Juzz1
Member
- Liittynyt
- 1 Maaliskuu 2020
Hmm... Vanha 2011 mallin Outtis alkaa olla vaihdon kynnyksellä vaikka toimiikin vielä moitteettomasti (300t ajettu). Phevi hieman kiinnostaisi mutta jotenkin foorumia luettaessa on alkanut mietityttää. Jos kärryä vetäessä hyytyy välillä, bensamoottori huutaa kiihdytettäessä, käyttö vaatii sähköinsinöörin tai vähintäänkin nettinörtin taitoja, Outlandereiden tuonti loppuu kohta jne jne niin ottaisiko tuon vaan harmikseen? Ja vaihdokkeja näkyy olevan liikkeissä pilvin pimein niin eihän siitä pääse koskaan eroonkaan... Onko näin että parempi sittenkin hankkia vanha tuttu dieseli? Ajoja tulee reilut 30t/vuosi - työmatkoille ja lähikaupunkeihin olisi kyllä sopivat etäisyydet akun riittävyyden suhteen.
Kyllä en enää dieseliä ottas mistään hinnasta. Omalla nyt 12900km takana, keskikulutus 4.1 / 100km ja tulee tippumaan tuosta vielä, koska tullut nyt erinäisistä syistä vähän pidempää matkaa ajettua ja paljon kärryn vetoa. Tällä vaihdilla tulee n. 27tkm ajomäärä vuoteen. Ero entisen auton kuluihin on järkyttävän iso. Kärryä tullut vedettyä ihan nuilla maksimi massoilla ja ei minkäänlaista hyytymistä ole ollut. En tiedä sitten onko tuossa moottorin äänessä isoa eroa 2.0 ja 2.4 moottorin välillä mutta ei tuo 2.4 litrainen ainakaan liian kova meluinen mielestäni ole täyskaasu kiihdytyksessäkään. Paljon pystyy vaikuttamaan phevin kulutukseen omilla valinnoilla; reitillä, ajotyylillä, ilmastoinnin käytöllä ja tietysti lataamalla autoa jatkuvasti.