Outlander PHEV: kesärenkaat

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Ne Cooper 4xs: olivat ainakin isommassa koossa hiljaiset. Pienehkö vierintävastus, hyvä sadekeliluokitus ja kohtuu hinta. N. 30000 km ajettuna oli vielä pääurissa n. neljä mm.

Ulkomailla suosittuja, sitä en tiedä myykö Suomessa kukaan. Se on tietty pikku miinus jos uusissa renkaissa sanomista tai tarvitsee uuden hajonneen tilalle.

Itselle saattaa tulla vielä Cooperit, kun nämä RAV4 -plugarin huippu premium -renkaat (joku Bridgestone Aze...) on syöty (ovat meluisat).
 

Royce

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Tuohon vetelyyn vielä , eli kulmat on katottu , painetta lisää ,vähän rauhottu ,ei ole ihan mahdoton .
Mutta ei mikään loistokas ole vieläkään ajaa , aika ajoin vetelee vieläkin .

onko tää ihan normaalia ,vai eikö kukaan viitti tunnustaa kun on ostanut kalliin pirssin ja ei olekkaan ihan ok ajoltaan??
vai tai ,tietysti mihin vertaa
edelliset esim lexus rx,Transporter 5,vw beetle,huyndai ,jagge,toyota jne ei kyllä tehny tuota
Muutenhan tää on ihan jees ,pikkuajossa menee sähköllä ok kun viittii latailla ,Range sais olla tuplat tietysti
mutta kyllä vaihtoon lähtee jos ei tuosta parane
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Itselläni on ollut 2014 ja 2019 mallit. Kummassakaan en havainnut vetelyä tai uriin hakeutumista, vaikka tuossa tuoreemmassa oli normaalia suurempi vanne ja leveämpi rengas.

Lexus RX:n ajettavuus meni teräväolkaimisilla Goodyear:llä aikanaan hirveäksi.

Tietty voihan siellä alustassa olla jotain löysää, mitä saa venkoilemaan. Mainitsit jossain, ettei ihan uusi auto ollut(?)
 

Royce

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
joo 80tkm ajettu 9/2017 ,tarvii kait toiset renkaat kokeilla vielä ,harmi kun noissa on pintaa vaikka muille jakaa
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Laitoin kanssa nuo 235/60-18 kun tuo vakiokoko näytti jotenkin pieneltä. Rengasliikkeessä kyllä sanoi heti että ei ne mee, ja ukaasit kustannuksista jos joutuu ottaan pois. No siellä ne on ja näyttää enemmän autolta mun mielestä. Merkki on joku Nokian SUV kun oli joku jäännös sarja.
Itse talvipyörissä nostin myös rengasprofiilia pykälällä niin heti näytti paremmalta. ajattelin myös kesärenkaissa nostaa kokoa hieman, toimii mittarikin tarkemmin sitten :)
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Tuohon vetelyyn vielä , eli kulmat on katottu , painetta lisää ,vähän rauhottu ,ei ole ihan mahdoton .
Mutta ei mikään loistokas ole vieläkään ajaa , aika ajoin vetelee vieläkin .

onko tää ihan normaalia ,vai eikö kukaan viitti tunnustaa kun on ostanut kalliin pirssin ja ei olekkaan ihan ok ajoltaan??
vai tai ,tietysti mihin vertaa
edelliset esim lexus rx,Transporter 5,vw beetle,huyndai ,jagge,toyota jne ei kyllä tehny tuota
Muutenhan tää on ihan jees ,pikkuajossa menee sähköllä ok kun viittii latailla ,Range sais olla tuplat tietysti
mutta kyllä vaihtoon lähtee jos ei tuosta parane
No entäs jos veis sen auton osaavalle korjaamolle joka tutkii mistä se vetely johtuu, jotain vikaahan tai epäsopivuuttahan siinä alustassa/renkaissa/vanteissa on. Esim. Sallittu ET vanteissa aika tiukka 35-45, harva vanne edes osuu tuohon välille tällä jaolla, jos autotrokari on vaan nakannut jotkin sattumanvaraiset valssit matkaan.

Juuri vaihdoin omaan kesätassut ekaa kertaa alle samoilla vanteilla, ja vaikka renkaan leveys + profiili kasvoi roimasti, on kampe täysin samanlainen ajettava kuin talvikiekoillakin. Tai no, jos ihan rehellisiä ollaan niin halvimmat kiinankumit tuli alle ja paremmathan nekin on ajaa kuin nuo Kormoranin nastat... Siitäkin huolimatta että omassa on hammastangossakin aavistus välystä.

