Outlander Phev 2019 latausongelma

MV55

New Member
Liittynyt
28 Huhtikuu 2022
Minulla on Outlander Phev 2019.
Lataan autoa kotona ulkona auton mukana tulleella latuslaitteella. Aluksi latasi rangea tasaisesti sellasta 45 km, mutta viimeisten päivien aikoina vaan 34-38 km. Näyttäisi, että lopettaa latauksen kesken, koska latauslaite aamulla vilkuttaa toista vihreää valoa ja latausta vain esim. 34 km. Pidän siis normaalisti yön yli latauksessa. Onko kenelläkään ilmennyt vastaavaa? Missä lienee vika?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tuo auton näyttämä range on arvio siitä miten pitkän matkan pääset sähköllä ja se arvio perustuu edeltävien ajojen kulutukseen. Talvea kohden sähköä kuluu enemmän(myös lämmitykseen) ja range on pienempi. Siitä palkista rangen vierestä näet kuinka täysi akku on.
 

MV55

New Member
Liittynyt
28 Huhtikuu 2022
Kiitos vastauksesta. Uutena( huhtikuu-22 alkaen) hybridin omistajana syksy/talvi kokemukset puuttuvat ja siksi ihmettelin, mutta vikaa ei sitten tainnutkaan olla.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Olet saanut nyt nauttia phev:n parasta ajanjaksoa...edessä aika joka tuo ne huonot puolet väistämättä esiin.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Mitä ne huonot puolet on, voisitko tarkentaa?
Talvikäytössä jos pelkästään sähköllä yrittää, siitä ei oikein meinaa tulla mitään. Polttiksen turhat käynnistymiset lisääntyy ajossa, jos ei akun lämmitystä eikä jotain tallia, pakkasilla akun käytettävissä oleva kapasiteetti putoaa aika alas tai estää sähköajon kokonaan.
 

MV55

New Member
Liittynyt
28 Huhtikuu 2022
Talvikäytössä jos pelkästään sähköllä yrittää, siitä ei oikein meinaa tulla mitään. Polttiksen turhat käynnistymiset lisääntyy ajossa, jos ei akun lämmitystä eikä jotain tallia, pakkasilla akun käytettävissä oleva kapasiteetti putoaa aika alas tai estää sähköajon kokonaan.
Mulla ei vissiin tuossa autossani ole akuston lämmitystä (Remote Control -ajastin löytyy) kun tahtoo jopa +4 C lähtee polttiksella käyntiin, onko ok? Miten selvitän onko tuossa Saksasta tuodussa MY19 lämmitintä ollenkaan? Saako sen jälkiasennettuna ja mitähän maksaisi?
 

Snowly

New Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2023
Mulla ei vissiin tuossa autossani ole akuston lämmitystä (Remote Control -ajastin löytyy) kun tahtoo jopa +4 C lähtee polttiksella käyntiin, onko ok? Miten selvitän onko tuossa Saksasta tuodussa MY19 lämmitintä ollenkaan? Saako sen jälkiasennettuna ja mitähän maksaisi?
Tiedätkö mikä autosi varustetaso on? Instyle on ainoa varustetaso missä akuston lämmitin on.
 

Liitetiedostot

  • IMG-20230918-WA0007.jpg
    IMG-20230918-WA0007.jpg
    167.4 KB · Lukukerrat 56

Snowly

New Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2023
En tiedä onko instyle, mutta pirunmoinen määrä varusteita. Mistäpä tuon saisi selville.
Itsekin vasta tuore phev omistaja, alle viikon ajellut omallani.

Nämä ainakin näyttäisi MY19 hinnaston mukaan olevan ainostaan instyle tason varusteita, eli jos jokin tai kaikki näistä löytyy niin tiedät.

Virheellisen kiihdytyksen estojärjestelmä
Kuolleenkulman valvonta
Kattoluukku
Premium nahkaverhoilu ruututikkauksin
Lämmitettävä tuulilasi
360-peruutuskamera
Rockford Fosgate® premium audiojärjestelmä
 

MV55

New Member
Liittynyt
28 Huhtikuu 2022
Itsekin vasta tuore phev omistaja, alle viikon ajellut omallani.

Nämä ainakin näyttäisi MY19 hinnaston mukaan olevan ainostaan instyle tason varusteita, eli jos jokin tai kaikki näistä löytyy niin tiedät.

