Outlander phev ostoa harkitsevat

LL)0

New Member
Liittynyt
3 Huhtikuu 2022
Kiiinnitin huomiota toisessa langassa siihen, että joku mainitsi, että Remote controllilla esilämmitys sanotaan nyt vaikka 20 min ennen lähtöä lyhentäisi rangea? Onko sitten niin, että:
- autoa ei saa pitää latauksessa tuona aikana,
- vai kuluttaako esilämmitin enemmän sähköä akustosta, tuon 20 min aikana, kuin mitä verkkovirrasta saadaan ladattua?

lähinnä haluun tietää, jos lämmitintä ei saa pitää päällä latauksen aikana, että tiedän nappasta latauksen pois päältä lämmittämisen ajaksi. Ymmärrän toki, että se lämmitin käyttää sähköä, joten silloin tuo kakkos vaihtoehto lienee tosi, että lämmitin kuluttaa enemmän, kuin autoa saa normaalilatauksessa ladattua samassa ajassa.

Eilen aamulla oli täällä kuopiossa aamulla +2 astetta lämmintä, kun vaimo lähti töihin ja polttomoottorilla auto käynnistyi, eikä sähköllä. Auto käynnistettiin kylmiltään.
 

Zaphood

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Sijainti
Kehä-3: sisällä
Kiiinnitin huomiota toisessa langassa siihen, että joku mainitsi, että Remote controllilla esilämmitys sanotaan nyt vaikka 20 min ennen lähtöä lyhentäisi rangea? Onko sitten niin, että:
- autoa ei saa pitää latauksessa tuona aikana,
- vai kuluttaako esilämmitin enemmän sähköä akustosta, tuon 20 min aikana, kuin mitä verkkovirrasta saadaan ladattua?

lähinnä haluun tietää, jos lämmitintä ei saa pitää päällä latauksen aikana, että tiedän nappasta latauksen pois päältä lämmittämisen ajaksi. Ymmärrän toki, että se lämmitin käyttää sähköä, joten silloin tuo kakkos vaihtoehto lienee tosi, että lämmitin kuluttaa enemmän, kuin autoa saa normaalilatauksessa ladattua samassa ajassa.

Eilen aamulla oli täällä kuopiossa aamulla +2 astetta lämmintä, kun vaimo lähti töihin ja polttomoottorilla auto käynnistyi, eikä sähköllä. Auto käynnistettiin kylmiltään.
Lämmitin taitaa olla 4.1kw ja johdosta tulee 3.6...
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Ei mitään estettä ladata samalla kun lämmittää. Lähteestä riippuen kabiinin sähkölämmitin on teholtaan 4-4,5 kw, eli tosiaan rangen pudotus johtuu siitä että perus sukojohdolla saa 2 kw latausta ja enimillään peruslatauksella saa 3,6 kw.

Chademo-latauksen aikana lämmitys ei suostu toimimaan, eli yllä mainittu koskee peruslatausta.
 

Makavain

New Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2022
Uusi foorumilainen ja auton vaihto kutkuttelee mielessä. Ensiautoni kultaisella 1990-luvulla oli Mitsubishi Colt, joten olisikohan aika palata juurille :) PHEV alkanut kiinnostaa tilojen, nelivedon sekä tietysti hybridin takia. Kovasti olen koittanut lukea foorumia ja ymmärtää mitä kannattaa katsoa käytetyn PHEVin valinnassa. Pari vaihtoehtoa on nyt kiikarissa hintaluokassa 20-25.000€ ja mielipiteitä kaivataan, uudempi on n. 2000€ kalliimpi:

MY2014 - 110 000km, remote climate control, akun tiedot kuvassa
MY2017 - 130 000km, EV, ei tietoa akun kunnosta

1. Onko MY2014 mitään järkeä ostaa tuolla akkukapasiteetilla? Entä remote climate control, toimiiko kuin EV?
2. Paljonko MY2017 noilla kilometreillä akkukapasiteetin olisi hyvä olla? Takuuta voimassa ymmärtääkseni 30.000km/3v?
3. Vai parempi jatkaa etsintää ja unohtaa nuo molemmat?
 

