Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

Vren88

New Member
Liittynyt
18 Huhtikuu 2022
Eli bensamoottorin? Mulla ainakin käynnistyy jos painaa Charge tai Save nappia. Save nappi pitää akun kapasiteetin siinä missä oli eli alkaa käyttää bensakonetta liikkumiseen. Tosin ei käy jatkuvasti sillonkaan.
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Ja edellä mainittujen lisäksi pitämällä 10s charge nappia pohjassa saa polttiksen päästömittaustilaan, jolloin käy jatkuvasti ja kaasupolkimella saa kiekkaa lisää. Pysyy päällä muutaman minuutin, kunnes sammuu.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Charge tai save ei taida käynnisttää polttomoottoria auton ollessa paikallaan jos akku on täynnä. Hetken täytyy ajella ensin että kone käynnistyy. Ainakin näin omassa autossani. Jos ulkolämpötila on liian korkea, että ei saa lämmityslaitteella polttomoottoria käyntiin, niin tuo 10 sekuntia Charge-nappulalla lienee ainoa tapa saada moottori käyntiin ilman että lähtee ajamaan.
 

Retku

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2022
Miten saa pakotettua polttiksen kytkeytymään etuakselille? Ainakaan omassa ei kytkeydy maantienopeuksissa jos on akkua jäljellä. Ei vaikka mitä tekisi. Vika vai ominaisuus? MY20 kyseessä.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Suoravetoa ei pysty pakottamaan. Tuohon vaikuttaa aika monta asiaa miten kytkeytyy. Ei auta kuin luottaa auton älyyn siinä miten toimii. Auton toiminnasaa on vaan niin paljon älyttömyyksiä, että vaikea siihen älyyn on luottaa :LOL:
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Miten saa pakotettua polttiksen kytkeytymään etuakselille? Ainakaan omassa ei kytkeydy maantienopeuksissa jos on akkua jäljellä. Ei vaikka mitä tekisi. Vika vai ominaisuus? MY20 kyseessä.
Auto valitsee taloudellisimman vetotavan ja usein on fiksuinta ajaa sarjahybridinä maantienopeuksia. Moottoritienopeuksissa voi olla tarpeen kytkeä polttiksen veto suoraan etuakselille. Eli ihan normaalia on.
 

samaki

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2021
Voiko tuon Rockford Fosgaten kielen vaihtaa suomenkieleksi vaihtamalla suomi-autosta vastaavan laitteen vai onko kielivalinta kiinni jostakin muusta matolaatikosta?
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Siitä ei taida olla suomenkielistä versiota olemassa, eli laitteen koodin puukottaminen itse olisi kai ainoa tapa saada se suomenkieliseksi.
 

Opa

Member
Club Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Entäpä 2019 mallin näytön kielen vaihto suomeksi onnistuuko ees merkkiliikkeessä.
 

Requiem

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2021
Eclipse Cross kyseessä mutta kysynpä täällä. Kotilatauslaite käytössä ja välillä kun akku on täysi niin kaapelin saa irti autosta vaikka auto on lukittuna eikä avaimiakaan ole lähistöllä. Eli tarvitseva voi viedä kaapelin omaan käyttöönsä.
Joskus taas se ei irtoa ennen kuin ottaa kaapelin irti pistorasiasta ja laittaa takaisin, auton lukitus/avaus ei auta tällöin. Normaalia?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ei kuulosta normaalilta. Type2 pitäisi olla lukittuna autoon auton ollessa lukittuna. Työnnäthän pistokkeen aina pohjaan saakka?
 

Requiem

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2021
Ei kuulosta normaalilta. Type2 pitäisi olla lukittuna autoon auton ollessa lukittuna. Työnnäthän pistokkeen aina pohjaan saakka?
Uskoisin että on ollut pohjassa mutta täytyy nyt varmistaa tämä ja että menee oikeasti lukitukseen. Äänestä vaan päätellyt tähän asti ja useimmiten on ollut lukossa kun menen irrottamaan.
Irrotusongelmaa ihmettelen myös, sekin vain silloin tällöin kun auto on täyteen ladattu pidempään esim. yön yli. Tuntuisi ettei se tunnista enää että kaapeli on kiinni ja siksi pistorasiasta irti käyttö saa sen huomioimaan latauksen ja sitten vasta lukituksen avaus avaa myös kaapelin lukituksen. Vaikka luulisi että se avataan aina silloin kun ovetkin.
 

