Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

Mielestäni kanssa tuolta tilasin aikanaan, olikohan nuo venäläistä alkuperää, uusia ei sitten tule jos niin oli.
Nuo näyttäisivät oikeasti fiksuilta, ei pääse kurat karkaamaan kuskin jalkatuesta kankaaseen, ja keskikohta takapenkillä suojattu muksujen sudittelulta. Pitää soittaa ja kysyä saako niitä.
 
Ajalin tänään ekan kerran My19sen työpaikalle. Siellä hienot ABB:n type2 laturit.

Mutta eipä mitsun mukana tullut ~4m adapteriletku suostunut toimimaan. Kollega valitteli samaa, hänellä vanhempi outtis malli. Juuri hankittu.

Mikä ihmeen johdonpätkä tuo olevinaan on???

Näytti että ei olisi vastakappale mennyt täysin pohjaan siihen type2 liitimeen . Ja laturi vaan katkaisia homman heti alkuunsa koko ajan.
 
Ajalin tänään ekan kerran My19sen työpaikalle. Siellä hienot ABB:n type2 laturit.

Mutta eipä mitsun mukana tullut ~4m adapteriletku suostunut toimimaan. Kollega valitteli samaa, hänellä vanhempi outtis malli. Juuri hankittu.

Mikä ihmeen johdonpätkä tuo olevinaan on???

Näytti että ei olisi vastakappale mennyt täysin pohjaan siihen type2 liitimeen . Ja laturi vaan katkaisia homman heti alkuunsa koko ajan.

Tuosta on aiemminkin ollut juttua.

Type2 johtoja ei voi ketjuttaa montaa peräjälkeen. Liittimet on tarkoituksella suunniteltu niin että se ei mene pohjaan jos sitä yrittää toisen johdon jatkoksi.

Useimmissa latausasemissa ei ole johtoa valmiiksi, vaan niissä on naaras type2 suoraan mööpelin kyljessä. Siihen tuo johtosi sopii.
 
Okei. Tuo selittää.

Mutta sellainen adapteri "palikka" menisi pohjaan asti ja olisi rarkaisu tuohon.
 
Seuraavaksi ois tarkoitus alkaa asentelemaan peräkoukkua ja sen sähkösarjaa.

Mitä pitää ottaa huomioon jos ja kun haluaa ottaa 12V apuakun miinus-navan siksi aikaa irti.

Meneekö Outlander phev ihan sekaisin siitä?
 
Suosittelen laittamaan jonkin virtalähteen 12V akulle ja auto ei saa olla ainakaan latauksessa kun käytät pikkuakkua irti.
 
Juu, muuten tulee tehtyä vissiin BMU reset puolivahingossa.

Mutta tosiaan toi 12V apusähkön syöttäminen ei ole oikeen mielekästä tossa kohtaa kun ois tarkoitus tehdä koukun johtosarjan asennuksia mahd. jännitteetömänä.

Jos akkua olisin vaihtamassa. Niin silloin toki ulkoinen varasyöttä ois paikallaan varmuudeksi.
 
Seuraavaksi ois tarkoitus alkaa asentelemaan peräkoukkua ja sen sähkösarjaa.

Mitä pitää ottaa huomioon jos ja kun haluaa ottaa 12V apuakun miinus-navan siksi aikaa irti.

Meneekö Outlander phev ihan sekaisin siitä?
Mulla sekaisin menneen phev sai järkiinsä akun irroittamalla.
No ei se ihan sillai mennyt, 12v akku pääsi melkein tyhjenemään virrat 1-asennossa, ja ei siitä saanut virtoja kokonaan pois mitenkään kun virta nappikaan ei toiminut. Hurisi ja sirisi, joku valo takana paloi, muut pimeänä. Ja ei sitä resettiä saa tehtyä, tai just oikealla ajoituksella akun napaa edestakas iroitellen ja kytkien on kai onnistunut.
 
Auto MY20 , miten saan toimimaan ääniohjauksen ? Eli ratissa on nappi jota painaa ,niin pitäisi sanoa nimi kenelle soittaa, niin miten saan tämän toimimaan? Mistä pääsen tallentamaan äänen ?
 
