Outlander PHEV talvikäyttö

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Jjkk sanoi
Missä vaiheessa tämä asia on nyt?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=49685.msg469769#msg469769

Kirjottelin tuosta vissiin vähän vahingossa tonne toiseen topickiin.
Lyhyesti kuluttajariitalautakunta oli asiasta kanssani samaa mieltä ja ohjeisti Delta-autoa maksamaan nimellisen 1000€ korvauksen. Deltasta ilmoitettiin toimitusjohtajan ja lakimiehen välityksellä, että ovat asiasta eri mieltä, eivätkä aio korvata mitään. Ilmoitin tämän kuluttaja-asiamiehelle. Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään. Delta-autoa ei myöskään löydy kuluttajaviraston mustalta listalta: http://kuluttaja.fi/musta-lista/. Vaikuttaa vähän siltä että kyseinen virasto on pelkkä vitsi. Jollain on vissiin kavereita oikeissa paikoissa kun ei edes listalle päässyt.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

:eek:fftopic Tuo kuluttaja.fi ei ole kkv:n ylläpitämä sivu
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Anaconda sanoi
Lyhyesti kuluttajariitalautakunta oli asiasta kanssani samaa mieltä ja ohjeisti Delta-autoa maksamaan nimellisen 1000€ korvauksen. Deltasta ilmoitettiin toimitusjohtajan ja lakimiehen välityksellä, että ovat asiasta eri mieltä, eivätkä aio korvata mitään. Ilmoitin tämän kuluttaja-asiamiehelle. Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Tuo kuluttajariitalautakunta on pelkkä vitsi. Suojatyöpaikassa istuvia henkilöitä ketkä antaa mieleisiään lausuntoja, muttei ne velvoita ketään mihinkään.
Kaksi selvää takuunalaista tapausta joutunut käymään tuolta läpi. Lopputulos on että saanut vuoden vääntämisen jälkeen pitää kipeänään.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Koitin löytää tapausta kkv.n sivuilta, mutta eipä sitä ole siellä ;D.
Laitoin kyssäriä heille että missä se on ja mitä sille kuuluu ja miten pystyn varmistumaan että ovat mustalla listalla.
Taisi olla yksi harjoitus turhuudessa tämäkin...
 

AaaVee

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Lueskelin viestiketjua läpi ja mun pitäis saada asennettua webasto omaan pheviin, kun erinäisten sattumien kautta selvisi ettei mun autossa ole mitsubishi remote controllia :( Lämmitin siis puuttuu kokonaan ja totesin, että webasto tai oikeastaan venäjän webasto eli binar pitäis asentaa autoon. (binari sattuu löytymään valmiina) Onko kellään antaa selvennystä asennusohjeista tai kaaviokuvia jäähdytysjärjestelmän nestekierrosta? webaston asennusohjeitakin voi varmaan soveltaa binarin kanssa?
 

Patteriauto

New Member
Liittynyt
7 Syyskuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Alla -17 malli,
Talvi näyttää riittääkö auton EV nappi pitämään auton sähkötilassa talvella.
Maahantuojalla ei asiaan vastausta, ei ole kokemuksia vielä asiasta.
Nyt toiminut hienosti sähköisesti, lämpötilan ollessa alimmillaan nollassa.
 

Juhkak57

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Liityin tänne uteliaisuuttani ja saadakseni tietoa ks. hybridi-automallista , josta olen ollut kiinnostunut .

Lukemani perusteella :
Ei hyvältä näytä akun kannalta talvella , jos sattuu osumaan talvella-30 C kolme neljä kuukautta putkeen ???
Ei ole lämmintä tallia .

Miten käy akun kanssa , meneekö pilalle kokonaan ?
Onko kellään auton hetkellisesti ( n. viikko tai kaksi ) pahimmillaan -30-40 C asteen oloissa käytössä ?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Onko nuita akkuja muka mennyt keneltäkään yksityishenkilöltä kokonaan pilalle? Taksit sit erikseen mut ainakaan mun korviin ei oo kantautunut että olisi pitänyt vaihdella nuita akkuja?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