Requiem

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2021
Uskoisin että on ollut pohjassa mutta täytyy nyt varmistaa tämä ja että menee oikeasti lukitukseen. Äänestä vaan päätellyt tähän asti ja useimmiten on ollut lukossa kun menen irrottamaan.
Irrotusongelmaa ihmettelen myös, sekin vain silloin tällöin kun auto on täyteen ladattu pidempään esim. yön yli. Tuntuisi ettei se tunnista enää että kaapeli on kiinni ja siksi pistorasiasta irti käyttö saa sen huomioimaan latauksen ja sitten vasta lukituksen avaus avaa myös kaapelin lukituksen. Vaikka luulisi että se avataan aina silloin kun ovetkin.
Kokeiltu tämä nyt ja varmasti lukossa on ollut, jostain syystä avaa lukituksen kun auton akku on täynnä. Lukitsee uudestaan kun käyttää irti ja hetken päästä on taas auki.
 

Requiem

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2021
Kokeiltu tämä nyt ja varmasti lukossa on ollut, jostain syystä avaa lukituksen kun auton akku on täynnä. Lukitsee uudestaan kun käyttää irti ja hetken päästä on taas auki.
Ja sehän olikin ominaisuus eikä vika. Manuaalissa lukee: Kun lataus päättyy, normaalin latausliittimen (G) lukitus avautuu. Miten voi olla näin?

Edit: Delta lupasi selvittää asiaa maahantuojalta. Huollon nainen oli huomannut saman ominaisuuden omassaan.

Edit2: Maahantuojan mukaan näin sen pitääkin toimia. Mitähän hyötyä tästä on kenellekkään?
 
Viimeksi muokattu

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Onkos porukat menetelleet miten 100tkm huoltojen kanssa? Siinä olisi kait se venttiilivälyksien tarkastus jne. Mietin vain kun auton takuukin päättyy niin onko tuolla huollolla enää merkitystä? Vai vaikuttaako sekin akkutakuuseen?
 

Vilkutin

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2012
Alkuviestissä voisi lukea myös vuosi ja korimallit, my20 jne... mitä vuotta se tarkoittaa ja nämä alle vm.16, vm.16facelifti, vm.17ev nappi, vm.19 isompi moottori jne ois kans kiva lukea jossain selkeesti kun näitä autoja alkaa tutkia.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
#20
Alkuviestissä voisi lukea myös vuosi ja korimallit, my20 jne... mitä vuotta se tarkoittaa ja nämä alle vm.16, vm.16facelifti, vm.17ev nappi, vm.19 isompi moottori jne ois kans kiva lukea jossain selkeesti kun näitä autoja alkaa tutkia.
 

Vilkutin

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2012
Nojoo tainnu istua liikaa tän koneen ääressä kun ei enää puoletkaan luetusta mene ymmärrykseen :D

Miten nämä korimalli jutut menee, my15 yms yms mihin täällä paljon törmää.
2017 mallisissa myös näyttö muuttuu, kun radion mekaaniset napit näyttää poistuneen?
Miten android auto tulee kuvioihin mukaan? Missä vaiheessa onnistuu musan bt striimaus android puhelimesta?

Tänään fb puolella törmäilly noihin jakoketju juttuihin, täällä millasia kokemuksia niistä?
Onko joku aiempi korimalli herkempi ketjun venymiselle kuin myöhemmät?
Luin yhden kommentin missä sanottiin että toi ekakoppasen ketju ois heikompi kun myöhemmät, näistä kukaan perillä?
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Miten nämä korimalli jutut menee, my15 yms yms mihin täällä paljon törmää.
Itsekin ensin ihmettelin tuon "my" merkitystä kun olin tottunut bmw:n e46, e53 yms. Mersulla w124...mutta täällä mitsuista my14 ei tarkoita sen kummempaa kun model year 2014, hienompi ilmaisu kun perinteinen suomalainen vm. -14
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Muutokset ei tapahdu välttämättä tarkalleen kalenterivuosien mukaan mutta 2018 alkaen on Android Autoa tukeva soitin. Mun 2013 mallissa voi jo valita alkuperäisestä soittimesta MODE-napilla äänilähteeksi Bluetoothin.

Vanhimmat autot on jo kohtuu vanhoja ja sen myötä ongelmiakin voi rueta ilmenemään. Jakoketjun(kin) osalta molemmat moottorit on kestäviä kunhan huollot tehdään ajallaan ja niissä käytetään laadukkaita luokitukset täyttäviä öljyjä.
 

Vilkutin

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2012
Android auton aiemmat versiot toimi kaiketi vain johdolla? Uudemmat langattomasti, mikä on kätevää... tosin jos bt siirtyy musat spotifystä autoon niin sekin riittää vaikka android auto ei koko komeudessaan toimiskaan.

