ekana sen 12V akun. Ei siitä nyt ainakaan haittaa voi olla.

Noiden koodien perusteella äkkiseltään vilkaistuna BMU ei kykene toimimaan ja auto heittää suojat päälle. Mitä auto näyttää 12V akun jännitteeksi? Mikä ajoakun varaustaso oli kun matka katkesi? Kerro muutenkin tarkemmat tiedot autostasi kuten vuosimalli.
 
Vaihtaisin nyt ihan ekana sen 12V akun. Ei siitä nyt ainakaan haittaa voi olla.

Noiden koodien perusteella äkkiseltään vilkaistuna BMU ei kykene toimimaan ja auto heittää suojat päälle. Mitä auto näyttää 12V akun jännitteeksi? Mikä ajoakun varaustaso oli kun matka katkesi? Kerro muutenkin tarkemmat tiedot autostasi kuten vuosimalli.
Auto on tosiaan nyt siellä Hedinillä. En tiedä, mikä on 12V akun jännite. Näkeekö sen jostain valikoistakin, ilman fyysistä akusta mittaamista? :unsure:
Ajoakku oli tyhjä, kun matka loppui. Oltiin ajettu jo noin 30km, joten bensalla oli menty jo tovin matkaa.
Vuosimalli on tuossa otsikossa, eli 2014 :)

Hedinin politiikka on aikas nihkeä kertoa mitään. Esim asentajan kanssa en päässyt suoraan juttelemaan, vaan piti keskustella arvuutellen tiskin takana istuvan kanssa.
 
Viimeksi muokattu
Harvemmin 12v akun huono kunto jätättää ajosta tielle. Tosiaan vikakoodeista ei varmuudella pysty mitään vikaa välttämättä sanomaan, mutta nuo koodit viittaisi tiedonsiirtokatkoksiin ajoakun 12v johdotuksissa. Katkokset tosiaan voi johtua sekä alhaisesta 12v akun varauksesta, kuin myös esimerkiksi katkenneesta johdosta/hapettumasta jollakin liittimellä. Ajoakun 12v johdotuksen liittimet sekä johdot on jokseenkin hyvällä paikalla ottamaan osumaa jos on mennyt jostain ryteiköstä autolla.
 
Vähintään kannattaa katsoa että sen pikkuakun johdot on kunnolla kiinni navoissa ja se akku näyttää ehjältä.
 
Onko tämä edennyt mihinkään? Tietoa missä olisi mahdollinen vika?
Eipä ole juuri edennyt..
Toissapäivänä sain tietää, ettei Hedinillä ole mahdollisuutta korjausta tehdä.
Auto lähtee nyt ensiviikolla toiselle korjaamolle hinurin kyydillä.
315€ sai Hedinille maksaa siitä, etteivät tehneet sille mitään.
Katellaan mitä toinen korjaamo siitä löytää.

Johan tässä vasta 2kk ollaan ilman autoa oltu..
 
Vaihtaisin nyt ihan ekana sen 12V akun. Ei siitä nyt ainakaan haittaa voi olla.

Noiden koodien perusteella äkkiseltään vilkaistuna BMU ei kykene toimimaan ja auto heittää suojat päälle. Mitä auto näyttää 12V akun jännitteeksi? Mikä ajoakun varaustaso oli kun matka katkesi? Kerro muutenkin tarkemmat tiedot autostasi kuten vuosimalli.
12V akku testi oli tehty. Akussa ei mitää vikaa.
Kuulemma todella harvassa on tilanteet, että 12V akun vika jättäisi tielle.
 
Ainakaan ne digitestereillä tehdyt akkutestit ei välttämättä ole täysin luotettavia.
 
Eipä ole juuri edennyt..
Toissapäivänä sain tietää, ettei Hedinillä ole mahdollisuutta korjausta tehdä.
Auto lähtee nyt ensiviikolla toiselle korjaamolle hinurin kyydillä.
315€ sai Hedinille maksaa siitä, etteivät tehneet sille mitään.
Katellaan mitä toinen korjaamo siitä löytää.

Johan tässä vasta 2kk ollaan ilman autoa oltu..
Aivan.
Meillä olisi täysin samat viat ja akkutunnistinta epäillään että olisi vikana.
Marmorilta 300e ja taitaa olla päivän työ vaihtaa.
Ottaako sinun autosi virtaa vastaan kun laittaa lataukseen?
 
Aivan.
Meillä olisi täysin samat viat ja akkutunnistinta epäillään että olisi vikana.
Marmorilta 300e ja taitaa olla päivän työ vaihtaa.
Ottaako sinun autosi virtaa vastaan kun laittaa lataukseen?
Tänään vissiikin lähtee nyt akku irti ja avaukseen. BMU vikaa epäilevät.
Latauksesta en tiedä, onko sitä edes yritetty edellisessä korjaamossa (merkkiliike). Tuskin ovat yrittäneet, kun 12V akkukin päästetty menemään niin tyhjäksi ettei autoa saanut vapaalle ennen lisävirran antamista..

Tämä "ei merkkikorjaamo" sai siis vikaa selville noin tunnin tutkimisen jälkeen. Merkkikorjaamolla meni 2kk ja mitään ei selvinnyt.
 
Viimeksi muokattu
Tänään vissiikin lähtee nyt akku irti ja avaukseen. BMU vikaa epäilevät.
Latauksesta en tiedä, onko sitä edes yritetty edellisessä korjaamossa (merkkiliike). Tuskin ovat yrittäneet, kun 12V akkukin päästetty menemään niin tyhjäksi ettei autoa saanut vapaalle ennen lisävirran antamista..

Tämä "ei merkkikorjaamo" sai siis vikaa selville noin tunnin tutkimisen jälkeen. Merkkikorjaamolla meni 2kk ja mitään ei selvinnyt.
Okeei, kehtaatko laitella tänne päin väliaika tietoja mitä sieltä löytyy?
 
Moi! Toivottavasti asia on ratkennut tähän mennessä. Selvisikö lopullinen syy?
Itsellä vähän vastaava tilanne meneillään ja auto odottaa tarkempia tutkimuksia. Kuulemma 12V akussa ei vikaa.
 
Joo, eli akun sisältä oli virta-anturi sökähtäny. Uus osa 300€ muistaaksein. Tuli kalliiksi, kun irrottaessa akkua pikalatauspiuhan liittimet oli niin haperoa, ettei kestänyt. Piti vaihtaa se 70cm pitkä johto, joka oli 1400€

Auto siis kunnossa päivän huollon jälkeen toisessa korjaamossa. Merkkiliike ois vaan vaihtanu uuden ajoakun..

Älkää helvetissä viekö merkkiliikkeisiin korjattavaksi, jos takuu on mennyt. Ne ei osaa tehdä näköjään mitään.

E-expert korjaamoja suosittelen. Heillä verkosto auttaa toisiaan ja vaihtavat osia keskenään tarvittaessa.

Mitsu lähti nyt vaihtoon ja täyssähkö MG tuli tilalle. Paska vaan, että näidenkin merkkihuolto on Hedinillä
 
Kiitos tiedosta! Hyvä, että tuli kuitenkin kuntoon. Oma auto nyt odottelee merkkiliikkeen pihassa tutkintaa, joten täytyy varmaan odotella mitä sieltä sanovat.
 
Takaisin
Ylös Bottom