http://evtun.com/phev-box.html#pagetitle

Onkos tuosta boksista kellään kokemuksia? Lupaa ainakin että muuttaa ECO-napin ikäänkuin EV-napiksi, eli mennään täysin sähköllä ECO-moodissa. Ja talvikäyttöön on erikseen ICEheaterStop-moodi jossa sisätilan lämpötila ei enää vaikuta moottorin käynnistelyihin.. Saa palella jos haluaa. :)
 

kcart

New Member
Liittynyt
9 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Tuo webasto/eber yhdistelmän kanssa olisi jo aikamoinen sähkön maksimoija. Missähän vaiheessa tulee helposti lisättäviä akkuja sit ;D
 

phevisti

New Member
Liittynyt
28 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Mielenkiintoista mitä talvesta tulee ja millaiseen kulutukseen sitä päätyy. Jokin aika sitten tuli hankittua -15 Outlander PHEV, mutta talvella en ole aikaisemmin ajellut. Priuksen ladattavalla on tullut ajeltua ja eipä sekään täysin sähköllä talvella mene. Keskustelun perusteella sama tilanne kun Outlanderissa, eli moottori käy vähän väliä kun lämmittää.
 

on360pistefi

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2017
Sijainti
Keski-Pohjanmaa
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Itse käytän lähtökohtaisesti penkinlämmittimiä ja vältän lämmityslaitetta tai sitten käytän sitä minimipuhalluksella ilman ilmastointia. Tänään nollakelissä taajama-ajelun yhteydessä ICE käynnistyi pari kertaa. Tietokoneen mukaan kulutus 1.5 l / 100 km. Pystyn elämään tämän kanssa :)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Zuikkis sanoi
http://evtun.com/phev-box.html#pagetitle

Onkos tuosta boksista kellään kokemuksia? Lupaa ainakin että muuttaa ECO-napin ikäänkuin EV-napiksi, eli mennään täysin sähköllä ECO-moodissa. Ja talvikäyttöön on erikseen ICEheaterStop-moodi jossa sisätilan lämpötila ei enää vaikuta moottorin käynnistelyihin.. Saa palella jos haluaa. :)
tästä kellää kokemuksia?

Ilmeisesti tekee minkä lupaa mitä luin muualta. Tosin rangen kasvatuslupaus ehkä heittää, koska siihen ei paljo pysty vaikuttaan.
 

BillyBob

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2014
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Onkos muilla tullut häiritsevän usein(tänä talvena ehkä 4 kertaa) näyttöön "EV SYSTEM SERVICE REQUIRED" jo suht pienillä pakkaskeleillä ja onko korjattu jotain? Aattelin seuraavassa huollossa kysellä asiasta. Joo sähköllähän se menee jos ei käynnistä uudelleen
 

JICS

New Member
Liittynyt
11 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Tervehdys MCFIläiset!
Ostimme 14-vm Outlander PHEVin lokakuussa 2017. Alussa oli mukavata ajaa työmatkat pelkällä sähköllä (menopaluu 8 km) ja webastokin ollut tehokäytössä. Kaiken kaikkiaan olimme hyvin tyytyväisiä autoon kun siirtyminen PHEViin tapahtui ASX:stä. Kunnes tuli pakkaset ja alkoi se kuuluisa turhautuminen kun webasto ei enää pyörinytkään tarpeeksi kauan että moottori olisi ollut tarpeeksi lämmintä sähköllä ajamiseen. Työmatkat alkoi taittumaan pelkästään polttoaineella. Aloin miettimään mitähän tässä nyt on, että pitäskö asentaa lohkolämmitintä vai vaihtaa parempaan 12v-akkuun? Sitten tapahtui totaalihyytyminen toissa päivänä. Auto ei käynnistynyt lainkaan ja ruutuun ilmestyi kaikki mahdolliset varoitustekstit. Ei muuta kun soittoa Delta-Autoon. Aika vaivattomasti homma hoitui niin, että kitisemättä tulivat kotipihalle käynnistämään auto buusterilla ja ajoivat liikkeeseen tekemään tehdaspäivitystä. Noutaessani auton, sanoivat ettei enää tämä toistu koska tämä uusi tehdaspäivitys estää juurikin tämän ongelman. Halusin tietää vähän yksityiskohtaisemmin, että mitä tämä päivitys oikeastaan on? En kuitenkaan saanut tarkempaa tietoa. Tänään, vuoden kylmimpänä päivänä ajaminen kotipihalta töihin tapahtui %100 sähköllä. Webasto toimii taas moitteettomasti ja toimintasäde näyttää taas oikealta (se oli talven aikana pudonnut 26:een ja nyt ruudussa 47 km).
Kai tässä nyt luotettava siihen, että tehdaspäivitys on antanut maagisen kosketuksen ja pääsemme taas sähköautoilun makuun ja lohkolämmittimen asennusta unohtaa. Onko jossain topikissa käsitelty tuo tehdaspäivitysasiaa? Olisi kiva tietää mitä se oikein on.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Rangeen vaikuttavat miten autolla ajeltu, se laskee koko ajan viimeisten ajeluiden perusteella sitä.
Ovatko nollaanneet vaan akuston vissiin?
Toki tuo päivitys kiinnostaa jos 100% akulla pääsit? Lähditkö autotallista? Toki jos webasto toimii niin auton moottorikin on lämmin eli ei käynnistä sitten sitä.