Jos en valitse Save moodia tapahtuu aina seuraavaa: puolisen tuntia motarilla niin akku tyhjenee täysin ja auto menee kilpikonna moodiin, limited driving mode, max noin 80 km/H. Lataus ei silloin onnistu muuta kun ajamalla pikkuteitä 50-80 km/h silloin latautuu aika nopeasti, jos valitsen Save niin voin jatkaa taas 120km/h. Tavallisessa arkiajossa akku ei tyhjene vaan akkupylväässä on aina edes vähän virtaa. Voiko tämän ohittaa jotenkin, luulisi ettei tuota tapahtuisi kun bensaa on tankki täynnä?
 
^Tuo ei ole normaalia. Kerro tarkemmin mm. auton vuosimalli, mittarilukema ja onko autoon tehty tai vahingossa mahdollisesti tapahtunut BMU reset tai muita ajoakun kuntoon liittyviä juttuja?
 
^Tuo ei ole normaalia. Kerro tarkemmin mm. auton vuosimalli, mittarilukema ja onko autoon tehty tai vahingossa mahdollisesti tapahtunut BMU reset tai muita ajoakun kuntoon liittyviä juttuja?
Vm 2014, kilsoja 230 t, en tiedä jos BMU resettiä tehty, Suomi auto on, wd näyttää akun tehoksi 63% Onkohan Turun seudulla PHEV osaamista vai onko Delta Auto paras?
 
Nuo oireet kuulostivat vähän samankaltaiselta kuin tässä ketjussa kuvaillut:


Siksi ajattelin että jos autossa on BMU resetoitu(nut) ja BMU luulee akun SOH:ia korkeammaksi kuin se on, voisi se aiheuttaa nuo oireet.

63 % SOH kuulostaa kuitenkin ihan normaalilta yhdeksänvuotiaalle autolle noilla kilsoilla, joten ei taida olla kyse siitä.

Itse huollatin Mitsuni Turun Auto-Centerissä josta sain aina hyvää palvelua. Vikoja autosta ei tarvinnut koskaan tutkia tai korjata, joten en kovasta osaamisesta osaa kommentoida mitään, mutta muuten suosittelen kyseistä paikkaa jos hyvää merkkihuoltoa Mitsulle hakee.
 
MY19 ilmastonti. Tuntuu että kun päällä niin osaa puhaltaa vain samaa "jääkylmää" ilmaa. Ei siis välitä lämpötila säädöistä mitään. On manuaalilla. Ei autolla. Aina samaa vaikka laittais 20 tai 22C. Varpaat ja näpit jäätyy. Onko auto niin eco että se ei "blandaa" tuloilmaa millään läpällä /venttiilillä tms?

En ole vielä testannut lämmitystä. Tuleekohan sieltäkin vaan täysillä kuumaa
 
2017vm outlander phev, latausnopeus vain 1.2kw tuollaisesta type2 latausasemasta, missähän vika?

CHAdeMO asemasta tuli taas normaalisti.

(edit) olikin väärät asetuksen laturissa)
 
Viimeksi muokattu
Terve!
Täällä yks hölmö kyselee. Mitsua katseltu, 2016 vuosimalli varauksessa.

1. Voisiko joku kertoa selvennettynä mitenkä auto kannattaa esilämmittää tai ylipäätänsä lämmittää ennen käynnistystä? Ei ole ikinä ennen ollut autoa jossa ei ole lohkolämmitintä eikä hybridiä jotenka tämä on ihan uutta utopiaa.

2. Onko siis mahdotonta ajaa pelkällä sähköllä esim. talvipakkasten aikaan lyhyttä ajomatkaa? Ja miten tuossa vuosimallissa ne pelaa? Käynnistyykö auto suoraan polttomoottorille ja pystyykö sen mitenkä vaihtamaan sähkölle?

3. Koeajettiin 2013 vuosimallin phev ja siinä en saanut yhdistettyä bluetoothiin puhelinta, onko se siis mahdotonta näytön kautta? Pitääkö puhelin yhdistää autoon siis sen puhehomman kautta?

4. Miten on toiminut tuo apin kautta ladattava ohjelma jolla voi asettaa esilämmityksen autoon? Moni sanonut että kantama ei autossa riitä.

Kiitos ja anteeksi!
 
Terve!
Täällä yks hölmö kyselee. Mitsua katseltu, 2016 vuosimalli varauksessa.

1. Voisiko joku kertoa selvennettynä mitenkä auto kannattaa esilämmittää tai ylipäätänsä lämmittää ennen käynnistystä? Ei ole ikinä ennen ollut autoa jossa ei ole lohkolämmitintä eikä hybridiä jotenka tämä on ihan uutta utopiaa.