Virheellisen kiihdytyksen estojärjestelmä
Kuolleenkulman valvonta
Kattoluukku
Premium nahkaverhoilu ruututikkauksin
Lämmitettävä tuulilasi
360-peruutuskamera
Rockford Fosgate® premium audiojärjestelmä
Lämmitettävää tuulilasia ei ole ja tuosta audiojärjestelmästä en osaa sanoa, että olisiko tuo.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Ai niin joo, tämmöinen Mitsufoorumikin on olemassa...:)

Saksassa ei missään varustelutasossa ole ajoakun lämmitystä. Eikä Ruåtsissa.

Suomessa se löytyy M19-> Instyle- ja Instyle Sport varustelutasoista.

Itsellä MY19 Instyle Sport.

Mitsuappi näytti tällaista aamulla (ulkolämötila n. -16c):
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20231127_092449_Remote Ctrl.jpg
    Screenshot_20231127_092449_Remote Ctrl.jpg
    62.5 KB · Lukukerrat 68
  • Screenshot_20231127_092455_Remote Ctrl.jpg
    Screenshot_20231127_092455_Remote Ctrl.jpg
    59.7 KB · Lukukerrat 61

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
@MV55 - kait painat EV-nappulan pohjaan heti auton käynnistämisen jälkeen? Näin toimien ei itsellä polttis käynnisty, vaikka kuinka olisi pakkasta.

Ajoakussa täytyy luonnollisestikin olla virtaskaa, jotta EV-nappulasta on hyötyä.
 

MV55

New Member
Liittynyt
28 Huhtikuu 2022
@MV55 - kait painat EV-nappulan pohjaan heti auton käynnistämisen jälkeen? Näin toimien ei itsellä polttis käynnisty, vaikka kuinka olisi pakkasta.

Ajoakussa täytyy luonnollisestikin olla virtaskaa, jotta EV-nappulasta on hyötyä.
Tänä aamuna -21 °C, herja: EV:n käyttö ei mahdollista, akku liian kylmä. Täytyypä sit vaan ajella bensalla.
 

MV55

New Member
Liittynyt
28 Huhtikuu 2022
Ai niin joo, tämmöinen Mitsufoorumikin on olemassa...:)

Saksassa ei missään varustelutasossa ole ajoakun lämmitystä. Eikä Ruåtsissa.

Suomessa se löytyy M19-> Instyle- ja Instyle Sport varustelutasoista.

Itsellä MY19 Instyle Sport.

Mitsuappi näytti tällaista aamulla (ulkolämötila n. -16c):
Ok, täytyy uskoa, että sitä lämmitintä ei autossani ole.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Viitteitä sen suuntaisesta löytyy auton manuskasta...

Screenshot_20231127_140818_Microsoft 365 (Office).jpg


Screenshot_20231127_141001_Microsoft 365 (Office).jpg


...mutta tiedä häntä.

Polttomoottorihan toimii autossa < 70 kmh nopeuksissa ajoakun generaattorina ja suorakytkeytyy etuakselille vain > 70 kmh nopeuksissa.
 

MV55

New Member
Liittynyt
28 Huhtikuu 2022
Ai, onko sulla siinä starttimoottori? Ei kyllä ole, ja vaikka olisikin niin sillä takapoksin akulla ei kyllä paljoa starttailtaisi.
Eihän siinä nyt kai starttimoottoria ole, mutta vuosi sitten oli ongelmaa, ettei käynnistynyt, niin vika oli takaboxin akussa, jonka uusin ja sen jälkeen ei ole käynnistysongelmia ollut.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Eihän siinä nyt kai starttimoottoria ole, mutta vuosi sitten oli ongelmaa, ettei käynnistynyt, niin vika oli takaboxin akussa, jonka uusin ja sen jälkeen ei ole käynnistysongelmia ollut.
Se starttaa sillä polttomoottorin perässä olevalla generaattorilla eli käyttää ajoakkua starttiin. Jos akku liian kylmä ja käyttö estetään ei voi käynnistyä ollenkaan. Tähän tilanteeseen phev:n akun lämmitin on ratkaisu. Tai jos ei ole niin lämpöiseen talliin.
 
Ylös Bottom