Itselläni oli 50% sähköllä vain tänä aamuna -20 pakkasella ja matkaa noin 20km josta suurin osa 100kmh tietä. Ei webastoa mutta kabiini oli 20min etäohjauksella lämmityksessä samaan aikaan kun auto lataantui myös (koko yön laturissa).

Lataappa netistä Phevwatchdog ohjelma ja hommaa OBD mokkula (kts sieltä sivuilta tuetut mokkulatyypit) niin näet paljon lisädataa akusta kennoittain, latausmäärät jne sekä akuston kunnon ohjelma laskee.
Paljonko on ajettu autollasi?
 

JICS

New Member
Liittynyt
11 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Harri K sanoi
Rangeen vaikuttavat miten autolla ajeltu, se laskee koko ajan viimeisten ajeluiden perusteella sitä.
Ovatko nollaanneet vaan akuston vissiin?
Toki tuo päivitys kiinnostaa jos 100% akulla pääsit? Lähditkö autotallista? Toki jos webasto toimii niin auton moottorikin on lämmin eli ei käynnistä sitten sitä.

Itselläni oli 50% sähköllä vain tänä aamuna -20 pakkasella ja matkaa noin 20km josta suurin osa 100kmh tietä. Ei webastoa mutta kabiini oli 20min etäohjauksella lämmityksessä samaan aikaan kun auto lataantui myös (koko yön laturissa).

Lataappa netistä Phevwatchdog ohjelma ja hommaa OBD mokkula (kts sieltä sivuilta tuetut mokkulatyypit) niin näet paljon lisädataa akusta kennoittain, latausmäärät jne sekä akuston kunnon ohjelma laskee.
Paljonko on ajettu autollasi?

Tarkoitin että täysilatauksella range on ollut korkeimmillaan 26 km paikkeilla, mutta viime yön täysilatauksen jälkeen range on 47 km.
Sitä en tiedä ovatko nollanneet akun vai ei.
Autotallista lähdin (ei ole lämmitetty talli. Lämpötila oli sisällä -3. Webasto oli ollut päällä noin 20-25 min.
Autolla ajettu vähän päälle 82000.
Kiitti vinkistä, tutkin asian.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Paljonko normaalisti EV % oli aiemmin tuolla matkalla joka nyt meni 100%?
 

JICS

New Member
Liittynyt
11 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Harri K sanoi
Paljonko normaalisti EV % oli aiemmin tuolla matkalla joka nyt meni 100%?

No sepä oli lyhytkestoinen riemu. Tänään tosiaan kun melko samanlaisissa olosuhteissa astuin rattiin, niin range näytti 29 km. (oli latauksessa koko yön)
Sähköön ei ehtinyt vaihtaa, kun olin saapunut työmaan pihalle.
Että semmoista.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

JICS sanoi
No sepä oli lyhytkestoinen riemu. Tänään tosiaan kun melko samanlaisissa olosuhteissa astuin rattiin, niin range näytti 29 km. (oli latauksessa koko yön)
Sähköön ei ehtinyt vaihtaa, kun olin saapunut työmaan pihalle.
Että semmoista.
kyllä ihan normi rangelta näillä keleillä vaikuttaa.
Onko sulla keula tukosssa? Eli laitettu ritilät umpee että kone lämpee..muute se kone käy koko ajan näil pakkasil kyllä.
 