2. Onko siis mahdotonta ajaa pelkällä sähköllä esim. talvipakkasten aikaan lyhyttä ajomatkaa? Ja miten tuossa vuosimallissa ne pelaa? Käynnistyykö auto suoraan polttomoottorille ja pystyykö sen mitenkä vaihtamaan sähkölle?

3. Koeajettiin 2013 vuosimallin phev ja siinä en saanut yhdistettyä bluetoothiin puhelinta, onko se siis mahdotonta näytön kautta? Pitääkö puhelin yhdistää autoon siis sen puhehomman kautta?

4. Miten on toiminut tuo apin kautta ladattava ohjelma jolla voi asettaa esilämmityksen autoon? Moni sanonut että kantama ei autossa riitä.

Kiitos ja anteeksi!
1. Jälkiasennettava lämmitin voisi olla fiksu tai sitten van tyhjäkäynnillä odottelee että lämpenee.
2. Onnistuu ajaa sähköllä, sammuttaa ilmastoinnin ja ajaa ecomodella niin ei mulla ainakaan käynnistele moottoria.
3. Mulla moitteetta yhdistyy IOS ja Android käyttöjärjestelmällä oleviin puhelimiin 2016 Outlanderi.
4. En tiedä en saanut appia toimimaan, mutta esilämmityksen voi ajastaa myös autosta käsin ja toimii mulla kun auto on laturissa.

Josko näistä jotain apua olisi.
 
Terve!
Täällä yks hölmö kyselee. Mitsua katseltu, 2016 vuosimalli varauksessa.

1. Voisiko joku kertoa selvennettynä mitenkä auto kannattaa esilämmittää tai ylipäätänsä lämmittää ennen käynnistystä? Ei ole ikinä ennen ollut autoa jossa ei ole lohkolämmitintä eikä hybridiä jotenka tämä on ihan uutta utopiaa.

2. Onko siis mahdotonta ajaa pelkällä sähköllä esim. talvipakkasten aikaan lyhyttä ajomatkaa? Ja miten tuossa vuosimallissa ne pelaa? Käynnistyykö auto suoraan polttomoottorille ja pystyykö sen mitenkä vaihtamaan sähkölle?

3. Koeajettiin 2013 vuosimallin phev ja siinä en saanut yhdistettyä bluetoothiin puhelinta, onko se siis mahdotonta näytön kautta? Pitääkö puhelin yhdistää autoon siis sen puhehomman kautta?

4. Miten on toiminut tuo apin kautta ladattava ohjelma jolla voi asettaa esilämmityksen autoon? Moni sanonut että kantama ei autossa riitä.

Kiitos ja anteeksi!
1. Ei liene tarvetta esilämmittää muuten kuin mukavuuden ja sähköajon takia.
2. Kyllä. Esilämmitystä remotella pakkasesta riippuen riittävästi, niin pääsee sähköllä akun riittävyyden mukaan. Jos kennoista yksikin on -10 tai kylmempi, ei pelkällä sähköllä ajo onnistu. Tässä nollakeleillä ja parin asteen pakkasilla itselläni on 20 min esilämmitys riittänyt sähköajoon ja hytissäkin lämmin. Autosta poistuessa lämmitys joko 15 asteeseen tai offille, sitten käynnistäessä ensin eco mode, ja sitten lämppäriltä maltillisia lämpöpyyntöjä, esim. 19 astetta. Tarkenee kyllä tarvittaessa ilman takkiakin. Lasinsulatuspuhallus-nappi käynnistää ilmeisesti aina polttomoottorin, eli suuntaus jalat+tuulilasi.
3. Radion bluetooth-ominaisuudet eivät liity remoten käyttöön. Remote-sovellus yhdistetään auton luomaan wifi-verkkoon.
4. Jos auto on ikkunan alla tai näköetäisyydellä max ehkä 30m päässä, niin toimii. Itselläni on etäkäyttöä varten autossa "kiinteästi" android-luuri, jossa muutaman euron laiteliittymä. Kyseiseen luuriin sitten Teamviewer-yhteys ja sitten remote appi sieltä auki.

Tarkista, että autosta löytyy tosiaan tuo remote+sähkölämmitin. Kaikissa tuontivehkeissä ei tuota ole.

