Outlander PHEV 2016 sähköisen takaluukun pysähtymiskorkeuden säätö?

Timotei

New Member
Liittynyt
29 Marraskuu 2020
Kovasti olen koettanut löytää ohjetta, miten saisi pari asiaa tehtyä

A) pysäytettyä takaluukun jonkin verran auki, suunnilleen itse haluamalleni korkeudelle
B) aukeamaan niin korkealle kuin mahdollista (nyt jää tuonne 175 cm korkeudelle ja sattuu ilkeästi otsaan, kun kumartuu avaamaan koiraveräjää eikä muista varoa)
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Muistaakseni ainoa asia mitä pystyi testerillä säätämään oli luukun nopeus ja sulkeutumisen voimakkuus. Eikä siis mitään helpompaa tietäkään ole.
 
Viimeksi muokattu

Timotei

New Member
Liittynyt
29 Marraskuu 2020
Tuohon jälkimmäiseen B) vastaan itselleni (jos joku muukin tarvitsee tätä) eli kokeilin kikka kolmosta:
Olen autossa ja avaan luukun normaalisti ratin vaseman puolella olevalla napilla. Kun se on noussut suunnilleen sopivan määrän, painan keskikonsolissa olevan Power-napin Off-asentoon ja luukku pysähtyy siihen :)
Vähän hankalaa, mutta toimii.
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Ei taida mitsussa olla kumpaakaan ominaisuutta "sisäänrakennettuna" kuten monilla muilla merkeillä.
Mitsulla ongelma ratkaistu tuolla manuaalikatkaisijalla, eli jos on tarvetta "parkkihalli" -moodiin niin luukku käsikäytölle... Tekevämpi kaveri askartelee siihen sisänappiin jonkun avaimenperäkaukkarin jolla saa heitettyä käsikäytölle lennosta.

Jälkimmäiseen ei auta kuin merkin vaihto tai lyhentyminen. Japseilla tuppaa farmarien takaluukut olevan mitoitettu kotimaan insinöörien mitan mukaan ja yli 180 pitkä saa aina pään kipeäksi näitä lastatessa/purkaessa...
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Ainakin MY2014:ssä luukku menee käsikäytölle myös kun painaa luukussa olevaa avausnappia kaksi kertaa.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Vaikka luukun avaisi manuaalisesti painamalla nappulaa kahdesti, niin kyllä se menee sähköllä kiinni luukun nappulasta. Mutta jos luukku on jääänyt pidemmäksi aikaa auki niin sähköinen kiinnilaitto ei enää toimi, vaan piipittää jos nappulaa painaa. Tämä siis ihan siihen katsomatta onko luukku avattu sähköllä vai käsin.
 
Ylös Bottom