Outlander PHEV varoitusäänet

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Onkohan missään kaikkien piipitysäänien tulkkaustaulukkoa jossain? Tänä aamuna peffi 2016 piipitti koko matkan töihin ja vielä auton sammutuksen jälkeenkin. Piippaus on 2 nopeaa peräkkäistä noin sekunnin välein.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Oisko sulla ollu jotain tavaraa penkillä jonka se on tulkinnu matkustajaksi joka ei käytä turvavyötä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ei tuu mieleen mutta jos se jatkuu niin kannattaa katsoa palaako jokin merkkivalo. Voisit myös kokeilla hypätä vaimon kyytiin jättäen turvavyön auki ja kysyä kuulostiko ääni samalle.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vaimoa voi kans pyytää laittaa turvavyön kiinni :ROFLMAO: (en tiedä mitän muuta joka kokoajan piipittää kuin turvavyö, pl että etututka tms ois kokoajan päällä tai pois)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ulkomaiselta foorumilta:
1575281470771.png
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Jäätynyt lumi ja jää pysäköintiantureissa voi aiheuttaa myös, mutta tämä piippailee pääasiassa vain hitaassa ajossa.
Loppuu, kun menee tietyn nopeuden yli.
 

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Täytyy jotain keksiä noiden piipittelyjen eliminoimiseksi. On kuin flipperillä ajaisi :). Vaimo jo aivan kypsynyt piipityksiin vaikka auto ollut vajaan kuukauden :).
 

Just Numbers

New Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2019
Täytyy jotain keksiä noiden piipittelyjen eliminoimiseksi. On kuin flipperillä ajaisi :). Vaimo jo aivan kypsynyt piipityksiin vaikka auto ollut vajaan kuukauden :).
Vielä kun laittaa kaistavahdin päälle ja käyttää adaptiivista vakionopeudensäädintä, niin korvatulpat ovat tarpeen.
 

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Eikö löydy sitä on/off nappia piipeille?

Eipä niille nappeja löydy. Ainoa toimiva on purkaa esim mittaristoa ja piirilevyn päällä olevalle piipparille antaa kuumaliimahoitoa päälle niin vaimenee ainakin. Voisi toteuttaa kesemmällä itsekin kun jurppii toi flipperimeininki.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Itse oon miettinyt että jos vaimentaisi tiettyjä piippauksia sinitarralla. Sen saa kenties hieman kuumaliimaa helpommin pois tarvittaessa. Kaistavahdin kytken pois useimmiten liikkeelle lähtiessä mutta väsyneenä ajaessa sekin on hyvä olla piippailemassa.
 

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Pääse helpommalla tilaamalla Instrumentariumista omiin korviin muotoillut korvatulpat. Nimittäin sillä keinolla lakkaa kuulemasta sitä marinaa ja voivotusta vaimon suunnalta, jolle ei oikein meinaa uusi piippari-mitsu kelvata :(.
 

Sähköautoilija

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2019
Mulla sama homma, itse autosta pidän kyllä mutta noi kaiken maailman piipitykset jurppii. Eniten ottaa päähän toi parkkitutka joka on päällä kaupungissa ajaessa koko ajan ja näin ollen piippailee ihan koko ajan. Toki sen saa ratin vierestä pois päältä mutta ärsyttää ainakin itseäni aina sammutella sitä. EIkö löydy jotain ohjelmoijavelhoa joka osais kertoa tietokoneelle että kytke parkkitutka päälle kun pakki laitetaan päälle ja sammuta kun vauhti nousee yli 10km/h???
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Ei parkkitutka minulla ainakaan piippaile kuin pakki päällä.. enkä nyt tiedä muutenkaan, ei tuossa turhia ääniä ole kuin ehkä nuo adaptiivisen cruisen piipit kun huomataan uusi auto edessä.

Kaistavahdinhan saa pysyvästi pois pitkään painamalla, sitä käytän vain pidemmillä matkoilla. Olisiko parkkitutkassa sama toiminto?
 

Sähköautoilija

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2019
Ei parkkitutka minulla ainakaan piippaile kuin pakki päällä.. enkä nyt tiedä muutenkaan, ei tuossa turhia ääniä ole kuin ehkä nuo adaptiivisen cruisen piipit kun huomataan uusi auto edessä.

Kaistavahdinhan saa pysyvästi pois pitkään painamalla, sitä käytän vain pidemmillä matkoilla. Olisiko parkkitutkassa sama toiminto?

Eli kuulostaa siltä että mulla olis parkkitutkassa jotain vikaa. Olen kokeillut tuota pitkään painamista mutta ei mun mielestä ollut vaikutusta.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Ei minullakaan parkkitutka piippaile enää ajon aikana kaupungissakaan. Pakkia kun käyttää niin sitten alkaa taas piipata kuten pitääkin. Joku muukin jossain tätä samaa kyseli.
 

patapori

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2019
Minulla muuttui vilkun ääni vähän kuin käkikellon ääneksi. Mistä saa takaisin normaaliksi vilkun ääneksi kuten se oli. Muuttui kun yritin rengaspainevaloa sammuttaa.
 
Ylös Bottom