Joo, on kyllä kikkailua ja harrastamista tämän vekottimen kanssa. Perseenlämmitin ja ratinlämmitin auttaa viluisissa oloissa toimimista.
Itseäni ei suuresti tämä säätö haittaa, kun on saanut hommat pelittämään suht hyvin ja on töissä ja kotona lataus.

Jos on facebook käytössä, niin kannattaa liittyä Mitsubishi Outlander PHEV -autoilijat -ryhmään. Siellä on aiheeseen liittyen erittäinkin runsaasti keskustelua.
 
Kiitos!!
Täytyy tarkastella tuo remote+sähkölämmitin homma.
Tuo auto tosiaan Ruotsin tuontiauto, huomattiin koeajolla että jossain vaiheessa ilmastointi lakkas puhaltamasta lämmintä ilmaa kokonaan. Nyt täytyy kyllä tosissaan miettiä ja tarkastella kehtaako tuota edes ostaa, mitä kerinnyt lukea täältä palstalta. Myyjä lupas kysella merkkihuollosta kyseisestä ongelmasta.
Muuten tuntuu oikein hyvältä ja soivalta peliltä!
 
Kiitos!!
Täytyy tarkastella tuo remote+sähkölämmitin homma.
Tuo auto tosiaan Ruotsin tuontiauto, huomattiin koeajolla että jossain vaiheessa ilmastointi lakkas puhaltamasta lämmintä ilmaa kokonaan. Nyt täytyy kyllä tosissaan miettiä ja tarkastella kehtaako tuota edes ostaa, mitä kerinnyt lukea täältä palstalta. Myyjä lupas kysella merkkihuollosta kyseisestä ongelmasta.
Muuten tuntuu oikein hyvältä ja soivalta peliltä!
Onkohan tuossa vuosimallissa jo remote? (en tiedä, itsellä 2019 ja on).
Remoten kantama on aika kehno, myös ohjelma on hidas ja itsellä ainakin ekalla yhdistyskerralla aina kusee, toisella toimii...
Omassa autossa lämmitys toimii kehnosti. Tuota lämmönvaihtelua voi tulla, kun auto vaihtaa polttomoottorimoodista sähkömoodiin, vaihtuu se vedenkierto.
 
Onkohan tuossa vuosimallissa jo remote? (en tiedä, itsellä 2019 ja on).
Remoten kantama on aika kehno, myös ohjelma on hidas ja itsellä ainakin ekalla yhdistyskerralla aina kusee, toisella toimii...
Omassa autossa lämmitys toimii kehnosti. Tuota lämmönvaihtelua voi tulla, kun auto vaihtaa polttomoottorimoodista sähkömoodiin, vaihtuu se vedenkierto.
Kyl tuota sähköistä lisälämmitintä ja remotea löytyy ihan alkupään pheveistäkin, eli vm -14 jne. Itselläni on MY16 ja lämmitin löytyy. Enempi myyntialueesta riippuvainen asia tuo.

Pääosin tuo remoten käyttö onnistuu hyvin, kun yhdistän ensimmäisenä luurin auton wifiin, ja automaattinen yhdistäminen esim. kodin wifiin pois päältä, ettei luuri vaihda takaisin siihen auton wifin internetin puuttumisen takia. Käynnistyy ja latailee sovellus myöskin paljon nopeammin tällä taktiikalla. Ja kotona on wifi range extender jatkamassa tuota auton kehnoa wifin kantamaa, niin sekin auttanee asiassa ja yhteyden vakaudessa.

Minulla toimii autossa lämmitys hyvin pitkilläkin matkoilla. Veden kiertoa ohjaileva 4-tieventiili lienee lämmön puuttumiseen yleinen syypää, jos ei moottorilla lämpene.
 
Terve!
Täällä yks hölmö kyselee. Mitsua katseltu, 2016 vuosimalli varauksessa.

1. Voisiko joku kertoa selvennettynä mitenkä auto kannattaa esilämmittää tai ylipäätänsä lämmittää ennen käynnistystä? Ei ole ikinä ennen ollut autoa jossa ei ole lohkolämmitintä eikä hybridiä jotenka tämä on ihan uutta utopiaa.