JICS

New Member
Liittynyt
11 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Harri K sanoi
kyllä ihan normi rangelta näillä keleillä vaikuttaa.
Onko sulla keula tukosssa? Eli laitettu ritilät umpee että kone lämpee..muute se kone käy koko ajan näil pakkasil kyllä.

En oo kiinnittänyt huomiota tuohon. Kiitos vinkistä!
 

JICS

New Member
Liittynyt
11 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Harri K sanoi
kyllä ihan normi rangelta näillä keleillä vaikuttaa.
Onko sulla keula tukosssa? Eli laitettu ritilät umpee että kone lämpee..muute se kone käy koko ajan näil pakkasil kyllä.

Excuse me my french mut puhutaanko nyt maskisuojasta ja jos, niin minkä mittainen pitäisi olla, jos vaikka kävis Motonetistä hakemaan ja viemään kaverille asennettavaksi? ???
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Osta solukuminen makuualusta ja leikkaa siitä sopivat palat, kiinni nippusiteillä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

JICS sanoi
Excuse me my french mut puhutaanko nyt maskisuojasta ja jos, niin minkä mittainen pitäisi olla, jos vaikka kävis Motonetistä hakemaan ja viemään kaverille asennettavaksi? ???

Katso kuvasta tarkkaan tältä sivulta
https://www.svh.fi/Maskisuoja-Mitsubishi-Outlander-2013-/293/132498/

Eli vähä leveämpi kuin rekisterikilpi. Reunoilta saa ilmaa vielä hyvin.
 

wrx sti

Member
Liittynyt
21 Elokuu 2005
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

JICS sanoi
No sepä oli lyhytkestoinen riemu. Tänään tosiaan kun melko samanlaisissa olosuhteissa astuin rattiin, niin range näytti 29 km. (oli latauksessa koko yön)
Sähköön ei ehtinyt vaihtaa, kun olin saapunut työmaan pihalle.
Että semmoista.

Jos pelkällä sähköllä haluat mennä ..niin ei auta, ku sammuttaa kokonaan lämmityslaite tai säätää lämpötila kapiiniin 15-16 astetta
ilmastoinnin kompura menee päälle ,kun säätää 15ast
mutta sen saa pois päältä napista ;D
tosin kylmä tulee ja sivulasit menee huruun ,jos pitemästi ajelee
tuo kapiinin lämpötila-asetus vaikuttaa kans tosi paljon koneen käynnistymisiin

sen verran tuo koneen turha käynnistyminen sapettaa ..että tekis mieli tehä jotain kikkoja millä sen estäis ;D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

aaki sanoi
Jos pelkällä sähköllä haluat mennä ..niin ei auta, ku sammuttaa kokonaan lämmityslaite tai säätää lämpötila kapiiniin 15-16 astetta
ilmastoinnin kompura menee päälle ,kun säätää 15ast
mutta sen saa pois päältä napista ;D
tosin kylmä tulee ja sivulasit menee huruun ,jos pitemästi ajelee
tuo kapiinin lämpötila-asetus vaikuttaa kans tosi paljon koneen käynnistymisiin

sen verran tuo koneen turha käynnistyminen sapettaa ..että tekis mieli tehä jotain kikkoja millä sen estäis ;D
eikös tämä just sen estä.
http://evtun.com/phev-box.html
 

Ustiak

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2018
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Eli summarynä talvikäytössä lyhyet matkat eivät mene sähköllä, jollei ole huolella ehtinyt esilämmittää sisätiloja ja moottoria. Tähän on ymmärtääkseni kaksi lääkettä:
- EV nappi joka löytyy MY2017->
- http://evtun.com/phev-box.html

Phev-Boxista ei taida tällä palstalla olla kokemuksia, mutta entä EV napista? Onko merkittävää eroa aiempiin malleihin jos haluaa ajaa lyhyen matkan pelkällä sähköllä talvella?

Toinen talvikäyttöön liittyvä kiinnostava mahdollisuus on käynnistää auton oma Remote Control etänä tekstarilla:
https://objective.no/autoapps/
Tosin tuon appsin kehitys näyttää loppuneen, eikä sivuilta ota selvää, toimiiko Outlander PHEV Remote Control (1) MY2017 kanssa vaiko ei. Onkohan kellään tästä kokemuksia?

