Outlander PHEV MY14 ajovalojen toiminta?!

Liittynyt
21 Maaliskuu 2019
Tykkäykset
0
#1
MY14 Peehevin Xenon-ajovalojen ja päiväajovalojen toiminta ihmetyttää suuresti?! Valojen ollessa automaattiasennossa, kun päiväajovalot kirkkkaalla säällä syttyvät ja mittariston valot hieman kirkastuvat, niin xenon-ajovalot ja parkkivalot jäävät myös päälle. o_O Jos valokatkaisijan kääntää ajovaloasentoon, niin Xenonit ja parkkivalot palavat. Jos katkaisijan kääntää parkkivaloille, niin Xenonit ja parkkivalot palavat. Jos taasen valot kääntää OFF-asentoon, niin päiväajovalot syttyvät ja mittariston valo hieman kirkastuu, mutta myös xenonit ja parkkivalot jäävät palamaan. o_O

Mikäköhän voisi olla vialla??? :confused:
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
80
#2
Ei mulla ainakaan toimi nuin. Ootko kattonu settings valikon läpi? En voi ite kattoa nyt omasta autosta kun oon emännän ASX:llä liikkeellä.
 
Liittynyt
21 Maaliskuu 2019
Tykkäykset
0
#5
Oon pläräillyt valikkoja pitkään, myöskin sen piilotetun "huoltovalikon", mutta en oo löytänyt oikein mitään asetusta, joka noihin xenoneiden sammumiseen voisi vaikuttaa. Päiväajovalojen herkkyydelle olen kokeillut useita asetuksia ja nyt asetus on NORMAL-tasolla.

Ei mulla ainakaan toimi nuin. Ootko kattonu settings valikon läpi? En voi ite kattoa nyt omasta autosta kun oon emännän ASX:llä liikkeellä.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tykkäykset
8
Sijainti
Riihimäki
#8
Eli siis sulakerasia vasemmalla kuskin jalkotilassa, ohjaa valojen toimintaa, samaan syssyyn pitää miltei uusia avain tietyissä tapauksissa, hinnasta ei tietoa, eikö oo enää takuuta? Tai ei varmaa ku tältä kyselee, siihe oli joku hippo miten sen pysty tarkastaa mut noit on tullu kyl monta vastaa mis about sama vikakuvainto ja etaxi vika ollu
 
Liittynyt
21 Maaliskuu 2019
Tykkäykset
0
#10
Miksi avainkin mahdollisesti pitää uusia tässä tapauksessa? :confused: Mulla on vielä Rinta-Joupin vaihtoautoturva Ultra voimassa n.10tkm ajan eli pitääpäs olla yhteydessä vaihtoautoturvan myöntäneeseen Fragukseen.

Niin ja kiitos tiedoista! Olen yhteydessä paikalliseen Mitsun merkkihuoltoon.

Eli siis sulakerasia vasemmalla kuskin jalkotilassa, ohjaa valojen toimintaa, samaan syssyyn pitää miltei uusia avain tietyissä tapauksissa, hinnasta ei tietoa, eikö oo enää takuuta? Tai ei varmaa ku tältä kyselee, siihe oli joku hippo miten sen pysty tarkastaa mut noit on tullu kyl monta vastaa mis about sama vikakuvainto ja etaxi vika ollu
 
Viimeksi muokattu
Liittynyt
21 Maaliskuu 2019
Tykkäykset
0
#12
PRKL Fragukselta alkoivat heti nikottelemaan maksusta, vaikka tosiaan kallein Vaihtoautoturva Ultra 12kk/20tkm heiltä: "...mutta tässä tapauksessa voin jo suoraan todeta että Xenon-ajovalo ei valitettavasti sisälly sopimukseen ja umpioiden, niihin liittyvän elektroniikan -tai mekaniikan viat on vielä erikseen rajattu sopimuksen ulkopuolelle sopimuksen kohdassa 11. " No, yritän saada tuon sitten merkkiliikkeen puolelta "raportoitua" auton sähköjärjestelmäviaksi ja sitä kautta vakuutukseen.