Liitetiedostot

  • WhatsApp Image 2022-08-30 at 10.59.23.jpeg
    WhatsApp Image 2022-08-30 at 10.59.23.jpeg
    163.2 KB · Lukukerrat 137

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
1. Remote Climate Control tarkoittaa että voit ottaa kännykällä yhteyden autoon. Tehtaalta tuolla varustettuihin autoihin on siis asennettu sähkökäyttöinen lämmitin jolla voit esilämmittää tai -jäähdyttää auton hallita ajastuksia jne.
2. 80%. Takuu on tosiaan 8v/160tkm
3. Mun mielestä molemmat kuulostaa nuilla tiedoilla ihan kohtuullisilta. Kannattaa tarkistaa myös tuon uudemman varustelu sillä näitä on tuotu todella huonoilla varusteilla ulkomailta.
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Noista mainituista kahdesta vaihtoehdosta ottaisin sen uudemman kunhan auto on kunnossa, akun kapasiteetti osoittautuu Watchdogilla olevan ok tasolla ja varusteissa ei ole mitään itselle kriittistä puutetta. 2000 euron lisähinta 3v uudemmasta autosta on kuitenkin aika pieni ja 20 tkm ero mittarilukemassa on vastaavasti aika maltillinen.
 

Makavain

New Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2022
Noista mainituista kahdesta vaihtoehdosta ottaisin sen uudemman kunhan auto on kunnossa, akun kapasiteetti osoittautuu Watchdogilla olevan ok tasolla ja varusteissa ei ole mitään itselle kriittistä puutetta. 2000 euron lisähinta 3v uudemmasta autosta on kuitenkin aika pieni ja 20 tkm ero mittarilukemassa on vastaavasti aika maltillinen.
Molemmat nyt koeajettu.
1. MY2014, Intense Navi eli hyvä varustelu, mutta siinäpä se sitten olikin. Autossa jotain isompaa vikaa, ja ensimmäistä kertaa elämässä epäilin, että auto hajoaa käsiin ajaessa. Eli tämä hylätty vaikka laitettaisiin kuntoon, jäi niin paha maku suuhun :sick:
2. MY2017, perusvarustelu ja ok ajettava, mutta akun kapasiteetti 73,3% ja Mitsun omassa testerilapussa punaisia kohtia (liitteenä), joten ei tämäkään vakuuta.(n)

Nyt kiikarissa toinen MY2014 Intense Navi, jonka akusto on uusittu alle 10.000km sitten. Olisikohan nyt jo sellainen yksilö, jonka uskaltaisi ostaa? Vai pitääkö luovuttaa Outlander PHEVin suhteen ja suunnata katse vaikka Toyota RAViin?:rolleyes:
 

Liitetiedostot

  • WhatsApp Image 2022-09-02 at 15.36.47.jpeg
    WhatsApp Image 2022-09-02 at 15.36.47.jpeg
    132.3 KB · Lukukerrat 132

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tuo 2017 auton akku on melko varmasti resetoitu ja mielestäni teit ihan oikean päätöksen sen suhteen.
Tuon uuden kiikarissa olevan auton suhteen kannattaa varmistaa merkkiliikkeestä että se akku on tosiaan oikeasti vaihdettu.
Ei kannata luovuttaa näitä autoja on todella paljon ja kyllä niiden joukosta löytyy hyviäkin.
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Ei tosiaan kannata Mitsua hylätä ostoslistalta parin huonon yksilön vuoksi. Tarjontaa on paljon ja kannattaa ahkerasri etsiä sopivaa yksilöä. Itselleni osui muistaakseni neljännellä yksilöllä vasta speksit ja auton kunto kohdalleen odotuksien kanssa.
 

Juhalan

Member
Liittynyt
17 Elokuu 2021
Hinta toki aina vain nousee, mutta oliko nyt niin, että vm 2019 ja uudemmissa on EV-nappi ja remote control lämmityksellä/ilmastoinnilla, vai oliko näitä jo vanhemmissa?