Harkinnassa siis vähän käytetyn PHEVin osto, ja pähkäilen vielä MY17 ja MY16 välillä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Joku oli ainaki palauttanu ev tun boksin Suomessa kun ei toiminu tarpeeksi hyvin.
 

terracot

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2014
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Kokemusta 2014 ja 2017 malleista, hae viestini jos pitkä sepustus kiinnostaa. Mutta lyhyesti: EV nappi toimii erittäin hyvin paitsi paukkupakkasiin (varmaan joku -20 on akkukäytön raja). Ja se remote sms ohjelma ei tue uutta mallia, mutta itsellä se toimi muutenkin aika epävarmasti.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Oliko kellään enempää kokemuksia siitä PHEV boxista? https://evtun.com/phev-box.html?gclid=EAIaIQobChMIw_7L_efr3AIVyJUYCh0WTQ5MEAEYASAAEgKa0_D_BwE
Fundeerasin vaan et pitäiskö tilata kokeeksi?
 

zsami

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2018
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Onko jollain kokemuksia phevissä webastosta tai eberistä?
Vanhassa autossa skoda octavia mulla oli eber, ja olin erittäin tyytyväinen. Asensin (oli helppo asentaa, hyvät ohjeet) siihen myös gsm-start kapistuksen, joka sisälsi android appsin ja toimi erittäin hyvin. gsm-start vaatii toimiakseen sim kortin. n. 200€ saatavilla myös app storesta ohjelma.
Tuolla tietoa-----> http://gsm-start.se/en/webasto-eberspacher
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Huomenta! PhevBox saapui eilen ja oli sitten sellainen vajaa 10 minuutin homma ja laatikko kiinni :peukku
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Eiku kokemuksia sitten jakoon, kun kelit vielä viilenee.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Tänään aamusta aikaisin liikkeelle ja mittarissa 6 ja eipä lähtenyt moottori käyntiin, hyvä alku ;D
Kyllä siinä eron huomaa kun kaasua joutuu vähän antamaan niin eipä edelleenkään lähde moottori mukaan. Nooh ihmetellään lisää kun viilenee hiukka enemmän.
Boxi muutes tuli Ruotsista alle viikossa ja hinnaksi tuli kaiken kaikkiaan 236€ sisältäen sen ICE headerin sekä toimituskulut.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Tänään päästiinkin jo miinuksen puolelle mutta ei moottoria käyntiin vaan töihin sähköiltiin täysin.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Pystyykö siin säätää sitä käynnistysmislämpötilaa? Oliko siel joku potikka siis?
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Mitä videota katsoi, niin softalla optimoi asetuksia. Tuliko jussi666 normi postilla ja kauanko kesti tulla? Tuliko myös ICE heater stop käyttöön?

edit, uudelleen luettu ketjua :seina
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Mulla kiinno ihan oletusasetuksilla mutta tosiaan softalla sitä mappia mahdollista säätää. Täytyy perehtyä jossain vaiheessa kun vaan kerkeää. Ice heater joo myös kiinni
 

phevistäjä

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2018
Sijainti
Espoo
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Outlander PHEV kiinnostaa. Myyjän mukaan 2019 Invite (Plus) mallissa ei ole esilämmityksen/jäähdytyksen ajastusta. Voiko tämä tosiaan pitää paikkansa? Eikös tuo ollut aikaisemmin vakiona kaikissa?

Ajoakun lämmityskin löytyy vain kahdesta kalleimmasta varustetasosta.
 

Mje

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2018
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Phevi box alennuksessa 169€, mutta mitäs tuo ICE heaterin stopin option on, voit valita NO, LHD, RHD.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

phevistäjä sanoi
Outlander PHEV kiinnostaa. Myyjän mukaan 2019 Invite (Plus) mallissa ei ole esilämmityksen/jäähdytyksen ajastusta. Voiko tämä tosiaan pitää paikkansa? Eikös tuo ollut aikaisemmin vakiona kaikissa?

Ajoakun lämmityskin löytyy vain kahdesta kalleimmasta varustetasosta.

