Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Olen tykännyt kovasti, tosin kuherruskuukausi (/kuukaudet) tässä on vasta menossa...

Ajokissa on Instyle Sport -varustetaso, jossa riittävät varusteet ja ylikin. Android Auto rokkaa ja Googlen tätiä voi pyytää kertomaan vitsejä matkan ratoksi. Erittäin toimiva voimalinja, tilaa riittävästi lapsikatraalle ja tavaroille. Kelpo äänentoisto. Riittävän kyvykäs neliveto ja vetomassa omiin tarpeisiin. Ja mikä tärkeintä, sähköajorange ja toimintalogiikka myös kylmillä ilmoilla on sellainen, että omassa ajoprofiilissa 80-90 % matkoista taittuu sähköllä kesät talvet ilman tuskaa ja turhia polttomoottorin käynnistämisiä.

Ainoat ärsyttävät seikat mihin olen tähän mennessä törmännyt ovat: infotainmentin niukka näytön koko, joka MY19:ssä on 7" ja auton wifi-hotspotin kantama, joka on mallia pätkä. Mutta kyllä näiden kanssa elämään pystyy.

Mitsu korvasi käyttiksenä MY17 Toyota Verson, 7-paikkaisena 1.8 bensa-automaatilla.

Sillä kulutus oli maantiellä n. 6 l / 100 km, motarilla 9 l / 100 km ja kaupunkipyörityksessä ihan liikaa, kesällä 8 l seutuvilla ja talvella 10 tai ylikin. Olisiko keskikulutus ollut omassa kaupunkivoittoisessa ajossa 7,5 l / 100 km? Ehkä enemmänkin.

2 € / l hinnalla polttonesteen kulutuksen hinta siis n. 15 € / 100 km. Plus päälle lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen sähköt. Olisiko vaikka 16 € / 100 km.

Mitsulla on mennyt näin talvella omissa ajoissa n. 25 kWh / 100 km + n. 1 l 95E:tä päälle. 15 c / kWh ja 2 € / l hinnalla siis yhteensä n. 6 € / 100 km.

10 € siis säästöä per 100 km. Ja tähän mennessä 300 € / 3000 km.
Vuosittaisella 20k km ajosuoritteella säästöä n. 2000 € / v.

Vakuutukset Mitsussa inasen kalliimmat kuin Versossa, vero n. puoleen hintaan. Huollot lienevät samaa suuruusluokkaa, aika näyttää.
Arvonalenema on arvoitus, merkittävä sellainen. Versossa 1,5 v ja n. 20.000 km ajon jälkeen arvonalenema oli varsin poikkeuksellisen pieni 300 €, siihen tuskin Mitsun kanssa päästään.

ETA:
Käyttökustannusten säästöpotentiaali ja vaihdon kannattavuus totta kai paljon kiinni siitä, että mihin vaihtoehtoon verrataan, mikä on polttonesteen hinta, mikä on sähköenergian ja siirron hinta, minkälaiseen ajoprofiiliin auto tulee jne.
 
Viimeksi muokattu

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Olen tykännyt kovasti, tosin kuherruskuukausi (/kuukaudet) tässä on vasta menossa...

Ajokissa on Instyle Sport -varustetaso, jossa riittävät varusteet ja ylikin. Android Auto rokkaa ja Googlen tätiä voi pyytää kertomaan vitsejä matkan ratoksi. Erittäin toimiva voimalinja, tilaa riittävästi lapsikatraalle ja tavaroille. Kelpo äänentoisto. Riittävän kyvykäs neliveto ja vetomassa omiin tarpeisiin. Ja mikä tärkeintä, sähköajorange ja toimintalogiikka myös kylmillä ilmoilla on sellainen, että omassa ajoprofiilissa 80-90 % matkoista taittuu sähköllä kesät talvet ilman tuskaa ja turhia polttomoottorin käynnistämisiä.

Ainoat ärsyttävät seikat mihin olen tähän mennessä törmännyt ovat: infotainmentin niukka näytön koko, joka MY19:ssä on 7" ja auton wifi-hotspotin kantama, joka on mallia pätkä. Mutta kyllä näiden kanssa elämään pystyy.