Itsellä 2019 tuontipeli ja remote löytyy, toimii sinänsä hyvin, mutta se auton wlan + puhelimen äppi on hidas ja kantama huono...
2019:ssa ainakin android auto, joskin pieniresoluutioisella näytöllä, mutta tyhjää parempi.

Aikoinaan koeajoin jotain ehkä 2015-2016 mallia ja tämä 2019 on kyllä vakaampi kuin se, voi toki eroa olla alustan kuluneisuudessa, renkaissa yms... Muistaakseni se kuskin penkkikin oli siinä vanhassa aikamoinen nitku-natku keinutuoli. Kyllähän se tuossa 2019:ssakin hieman liikkuu, jos on tottunut saksalaisiin tai yleensäkin vag-konserniin...
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Hinta toki aina vain nousee, mutta oliko nyt niin, että vm 2019 ja uudemmissa on EV-nappi ja remote control lämmityksellä/ilmastoinnilla, vai oliko näitä jo vanhemmissa?

Itsellä 2019 tuontipeli ja remote löytyy, toimii sinänsä hyvin, mutta se auton wlan + puhelimen äppi on hidas ja kantama huono...
2019:ssa ainakin android auto, joskin pieniresoluutioisella näytöllä, mutta tyhjää parempi.

Aikoinaan koeajoin jotain ehkä 2015-2016 mallia ja tämä 2019 on kyllä vakaampi kuin se, voi toki eroa olla alustan kuluneisuudessa, renkaissa yms... Muistaakseni se kuskin penkkikin oli siinä vanhassa aikamoinen nitku-natku keinutuoli. Kyllähän se tuossa 2019:ssakin hieman liikkuu, jos on tottunut saksalaisiin tai yleensäkin vag-konserniin...
EV-nappi tuli 2017, remote control on ollut jo ihan alusta asti
 

jack71

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Molemmat nyt koeajettu.
1. MY2014, Intense Navi eli hyvä varustelu, mutta siinäpä se sitten olikin. Autossa jotain isompaa vikaa, ja ensimmäistä kertaa elämässä epäilin, että auto hajoaa käsiin ajaessa. Eli tämä hylätty vaikka laitettaisiin kuntoon, jäi niin paha maku suuhun :sick:
2. MY2017, perusvarustelu ja ok ajettava, mutta akun kapasiteetti 73,3% ja Mitsun omassa testerilapussa punaisia kohtia (liitteenä), joten ei tämäkään vakuuta.(n)

Nyt kiikarissa toinen MY2014 Intense Navi, jonka akusto on uusittu alle 10.000km sitten. Olisikohan nyt jo sellainen yksilö, jonka uskaltaisi ostaa? Vai pitääkö luovuttaa Outlander PHEVin suhteen ja suunnata katse vaikka Toyota RAViin?:rolleyes:
Monihan nimenomaan etsii pheviä,jossa akku takuuta vielä jäljellä parikin vuotta ja kapasiteetti juurikin tuolla jossain 73% tai alle luokkaa,tällöin saa muutaman kuukauden kuluttua uudet akut autoon ja auton arvo nousee huomattavasti.
Tarkoitus oli itsellä myydä auto vielä takuu aikana,mutten vaihdakkaan,koska
akusto nyt 73.8% ja tätä menoa (alkuvuodesta oli 76.8%)akusto menee takuu vaihtoon ens kevät puolella.Takuuta on jäljellä 2024 huhtikuulle.
Auto on muuten erittäin hyvä kuntoinen,eikä juuri tulleen huollon yhteydessä löytynyt mitään ylimääräistä huomautettavaa.
Auto on suomi Auto ja täydellinen huoltokirja instyle varusteilla,joka on parempi kuin mainitsemasi intense varustelu.
Autolla ajettu 125tkm,eli helposti akut vaihtuu takuuaikana ja ei mitään järkeä vaihtaa esim.uudempaan pheviin,koska tähän tulee kohta uudet akut.Todenäköisesti saisin huonomman auton ja joutuisin laittamaan jonku donan välirahaa.Toki sillä olisi vähemmän ajettu,mutta vastaavasti huonommat akut.
Toki pitää olla tarkkana,että juurikin on täydellinen huoltokirja,että saa akut vaihdatettua takuuaikana.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Akun lämmitys tuli saataville 2019 mutta sitä löytyy harvoin tuontiautoista.
 

