Auto valitsee taloudellisimman vetotavan ja usein on fiksuinta ajaa sarjahybridinä maantienopeuksia. Moottoritienopeuksissa voi olla tarpeen kytkeä polttiksen veto suoraan etuakselille. Eli ihan normaalia on.Miten saa pakotettua polttiksen kytkeytymään etuakselille? Ainakaan omassa ei kytkeydy maantienopeuksissa jos on akkua jäljellä. Ei vaikka mitä tekisi. Vika vai ominaisuus? MY20 kyseessä.
Ei ole löytynyt meidän autosta.Aukko sivistyksessä… eikö -14 PHEVissä ole muka 12v pistoketta takakontissa?
Uskoisin että on ollut pohjassa mutta täytyy nyt varmistaa tämä ja että menee oikeasti lukitukseen. Äänestä vaan päätellyt tähän asti ja useimmiten on ollut lukossa kun menen irrottamaan.Ei kuulosta normaalilta. Type2 pitäisi olla lukittuna autoon auton ollessa lukittuna. Työnnäthän pistokkeen aina pohjaan saakka?
Kokeiltu tämä nyt ja varmasti lukossa on ollut, jostain syystä avaa lukituksen kun auton akku on täynnä. Lukitsee uudestaan kun käyttää irti ja hetken päästä on taas auki.Uskoisin että on ollut pohjassa mutta täytyy nyt varmistaa tämä ja että menee oikeasti lukitukseen. Äänestä vaan päätellyt tähän asti ja useimmiten on ollut lukossa kun menen irrottamaan.
Irrotusongelmaa ihmettelen myös, sekin vain silloin tällöin kun auto on täyteen ladattu pidempään esim. yön yli. Tuntuisi ettei se tunnista enää että kaapeli on kiinni ja siksi pistorasiasta irti käyttö saa sen huomioimaan latauksen ja sitten vasta lukituksen avaus avaa myös kaapelin lukituksen. Vaikka luulisi että se avataan aina silloin kun ovetkin.
Ja sehän olikin ominaisuus eikä vika. Manuaalissa lukee: Kun lataus päättyy, normaalin latausliittimen (G) lukitus avautuu. Miten voi olla näin?Kokeiltu tämä nyt ja varmasti lukossa on ollut, jostain syystä avaa lukituksen kun auton akku on täynnä. Lukitsee uudestaan kun käyttää irti ja hetken päästä on taas auki.
Alkuviestissä voisi lukea myös vuosi ja korimallit, my20 jne... mitä vuotta se tarkoittaa ja nämä alle vm.16, vm.16facelifti, vm.17ev nappi, vm.19 isompi moottori jne ois kans kiva lukea jossain selkeesti kun näitä autoja alkaa tutkia.
Itsekin ensin ihmettelin tuon "my" merkitystä kun olin tottunut bmw:n e46, e53 yms. Mersulla w124...mutta täällä mitsuista my14 ei tarkoita sen kummempaa kun model year 2014, hienompi ilmaisu kun perinteinen suomalainen vm. -14Miten nämä korimalli jutut menee, my15 yms yms mihin täällä paljon törmää.
2017 on viimeinen johon on saanut tehtyä avainmodin jolla välttää 98% käyttämästä hidasta kännykkä appia.Koitan haarukoida sopivaa vuosimallia, sen verran on selvinnyt että vm.17 vähintään jotta löytyy tuo EV nappi.. vaimo ajaa aamulla noin 20km viemää lapsia hoitoihin yms, puolet tästä 80kmh kantatietä.. loppu taajamaa.
Itsellä tuo lämmitys on toiminut tasan kerran auton ajastuksen kanssa. Siirryin käyttämään avainmodia, joka sekin tosin toimii miten sattuu. Valot kyllä aina vilkahtaa mutta lämmitys ei välttämättä lähde aina päälle.Ahaa toikin ois toki hyvä puoli tuossa vuosimallissa. Meillä lähtö tapahtuu 90% puoli 8 eli kun tuon lämmityksen kerran ohjelmoisi autosta vaikka siitä näytöltä niin kauheesti ei kai tarvisi äppiä käyttää? Olenko ymmärtänyt oikein?
