Outlander PHEV huolto

Liittynyt
25 Tammikuu 2019
Tykkäykset
0
Sijainti
Espoo
#1
Hankin syksyllä Outlander PHEVin (2014, tuotu Hollannista) ja mietin nyt, että missäs sitä huollattaisi. Samalla pitäis hankkia suomenkielinen manuaali ja kuramatot (siinä on vain kankaiset matot). Onks näkemyksiä missä tämä kannattaisi hoitaa? Onks näiden huolto ja lisävarusteiden hankinta ihan rutiinijuttu kaikille Mitsu-huoltoliikkeille vai vaatiiko nää sähköhimmelit jotain spesialisteja, sitä mietin... Espoon seudulla asuskellaan.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tykkäykset
9
Sijainti
Riihimäki
#2
Pehvin vuosi huolto on helppo eikä vaadi mitää spesialistin toimintaa, tosin hyvä juttu ois jos sp6000 vai mikälie ny olikaa suoritettuna, niin ja koska tuonti auto nii kaikki esim trafin ja intran kamppanjat ja recallit ei näy siellä vaa pitää merkkiliikkees kattoo alustanumerolla
 

jussi666

PHEV -16
Club Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
4
#3
Autoasista tarjosivat 60tkm huoltoa 275€ mutta tuo TuplaNoukan vinkki onkin hyvä noista kampanjoista. Täytyypä kysyä Megasta huoltoa.
 
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
6
#5
Millaiset huolto-ohjelmat näissä pheveissä yleisesti edes on? Myytävät phevit on aina jotain lähes 150tkm ajettuja niin onko siinä heti tuloillaan joku jättihuolto vai johtuuko tuo siitä, että akuston takuu loppuu pian.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
5
#8
Millaiset huolto-ohjelmat näissä pheveissä yleisesti edes on? Myytävät phevit on aina jotain lähes 150tkm ajettuja niin onko siinä heti tuloillaan joku jättihuolto vai johtuuko tuo siitä, että akuston takuu loppuu pian.
Taitaa lähinnä olla tuossa kohtaa 1. omistajalle vanha auto.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
90
#9
160tkm kohdalla tarkistetaan akuston jäädytysnesteet ja vaihdetaan jarrunesteet muun huollon yhteydessä. Akuston takuu loppuu mutta mitään suurta huoltoa ei tietääkseni tule. 200tkm kohdalla on tulppien vaihto.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tykkäykset
9
Sijainti
Riihimäki
#10
160tkm kohdalla tarkistetaan akuston jäädytysnesteet ja vaihdetaan jarrunesteet muun huollon yhteydessä. Akuston takuu loppuu mutta mitään suurta huoltoa ei tietääkseni tule. 200tkm kohdalla on tulppien vaihto.
Jollei sekin kamppiksena tehty, en muista oliko pehvissä mut ainaki 1,6 asxssä, ja mitä tarkistanu akuston jäähäreit nii yhtiikää ei tarttenu viäl vaihtaa pehvi assii ja joo 200 oli iha normi huolto
 

Webtrap_86

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Tykkäykset
19
Sijainti
Lahti
#12
Pheveissä muutamia ohjelmointi päivityksiä kamppanjoina, ja takajarrusatulat. Mutta niistä kyllä maahantuoja lähettää kutsun käymään korjaamolla. Toki jos haluaa varmistaa asiat heti niin voi käydä liikkeessä tai laittaa sähköpostia ja kyseistä asiaa onko avoimia takaisin kutsuja. Jokaisella on myös se huoltokirja sieltä löytyy myös merkinnät tehdyistä takaisinkutsuista(jos juuri hankkinut auton)

Huolloissa mitään suuria ei ole noissa. Toki muutama asia vie enemmän aikaa kuin se perus huolto osuus. Polttoainesuodatin on työläämpi uusia ja se kuulunee ohjelmaan. Sitten jossain välissä on jäähdytys nesteiden vaihto.
 
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
13
#14
Mä juuri käytin omani Mega-Autossa, kun ei mennyt rekisteröintikatsastus läpi käsijarrun vuoksi. Ilmaiseksi vaihtoivat nuo takajarrusatulat, ja samalla tuli wifin tietoturvapäivitys ja joku toinen ohjelmistopäivitys.

Ihan hienosti hoitui tuontiautoon pelkän runkonumeron perusteella.. Ei niin kovin montaa vuotta ole kun olisi varmaan naureskeltu että vie sinne mistä olet ostanut.. :)
 

jussi666

PHEV -16
Club Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
4
#15
Jouduin kanssa turvautumaan samaan taloon kun mulla heitti katsastuksessa rekisteriotteen ja auton tyyppikilven painot ihan pirusteen.
Nyt tosiaan tuli tällainen lista:
- Ovien lukkomekanismit
- Moottoriohjainlaitteen rele
- Takajarrusatulat
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tykkäykset
9
Sijainti
Riihimäki
#16
Jouduin kanssa turvautumaan samaan taloon kun mulla heitti katsastuksessa rekisteriotteen ja auton tyyppikilven painot ihan pirusteen.
Nyt tosiaan tuli tällainen lista:
- Ovien lukkomekanismit
- Moottoriohjainlaitteen rele
- Takajarrusatulat
Kuten webtrap sanoi niin huoltovihon takaata näkyy tehdyt recallit, ja ne voi netistä tarkistaa, paitsi tuonti autoista joutuu merkkiliikkeessä tarkistaa erikseen tarkistaa
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
#17
Taitaa aika monessa ruotsintuonnissa ainakin olla tekemättä tai tehty osittain, eikä ole huoltokirjaan niitä merkitty. Näin omassa ja fb ryhmän kommenteista ymmärtäen.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tykkäykset
9
Sijainti
Riihimäki
#18
Taitaa aika monessa ruotsintuonnissa ainakin olla tekemättä tai tehty osittain, eikä ole huoltokirjaan niitä merkitty. Näin omassa ja fb ryhmän kommenteista ymmärtäen.
kyllä jos suomessa merkkiliikkeessä tehty nii on merkattu ja leimattu huoltovihkoon mutta joo siis jos ulkomailla tehty nii saattaa olla merkkaamatta, mutta ne kyllä näkee onko ne vaihettu vai ei koska ne vaihetut osat on merkattuja syystäkin, mut ne näkee merkkiliikkeen koneelta onko tehty
 