2. Onko siis mahdotonta ajaa pelkällä sähköllä esim. talvipakkasten aikaan lyhyttä ajomatkaa? Ja miten tuossa vuosimallissa ne pelaa? Käynnistyykö auto suoraan polttomoottorille ja pystyykö sen mitenkä vaihtamaan sähkölle?
2. Pienillä pakkasilla olen pystynyt pitämään puhalluksen päällä ja ajamaan pelkällä sähköllä kun A. ensin esilämmitän sisätilan (väh. 20min), B. käynnistettäessä sammutan heti puhalluksen ja käynnistän sen vasta kun olen painanut Eco-napin päälle, C. En yritä tavoitella 23C lämpötilaa (17C on ihan mukava).
 
Itsellä vakioasetuksena talvella manuaalinen pyynti +18c, puhallus tuulilasille&kintuille ja puhalluksen voimakkuus kaksi pykälää.

Jos tuulilasi meinaa huurtua, niin nostan puhallusta, kolmeen tai neljään pykälään.

Ei käynnisty talvella(kaan) polttis ikinä, jos a) ajoakussa on virtaa ja b) painan EV-napin pohjaan heti, kun käynnistän auton.

Autona MY19 ja esilämmitystä tulee käytettyä aina, kun mahdollista. Lähtö yleensä latingista ja kylmästä autokatoksesta.
 
Itsellä vakioasetuksena talvella manuaalinen pyynti +18c, puhallus tuulilasille&kintuille ja puhalluksen voimakkuus kaksi pykälää.

Jos tuulilasi meinaa huurtua, niin nostan puhallusta, kolmeen tai neljään pykälään.

Ei käynnisty talvella(kaan) polttis ikinä, jos a) ajoakussa on virtaa ja b) painan EV-napin pohjaan heti, kun käynnistän auton.

Autona MY19 ja esilämmitystä tulee käytettyä aina, kun mahdollista. Lähtö yleensä latingista ja kylmästä autokatoksesta.
Aivan varmasti käynnistyy. Huvitti viime talvena kun K-lataukseen auton laitoin, kaikki ikkunat kirkkaina ja vieressa oli tuollain "pilkkihaalari käyttäjän sekä säästäjän" mitsu aivan jää kalikkana, kaikki sivuikkunat umoijäässä, tuulilasi osittain, ilmeinen extreme autoilija joka nukkuukin yöt teltassa säästääkseen lämmityksessä.
 
Viimeksi muokattu
Esilämmityksestä puheen ollen. Niin toimiko muilla tuo Remote Connect App enää?

Minulla pelasi ihan ok n.5kk eli auton hankinnasta asti. Mutta just kun tuli pakkaset nii lopetti. Antaa vaan sitä pirun 2201 error koodia.

Joku android päivityskin tais just tulla pari vk sitten luuriin?? Ja nykyään kun yrittää yhdistää niin luurin alareunaan ilmestyy joku uusi 'connect to device with temporary wifi.." laatikko mitä ei ennen ollut.

Oon kokeillu appin poistamista ja uudellan asentamsta. Resetoimut autolla "vanhat yhteydet". Kokeillu ilman wlan range extender putrkkia ja sen kanssa. Ihan kaikkea.

Kohta menee hermo.
 
Esilämmityksestä puheen ollen. Niin toimiko muilla tuo Remote Connect App enää?

Minulla pelasi ihan ok n.5kk eli auton hankinnasta asti. Mutta just kun tuli pakkaset nii lopetti. Antaa vaan sitä pirun 2201 error koodia.

Joku android päivityskin tais just tulla pari vk sitten luuriin?? Ja nykyään kun yrittää yhdistää niin luurin alareunaan ilmestyy joku uusi 'connect to device with temporary wifi.." laatikko mitä ei ennen ollut.

Oon kokeillu appin poistamista ja uudellan asentamsta. Resetoimut autolla "vanhat yhteydet". Kokeillu ilman wlan range extender putrkkia ja sen kanssa. Ihan kaikkea.

Kohta menee hermo.
Eilen ei toiminut, nyt koitin ja toimii, tosin pätkäisi kerran, keli vaikuttaa tuohon ilmeisesti.
 
No nyt lähti jotenkin taas toimimaan. Tällä kertaa älysin tehdä auton wifin "syvä resetoinnin". Eli ensin 10x se lock/unlock. Ja sitten vielä perään 20x lock/unlock. Hätävilkut ja ACC ilman jarrun painallusta toki pohjalla. https://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?t=3342

On muuten sormetkin syvä jäässä nyt

Koko apinkin poistin luurista vielä kerran. Ja latasin uudestaan.

