Outlander phev ostoa harkitsevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AaaVee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi

Väittäisin, että ei ole suuri ongelma, mutta ehkä hieman alhainen luku.
En tiedä miten verrattavissa, mutta alle laitan muutamia PHEV Watchdog -ohjelman antamia lukuja, obd-palikan kautta:

67 tkm 77,2 %
70 tkm 75,9 %
95 tkm 71,5
117 tkm 69,1 %
128 tkm 68,0 %
Aika hyvin akku vielä mulla tuntuisi toimivan ja range ei ole merkittävästi pudonnut. Prossaan vaikuttanee kilsat ja lataustapa, ehkä suurempi latausteho (chademo) akkua kuluttaa enemmän.

Talvellahan tuo range on aika olematon, mutta nyt kun ei tarvitse lämmitellä, menee taas aika kivasti :)

Kannattaa tarkistaa, että autoa on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Itsellä jostain syystä tuontiauton ensimmäinen huolto on leimaamatta, ehkä tekemättäkin. Tästä hieman tuli rutinaa, mutta merkkiliike silti korvasi takuuseen jäähdytinnestehuollon, tai osan siitä...
Kiitos vastauksesta ja avusta. Paljon tässä on oppimista muutenkin ennen kuin alkaa Mitsumieheksi :D Näköjään olinkin hieman väärässää tuon lukeman kanssa ja se Aviloo testin tulos antoikin 76/100. Ja kuten tuossa näkee niin kunto 70,87%. Tämä yksilö kiinnostaa koska olisi järkevä hinta. Auto on vielä n. 100 km päässä ja en ole sitä edes nähnyt vielä livenä. Toki testiajot ja "renkaan potkimiset" pitää tehdä ennen kuin mitään nimeä laitetaan paperiin. Mutta tähän asti vaikuttaa muuten hyvältä. Ison huoli juurikin (kaiken lukemani perusteella) tuo akun mahdollinen hajoaminen joka sitten maksaisi auton verran :D Tosin kaikkihan on mahdollista ja on noita yli 200km ajettuja jotka liikkuu vieläkin joten mene ja tiedä.

Liitetiedostot

• IMG_2479.jpg
    IMG_2479.jpg
    118.7 KB · Lukukerrat 155
Tuulilasin lämmittimelle on oma nappula olemassa, jos sellainen autossa on.

Ite oon kerran kokeillu lämpiävää tuulilasia. ja sitten unohtanut sen olemassaolon. En koe kovinkaan tarpeelliseksi. Sama juttu rattigrillin kanssa. Persgrillit on toisinaan kivat.

Saksan autoissa ei ole missään ajoakun lämmitintä. Eikä Ruotsin.

Lämmitin on ihan kiva, etenkin jos asuu Pohjois-Suomessa, mutta ilmankin pärjännee. Hyötyä siitä on lähinnä jos ulkolämpötila tippuu alle -10 - -15 asteen. Pystyy ajelemaan lyhyet matkat sähköllä silloinkin. Tai jos laskee alle -30, niin pääsee autolla liikkeelle ylipäätään.
Olen uusi täällä; Minä käytän tuulilasi lämmitin heti kun on alle +5°C, imu poistuu melko heti ja jos miinusastetta näkyvyys heti muutama kymmenen metrin päästä, ainakin ennen ensimmäinen risteys. Auto seisoo ulkona katon alla, että kylmää on, vaikka on -25°C tulee ikkuna nopeasti kirkas. En ostaa autoa ilman tuulilasilämmitin enää. Ajan usein 2-3km matkat, työmatka 2km ja kaupunkiin 3km.

Hei. Parin kolmen vuoden jälkeen palailen palstalle. Aiemmin omistin vm 2019 alle 100tkm ajetun Outlander Phevin, johon olin kovin tyytyväinen kaikin puolin.
Sitten loppui latausmahdollisuus ja myin sen pois.
Nyt kuitenkin harkinnassa olisi uudelleen hieman vanhempi Outlander Phev. Vuosimalleja 2015-2018 ja noin 175-200tkm Instyle malleja olen katsellut. Hinnat liikkuu 10000e molemmin puolin.
Mutta arveluttaa se akku. SOH- lukemat näissä mitä olen katsellut niin liikkuu siinä 60% lukemissa. Sehän nyt ei niin vakavaa vaikka akulla pääsisi esim vain sen 20-25km. Jos auto vain muuten toimii. Tai ettei pahimmassa tapauksessa tule akkuvika joka vaatii esim koko akun vaihdon.
Autohan on muuten mukava 4-veto hyvillä varusteilla. Ajoa tulisi noin Max 15tkm vuodessa, pääosin taajama - ajoa, mutta välillä pidempiäkin reissuja. Ja jos autoa pitää esim sen 3v, niin 50tkm sillä pitäisi vielä päästä ilman isompia remontteja.

Mikä on kokemus täällä. Kannattaako noilla kilometri ja akkulukemilla Outlanderia enää harkita?
Ja saako siitä muutaman vuoden päästä enää mitään?

Takaisin
Ylös Bottom