Onko tästä tietoa? Koitan haarukoida sopivaa vuosimallia, sen verran on selvinnyt että vm.17 vähintään jotta löytyy tuo EV nappi.. vaimo ajaa aamulla noin 20km viemää lapsia hoitoihin yms, puolet tästä 80kmh kantatietä.. loppu taajamaa.
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Ei se ev nappi amerikkaa tee. Tärkeintä on, että akussa on tehoja tallessa. Vaikka ei tämä ilman omien tapojen muuttamista pelkällä sähköllä mene :D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Koitan haarukoida sopivaa vuosimallia, sen verran on selvinnyt että vm.17 vähintään jotta löytyy tuo EV nappi.. vaimo ajaa aamulla noin 20km viemää lapsia hoitoihin yms, puolet tästä 80kmh kantatietä.. loppu taajamaa.
2017 on viimeinen johon on saanut tehtyä avainmodin jolla välttää 98% käyttämästä hidasta kännykkä appia.
 

Vilkutin

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2012
Ahaa toikin ois toki hyvä puoli tuossa vuosimallissa. Meillä lähtö tapahtuu 90% puoli 8 eli kun tuon lämmityksen kerran ohjelmoisi autosta vaikka siitä näytöltä niin kauheesti ei kai tarvisi äppiä käyttää? Olenko ymmärtänyt oikein?
 

lusmus

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2022
Ahaa toikin ois toki hyvä puoli tuossa vuosimallissa. Meillä lähtö tapahtuu 90% puoli 8 eli kun tuon lämmityksen kerran ohjelmoisi autosta vaikka siitä näytöltä niin kauheesti ei kai tarvisi äppiä käyttää? Olenko ymmärtänyt oikein?
Itsellä tuo lämmitys on toiminut tasan kerran auton ajastuksen kanssa. Siirryin käyttämään avainmodia, joka sekin tosin toimii miten sattuu. Valot kyllä aina vilkahtaa mutta lämmitys ei välttämättä lähde aina päälle.
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Jos ajastus on ohjelmoitu niin ei taida avainmodi ohittaa sitä? Kokeiles deletoida autosta kaikki ajastukset ja sitten pelkällä kaukolla? Minulla ainakin toimi edellisessä aina kun kaukosäädin vaan ylti toimimaan.
 

lusmus

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2022
Jos ajastus on ohjelmoitu niin ei taida avainmodi ohittaa sitä? Kokeiles deletoida autosta kaikki ajastukset ja sitten pelkällä kaukolla? Minulla ainakin toimi edellisessä aina kun kaukosäädin vaan ylti toimimaan.
On toiminut ajastusten kanssa ja ilman. Vaikuttaa enemmänkin siltä, kuin toimisi vain kerran päivässä.:unsure: Pitää testailla tuota vielä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ahaa toikin ois toki hyvä puoli tuossa vuosimallissa. Meillä lähtö tapahtuu 90% puoli 8 eli kun tuon lämmityksen kerran ohjelmoisi autosta vaikka siitä näytöltä niin kauheesti ei kai tarvisi äppiä käyttää? Olenko ymmärtänyt oikein?
Olet ymmärtänyt ihan oikein. Voit tehdä päiväkohtaiset ajastukset.
 

lusmus

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2022
On toiminut ajastusten kanssa ja ilman. Vaikuttaa enemmänkin siltä, kuin toimisi vain kerran päivässä.:unsure: Pitää testailla tuota vielä.
Poistin kaikki ajastukset ja ennen lämmityksen käynnistämistä varmisunut, että ovet lukossa ja on toiminut joka kerta. Taisi ollakin käyttäjälähtöinen vika. Hyvä niin.
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Onkos porukat menetelleet miten 100tkm huoltojen kanssa? Siinä olisi kait se venttiilivälyksien tarkastus jne. Mietin vain kun auton takuukin päättyy niin onko tuolla huollolla enää merkitystä? Vai vaikuttaako sekin akkutakuuseen?
Tyhmä kysymys kenties, mutta onko vielä olemassa moottoreita, joissa pitää venttiilivälykset säätää? Pisti silmään vain tuo välyksien tarkastus ja ei kai niitä tarkasteta ellei niitä pidä säätää. Eikö ole jo 30v sitten ollut Mitsulla lähes kaikissa moottoreissa hydrauliset automaatti tasurit? :unsure:
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Tyhmä kysymys kenties, mutta onko vielä olemassa moottoreita, joissa pitää venttiilivälykset säätää? Pisti silmään vain tuo välyksien tarkastus ja ei kai niitä tarkasteta ellei niitä pidä säätää. Eikö ole jo 30v sitten ollut Mitsulla lähes kaikissa moottoreissa hydrauliset automaatti tasurit? :unsure:
Mitsubishilla nimenomaan on venttiilien säätö monissa moottoreissa osassa ihan ruuvi säätö ja osassa palasäädöillä. Joten kyllä se on ihan aiheellinen toimeenpide. Ja mm. 4b## moottoreiden kohdalla samalla pääsee tarkastamaan ketjun venymää.
Tästäkin aiheesta löytyy fiorumilta lukuisia mainintoja.