Anpe

New Member
Liittynyt
22 Syyskuu 2022
Uusi PHEV-kuumeinen jäsen täällä kyselee:

Kaksi autoa harkinnassa: 2018 Instyle varusteilla oleva 105tkm ajettu Suomi-auto ja 2019 Intense varusteilla oleva 65tkm ajettu ruotsin vehje. Hintaeroa 3000€.

Kannattaako maksaa tuo 3k enemmän vuoden tuoreemmasta, vähän huonommin varustellusta? Kilsoja tulee 10-15tkm vuodessa joten voisi kuvitella että arvo ainakin uudemmassa pitää paremmin 5v syklillä. Mitä muita asioita kannattaa puntaroida? Valtaosa meillä on kaupunkiajoa, vaimon kanssa molempien työmatkat alle 20km.
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Varusteiden osalta on tosi yksilöllistä mitä kukin kaipaa, joten kävisin molempien varustelun itse läpi ja päättäisin sitten onko uudemmassa itselle riittävä varustus vai ei.

Jos vähäisempikin varustelu on itselle riittävä, huoltokirjat kunnossa ja autojen yleiskunnot muuten yhtäläiset (ja riittävät omaan makuun) niin maksaisin itse varmaan sen 3 t€ enemmän vuoden uudemmasta ja vähemmän ajetusta. 2019 on kuitenkin isommalla akulla ja moottorilla, joten teknisesti auto on selvästi uudempaa versiota kuin 2018. 3t€ hintaero vastannee noin 10 % erotusta kokonaishinnoissa, mikä on ihan pätevä korvaus tuosta ikä- ja kilsaerosta.

Varustelusta vielä huomio että kannattaa tosiaan itse paikan päällä käydä toteamassa autossa olevat varusteet jos et ole jo sitä tehnyt. Ilmoituksissa on usein puuta ja heinää enkä luottaisi myöskään ilmoituksen otsikossa olevaan intense/instyle/instyle navi -mainintaan, meinaan myyjät laittaa sinne vähän mitä sattuu. Näissä on ollut myös markkina-aluekohtaisia eroja varustuksissa eli ei voi luottaa pelkkään mallimerkintään senkään takia, kun iso osa autoista on myyty uutena eri maissa.

Toki lisäksi lukisin Watchdogilla vielä akun kunnon autosta ennen lopullista päätöstä.
 

riksapa

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2020
Tosiaan, kuten sanottu, jos tuossa vuosimallissa tuli se hyppäys moottorikoossa 2.0 -> 2.4 ja akkuun lisää kapasiteettia, niin sitten onkin jo järkevämpää maksaa uudesta enemmän, vaikka vähän jostain varusteista joutuisikin tinkimään. Kannattaa tarkistaa nuo kyseiset tekniikkafaktat myös, eikä luottaa myynti-ilmoituksen kertomaan vuosimallista. Varusteissa sitten merkkaa, että haluaako ratin/tuulilasinlämmitintä, led-ajovaloa tms. Mitä sitten lie näissä uudemmissa jo vakiona, itsellä kun MY16. Itselläni ei ollut vaihtoehtona luopua edellämainituista, kun vaihdokkia piti etsiä peuran alle jääneen tilalle :D
 

Anpe

New Member
Liittynyt
22 Syyskuu 2022
Kiitos vastauksista. Kyllähän se tosiaan jos PHEViin päädytään, niin tuo uudempi on juurikin noiden uudistusten ja km määrän vuoksi. Pohditaan vielä kallistuuko kuitenkin Corollan hybridifarkkuun, josko pienellä vetomassalla ja tylsemmällä autolla pärjäisi. Tonnin parempi hyvitys nykyisestä autosta, ja oletettavasti pienemmät ylläpitokulut (renkaat ym.) kallistaisi tällä hetkellä siihen suuntaan. Kulutuksen osalta, jos laskee bensan ja sähkön niin menisi varmana aika samaan. Outlander kiinnostaisi enemmän, mutta myyjäliike ei käytännössä yhtään anna neuvotteluvaraa.
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Kyllä se korolla kannattaa jättää kauppaan ja hankkia oikea töpseliauto eikä mitään itseensävetävää
:p
 