On ollut kaikissa virallisen maahantuojan Suomeen tuomissa. Muuten rahdatuista on voinut puuttua. Nyt uuden mallin myötä myös noita halpaversioia saa Suomessakin, joten tuo varuste on vain kalleimmissa.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Mje sanoi
Phevi box alennuksessa 169€, mutta mitäs tuo ICE heaterin stopin option on, voit valita NO, LHD, RHD.

Tarkoittanee Ei, vasemmalta puolen ajettava, oikealta puolen ajettava (esim. Japani, GB, Australia versiot).
 

Mje

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2018
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Ekan arvasin oikeen ;D muut sitten :seina, pitää laittaa tilaukseen :peukku
 

phevistäjä

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2018
Sijainti
Espoo
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

PajeGls sanoi
On ollut kaikissa virallisen maahantuojan Suomeen tuomissa. Muuten rahdatuista on voinut puuttua. Nyt uuden mallin myötä myös noita halpaversioia saa Suomessakin, joten tuo varuste on vain kalleimmissa.

Taisin vähän sekoittaa nuo kaksi eri lämmitintä. Sähköinen sisätilojen lämmitin siis on kaikissa mutta akun lämmitys vain parhaissa varustetasoissa. Pointti siis että ajastus puuttuu sisälämmittimestä (ja jäähdytyksestä), voi toki mennä käsin kytkemään lämmityksen päälle ennen lähtöä. Tai sitten asentaa erikseen sisätilan lämmittimen ja siirtyy kahden kaapelin taktiikkaan.

Jotenkin rahastuksen makua tuollaisen pienen mutta talvella mukavan ominaisuuden jättäminen pois. Toivottavasti tulee softapäivitys tai joku kolmannen osapuolen viritys.

No puutteista huolimatta kaupat tuli tehtyä :)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

phevistäjä sanoi
Jotenkin rahastuksen makua tuollaisen pienen mutta talvella mukavan ominaisuuden jättäminen pois. Toivottavasti tulee softapäivitys tai joku kolmannen osapuolen viritys.

No puutteista huolimatta kaupat tuli tehtyä :)

Virallisen maahantuojan Suomeen tuomissa autoissa autoissa on talvikäytön kannalta oleelliset varusteet mutta näitähän on tullut "harmaa tuontina" markkinoilta joilla tuollaisia varusteita ei välttämättä tarvitse ja mielestäni silloin on turha moittia merkkiä tai maahantuojaa. Ei ole viisasta laittaa samoja varusteita autoon joka myydään Saharaan kuin autoon joka myydään Saimaalle.
 

phevistäjä

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2018
Sijainti
Espoo
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Basbarduu sanoi
Virallisen maahantuojan Suomeen tuomissa autoissa autoissa on talvikäytön kannalta oleelliset varusteet mutta näitähän on tullut "harmaa tuontina" markkinoilta joilla tuollaisia varusteita ei välttämättä tarvitse ja mielestäni silloin on turha moittia merkkiä tai maahantuojaa. Ei ole viisasta laittaa samoja varusteita autoon joka myydään Saharaan kuin autoon joka myydään Saimaalle.

Auto tilattu ihan viralliselta suomalaiselta jälleenmyyjältä ja kyseessä siis 2019 malli. Toki ei sitä kukaan tiedä ennen kuin auto saapuu onko siinä ajastin vai ei.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

phevistäjä sanoi
Auto tilattu ihan viralliselta suomalaiselta jälleenmyyjältä ja kyseessä siis 2019 malli. Toki ei sitä kukaan tiedä ennen kuin auto saapuu onko siinä ajastin vai ei.

Onnittelut :peukku Eikös tässä -19 ole jo kehittyneempää akkuakin? Millainen toimitusaika?
 

phevistäjä

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2018
Sijainti
Espoo
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

jussi666 sanoi
Onnittelut :peukku Eikös tässä -19 ole jo kehittyneempää akkuakin? Millainen toimitusaika?

Kiitoksia. Kehittyneemmästä en tiedä mutta ajoakun teho on 10 prosenttia suurempi ja kapasiteetti +15%. Bensamoottori vaihtunut 2,4 litraseen Atkinsoniin. Molempien sähkömoottorien teho kasvanut 10 prosenttia. Sport ja Snow ajotilat lisätty. Siinä ne suurimat muutokset taisi olla. Taitaa olla viimeinen facelift ennen kokonaan uutta mallia.
 
Ylös Bottom