Mitsu korvasi käyttiksenä MY17 Toyota Verson, 7-paikkaisena 1.8 bensa-automaatilla.

Sillä kulutus oli maantiellä n. 6 l / 100 km, motarilla 9 l / 100 km ja kaupunkipyörityksessä ihan liikaa, kesällä 8 l seutuvilla ja talvella 10 tai ylikin. Olisiko keskikulutus ollut omassa kaupunkivoittoisessa ajossa 7,5 l / 100 km? Ehkä enemmänkin.

2 € / l hinnalla polttonesteen kulutuksen hinta siis n. 15 € / 100 km. Plus päälle lohkolämmittimen ja sis.tilalämmittimen sähköt. Olisiko vaikka 16 € / 100 km.

Mitsulla on mennyt näin talvella omissa ajoissa n. 25 kWh / 100 km + n. 1 l 95E:tä päälle. 15 c / kWh ja 2 € / l hinnalla siis yhteensä n. 6 € / 100 km.

10 € siis säästöä per 100 km. Ja tähän mennessä 300 € / 3000 km.
Vuosittaisella 20k km ajosuoritteella säästöä n. 2000 € / v.

Vakuutukset Mitsussa inasen kalliimmat kuin Versossa, vero n. puoleen hintaan. Huollot lienevät samaa suuruusluokkaa, aika näyttää.
Arvonalenema on arvoitus, merkittävä sellainen. Versossa 1,5 v ja n. 20.000 km ajon jälkeen arvonalenema oli varsin poikkeuksellisen pieni 300 €, siihen tuskin Mitsun kanssa päästään.
Tässäpä tuli kattavasti tietoa. Kiitoksia. Saako muuten tuon näytön kielen vaihdettua suomenkieliseksi? Autoa mitä olen katsonut näyttäisi olevan ruotsinkielinen.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Oma auto on ehta Suomi-auto, mutta siinä ei ainakaan saa vaan englantiin on tyytyminen. Tai en ainakaan ole keksinyt, että mistä saisi. Outoa olisi, jos muihin maihin alunperin tuoduissakaan suomea löytyisi kielivalikosta.

Käsittääkseni MY20 voi vaihtaa suomen kieleksi, ainakin monissa Ruotsin tuonneissa on suomi näyttänyt olevan kielenä valokuvissa.

Onko auto Ruotsinmaalta uitettu?
 

qwRad

New Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2021
Joku semmoinen muistikuva on aiheesta, että tuo EV-mode lähtee pois päältä adaptiivitaavisen vakkarin kanssa, mutta kyllä se toki sähköllä menee silti tiettyyn rajaan saakka. Joku tuon adaptiivisen vakkarin omaava voinee vahvistaa, tai kertoa oikeamman tiedon :)
Tämä tosiaan pitää paikkansa ainakin minun MY20 mallissa. Eli kun yleensä lähtiessä pakotan auton EV-napilla pelkkään sähköajoon niin jos myöhemmin laitan adaptiivista mallia olevan vakkarin päälle EV-moodi kytkeytyy pois ja näyttöön tulee ilmoitus tyyliin "EV-mode cancelled while using cruise control" tai jotain sinnepäin.

Auto kyllä ajaa myös pelkällä sähköllä vakkarin kanssa, mutta käynnistelee välillä polttista kun katsoo sen tarpeelliseksi. Pitkässä matka-ajossa en näe tämän olevan suuri ongelma kun virta ei riitä kuitenkaan koko matkaan, mutta jos päivittäinen työmatka on vaikka 30km motaria minkä haluaisi ajaa cruisella ja haluaisi samalla varmistaa sen että ei polttis käynnisty ollenkaan niin se ei onnistu.
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Oma auto on ehta Suomi-auto, mutta siinä ei ainakaan saa vaan englantiin on tyytyminen. Tai en ainakaan ole keksinyt, että mistä saisi. Outoa olisi, jos muihin maihin alunperin tuoduissakaan suomea löytyisi kielivalikosta.

Käsittääkseni MY20 voi vaihtaa suomen kieleksi, ainakin monissa Ruotsin tuonneissa on suomi näyttänyt olevan kielenä valokuvissa.