Heittää edelleen satunnaisesti mihin sattuu väliin tuota error 2201, mutta toimi silti kun jaksaa vaan painella ok:ta

Ja tosiaan appia käynnistäessä on nykyään adroidissa ainakin noi uudet ilmotukset joiden painelu auttaa tai ei auta. Ei siitä saa selkoa.

Toki ko. appsi oli ennenkin vaihtanut wlania siksi aikaa kun sitä käyttää. Mutta se tapautui siististi (mutta hitaasti) taustalla ‍♂️

Kökkö on siis edelleen. Jollei vielä kökömpi. Mutta jos vaan sais jotenkin aamuisin esilämpöä koppiin, niin kyllähän sitä luuria kotona sisätiloissa voin vähän takoa kahvikupin äärellä
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20231128_192704_Settings.jpg
    Screenshot_20231128_192704_Settings.jpg
    34.7 KB · Lukukerrat 75
  • Screenshot_20231128_192659_Settings.jpg
    Screenshot_20231128_192659_Settings.jpg
    29.4 KB · Lukukerrat 72
Aivan varmasti käynnistyy. Huvitti viime talvena kun K-lataukseen auton laitoin, kaikki ikkunat kirkkaina ja vieressa oli tuollain "pilkkihaalari käyttäjän sekä säästäjän" mitsu aivan jää kalikkana, kaikki sivuikkunat umoijäässä, tuulilasi osittain, ilmeinen extreme autoilija joka nukkuukin yöt teltassa säästääkseen lämmityksessä.
Ehhh?

Miksi käynnistyisi?

Alla esimerkinomainen ajosuorite sunnuntailta. Ulkolämpötila oli n. -16c.

Screenshot_20231128_200935_PHEV Watchdog.jpg


Eikä ole ollut tarpeen palella tai kärsiä lasien huuruisuudesta.
 
Aja nyt vaikka 40 kilometriä ensin, näytä sitten kun oikeasti on pakkasta, vaikkapa 25 astetta, itse en viitsi kikkailla, ajetaan kuten auto on suunniteltu.
Työpaikan autohalliin on 10km kotipihasta.

En näe kauhean järkevänä ajaa sinne ja takaisin ja uudelleen sinne ja takaisin käynnistääkseni polttomoottorin.

En myöskään kikkaile mitään. +18c pyynti talvella on omaan makuun jopa liian lämmintä toppapalttoo päällä.

Näillä leveysasteilla ei -25c joka talvi nähdä, mutta kokeilen toki, kun sattuu kohdalle.
 
58makella ainakin vanhojen viestien perusteella MY16 eli eihän siinä mitään EV modea ole edes? Järkeä kuittailla MY19 käyttäjälle?

EV modella menee kyllä sähköllä niin pitkään kun virtaa riittää tosi kylmälläkin kelillä.
 
Esilämmityksestä puheen ollen. Niin toimiko muilla tuo Remote Connect App enää?

Minulla pelasi ihan ok n.5kk eli auton hankinnasta asti. Mutta just kun tuli pakkaset nii lopetti. Antaa vaan sitä pirun 2201 error koodia.

Joku android päivityskin tais just tulla pari vk sitten luuriin?? Ja nykyään kun yrittää yhdistää niin luurin alareunaan ilmestyy joku uusi 'connect to device with temporary wifi.." laatikko mitä ei ennen ollut.

Oon kokeillu appin poistamista ja uudellan asentamsta. Resetoimut autolla "vanhat yhteydet". Kokeillu ilman wlan range extender putrkkia ja sen kanssa. Ihan kaikkea.

Kohta menee hermo.
Taistellut myös tämän kanssa. Softahan on perin susi ja uuden puhelimen/androidin kanssa todella huonosti toimiva. Tapa jolla itsellä remote onnistuu (S22 ja Android 14) on se, että lentotila päälle ja sitten "käsin" yhteys auton wifiin ja sen jälkeen softa saa yhteyden ja toimii. Järjetön kikkailu vaan pitää tehdä joka kerran.
 
Tällaisia pukkaa itsellä...

Screenshot_20231129_103434_Settings.jpg


Screenshot_20231129_103438_Settings.jpg


...mutta appi aukeaa kyllä aina sujuvahkosti, kun klikkaa tuota auton wifi-verkon nimeä.
 
Ok, joo, nää on hämäriä hommia, vailla ilmeistä logiikaa välillä, tai ainakin siltä tuntuu.

Itellä vielä luurissa Anteroidi 13.
 