Mut 4b##
4A##
3A## moottoreissa palasäätö
4J##
4N## moottorissa ihan ruuvisäätö

Tässä näin viimeisempiä moottoreita.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Juu ja esim. tuon 4N## moottorin yhteydessä on toimenpiteenä "venttiilien käyntiäänen tarkistus". Joku kuuntelee konetta mitsubishi suikka kallellaan, 374,50€ kiitos.
 

JoniLind84

New Member
Liittynyt
26 Joulukuu 2022
Täältäkin kyselen tyhmiä, mutta hommasin muutama päivä sitten - 16 mallin outlander phev:n, millä modella ajetaan pelkällä sähköllä kun tässä mallissa ei vielä ole ns ev painiketta?
Kiitokset ja kohta alkaa taistelu tuon apin kanssa
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Otat ilmastoinnin pois päältä ja puhalluksen minimipyynti +16c sitten koitat vaan olla vilustumatta tai hommaat webaston/eberin lisäksi.
 

riksapa

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2020
Täältäkin kyselen tyhmiä, mutta hommasin muutama päivä sitten - 16 mallin outlander phev:n, millä modella ajetaan pelkällä sähköllä kun tässä mallissa ei vielä ole ns ev painiketta?
Kiitokset ja kohta alkaa taistelu tuon apin kanssa
Esilämmitystä pitää käytellä reilusti, eli pikkupakkasella parikyt minsaa. Jonkun brosyyrin mukaan sisälämmön ja pyynnin ero ei saa ylittää kymmentä astetta, muuten käynnistyy polttomoottori. Ei siellä autossa tuon esilämpän jälkeen tarvitse palella, ellei ole sortsit jalassa talvellakin.. Jos auton tohottaa esilämmöllä "saunaksi" ja sen jälkeen pistää pyynnön minimiin, eli 15,5 astetta, niin polttomoottori kyllä sitten kohta taas käynnistyy. Energianäytöstä pitää vaania lämppärin kulutusta, että annostelee melkein heti sen verran sopivasti lämpöpyyntöä, että ei pääse nesteet liikaa jäähtymään. Jotain tällaista taktiikkaa itse käyttelen - ihanan helppoa.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Pehvanlämmitinmodaus asennukseen, niin sujuu sähköajo EV-napittomallakin autolla hyvin.

 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Hankinnassa Outlander Phev MY19. Jostain luin että vakionopeudensäädintä ei pystyisi käyttää sähköajossa? Pitääkö tämä paikkansa vai olenko lukenut väärin?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Voi käyttää. Tosin jos käytät adaptiivista vakkaria ja edessä madellut auto väistyy voi auto kiihdyttää sen verran kovasti haluttuun nopeuteen että se ottaa polttiksen avuksi jos nopeusero on riittävän suuri. Auto hyödyntää myös regeniä vakionopeudensäätimen kanssa.
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Voi käyttää. Tosin jos käytät adaptiivista vakkaria ja edessä madellut auto väistyy voi auto kiihdyttää sen verran kovasti haluttuun nopeuteen että se ottaa polttiksen avuksi jos nopeusero on riittävän suuri. Auto hyödyntää myös regeniä vakionopeudensäätimen kanssa.
Kiitos vastauksesta. Itse kun luin jostain että sähköajolla jos laittaa vakkarin päälle, niin polttomoottori käynnistyisi heti. Itse kun tykkään aina ajella vakkaripäällä , niin mietin että kaatuuko auton osto tähän asiaan :)
 

