Moi, mulla kyl sama ongelma, vain chargerilla lämmittä, sit kun sammu, niin jakaa viimeiset lämmöt mitkät kerääsi järjestelmään sit vaan viileä.. saitko vian selville?Terve! Täällä edelleen painitaan sisätilan lämpiämisongelmien kanssa kolmatta kuukautta. Alkaa epätoivo laskeutua auton kuntoon saamiseksi. Tällä hetkellä autoon tulee aina lämmintä kun käyttää EV-Remote Heat - toimintoa eli ajastimella tai etänä laittaa auton lämpiämään, lämmintä tulee myös aina kun sähkölämmitin on Trip-näytöllä (keltainen rinkula/AC) päällä. Lämmön tulo lakkaa, kun autolla ajaa pidempään ja sähkölämmitin putoaa pois päältä ajoakun varauksen pudotessa (ev range 0km). Vaikka lämpötilapyynti täysillä 29 astetta ja moottori käy silloin tällöin (sähkölämmitin ei tällöin enää päällä), ei sisälle tule lämmintä. Kun tässä tilanteessa laittaa Charge-moodin päälle, jotta moottori käy jatkuvasti ladaten akkuja, alkaa lämmintä ilmaa taas tulemaan (sähkölämmitin pysyy pois päältä). Haluaisinkin hieman tiedustella miten muilla 2014 mallin Outlander PHEV:in omistajilla lämmitys toimii edellä kuvatuissa tilanteissa? Omaani on vaihdettu kiertovesipumppu ja 4-tie termostaattiventtiili, kennon läpi juoksutettu vettä ja kennon esisuodatin tarkastettu, mutta siitä huolimatta lämmitys ei toimi kunnolla.
Täällä tehtiin ensimmäiset oikeasti pitkät ajot tänään ja pahimmillaan oli pakkasta sellaiset -23. Kylmä meinas tulla, joten joutuu tuota sihdin/järjestelmän huuhtelua alkaa kyselemään..![]()
Onko joku löytänyt selkeän syyn siihen, ettei tule lämmintä ilmaa ohjaamoon. Minulla myös Outlander PHEV vm.2014, eikä tule lämmintä ilmaa. Puhallin toimii normaalisti, termostaatti vaihdettu, sihti putsattu, järjestelmä pesty ja huuhdeltu. Kaikkien toimenpiteitten jälkeen tuli lämmintä noin tunnin ajan ja sitten taas hiipui pikkuhiljaa. Outoa kun ei selkeää syytä.
Kiitos, tutkin asiaa ja palaan jos tarvetta.Ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa. Jos on tarvetta vaihtaa vielä sähköinen pumppu, eli sihdiltä menevä letku alas pumpulle, niin toimiva käytetty pumppu löytyy meikäläiseltä. Tilasin aiemmin pumpun mutta vika olikin sihdissä.
Noniin, aikaa vierähtänyt melkoisesti ja tänään 180tkm huollon yhteydessä pääsivät vikaa tutkimaan.Täällä tehtiin ensimmäiset oikeasti pitkät ajot tänään ja pahimmillaan oli pakkasta sellaiset -23. Kylmä meinas tulla, joten joutuu tuota sihdin/järjestelmän huuhtelua alkaa kyselemään..![]()
Noniin, aikaa vierähtänyt melkoisesti ja tänään 180tkm huollon yhteydessä pääsivät vikaa tutkimaan.
Tuo monella ongelmana ollut sihti putsattiin, mutta ei vaikutusta.
Testasivat tuon pumpun ja sehän oli mykkänä, joten varattiin pumpun vaihdolle uusi aika ensi viikolle.
Samalla vaihtuu peräöljyt tuoreisiin molempiin päihin.
Jukka T tyhjensitkö koko jäähdytysjärjestelmän ja mistä? Ainakin näyttäisi siltä että pääsisi tekemään kennon huuhtelun ja suodattimen putsauksen yläpuolelta? Mikäli olen ymmärtänyt kennon ja suodattimen sijainnin oikein.
Moikka,
Olen puhdistamassa PHEV.n lämppärinkierron sihdin. Olis muutema kysymys hommasta ennen, ku uskallan itse aloittaa työn. Kiitos etukäteen, jos joku homman tehnyt viitsii vastata näihin mun kysymyksiin.
- Aukaisenko vain kuvassa olevan punaisella olevan ylemmän klemmarin? Vai pitääkö avata myös ala klemmari?
- Klemmari ilmeisesti aukeaa esim pihdeillä painamalla? Tarvitsenko uuden klemmarin kun laitain takas nippuun? Vai kokeilenko vanhalla?
- Ennen kun repäisen letkun irti pitääkö joku letku painaa ruttuun ettei nestettä tulisi niin paljon?
- Kun olen saanut letkun irti tuleeko nestettä paljon letkun aukinaisista liitoksista? Tarvitsenko jonkunlaisen isonkin astian jäähdytinnesteelle?
- Kun lähden puhdistamaan sihtiä pitääkö letkut tulpata siksi aikaa vai onnistuuko ne kiinnittää ilman sihtiä paikalleen puhdistuksen ajaksi.
- Kun olen saanut sihdin takaisin ja letkut takas nippuun. Kippaanko letkuista tulleet jäähdytinnesteet takas kumpaan noista kuvan säiliöistä?
- Vai oletteko poistaneet ilmaruuvin kokonaan ja ruiskulla esi täyttänyt letkut ennen ilmausta?