Ei kyllä ajoltaan voi moittia yhtään ainakaan edelliseen alle 2v vanhaan Avensikseen...
 

Royce

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Noita ainakin näyttää outlandereissa olevan aika paljon tollaset hopea/musta , 10 tusinassa kun kattoo nettiautoa .
Esim tuossa heti
liekkö mitsun orkkis vanteet

ei nuo nyt niin ihmeellisen erikoiset pitäs olla
No jos tuolta vaikka kattoo 17" ,niin suurin osa on ET 35-40 ?? mites tuo nyt niin harvinainen olis ?


ittellä ei ole tullu omissa autoissa (yli100) vastaan et ET vaikuttas noin ,jos vaan alle menee ja mahtuu pyörimään, renkaissa on kyllä ollu rungoissa ja merkeissä eroja ym
ja onhan noita tullu korjattua ittekkin 30vuotta,20v työkseen, että en näe oikein syytä miksi työntäisin korjaamolle euroja kun ei ne sille varmaankaan mitään tee?

mut, on vaan turha ostos jos pistää uudet renkaat alle ja laite on samanlainen senkin jälkeen.
Mut täytyy koittaa, sillähän se selviää .
Jossain palstoilla oli vaan vähän moitittu tuota ajettavuutta ja että on rauhaton ,että liekkö jutussa perää....ajattelin jos jollain on tietoa
ei sae nyt mikään ihan huono ole mut ei mikään loistavakaan, ja tuo ohjaushostin on hiukan sellanen tahmean oloinen.

Rengasäänistähän noita on moitittu ,itse tosin laitoin perään äänieristystä takakonttiin kun ei siellä juurikaan ole tehtaan jäljiltä.
Hiljeni jonkinverran pienellä vaivalla , uutena massattu pohjapuolelta ,joten sekin hiljentää vähän.
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Noita ainakin näyttää outlandereissa olevan aika paljon tollaset hopea/musta , 10 tusinassa kun kattoo nettiautoa .
Esim tuossa heti
liekkö mitsun orkkis vanteet

ei nuo nyt niin ihmeellisen erikoiset pitäs olla
No jos tuolta vaikka kattoo 17" ,niin suurin osa on ET 35-40 ?? mites tuo nyt niin harvinainen olis ?


ittellä ei ole tullu omissa autoissa (yli100) vastaan et ET vaikuttas noin ,jos vaan alle menee ja mahtuu pyörimään, renkaissa on kyllä ollu rungoissa ja merkeissä eroja ym
ja onhan noita tullu korjattua ittekkin 30vuotta,20v työkseen, että en näe oikein syytä miksi työntäisin korjaamolle euroja kun ei ne sille varmaankaan mitään tee?

mut, on vaan turha ostos jos pistää uudet renkaat alle ja laite on samanlainen senkin jälkeen.
Mut täytyy koittaa, sillähän se selviää .
Jossain palstoilla oli vaan vähän moitittu tuota ajettavuutta ja että on rauhaton ,että liekkö jutussa perää....ajattelin jos jollain on tietoa
ei sae nyt mikään ihan huono ole mut ei mikään loistavakaan, ja tuo ohjaushostin on hiukan sellanen tahmean oloinen.

Rengasäänistähän noita on moitittu ,itse tosin laitoin perään äänieristystä takakonttiin kun ei siellä juurikaan ole tehtaan jäljiltä.
Hiljeni jonkinverran pienellä vaivalla , uutena massattu pohjapuolelta ,joten sekin hiljentää vähän.
Eli mitsun orkkisvanteet, tuskin on vanteissa silloin vika. Jos alkoi vikuroimaan nimenomaan renkaiden vaihdon jälkeen, niin ei pitäisi 30v kokemuksella olla ongelma päätellä missä vika?

Minusta ohjaus on aivan tavallinen sähköisesti pilalle tehostettu japsin ohjaus, paljon parempi kuitenkin kuin esim. siinä Avensiksessa. Eipä silti että voisi mitenkään erityisesti kehuakaan mitsun ajotuntumaa.

Oma Mitsu taisi olla samanikäinen kuin sulla, eikä kyllä ole pätkääkään tahmea ohjaus. Ohjerengaspaineet sai kyllä unohtaa heti kättelyssä ainakin noilla 235/60-18 kumeilla, alle 3 kilon paineilla ei mitään asiaa tien päälle kun nimenomaan ajettavuus meni aivan karseaksi...
 

