Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

Freju

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2020
Tykkäykset
5
#51
Täälläkin puhellaan 8v takuista:
https://www.vihdinautotalo.fi/ajank...nkohtaista/20200114_mitsubishi_outlander_phev

K: Onko korkeajänniteakuilla takuu?
V: Kyllä, Outlander PHEV:n ajoakuilla takuu on 8 vuotta tai 160 000 km.

Oma käsitys että mm autoliikkeet / jobbarit sekoittaa 5v täystakuut ja akkutakuut mistä sattuu asiasta lukemaan.
On väärin puhua akkutakuusta, sillä sitä ei ole.
Outlander PHEV:ssa on 5 v takuu sisältäen akut. Sen jälkeen ei ole mitään akkutakuuta. On ainoastaan akkukapasiteettitakuu, joka ei korvaa mitään akun vikaantumisia. Vain jos akkukapasiteetti putoaa elle 70%, se korvaa uuden akun. Raja on niin alhainen, että takuu ei todennäköisesti aktivoidu 5v/160 000 rajoissa.
 

Freju

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2020
Tykkäykset
5
#52
Outlanderi on kyllä kaukana korkeasta maavarasta.. oliko virallinen luku 18cm. Entisessä xc70 volvossakin oli maavara 21cm ja eron kyllä mitsuun huomaa. Ei tuolla kunnostettua soratietä kauemmaksi uskalla poiketa maastoon. :)
Tarkoitin vertailuna normi ha vs katumaasturi.
Tosin XC70 verrattaessa mahan pohjaan raapimistilannetta tasoittaa hieman Outlanderin lyhyempi akseliväli (2.67m vs 2.81m).;)
 

PeteV

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2019
Tykkäykset
6
#53
On väärin puhua akkutakuusta, sillä sitä ei ole.
Outlander PHEV:ssa on 5 v takuu sisältäen akut. Sen jälkeen ei ole mitään akkutakuuta. On ainoastaan akkukapasiteettitakuu, joka ei korvaa mitään akun vikaantumisia. Vain jos akkukapasiteetti putoaa elle 70%, se korvaa uuden akun. Raja on niin alhainen, että takuu ei todennäköisesti aktivoidu 5v/160 000 rajoissa.
Juu tämän forkan lukijoista varmaan suurin osa tietää <70% 'kapasiteettitakuusta', eli tuonkin autoliikkeen 'takuu' ja 'kapasiteettitakuu' siten ilmaistu kuluttajan kannalta epäselvästi. Jos asiasta ei ota / älyä ottaa selvää voi tulla ikävä yllätys.
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Tykkäykset
8
#54
Noniin, jos autoon tulee jokin kolhu tai mitä vain "outoa" tapahtuu niin auton voi ja kannattaa viedä merkkiliikkeeseen tarkastukseen heti ja samalla ilmoittaa vakuutusyhtiöön tapahtuneesta. Tarkastus voi maksaa muutaman kympin joka jää itselle maksettavaksi. Tässä tapauksessa pakoputken korjausta olisi merkkiliike voinut ehdottaa mutta olisit voinut sanoa että hoidat sen itse, mutta jos he olisivat nähneetkin osuman pohjassa tilanne olisi varmasti ollut toinen. Ei pelkkä auton tarkastaminen tarkoita heti omavastuuta ja bonuksien putoamista. jos tarkoittaa niin kehoitan vaihtamaan vakuutusyhtiötä mahdollisimman nopeasti. omavastuu ja mahdollinen bonuksien putoaminen tulee kyseeseen vasta kun aletaan tekemään vakuutuksen alaisia töitä.

Toinen huomionarvoinen asia on että kyseessä on mielestäni auto eikä mikään panssarivaunu ja autolla ajetaan tiellä, jos tiellä on jokin este niin se poistetaan tai sitä tietä ei käytetä. Kuulostaa että tarvitsisit traktorin jolla menisit mökillesi ja saisit talvella pidettyä tietkin kunnossa.