- Eli Moottori CHRG käyntiin ja lämpimäksi ja ilmaruuvia raottamalla lasketaan ilmat pois järjestelmästä muutemaan kertaan?
- Oliko muuta huomioitavaa?
Moi, Paikka ihan on oikea missä sihti sijaitsee. Jos sinulla on vaikka letkupihdit tai hieman isommat luukopihdit. Purista pihdit sisäkennolta tulevan mustaan letkuun ettei tule niin paljon nestettä. Riittää kun puristat sen yhden letkun liittimen jonka kuvasit ja siirrät alaspäin. Vedä letku irti siitä alumiiniputkesta ei sieltä muistaakseni paljon nestettä tule. Vedä suippomainen sihti alumiiniputken sisältä pois. Puhdista metallisihti jossa on varmaan valkoista oksidointia. Jos haluat voit myös kokeilla laittaa letkun takaisin ilman sihtiä. Laita kone käyntiin ja voit aukaista ilmaruuvia jotta mahdolliset ilmat poistuu järjestelmästä. Pitäisi alkaa puhaltaa lämpöä. Voit sitten myöhemmin laittaa sihdin takaisin kun homma toimii.
Kohta #13Ilmeisesti kaikissa tuontiautoissa ei tuo Remote control tai EV Remote-lämmitin ole vakiona, joten sen olemassaolo pitäisi kai pystyä jotenkin ennen ostopäätöstä varmistamaan? Olen etsimässä kohtuukilometreillä olevaa PHEV Mitsua ja aika suuri osa tarjolla olevista on tuontiautoja.
Ilmeisesti kaikissa tuontiautoissa ei tuo Remote control tai EV Remote-lämmitin ole vakiona
Onko sulla EV remote siinä autossa? Onko sihti puhdistettu?Tervehdys PHEV:läiset. Kun on Hollannintuonti (2016) juuri pihaan hankittuna ja vikakoodit moitteetta luettuna , niin luulisi että ei ole ajajalla huolen häivää, mutta kun on: Ilmojen viilennettyä +5 asteeseen huomasin, ettei kabiiniin virtaa tarpeeksi lämpöä jotta siellä tarkenisi. Kyselisinkin teiltä, , että onko jollain uutta tietoa aiemmin tässä ketjussa mainituista ohjelmistopäivityksistä? Ja että näkyykö vikakoodeissa, jos lämmityslaitteen säätömoottoreissa tms jotain häikkää? Lämpimät kiitokset vastauksista jo etukäteen...
Kyllä sekin mielestäni oli lämmin, ei siis kuuma. Myöskään moottorin runko ei ollut mitenkään kuuma. Ajelin save päällä, mutta kyllähän tuo nyt pitäisi lämpimämpi olla. Pitänee vielä paluumatkalla kokeilla uudestaan.Entä itse jäähdytin ? Oliko sekin kädenlämpöinen . Jos oli niin termostaatti ilmeisesti rikki..
Jos autosta lähtee remotella päälle pumppu sekä puhallin, mutta vastukset eivät mitenkään lämpeä (Pakkanen myös vaikuttaa, muistakaa se), ja omistat Android 10:n, niin näillä ohjeilla pitäisi lämmitysvastusten lukko aueta.
-Poista remote Control sovelluksesta vin-rekisteröinti, ja mielellään asenna koko sovellus uusiksi
-Puhelimen WiFi valikosta valitse auton SSID ja poista se
- Nollaa radion salavalikosta päätelaitteen muisti (Memory initialization). Huom. Tämä pyyhkäisee kaikki asetukset nolliin.
-Tee WiFi reset prosedyyri avaimella, jotta laite pyyhkii vanhat puhelimet WiFi muistista
-Wifi päälle, sijainti päälle, mobiilidata pois päältä
-Ota remote käteen, ja tee avaimella yhdistämisjumppa, mutta ÄLÄ syötä vielä SSID:tä saatika salasanaa
-Kun pääset SSID/Salasana valikkoon, avaa puhelimen ylävalikosta WiFi-asetukset painamalla pitkään päällä olevan wifin logoa.
-Etsi auton SSID ja paina vieressä olevasta rattaasta auton SSID asetukset auki, mutta älä yhdistä valikon kautta (Saattaa olla jo yhdistänyt, ja se on ok).
-Tarkista että MAC-Address on staattisena, ja puhelimen omaa MAC osoitetta käytetään yhdistämiseen (Random mac osoitteet saa systeemit solmuun)
-Kun olet valinnut kiinteän Mac osoitteen, palaa Remote Appiin ja syötä salasana = yhdistä
-Sen jälkeen virrat päälle (Remote edelleen auki), ja odota että radio synkronoi kellot puhelimen kanssa, ja GPS löytää auton sijainnin.
-Kun ok. Ensimmäisenä tee lämmitykselle esim. 10min ajastus, alkamaan esimerkiksi lähimpään mahdolliseen aikaan.
-Autosta ulos, ovet lukkoon ja mene kahville.
-Kun auto on saanut rauhassa tehdä ensimmäisen ajastetun lämmityksen, sen jälkeen pitäisi pystyä manuaalisesti kytkemään lämmitys päälle ja solmun olla auki.
(Remote ECU menee väärin yhdistetyillä laitteilla ajan myötä solmuun, ja vaikka pystyt yhdistämään autoon koska SSID salasana on oikea, auto ei tunnista laitteesi MAC-osoitetta, ja pitää lämmitysvastusten releet turvajärjestelmän takana piilossa, ettei esimerkiksi kukaan hakkeri ajele akkuasi tyhjäksi parkissa...)