Outlander PHEV jumittaa...

Jukcat

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2019
Kiitos mukaan pääsysytä. Ja aloittelijan kysymys. Eilen hommattiin käytetty hollannin versio ja vähän ihmetyttää tuo pitkä lähes parin minuutin odotusaika, ennenkuin autolla voi ajaa? Tuubi viedeoissa hemmot pomppaa autoon, laittaa virrat päälle ja valitsimen D ja antaa mennä... meillä pitää odotella todella itkän ennekuin ready-valo syttyy.. Päivityksen hetki, vai joku asetus Vai mikä?
 

Jukcat

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2019
Melkoisia ongelmia on tuossa liikkeelle lähdössä- välillä auto toimii ok, mutta ready-valo ei syty välillä lainkaan - käynnistys kuitenkin etenee kunnes tulee teksti "press barake etc.. to start" - Vlitsin siirtyy P-asennosta N asentoon mutta D tai R aiheuttaa vain piippauksen, eikä autolla pääse liikkeelle. Pahakin vika? Piippauksia tuntuu riittävän...
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Liekkö avaimessa virtaa? Löytyykö sultakin se Cobra hälytin systeemi? Se voi ohjata myös ajonestoa.
 

Jukcat

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2019
Löytyypä hyvinkin Cobra- mitenköhän saisin sen pois päältä? MInkähän takia yleensä on laitettu.. Molemmissa avaimissa on cobran lätkä ja joku anturi + valo vilkkuu koejlaudassa. Lätkissä myös painonappi josta niihin syttyy punainen valo - mutta noista ei löydy mitään infoa auton papereista. Toisesta avaimesta oli patteri loppu mutta sen vaihdoin uuteen. Saakohan Cobraa pois päältä jostain vai vaatiiko korjaamokäyntiä? Toss aon kyllä jotain audio ja verkon salasanoja entisen omistajan jäljiltä ja niitä ei taida saada omin voimin pois. Auto on menossa huoltoon juurikin hetikohta..
 
Viimeksi muokattu

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Pyydä huoltoa poistamaan se kokonaan. Hollantilaiset laittelee niitä koska sellainen pienentää vakuutusmaksuja tuntuvasti.
 

konzika

New Member
Liittynyt
3 Heinäkuu 2019
Saitko Cobran pois? mulla menee hermo käynistyksen esto aktivoituu jos ei pistä 25sec virtoja päälle kun on avannut ovet.
can väyläinen häly saakohan huollossa ohjelmoitua pois vai pitääkö kaivella esiin ja purkaa mekaanisesti. täysin typerä ohjelmointikin paino napilla ja painimalla acc päälle pois ja sitten sitä ledi nappia. :mad:Mutta ei kyllä tottele ohjettao_O
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Useimmista tuontiautoista häly on purettu pois vain osittain pois eikä se toimi silloin mitenkään järkevästi.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Onko tuosta Cobran purkamisesta kokemuksia? Löysin Cobran sivuilta tällaisen, jos on näin yksinkertainen niin lähtee jo tänä iltana Kuusankoskelle.

Screenshot_20190716-083717.jpg


https://cobracartech.co.uk/blog/mitsubishi-cobra-alarm-fobs-touch-keys/
 

konzika

New Member
Liittynyt
3 Heinäkuu 2019
Tuo taitaa olla vähän vanhempi malli itsellä ainakin can väylänen malli 4627. Lähinnä käynistyksen esto piuhat pitää löytää ja yhdistää.
 

Teuto

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Onkohan kukaan törmännyt Cobra 4627 osalta sellaiseen että pattereiden vaihdon jälkeen toinen noista läpysköistä ei tunnistu ollenkaan? Merkkihuolto ihmetteli tuota laitetta päivän ja sanoivat sen jälkeen että poistaminen vie sen jälkeen päivän tai kaksi.. Olisi ihan kiva jos saisi molemmat avaimet toimimaan sillä aikaa kun löytyy osaava huolto poistamaan tuo viritys.. Nyt sitten käytellään vain yksiä avaimia ja joka kerta ollaan jännityksessä että toimiiko tällä kertaa sekään.. Yllättäen tuota PIN-koodia ei ole löytynyt korttiin painettuna, joku lappu avainten mukana tuli jossa oli nelinumeroinen sarja mutta tuskin tuossa PINissä nollaa on mukana?
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Minulla myös toinen avain jumittelee, mutta se kyllä lähtee toimimaan kun painaa muutaman sekunnin pohjassa sitä auton puoleista hälytin nappia ja painelee myös sitä avaimen nappia ihan vaan satunnaisesti.
 

Risto113

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2020
Sijainti
Nurmijärvi
Onko foorumilaisista kukaan tuota poistanut itse?
Ohjeita kaipailisin, toinen lätkä ei toimi käytännössä lainkaan ja toisen nappia saa painella lähes joka startissa useita kertoja (Patterit vaihdeltu).
Saatoin sen purkin potkupahvin alta löytääkin, musta tupakkiaskia vähän isompi.
Mutta johdot meneekin auton johtosarjan sisään, käytännössä mahdoton seurailla minne ne risteilee ja siten purkaa, jos ei koko johtosarjaa revi esiin...
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Onko foorumilaisista kukaan tuota poistanut itse?
Ohjeita kaipailisin, toinen lätkä ei toimi käytännössä lainkaan ja toisen nappia saa painella lähes joka startissa useita kertoja (Patterit vaihdeltu).
Saatoin sen purkin potkupahvin alta löytääkin, musta tupakkiaskia vähän isompi.
Mutta johdot meneekin auton johtosarjan sisään, käytännössä mahdoton seurailla minne ne risteilee ja siten purkaa, jos ei koko johtosarjaa revi esiin...
merkkiliikkeessä poistatin käytöstä cobran varashälyn ja riitti kun ottivat siihen liittyvät sulakkeet konehuoneesta veke (kuulemma)
 

Risto113

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2020
Sijainti
Nurmijärvi
Ehkä näissä on variaatiota asennuksissa, minulla tuo on kytketty jarruvalokytkimeen; jos häly on päällä, jarrupolkimen painallus ei tunnistu eikä auto siten käynnisty. En usko että hoituu sulakkeiden repimisellä, mutta kokeilen.
Kiitos vinkistä.
 

Risto113

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2020
Sijainti
Nurmijärvi
Nyt on tapeltu sulakkeiden kanssa moneen kertaan, jotain muutakin pitänee tehdä.
Sulake on näemmä haaroitettu sähkötoimisen takaluukun sulakkeesta.
Jos sen ottaa pois, ei ajonesto reagoi mitenkään eikä auto luonnollisesti käynnisty.

Kai se pitäisi olla se PIN-koodi, mitä mulla ei tietenkään ole...
Tuo englanninkielinen ohje on hiukan vaikeaselkoinen tai siitä puuttuu jotain.
Saako sen koodin siis haltuun tuolla starttinapin ränkkäämisellä?
Mitä sitten, kun se koodi on?

Onko joku muu onnistunut poistamaan cobra ajoneston tuolla yllä linkatulla ohjeella tai muulla tavalla?
 
Ylös Bottom