Auto on aina ollut latauksessa/täyteen ladattu ja ovet lukossa.Oliskos akku liian tyhjä? Ovet lukossa?
On toiminut ajastusten kanssa ja ilman. Vaikuttaa enemmänkin siltä, kuin toimisi vain kerran päivässä.Jos ajastus on ohjelmoitu niin ei taida avainmodi ohittaa sitä? Kokeiles deletoida autosta kaikki ajastukset ja sitten pelkällä kaukolla? Minulla ainakin toimi edellisessä aina kun kaukosäädin vaan ylti toimimaan.
Olet ymmärtänyt ihan oikein. Voit tehdä päiväkohtaiset ajastukset.Ahaa toikin ois toki hyvä puoli tuossa vuosimallissa. Meillä lähtö tapahtuu 90% puoli 8 eli kun tuon lämmityksen kerran ohjelmoisi autosta vaikka siitä näytöltä niin kauheesti ei kai tarvisi äppiä käyttää? Olenko ymmärtänyt oikein?
Poistin kaikki ajastukset ja ennen lämmityksen käynnistämistä varmisunut, että ovet lukossa ja on toiminut joka kerta. Taisi ollakin käyttäjälähtöinen vika. Hyvä niin.On toiminut ajastusten kanssa ja ilman. Vaikuttaa enemmänkin siltä, kuin toimisi vain kerran päivässä.Pitää testailla tuota vielä.
Tyhmä kysymys kenties, mutta onko vielä olemassa moottoreita, joissa pitää venttiilivälykset säätää? Pisti silmään vain tuo välyksien tarkastus ja ei kai niitä tarkasteta ellei niitä pidä säätää. Eikö ole jo 30v sitten ollut Mitsulla lähes kaikissa moottoreissa hydrauliset automaatti tasurit?Onkos porukat menetelleet miten 100tkm huoltojen kanssa? Siinä olisi kait se venttiilivälyksien tarkastus jne. Mietin vain kun auton takuukin päättyy niin onko tuolla huollolla enää merkitystä? Vai vaikuttaako sekin akkutakuuseen?
Mitsubishilla nimenomaan on venttiilien säätö monissa moottoreissa osassa ihan ruuvi säätö ja osassa palasäädöillä. Joten kyllä se on ihan aiheellinen toimeenpide. Ja mm. 4b## moottoreiden kohdalla samalla pääsee tarkastamaan ketjun venymää.Tyhmä kysymys kenties, mutta onko vielä olemassa moottoreita, joissa pitää venttiilivälykset säätää? Pisti silmään vain tuo välyksien tarkastus ja ei kai niitä tarkasteta ellei niitä pidä säätää. Eikö ole jo 30v sitten ollut Mitsulla lähes kaikissa moottoreissa hydrauliset automaatti tasurit?![]()
Esilämmitystä pitää käytellä reilusti, eli pikkupakkasella parikyt minsaa. Jonkun brosyyrin mukaan sisälämmön ja pyynnin ero ei saa ylittää kymmentä astetta, muuten käynnistyy polttomoottori. Ei siellä autossa tuon esilämpän jälkeen tarvitse palella, ellei ole sortsit jalassa talvellakin.. Jos auton tohottaa esilämmöllä "saunaksi" ja sen jälkeen pistää pyynnön minimiin, eli 15,5 astetta, niin polttomoottori kyllä sitten kohta taas käynnistyy. Energianäytöstä pitää vaania lämppärin kulutusta, että annostelee melkein heti sen verran sopivasti lämpöpyyntöä, että ei pääse nesteet liikaa jäähtymään. Jotain tällaista taktiikkaa itse käyttelen - ihanan helppoa.Täältäkin kyselen tyhmiä, mutta hommasin muutama päivä sitten - 16 mallin outlander phev:n, millä modella ajetaan pelkällä sähköllä kun tässä mallissa ei vielä ole ns ev painiketta?
Kiitokset ja kohta alkaa taistelu tuon apin kanssa