miccomus

Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
No näin minäkin sanoisin että korolla jääkööt autokaupan riviin jos näiden kahden välillä valinta. Korolla vie bensaa sen saman mitä vastaavat ilman jättiakkua olevat.
Toista se on töpselikärsällä kun saa ajella helposti 30km pelkällä sähköllä. Pystyy itse vähän valitakkin millä ja miten mennään.

Ja summasummaarum omat ajot on noin 50-80km päivässä ja keskikulutus on 3l/100km niin taitaa korolla hörpätä tuplaten samassa ajossa. Kestää siis latailla akkua vaikka vähän kalliimmallakin kwh hinnalla.
 

Juhalan

Member
Liittynyt
17 Elokuu 2021
Kiitos vastauksista. Kyllähän se tosiaan jos PHEViin päädytään, niin tuo uudempi on juurikin noiden uudistusten ja km määrän vuoksi. Pohditaan vielä kallistuuko kuitenkin Corollan hybridifarkkuun, josko pienellä vetomassalla ja tylsemmällä autolla pärjäisi. Tonnin parempi hyvitys nykyisestä autosta, ja oletettavasti pienemmät ylläpitokulut (renkaat ym.) kallistaisi tällä hetkellä siihen suuntaan. Kulutuksen osalta, jos laskee bensan ja sähkön niin menisi varmana aika samaan. Outlander kiinnostaisi enemmän, mutta myyjäliike ei käytännössä yhtään anna neuvotteluvaraa.
Aika mielenkiintoista sinänsä, jos vaihtoehtoina Corolla ja Outlander :)
Toki jos ei ole niin väliä, mutta itsellä valintakriteereinä oli nelivetoisuus, hieman suurempi maavara, pystympi istuma-asento ja parempi näkyvyys ulos, kun ei istuta katutasossa. Työkaverilla on pari Corollaa, sinänsä kait ok auto, mutta on se jotenkin ahtaan tuntuinen Outlanderiin verrattuna.
 

miccomus

Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Mitäs mieltä olette… jos nyt tekisi kaupat arviolta 2019/2020 vuosimallisesta noin 30-32te Outlander Phevistä niin voisiko jälleenmyyntiarvoa olla vielä 6v kuluttua 10-14te. Ikuinen autorahoituskysymys…
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Jaa a aikamoista myllerrystä on ollu nää automarkkinat ja hankala ennustaa nyt mutta kyllä mä uskoisin että tuohon haarukkaan pääsee jos nyt et kovin montaa kertaa aja maapallon ympäri ja pidät auton kunnossa.
 

Juhalan

Member
Liittynyt
17 Elokuu 2021
Aika vaikea arvailla 6 vuoden päähän. Itsellä auto ollut nyt reilun vuoden ja näyttäisi ainakin autoliikkeiden hinnat pysyneen aika samoissa vm 2019 ja 30-70 tkm ajetuilla, eli sen perusteella voisi ajatella arvonaleneman olleen pieni.
 

miccomus

Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Joo eihän tässä mistään voi olla liian varma paitsi siitä että nykyiseen jos ajaa 50tkm lisää niin hinta romahtaa parissa vuodessa…
Mitkäs nyt olisi viimehetken vinkit vm2019 kategoriaan? Melkoisen kirjavaa on tarjonta!!!!
 

miccomus

Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Mitäs luokkaa näissä uudemmissa on ollut akustot? Uutena luvattu km? Ja käytännössä kokemukset vs paljonko auto kokonais km määrä on mittarissa?
 

miccomus

Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Nyt olis kiikarissa kulkine missä varusteet on kohdillaan mutta pari huoltoa pitkänä. Yksi +1tkm ja sitten seuraava on +4tkm niin mitenköhän on… auton 100tkm ei tule enää kyseeseen mutta mitenköhän on akkutakuun kanssa? Ja mitenköhän huollot jatkossa eli ajalle 100-160tkm onko ns järkeä kiikuttaa merkkihuoltoon?
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Mitsun merkkihuollot on niin edullisia, että mielestäni kannattaa käyttää merkkihuoltoa tuossakin tilanteessa. Perushuollot maksaa luokkaa 220 euroa pieni ja 330 euroa iso huolto ja siihen toki päälle tietyissä huolloissa tehdyt ohjelman mukaiset muut työt.