On nuo lisäturvat kyllä yksiä saatanan keksintöjä, kun juuri koskaan niistä ei taida mitään saada, vaikka ja kuinka monta sataa osaa ja laitetta on listattu mukamas vakuuksen piiriin!? :mad::mad::mad:

Jos Fragus ei maksa tuota korjausta ja jos hintaa tulis ihan kauheesti, niin jätän varmaan toistaiseksi korjaamatta, kun ei nuo xenonien jatkuva palaminen mua niin haittaa. Korkeintaan vastaantulijoita ja vallesmanneja saattaa ihmetyttää, kun kirkkaalla päivänvalolla palavat xenonit, parkit ja vielä kaupanpäälle päiväajovalotkin. :cool:


Se ohjainlaitteen vaihto ei Kai tykkää avaimesta, ja juu kannattee olla sinne yhteydessä
 
Viimeksi muokattu

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tykkäykset
8
Sijainti
Riihimäki
#13
Tän takia en osta vaihtoautoja, niin kieroja, itellekki on myyty ties mimmostas kusetusta, onneks loppu hyvin kaikki hyvin mutta turhaa stressin aihetta ja työtä ja sitä ostettu auto millä ajaa eikä mistä löytää vaihtoliikkeen piilotettuja vikoja, automeikkaajana ja mekaanikkoja nähny hyvin paljon kuin paljon vain vikoja piilotetaan
 
Liittynyt
21 Maaliskuu 2019
Tykkäykset
0
#14
Itellä tulee vuodessa kilsoja 40-45tkm reissutöiden takia. Jos siis yrittäisin uusilla, takuullisilla autoilla ajaa, niin autojen nopein arvonalenema tapahtuis rajuna just takuuaikana ja auton pito tulisi niin PRKLeen kalliiksi, että viime vuosina olen tyytynyt muutaman vuoden ikäisiin vaihdokkeihin, joille suurin arvonalenema on jo tapahtunut.

No, välissä oli yks 2009 mallin uutena ostettu Seat Exeo Sport 2.0 TDI 170hv., joka taasen kylläkin oli "maailman paras" ja huolettomin pirssi ajaa, kun 230tkm kilsan omistusaikana pirssissä ei ollut käytönnössä mitään vikaa normaaleja huoltoja lukuunottamatta. :D Meni siis takuu ihan hukkaan. o_O:D

Tän takia en osta vaihtoautoja, niin kieroja, itellekki on myyty ties mimmostas kusetusta, onneks loppu hyvin kaikki hyvin mutta turhaa stressin aihetta ja työtä ja sitä ostettu auto millä ajaa eikä mistä löytää vaihtoliikkeen piilotettuja vikoja, automeikkaajana ja mekaanikkoja nähny hyvin paljon kuin paljon vain vikoja piilotetaan
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tykkäykset
8
Sijainti
Riihimäki
#16
Itellä tulee vuodessa kilsoja 40-45tkm reissutöiden takia. Jos siis yrittäisin uusilla, takuullisilla autoilla ajaa, niin autojen nopein arvonalenema tapahtuis rajuna just takuuaikana ja auton pito tulisi niin PRKLeen kalliiksi, että viime vuosina olen tyytynyt muutaman vuoden ikäisiin vaihdokkeihin, joille suurin arvonalenema on jo tapahtunut.

No, välissä oli yks 2009 mallin uutena ostettu Seat Exeo Sport 2.0 TDI 170hv., joka taasen kylläkin oli "maailman paras" ja huolettomin pirssi ajaa, kun 230tkm kilsan omistusaikana pirssissä ei ollut käytönnössä mitään vikaa normaaleja huoltoja lukuunottamatta. :D Meni siis takuu ihan hukkaan. o_O:D
Meinasinki siis että mielummin yksityiseltä :D
 
Ylös Bottom