Royce

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Nää ei taida olla mitsun omat vanteet kun 17" mutta vastaavan näköiset.
Kyllähän se talvipyörilläkin vähän teki mutta lumella antaa anteeksi aika paljon ,joten sitä ei huomaa näin paljon.
Että ei tuohon nyt oikein taida selvää syytä ja vikaa löytyä.
Kesärenkailla voimistuu melko pahasti. Jonkinverran tosiaan rauhottuu kun pistää reilusti painetta.

Oli vaan tarkoitus ,ettei tarvi keksiä pyörää uudelleen ja kaikkea rempata läpi ,mutta tulipahan katottua .
Näyttää olevan muillakin samaa vikuri oiretta ,joten taitaa kuulua vähän malliin.

Kesä tulee ja ajellaan kesäpirssillä , tämä nyt menee pikkuajoilla , mut onhan tuo vähän häiritsevää ,
Eri rengasmerkillä voisi parantua jos viittii vekslailla.

Joku tuossa "2017 uraherkkyys" ketjussa olikin pistänyt että isompaa 19" pyörää ja tukitanko konehuoneeseen oli ilmeisesti auttanut kohtuullisesti.
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Ihan tarkennuksena: vetääkö se siis ihan päättömästi joka suuntaan vai onko puhe nyt siitä tunnottomasta keskiosan "deadzonesta" jossa joutuu harrastaan mustavalkoleffojen edestakas vatkausta suoraan ajaessa? Jälkimmäinen on nimenomaan se ominaisuus.
 
Viimeksi muokattu

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tarkista ne takapään puslat, kannattaa muistaa että autoa ohjaa taka- akseli, löysyys siellä saa ohjaustuntuman veltoksi, tuntuma kun heikkenee hitaasti niin syyllistä ei tahdo heti huomata, jos löydät orkkists tukevammat sinne niin sitä parempi, hieman kolinat tulee enempi ehkä läpi mutta haittaako se, polyuretaanista jos tekee niin saa tukevat ja kestävät.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
No, suuremmat pyörät ja tukitanko auttoivat eniten siihen, että keskialueen tunnottomuus väheni ja ohjaus keskitti voimakkaammin. En kyllä usko, että noihin kuvattuihin vaivoihin toisi apua.

Jos auto on ostettu käytettynä, niin onhan varmaa ettei ole kolarihistoriaa? Tekniseltä puolelta varmistaisin edellisten lisäksi ettei jarrut laahaa. Saa kyllä laahata tosissaan jos ajossa tuntuu. Näissähän on ollut sitä käsijarruongelmaa, mutta se kait vain kahvallisessa (ei sähköisessä) versiossa.

Tietty aina voi selkeyttää se, että käy koeajolla samanvuotisella toisella käytetyllä.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Noin 125€ tuolle tulis hintaa, katsellaan löytyykö muuta ja tekee sitten valinnan.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Toi ei sovi PHEV:n ilman putsarikotelon modausta/siirtämistä.

Yksi venäläinen Hondaan erikoistunut firma teki mulle sopivan (heillä oli tanko perus-Outtikseen ja mitat PHEV:n sopivasta). Nykyään heillä ei ollut valikoimassa edes tuota perusversioita. Tämän vuoksi en vastannut aiemmin.

Firma: https://www.ebay.com/usr/novel74.rt-honda.ru

(Vastaavat englannin -kielisiin kyselyihin)

No, itselläni on nyt sattuneesta syystä yksi punainen nurkissa.
 
Viimeksi muokattu

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Yksi syy, miksi en noista ole suuremmin kirjoitellut, on se että en tiedä miten nykyään katsastus tai auton takuu suhtautuu noihin.
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Itsekään en suosittele Falkenin azenis Fk510 renkaita, toista kesää alla ja rengasmelu paljon suurempi kuin nastoilla
Nastoina yhden talven kokemuksella lingolnin renkaat ja ollut todella hiljaiset ja pitävät renkaat, suosittelen
Falkenit ovat kooltaan 235/50x19" Xl Suvit
Hyvät mökkitiellä mutta pikitiellä huonot
 

Haksu

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2020
Sijainti
Lappeenranta
Lainataas vähän topikkia, täällä on keskusteltu paljon rengasmelusta, onko kellään näkemystä vierintävastuksesta, tai tarkemminsanottuna kesärenkaista, jossa vierintävastus poikkeuksellisen iso / pieni? Pienellä akulla tuolla vierintävastuksella on kuitenkin melko radikaali vaikutus rangeen.
 
Ylös Bottom