Akkuasiaan sanon että oikea ratkaisu olisi vaihtaa viallinen kenno ja se olisi myös kaikista ekologisin vaihtoehto. Surullista on se että jos "ominpäin" sen teet niin todennäköisesti kapasiteettitakuu raukeaa siihen. Nämä on näitä asioita missä on todella vittumaista olla pioneerin asemassa. Toivotaan että saat inhimillisen ratkaisun tapaukseesi ja sen jälkeen hommaat oikeat työkalut mökkitiesi kunnon ylläpitoon.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
21
#55
Tosin, ei tuota kapasiteettitakuuta tainnut olla enää kuin hetki jäljellä, auto jotakuinkin 7 v. Itse en kyllä edes harkitsisi muuta vaihtoehtoa kun korjausta jommalla kummalla "villillä" korjaajalla.
 

Freju

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2020
Tykkäykset
5
#56
Viime kesänä hankin jo traktorin eli traktorimönkijän, tosin vain omalla tontillani olevan jyrkän mäen auraukseen. Se toimii hienosti kun on ketjut alla. Itse mökkitiellä on oma tiehoitokuntansa ja kunnossapitäjänsä. Mennyt talvi oli aika poikkeuksellinen. Vuodenvaihteessa satoi paljon raskasta nuoskalunta, joka katkoi ja taittoi puita. Alkuvuodesta oli sitten kovia tuulia ja kun maaperä ei ollut jäässä oli jälleen otolliset kelit puiden kaatumisille. Asun nykyään mökillä ympäri vuoden, joten siksi kohtaan näitä luonnonilmiöitä.
Käytän kömpijää myös metsäteillä ajeluun marjastuksessa ja sienestyksessä. Talvella siinä on puskulevy ja lumiketjut, jolla varustuksella en viitsi lähteä yleisille teille ajelemaan. Talvella en uskaltanut edes lähteä jäälle kun Päijänne jäätyi niin myöhään ja heikosti.

Tuolle kapasiteettitakuulle en laske mitään arvoa, joten olen päätymässä jompaan kumpaan villiin korjaajaan. Toivottavasti saan Pistokehybridin tarjouksen huomenna. Olen myös lähettänyt auton kuljetuksesta tarjouskyselyitä mm. osoitteeseen
www.kilpailutakuljetuksesi.com
 
Liittynyt
18 Toukokuu 2020
Tykkäykset
5
#58
Päädyin Pitokehybridin tarjoamaan käytettyyn vaihtoakkuun (n. 4000,- ja 6 kk takuu). SE Mäkinen toimitti auton 150,- hintaan Leivonmäelle. Auto odottaa parhaillaan Ruotsista tulevaa akkua.
Dala´s EVRepairin tarjoama kennon vaihto olisi ollut paljon halvempi, mutta auton kuljetus olisi ollut kalliimpi ja toimitusaika pidempi ja lopputulos ehkä epävarmempi. Lisäksi noutoa ajatellen Vaasa on kaukana täältä Päijänteen rannalta katsottuna.

Mitsu menee tuon 1/2 v aikana vaihtoon. Jatkossa en aja hybridillä, jossa ei ole akun täystakuu voimassa.
Kialla ja Hyundailla on ylivoimisesti parhaat takuut. Kialla 7 v/150 000km sis. korkeajänniteakuston ja Hyundailla 7v ilman kilometrirajaa ja korkeajänniteakustolle 8v/200 000km. Valitettavasti kummallakaan ei löydy AWD automaattihybridiä. Täytynee siis luopua hybridistä.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
21
#59
Päädyin Pitokehybridin tarjoamaan käytettyyn vaihtoakkuun (n. 4000,- ja 6 kk takuu). SE Mäkinen toimitti auton 150,- hintaan Leivonmäelle. Auto odottaa parhaillaan Ruotsista tulevaa akkua.
Dala´s EVRepairin tarjoama kennon vaihto olisi ollut paljon halvempi, mutta auton kuljetus olisi ollut kalliimpi ja toimitusaika pidempi ja lopputulos ehkä epävarmempi. Lisäksi noutoa ajatellen Vaasa on kaukana täältä Päijänteen rannalta katsottuna.

Mitsu menee tuon 1/2 v aikana vaihtoon. Jatkossa en aja hybridillä, jossa ei ole akun täystakuu voimassa.
Kialla ja Hyundailla on ylivoimisesti parhaat takuut. Kialla 7 v/150 000km sis. korkeajänniteakuston ja Hyundailla 7v ilman kilometrirajaa ja korkeajänniteakustolle 8v/200 000km. Valitettavasti kummallakaan ei löydy AWD automaattihybridiä. Täytynee siis luopua hybridistä.
Hyvä kuitenkin tietää, että edullisempi tapa korjata vika löytyi.