58makella ainakin vanhojen viestien perusteella MY16 eli eihän siinä mitään EV modea ole edes? Järkeä kuittailla MY19 käyttäjälle?

EV modella menee kyllä sähköllä niin pitkään kun virtaa riittää tosi kylmälläkin kelillä.

Piti Maken kiusaksi :cool:...no ei vaan...oikeasti työn puolesta heittää tänään tommoinen reilu 40km köröttelykeikka muutamalla työmaaseisahduksella höystettynä.

Sähköllä se mentiin 100%:

Screenshot_20231129_152827_PHEV Watchdog.jpg


Pakkasta tosin vain n. -3c.

Ja vaati kikkailua toisin kuln perus 20km siivut kovemmilla pakkasilla.

Eli esilämmitys 20' + ilmastointi kiinni osan ajasta. Persgrilli päällä totta kai, kun jäi pitkät kalsongit piirongin laatikkoon. Ei tullut kylmä kuitenkaan. Tahi huurtuneet ikkunat merkittävästi.
 
Eipä auta mulla vaikka remote control jotenkin taas toimii...välillä. auto siis my19 Ruotsin business X vai nikä olikaan.

Kun ei se sähkölämppäri puske hyttiin kun ihan hailakkaa ilmaa. Sama juttu vaikka istuis ite autossa 10...15min. EV mode päällä. Pyynti 29C. Ei mitään eco-modeja. Niin hyvä jos 20ast ilmaa sieltä suuttimista tulee. Ulkona oli äsken n. -5C

Tai no sellanen mielikuva on että ihan tossa loppusyksyllä sain hallan jäädyttämät ikkunat kerran ihan vettä tiputtavan sulaksi. Ihan remotella. Että kyllä ne varusteet on ainakin siellä autossa joskus olleet.

Sitten jos bensakoneen pakottaa päälle. Niin alkaa lämpöäkin tulemaan. En nyt mitään super kättä polttavan kuumaa. Mutta sellasta että etuikkuna alkaa ainakin sulamaan.

Tästä aiheesta on netti, youtube ja foorumit pullollaan asiaa ja asian vierestä. Että ei saa enää edes juonesta kiinni.

Onko se nyt se kuuluisia nestekierron sihti/filteri joka on tukossa. Ei varmaan kun bensalla kuitenkin lämpöä jotenkin tulee?

Onko se sähkövastus pimeenä. No ei varmaan kun ei se nyt ihan pakkasilmaakaan sieltä suuttimista työnnä?

Vai oisko kenties se 4-tie ventiili. No ei varmaan koska bensa koneen käynnistyessä alkaa lämpöä tuleemaan enempi?

Tai oisko sähkölämppäri kierron vesipumppu sökönä. Mistä senkin tietää. Ihan vähän "lämpöä" tulee. Luulis että ois jääkylmää jos vesi ei kierrä ollenkaan?

Oisko systeemissä ilmaa/ilmalukko. No ei varmaan koska bensakoneella lämpöä kuitenkin jonkin verran tulee.

Ei näytä foorumeilla kukaan mitään taikatempua keksineen. Jotkut putsaneet pelkän sihdin ja taas toimii.

Jotkut taas ovat huuhdelleet kennon ja koko systeemin. Vaihtaneet nesteen. Ilmanneet. Putsanneet filsun. Vaihtaneet 4-tie venttiilin ja sitä ja tätä. Mutta ongelma vaan jatkuu. Ei tunnu olevan väliä tekeekä homman merkkiliike, joku muu korjaamo tai auton omistaja itse.
 
Viimeksi muokattu
No siinähän se on koko juttu. Pähkinänkuoressa.
Tosiaan ei taida merkkihuollotkaan tota sihtiä ihan ekana ottaa irti. Vaan yrittävät huuhdella kiertoteitä.

Jos päätyvät irti ottamaan. Niin liottelu, raaputtelu ja puhallus putsaus ei taida kuulua, repertuaarin. Vaan uuden sihdin vaihto tilalle. Jos niitä siis olisi saatavilla.

Kai se täytyy tässä kääriä hihat sitten itse.

Mulla on kyllä myyjäliikkeestä 2v lisätakuu turva autolle voimassa 200e omavastuulla. Mutta tämmöisten mystisten "toimii sinnepäin" vikojen kanssa siihen tukeutumimen on olla aikasta vaikea urakka.
 