Itse olen käyttänyt oman MY2014:ni merkkihuollossa kolmasti ja autolla oli ajettu 126 tkm kun ostin sen lokakuussa 2019. Samalla saa Mitsubishin ajoturvan voimaan.
 

miccomus

Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Ai ne oli noinkin edullisia..! Akku näyttäisi olevan 77,8% ja aika vähän on laturissa roikkunut. 2412Ah eli erittäinkin vähän?
Näissä uudemmissahan kapasiteetti tippui vähän nopeammin mutta eikös tuo ole ihan linjassa jos autolla ajettu melkein 100tkm?
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Kaivoin vielä huoltokuitteja, huollot tehty Turun Auto-Centerissä jota voin kolmen huoltokerran kokemuksella kyllä kehua.

2020 pieni huolto 210 euroa
2021 iso huolto 305 euroa
2022 pieni huolto 220 euroa

Ison ja pienen ero näissä siis jarrunesteen ja raitisilmasuodattimen vaihto, jotka tehdään vain isossa huollossa. Auton huoltokirjan mukaan myös tarkistuslistassa on isossa huollossa enemmän kohteita, mutta huollon checklistissä ne on suurimmaksi osaksi kyllä merkkattu ja mulla ruksittu myös pienissä huolloissa.

Joka kolmannessa huollossa (60tkm/3v välein) vaihdetaan lisäksi moottorin ilmansuodatin, josta veloittivat tänä vuonna 55 euroa tuon 210 euron päälle, ja samoissa huolloissa pitäisi tarkistaa myös pyöränlaakerien välykset.

100 tkm välein vaihdetaan tulpat ja katsotaan venttiilivälykset, 160 tkm tai viimeistään 10v kohdalla polttoainesuodattimen vaihto. 180 tkm/9v kohdalla jäähdytysnesteen vaihto.

Noista yllämainituista töistä siis sitten perushuollon päälle lisähintaa tapauksen mukaan, mulle ei ole osunut vielä muita kuin tuo ilmansuodattimen vaihto kohdalle.
 

Konemesu

New Member
Liittynyt
24 Marraskuu 2022
Tervehdys ryhmäläisille.
Olen uusi jäsen täällä ja vasta hankkimassa PHEV:ä.
Onko foorumilla "ensiostajan" opasta, josta aloittelija saisi vipuvartta kaupan tekoon ?
Harkinnassa nyt ostaa R.Joupilta seuraavanlainen auto:
PHEV Instyle Navi 4WD 5P (Ruotsin tuonti)
Vm.-16
Aj. 102 Tkm
Myyjä sanoi, että vie auton huoltoon, jolloin saadaan akun SOH-tiedot.
Yksi huolto viivästynyt noin 2kk aikaperusteisena, ei siis km-määrä täyttynyt.
Vaikuttaako tämä akun takuuseen ?
Kiitos etukäteen, jos vaivaudutte katsomaan ko. auton sekä antamaan neuvoja ja vinkkejä minulle.
Minulla käytössä autotalli, jossa normaali pistorasia (ehkä10A sulake), riittääkö yön yli lataus saavuttamaan "täyden" kapasiteetin ?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Toi kyseinen auto on ainakin hyvin varusteltu. Jos akun SOH on vaan riittävä niin kauppoja hieromaan vaan.
Viivästynyt huolto tuskin vaikuttaa akun takuuseen jos siinä huollossa ei tehdä mitään akkuun liittyvää.
Saat ladattua yön yli täyteen helposti.
Joko luit:
 
Ylös Bottom