Itselläni vähän mietintä että mitä seuraavaksi, Mitsusta ei oikein tiedä myydäänkö Euroopassa jatkossa ollenkaan (allianssin päätöksistä johtuen). Kialta ja Hyundailta tulee loppuvuodesta tai ensi vuoden alkupuolella ilmeisesti Santa Fé ja Sorento latausversioina. Oikeastaan noista kolmesta ratkaisee saatavuus ja sähköinen toimintamatka. "Itäautojen" ulkopuolelta sitten kiinnostavat Mersun GLE ja BMW X5 uudet lataushybridit, niissä toimintamatka sähköllä hyvä, mutta hinnaksi muodostuu helposti yli 100 000 Eur (josta katoaa uuden Mitsun hinta parissa kolmessa vuodessa).

Aavistuksen Mitsusta vetää pois se, että ei ole maahantuojaa jonka kanssa suoraan keskustella. Bergé ei herätä luottamusta.
 
Liittynyt
24 Helmikuu 2020
Tykkäykset
5
#61
Hyvä kuitenkin tietää, että edullisempi tapa korjata vika löytyi.

Itselläni vähän mietintä että mitä seuraavaksi, Mitsusta ei oikein tiedä myydäänkö Euroopassa jatkossa ollenkaan (allianssin päätöksistä johtuen). Kialta ja Hyundailta tulee loppuvuodesta tai ensi vuoden alkupuolella ilmeisesti Santa Fé ja Sorento latausversioina. Oikeastaan noista kolmesta ratkaisee saatavuus ja sähköinen toimintamatka. "Itäautojen" ulkopuolelta sitten kiinnostavat Mersun GLE ja BMW X5 uudet lataushybridit, niissä toimintamatka sähköllä hyvä, mutta hinnaksi muodostuu helposti yli 100 000 Eur (josta katoaa uuden Mitsun hinta parissa kolmessa vuodessa).

Aavistuksen Mitsusta vetää pois se, että ei ole maahantuojaa jonka kanssa suoraan keskustella. Bergé ei herätä luottamusta.
OFF TOPIC:
Jos ei tarvitse olla niin iso, mutta kuitenkin suhteellisen tilava, niin opelilta/peugeotiltahan on tullut/tulossa nelivedollinen plug-in hybridi. Pikalatausta ei tosin tainnut olla, mutta aikalailla ärhäkämpi peli mitsuun verrattuna.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
214
#62
OFF TOPIC:
Jos ei tarvitse olla niin iso, mutta kuitenkin suhteellisen tilava, niin opelilta/peugeotiltahan on tullut/tulossa nelivedollinen plug-in hybridi. Pikalatausta ei tosin tainnut olla, mutta aikalailla ärhäkämpi peli mitsuun verrattuna.
Mun mielikuva näistä PSA vehkeistä oli et se oli kuin ois lukenu Outlander PHEV mainosta vuodelta 2012 mutta siten että autossa ei ole pikalaturia eikä nelivetoa. Onkohan nyt kyse samoista autoista?
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/308f2cd0-efb7-485a-a96c-cb163302fd43 eli Opel Grandland X PHEV, C5 Aircross...
Noi pienet turbokoneet tykkää varmasti kun niitä rääkätään kylmänä Suomen talvessa.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
21
#63
Kyllä noissa PSA:n vehkeissä ilmeisesti on neliveto, mutta onko toteutettu "Volvomaisesti" niin, että pelkällä sähköllä voi ajaa vain takavetoisena? Muuten noi ei ole listalla, johtuen pienestä kontista (pitää mahtua iso koirahäkki) ja alhaisesta vetopainosta (1200 Kg max ei riitä).

Pikalatausta ei PSA:n autoissa ole, mutta muistaakseni sähköä saa hitaalla latauksella 7,2 kilowatin teholla vs. Mitsun 3,4 kilowattia. Pikalatausta ei taida lataushybrideissä olla Mitsun lisäksi kuin joissakin Mersun malleissa.

Mitsuhan on teknisesti hienosti ratkaissut tuon nelivedon kahdella sähkömoottorilla. Voimalinja on yksi edistyksellisimmistä, vaikka autolla on jo ikää mallina.
 