Viimeksi muokattu
Kaikki jäljet johtaa siihen filtteriin. Ja siihen että ainakaan mille tahansa korjaamolle ei kannata autoa viedä arvottavaksi. Vaihtavat vaan kaiken mun paitsi sitä filsua. Ja vika jää, rahat menee.

Huomenna lähtee auto sisään talliin. Pääsee taas vaihteeksi DIY hommiin:

 
Joo kaippa se on kesän huoltoihin lisättävä tuo sihdin puhdistus. Selkeä huollettava kohde, joka saisi kuulua tällä tahdilla 60tkm/120tkm jne huoltoihin automaattisesti.
 
Ei ollu sihdissä mujua nimeksikään. Eikä muuttanu ne muutamat hippuset tilannetta kun poistin.

Kun parkissa laittaa EV moodissa lämppärin päälle, niin:

- konehuoneessa kuuluu ininää = pumppu pyörii
- paisuntasäiliössä pinta värisee = pumppu pyörii
- nesteen taso on FULL rajassa.
- watchdogista kun katon virrankulutusta parkissa. Niin ottaa n. 8A lämppäri päällä. Ja n. 1A kun lämppärin kytkee pois = sähkövastus ottaa virtaa?
- n. 10 min pyöritin tota parkissa. +29C pyynti. Vaan hailakkaa ilmaa tulee edelleen hyttiin.
- Lämppärin kennon meno- ja tuloputket ei kuumia kumpikaan. Vaan hailakoita.
 

Liitetiedostot

  • 20231210_115811.jpg
    20231210_115811.jpg
    110.5 KB · Lukukerrat 74
  • Screenshot_20231210_125424_Gallery.jpg
    Screenshot_20231210_125424_Gallery.jpg
    89.6 KB · Lukukerrat 76
  • 20231210_122731.jpg
    20231210_122731.jpg
    60 KB · Lukukerrat 74
Noh , autossahan on 5v tehdastakuu vielä voimassa. Niin varasin lämppärin korjausajan Autokeskus Airport Vantaa tohon tammikuulle. (Samalla BMU päivitys yön yli)

Sanoin että filtterin katoin eilen ite. Ei siellä ollut mitään möhnää juurikaan.

Sanoivat että aloittavat pelkällä huuhtelulla silti. Ja että takuun piikkiin pitäis mennä. Saa nähdä joutuuko vääntämään sitten tiskillä asiasta?

Siihen asti sitten "karvalakki päässä" ja perslämmitys täysillä ajellaan.
 
Eka kertaa phev 2019 tallissa, ja laitoin näytön kautta latauksen toimimaan 01.00-5.30 välille. Töpseli seinään, ja latauksen merkkivalo vilkuttaa l. ohjekirjan mukaan lataus valmis (?), vaikka ei ole todellakaan. Onko niin, että lataus lähtee käyntiin nyt 01.00, ja silloin latausvalo palaa yhtenäisesti? Aamullapa se selviää onko ladannut vai ei... Edit: kokeilin muuttaa latausajan niin, että lataus olisi mahdollista heti - edelleen laturi vilkuttaa..
Remotea en vielä saanut enkä osannutkaan laittaa päälle - auto Ruotsin tuonti, eikä vielä oikein tajunnut mistä salasanat löytää, hmmm
Auto kyllä tuntuu tosi kivalta ajossa Qashqain jälkeen.
Nyt vaan opettelua kun eka lataushybridi.

Edit: Nyt lähti lataamaan, kun poistin ajastuksen. Täytyy vielä perehtyä paremmin tuohon, mutta hyvä nain.
 
Viimeksi muokattu
Tervetuloa kerhoon!

Ite hoidan latauksien ajastukset latausaseman päästä sen appsilla, joten ei hajua tuosta puolesta.

Tai no, esilämmitykset ja -viilennykset tulee hoidettua toki Mitsu Remote -appilla. En kyllä muista ikinä niitä ajastaneeni vaan klikkaan päälle ennen lähtöä.

Eikö auton papereista löydy mistään auton wifi:n SSID:tä ja salasanaa? Jos ei, niin ainoa tapa on yhyttää edellinen omistaja, jos hänellä olisi tai mennä hattu kourassa valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Jälkimmäinen vaihtoehto voi maksaa muutaman roposen. Itellä oli hanskalokerossa lappu, missä nuo olivat.
 
Takaisin
Ylös Bottom