Wilmeri

Member
Club Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2018
Tykkäykset
7
#20
Vuosihuollon tarvetta, Mega-auto ei enää huolla, ohjasivat Autotalo Järveen. Ajan siis autoni tänään Järveen ;-)
Ihan vertailun vuoksi, mikähän on normaalihinta vuosihuollosta?
 
Viimeksi muokattu
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
6
#21
Minulla oli juuri 100tkm huolto (öljyn ja suodattimen vaihto + tulppien vaihto), valmistajan huolto-ohjelman mukainen huolto, ad autohuolto, 280e.
 

Wilmeri

Member
Club Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2018
Tykkäykset
7
#23
Hmm.. kumma kun porvoossa eivät maininneet? No joka tapauksessa Lahti on vähän liian kaukana.
Ja huoltopaikkakin vaihtui, hintaero sen verran suuri, kiiitos vinkistä! AD ei pysty noita takaisinkutsuja tekemään, mutta nehän saa maahantuojan huollostakin, ilman kuluja.
ps. jäsenhakemus clubiin lähetetty, on tästä keskustelupalstastakin jo moniverroin jäsenmaksun verran ollut hyötyä...
 
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Tykkäykset
1
#24
Oman käytin rekisteröintikatsastuksessa ja ainut vika oli oikea käsäri. Siitä suoraan merkkiliikkeelle, että saisiko ilmaisen korjauksen. Ei saanut, sanoivat saavan vaan ilmamassamittarin. No eihän siinä kun äkkiä nosturipaikkaa ja pihtejä kyselemään naapuritontin hallista. Sehän korjautui vääntelemällä vipua ja leima tuli. Taas lupasin itselleni tehdä huollot omassa pajassa, enkä vie mihinkään H......kaiseen.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
5
#25
Oman käytin rekisteröintikatsastuksessa ja ainut vika oli oikea käsäri. Siitä suoraan merkkiliikkeelle, että saisiko ilmaisen korjauksen. Ei saanut, sanoivat saavan vaan ilmamassamittarin. No eihän siinä kun äkkiä nosturipaikkaa ja pihtejä kyselemään naapuritontin hallista. Sehän korjautui vääntelemällä vipua ja leima tuli. Taas lupasin itselleni tehdä huollot omassa pajassa, enkä vie mihinkään H......kaiseen.
Noista käsijarrujen jumiutumisista on takaisinkutsu, jossa vaihdetaan osat satuloita myöten tarvittaessa. Ainakin noissa vanhemmissa oli.
 

puni

New Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
0
#26
Onko normaalia että huoltoilmoitin alkaa ilmoittaa jo monta tuhatta ennen normaalia huoltovälin rajaa(20tkm)? Edellinen huolto oli n 81tkm kohdalla alle vuosi sitten ja nyt 96tkm kohdalla "Routine maintenance required", olin ajatellut viedä huoltoon lomien jälkeen lähempänä 100tkm.

Huolloksi taitaa valikoitua Delta-Auto Konala, onko tästä kokemuksia puolesta tai vastaan? Lähinnä Delta siksi, että saa kampanjat hoidettua samalla.
 
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
6
#30
No on kyllä hinnan repäisseet. Hartikaisella olisi 100tkm huoltolysti kustantanut 700e. Eihän tuo huolto sisällä mitään muuta kuin tulppien, öljyn ja suodattimen vaihdon ja liudan rastiruutuun tarkastuksia.

Screenshot_20190618-132221__01.jpg
 

puni

New Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
0
#35
Onko normaalia että huoltoilmoitin alkaa ilmoittaa jo monta tuhatta ennen normaalia huoltovälin rajaa(20tkm)? Edellinen huolto oli n 81tkm kohdalla alle vuosi sitten ja nyt 96tkm kohdalla "Routine maintenance required", olin ajatellut viedä huoltoon lomien jälkeen lähempänä 100tkm.

Huolloksi taitaa valikoitua Delta-Auto Konala, onko tästä kokemuksia puolesta tai vastaan? Lähinnä Delta siksi, että saa kampanjat hoidettua samalla.
Nyt on auto huollettu Konalan Deltassa. Huollon hinta 440e ja samalla meni kolme kampanjaa (jarrut, remote ja ecun päivitys).Raitisilmasuodattimen vaihdossa oli tippunut kuivia lehtiä puhaltimen moottorin päälle jotka pitivät mekkalaa kun tuulettimesta pisti enemmän kierroksia, tästä pieni miinus (oli onneksi 5min homma putsata kotona) :)
 
Ylös Bottom