Viimeksi muokattu
Liittynyt
24 Helmikuu 2020
Tykkäykset
5
#64
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut...ilti-se-on-valmistajansa-historian-tehokkain/

Tuollaista meinasin. Grandland X vaikutti hivenen erilaiselta. Tässä kaksi sähkömoottoria eli edessä ja takana. Pikalataus "korvattu" juuri tuolla 7,4kW:lla. Onhan tuossa verrattuna mitsuun aikalailla modernimpi sisustus, ärhäkämpi liikkumaan ja jos jo edelliseen pösöön vertaan, niin paremmat penkin säädöt ja median käyttöliittymät.

Josko tuosta joskus tulisi 5008, niin saisi isompana..
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
21
#66
Rav4:ssa luvattu max. sähköinen matka 65 km, onhan se aika paljon enemmän kuin Mitsussa. Jotenkin vaan kun on seurannut niin välillä tulee kuva että matkat ei ole Mitsun matkoja pidempiä, vaikka lupaus on paljon enemmästä.

Tosiaan se on yksi seuraavan kulkineen kriteeri että sähköllä pääsisi tuonne vähintään 70 km pintaan. Enempi toki parempi. Tesla model Y tietty olisi yksi, mutta asuntovaunun veto (täyssähköisellä) ja koirille sopimaton kontti laskevat kiinnostusta.
 

Juzz1

New Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
Tykkäykset
4
#68
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut...ilti-se-on-valmistajansa-historian-tehokkain/

Tuollaista meinasin. Grandland X vaikutti hivenen erilaiselta. Tässä kaksi sähkömoottoria eli edessä ja takana. Pikalataus "korvattu" juuri tuolla 7,4kW:lla. Onhan tuossa verrattuna mitsuun aikalailla modernimpi sisustus, ärhäkämpi liikkumaan ja jos jo edelliseen pösöön vertaan, niin paremmat penkin säädöt ja median käyttöliittymät.

Josko tuosta joskus tulisi 5008, niin saisi isompana..
On nämä tosiaan maku-asioita, mutta melkonen koiran oksennus tuo sisusta :poop:
Jos tulevan outlanderin sähkömatka on n.70km ja hinta pyörii siinä 50k€ niin itselle olisi ainakin ykkös vaihtoehto. Tai Mersun GLC..
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
21
#69
Tosiaan jos tuo aavisteltu 70 km toteutuu seuraavalla Outlander PHEV:llä, niin olisi vahvoilla. Ei tarvitsisi laittaa ylimääräislä kymppejä X5:een tai GLE:n. GLC ja X3 = liian pieni sähköllä ajon matka.

Juuri nyt tuon Mitsun tilanne vähän asettaa mietintää. Allianssi (Renault - Nissan -Mitsubishi) on suunnitellut että Rellu olisi Euroopassa se jatkava brändi. Toki, jossain kirjoitettiin, että mallikohtaisia poikkeuksia tulisi myös. Outlander PHEV:n myynti on kuitenkin ollut nimenomaan Euroopassa hyvällä tasolla.

(Tämän lataushybridi -spekuloinnin voisi ehkä irrottaa omaksi ketjukseen)
 
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Tykkäykset
2
#70
Sama vaikka jatketaan Rellun merkin alla sillä Mitsun laatu onkin alkanut olla sitä kuuluisaa nakkikoppitasoa.
 
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Tykkäykset
3
#71
Jos allianssi vetää Mitsun ja Nissanin pois Euroopan markkinoilta, niin eiköhän seuraavan sukupolven Outlander PHEV tule meillä myyntiin Renault Outlander PHEVinä ;)
 

ast

Z27AG
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Tykkäykset
3
Sijainti
Järvenpää
#72
Hyvä että löytyi ratkaisu. Kirpaisee toki, mutta tuo 4k on jo sellainen summa mikä voi mennä tuon ikäiseen polttomoottoriautoonkin jos jotain isoa hajoaa.

Jos ihan uutta meinaat hommata tilalle niin miettisin kyllä vakavasti tarvitsetko enää sitä polttomoottoria ollenkaan. Itse en ole tarvinut ja tuli sentään käytyä vuoden aikana kolme kertaa siellä Lapissakin mihin Esson baarin mukaan ei sähköautolla pääse.
 
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
24
#73
Naapurin 2014 TDI Audista meni sylinterit solmuun 120tkm ajettuna, ei menny takuuseen iän takia, korjauskustannus oli jotain 6000e paikkeilla. Että kirpaisee se muitakin kuin hybridejä.
 
Ylös Bottom