Outlander PHEV varusteet

KiviMatala

New Member
Liittynyt
6 Heinäkuu 2022
Onko joku keino varmistaa mitä varusteita autosta löytyy? Myyjiltä kun yrittää varmistaa, vastaukset on luokkaa: "En näkisi miksei olisi" ja maahantuojaa ei vissiin kiinnosta kun vastauksia ei kuulu. Haluaisin varmistaa Ruotsista tuodusta autosta onko siinä ajoakuston lämmitys.
 

3xx

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2021
Laita kauppakirjaan lista mitä pitää olla ja klausuuli jollei ko varusteita ei ole niin kauppa puretaan ja myyjä maksaa purkukulut.
Luulisi että alkaisi kiinnostamaan mitä ovat myymässä.
 

qwRad

New Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2021
Ilmeisesti aika hankala sitä on tietää. Ellei Mitsu sitten jostain näe lopulta sitä, mutta omasta ruotsin tuonnista selvisi tuo nimenomainen ajoakuston lämmityksen puute jostain softaversion numerosta mikä oili erilainen kuin suomiautoissa kun huolto sitä kaiveli. En siis helposta keinosta tiedä, mutta tuo 3xx ehdottama tapa on varmasti hyvä.

Yhden auton otannalla (2019 vm.) suhtaudun skeptisesti, että ruotsimallissa olisi tuo lämmitys kun ei siinä omassakaan ollut vaikka oli ns. top of the line malli eli sikäläinen S-Edition jonka piti vastata suomen Instyle Sport tasoa. Kun vaihdettiin perus Instyle suomiversioon niin lämmitys on pelannut hyvin.
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Rekisterinrolla näkee VIN nron ja VINillä edelleen saa auki räjäytyskuvat esim. Partsouqista. Vaatii tietty hieman kahlailua ja osalistojen lukutaitoa.

Lisäksi jos ostat liikkeestä auton niin yllämainittu tapa kirjata vaaditut varusteet ylös turvaa selustan. Pelkästään myynti-ilmoituksessa mainittu, mutta autosta puuttuva varuste oikeuttaa hyvitykseen/kaupanpurkuun.

Viimeisenä pointtina, sillä akuston lämmityksellä hybridissä ei juurikaan ole arvoa ellet asu kaukana lapissa, jossa riskinä on auton totaalihalvaantuminen alle -30°C lämmöissä...
 

qwRad

New Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2021
Juuri näin. Tosin ei tarvi olla ihan niin hirveän kaukana lapissa kun riittää se, että oli pari päivää kylmempää kuin -15 astetta pakkasta. Tämän seurauksena akku jäähtyi alle -10 asteeseen eikä edes 30min esilämmittämisestä huolimatta lämmennyt yli tuon rajan niin ei auto liikkunut sähköllä metriäkään vaan valitti "battery too cold, ev mode disabled" ja käynnisti polttiksen.

Kun auto vaihtui suomiversioon missä lämmitin löytyy niin talvellakin onnistuu se 30km+ ajo pelkällä sähköllä, esilämmitettynä myös -33 asteen kelissä viime talvena (akku toki varmasti oli lämpimämpi esilämmiteyksen jälkeen). Toki jos on lämmin talli niin tätä ongelmaa ei tulisi.
 

hscrp

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2023
Moi! Osaisiko joku sanoa mistä löytää partsouqissa ajoakun lämmittimen, jos se on varusteena?
 
Ylös Bottom