riksapa

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2020
Kiitos vastauksesta. Itse kun luin jostain että sähköajolla jos laittaa vakkarin päälle, niin polttomoottori käynnistyisi heti. Itse kun tykkään aina ajella vakkaripäällä , niin mietin että kaatuuko auton osto tähän asiaan :)
Joku semmoinen muistikuva on aiheesta, että tuo EV-mode lähtee pois päältä adaptiivitaavisen vakkarin kanssa, mutta kyllä se toki sähköllä menee silti tiettyyn rajaan saakka. Joku tuon adaptiivisen vakkarin omaava voinee vahvistaa, tai kertoa oikeamman tiedon :)
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Vielä toinen kyssäri. Mitenkäs auton sisätila pysyy lämpimänä sähköllä ajaessa talvisin pakkasilla? Joutuuko käyttämään polttomoottoria että saa kopin lämpimäksi ?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Jos autossa on sähköinen lisälämmitin niin sisätilat voi esilämmittää sillä ja auto käyttää sitä myös ajon aikana sisätilojen lämmitykseen. Mikäli lämpöä tarvitaan enemmän auto lämmittää myös polttomoottorilla. Katso aloitusviestin kohta #13.
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Jos autossa on sähköinen lisälämmitin niin sisätilat voi esilämmittää sillä ja auto käyttää sitä myös ajon aikana sisätilojen lämmitykseen. Mikäli lämpöä tarvitaan enemmän auto lämmittää myös polttomoottorilla. Katso aloitusviestin kohta #13.
Kiitokset taas vastauksesta. Nämä hybridit on minulle ihan uusia juttuja, niin ei ihan vielä ole täysin kartalla näissä.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
MY19 ollut nyt ajossa n. 2 kk ja 3.000 km.

Esilämmitystä (yleensä auto samalla latauksessa) tulee käytettyä pakkasella 10m, 20m tai 30m riippuen pakkasten kireydestä.

Lämpöstöinnin pyyntinä tulee pidettyä talvella yleensä +18c ja toimintatilana manuaalista tilaa, jossa puhallus osin tuulilasille ja osin jalkatilaan. Puhalluksen voimakkuusvalintana 1 tai 2 napsua.

Hyvin on sähköllä lämmennyt ja pysynyt lämpimänä kabiini ilman polttomoottorin käynnistelyä, kun ajelee EV-nappula pohjassa ja ajoakussa on virtaa. Lisäksi useimmiten pidän Eco Moden päällä ajotilana, mikä suattaa vaikuttaa polttomoottorin käynnistyskäytökseen hillitsevällä tavalla, tiedä häntä. Toisinaan tulee huruteltua myös Normal tai 4WD Snow -ajotilassa. Ei muistaakseni polttomoottori silloinkaan ole turhan päiten käynnistyillyt.

Adaptiivisen vakkarin käytön vaikutusta EV-ajoon pidättäydyn kommentoimasta. Vakkarin käytöstä on kokemusta vain yksi TRE-HKI-TRE motarikeikka ~tyhjällä akulla. Toimi hyvin, mutta bensalla tuolla keikalla pääosin mentiin muutenkin. Vakkarissa pidin nopeutena 115 km/h - 120 km/h. Kulutus taisi olla ~ 9 l / 100 km luokkaa täydellä 5 hlö + matkaroippeet kuormalla.
 
Viimeksi muokattu

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
MY19 ollut nyt ajossa n. 2 kk ja 3.000 km.

Esilämmitystä (yleensä auto samalla latauksessa) tulee käytettyä pakkasella 10m, 20m tai 30m riippuen pakkasten kireydestä.

Lämpöstöinnin pyyntinä tulee pidettyä talvella yleensä +18c ja toimintatilana manuaalista tilaa, jossa puhallus osin tuulilasille ja osin jalkatilaan. Puhalluksen voimakkuusvalintana 1 tai 2 napsua.

Hyvin on sähköllä lämmennyt ja pysynyt lämpimänä kabiini ilman polttomoottorin käynnistelyä, kun ajelee EV-nappula pohjassa ja ajoakussa on virtaa. Lisäksi useimmiten pidän Eco Moden päällä ajotilana, mikä suattaa vaikuttaa polttomoottorin käynnistyskäytökseen hillitsevällä tavalla, tiedä häntä. Toisinaan tulee huruteltua myös Normal tai 4WD Snow -ajotilassa. Ei muistaakseni polttomoottori silloinkaan ole turhan päiten käynnistyillyt.

Adaptiivisen vakkarin käytön vaikutusta EV-ajoon pidättäydyn kommentoimasta. Vakkarin käytöstä on kokemusta vain yksi TRE-HKI-TRE motarikeikka ~tyhjällä akulla. Toimi hyvin, mutta bensalla tuolla keikalla pääosin mentiin muutenkin. Vakkarissa pidin nopeutena 115 km/h - 120 km/h. Kulutus taisi olla ~ 9 l / 100 km luokkaa täydellä 5 hlö + matkaroippeet kuormalla.
Mites muuten olet tykännyt autosta? Onko autoilun kulut tippunut ? Itselläni on työmatkaa per suunta 15km, niin varmasti pääsisi sähköllä ajettua suurimmaksi osaksi työmatkat.
 
Ylös Bottom