Outlander PHEV my19 radion vaihto

Keilemi

New Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2023
Pikkusen kiinnostelee tuon alkuperäisen mankan vaihto tuollaiseen Dasaitan laitteeseen missä on +10” kosketusnäyttö ja kaikkea muuta sälää. Mut muutamat kysymykset askarruttaa ja vaikka oon tabletti kuumana googletellut niin en mielestäni edelleenkään ole varma näistä asioista.

1. Mikä on oikea laite minun my19 malliin missä on vanhemman mallin lämpötilanappulat ja Rockford Fosgate järjestelmä? Olen huomannut, että monet laitteet on yhteensopivia my18 asti tai sitten my19 mallista eteenpäin missä on ne pyöreät lämpötilasäätimen nupikat, tämä minun auto on tällainen ”väliinputoaja” noiden versioiden välissä.

2. Dasaitan laitteet on Android pohjaisia, onko sellaisen hankinta ihan turha koska en omista, enkä tule koskaan omistamaan Android puhelinta? Menetänkö jotain olennaista?

3. Onko laite oikeasti plug and play? Tai jos ei ole täysin plug and play niin saanko 100 varmasti kaikki ratin nappulat toiminaan sen kanssa, saanko kaikki kamerat näkymään (taka, etu ja sivupeilikamera?) Toimiiko subbari edelleen? Saanko olla kuittailemassa jotain error viestejä joka käynnistyskerralla kun auto ei tykkää uudesta laitteesta?

4. Mitä käytännön eroa noilla laitteilla on kun niissä tuntuu olevan ties miten monen sorttista prosessoria, toisissa enemmän muistia kuin toisissa? Tietämätön ostaa sen missä on kaikkea eniten, mut maksaako siinä turhasta, riittääkö vähempikin? En tietenkään halua mitään nykivää bugista pas*aa ostaa vaan saisi toimia ihan sujuvasti.

5. Mitä muuta fiksua, käytännöllistä ja ehkä kivoja turhakkeitakin tuohon saa asenneltua? Jos on vaikkapa obd2 lukija paikallaan niin saanko sieltä jotain käppyrää johonkin applikaatioon reaaliajassa? Saako tuohon esim watchdogin asennettua?

Kiitos ja kumarrus jos joku vaivautuu vastailemaan, mielellään kokemuspohjaista eikä mutuilua
 

Keilemi

New Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2023
Onlo tämä edennyt, kiinnostaisi itselle laittaa android-laite my19-malliin..
Ei ole edennyt. Nuo yllä olevat asiat on edelleen täysiä mysteerejä. En ole viitsinyt riskillä ostaa laitetta kun ei tiedä pelittääkö se ollenkaan kuten toivon. Tuntuu että tää my19 on tuon osalta sellainen väliinputoaja malli
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Minulla on osittaisia vastauksia eli kokemusta on android autosoittimesta, mutta ei tuon merkkisestä eikä Outlanderiin vaan vm2017 L200:seen. Siinä sai kaikki rattinappulat ja kamerat toimimaan, mutta siinähän ei ollut kuin takakamera. Vaati kuitenkin välille jonkinsortin adapterin. Ei tuossa mulla android puhelin tuonut suoranaista lisäarvoa, mutta siinä mielessä helpotti, kun ei tarvinnut tehdä oogle tiliä tuota soitinta varten. Eli Google tilin joudut tekemään ellei semmoista jo ole, jotta saat play kaupasta appeja asennettua. OBD2 appi oli kiva. Siitä sai vaikka minkälaista anturitietoa livenä autosta (esim. imuilman lämpötilan, moottorin lämpötilan astetarkkuudella, kulutustietoja tarkemmin ja useammalta kantilta, ahtopaineita yms.) Tuo appi vaati tietysti bluetooth obd2 lukijan kytkemisen auton pistokkeeseen ja sitten parittaa se bluetooth android soittimen kanssa. Tulipahan kokeiltua siinä Netfliiäkin ja pystyyhän siinä laittaa vaikka leffa pyörimään matkan ajaksi :D eli valtaosan play kaupan apeista siihen pystyi asentamaan esim. porokello oli ihan hyödyllinenkin sekä spotify ja nettiradio sovellukset olivat minun suosiossa. Navigaattori kuten esim. Waze on kätevä. Mitä tuohon soittimeen tulee, niin ainahan kannattaa laittaa niin tehokas soitin kuin katsoo hinnaltaan sopivaksi. Tuotakin tärkeämpänä pidän, että tulisi mahdollisemman uudella android versiolla, kun nuo soittimen valmistajat eivät ole kovin aktiivisia tuomaan uusia versio päivityksiä. Toivottavasti tuo avaa edes jotain näkemystä tuohon android soitin maailmaan.
 
Ylös Bottom