Onko auto Ruotsinmaalta uitettu?
Juu kyllä Ruotsista tuotu.

tämä auto kyseessä https://www.nettiauto.com/mitsubishi/outlander-phev/13458842
eikös tuossa pitäisi olla kaikki tarpeelliset varusteet ? Tietenkin tarpeellisuus riippuu mistä tykkää, mutta mielestäni toi on ihan hyvillä varusteluilla.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Ihan OK varusteet.

Instyle Business tuo ei tosin ole vaikka ilmossa niin seisoo. Tuo on Ruotsin Business. Siitä ylöspäin Ruotsissa on vielä Business X ja S-Edition.

Pelkän Busineksen ja Business äksän erot ovat minimaaliset, taitaa olla vain jakkaroissa eri verhoilu.

Instyle Business on repäisty Suomi-autojen Business-mallistosta:

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mitsubishi-motors.fi/content/dam/mitsubishi-motors-fi/price-lists/PHEV%20Business%20MY19%20hinnasto%201.1.2019v1.pdf&ved=2ahUKEwia0se5qeb9AhWRmYsKHS0tDOIQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw0RaR2EO6yH6MBxtlJOC-EX

Pikaisesti vilkaisten tuosta Ruotsin Busineksesta puuttuu Suomen Instyle Businekseen verrattuna:

- Ajoakun lämmitys
- Premium-nahkaverhoilu ruututikkauksin
- Lämpiävä tuulilasi
- Kattoluukku

Kannattaa vilkaista vastaavien hintapyyntöjä Ruotsissa:
www.blocket.se
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Meillä työpaikalla Type 2 laturit. Onko olemassa jotain adapteria että pystyisin töissä lataamaan myös autoa?
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Onhan noita. Adaptereita.

Esim.
https://nordicplug.fi/products/type-2-type-1-adapteri

Ovatten hinnoissaan. Maksaa ~sen mitä Type2-Type1 -kaapelikin.

Onko laturit varustettu kiinteillä Type2-latauskaapeleilla vai Type2-pistorasioilla?

Olen ladannut omaa koslaa vain yhden kerran muualla kuin kotona ja silloin käytin auton mukana tullutta oranssia 6m Type2-Type1 -asiointikaapelia, kun latasin asemasta, jossa Type2-pistorasia.
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Onhan noita. Adaptereita.

Esim.
https://nordicplug.fi/products/type-2-type-1-adapteri

Ovatten hinnoissaan. Maksaa ~sen mitä Type2-Type1 -kaapelikin.

Onko laturit varustettu kiinteillä Type2-latauskaapeleilla vai Type2-pistorasioilla?

Olen ladannut omaa koslaa vain yhden kerran muualla kuin kotona ja silloin käytin auton mukana tullutta oranssia 6m Type2-Type1 -asiointikaapelia, kun latasin asemasta, jossa Type2-pistorasia.
Meillä siis työpaikalla Type 2 pistorasiat.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Huolissaan tuskin tarvitsee olla, mutta hyvähän se akun kapasiteetti olisi koeajolla tsekata. Vaatii OBD2-lukijan ja puhelimeen maksuttoman PHEV Watchdog -sovelluksen.

Omassani ajoakun SoH oli ostohetkellä MY19 karvan alle 50 TKM ajetussa autossa 78%.

Pari kuukautta ja n. 2.500 km ajeltuani käytin auton paikallisessa Delta-Autossa maksuttomassa BMU-päivityksessä ja yön yli kestävässä kapasiteettimittauksessa eli DBCAM:ssa.
Operaation myötä SoH nousi 85 %:iin.
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Huolissaan tuskin tarvitsee olla, mutta hyvähän se akun kapasiteetti olisi koeajolla tsekata. Vaatii OBD2-lukijan ja puhelimeen maksuttoman PHEV Watchdog -sovelluksen.

Omassani ajoakun SoH oli ostohetkellä MY19 karvan alle 50 TKM ajetussa autossa 78%.

Pari kuukautta ja n. 2.500 km ajeltuani käytin auton paikallisessa Delta-Autossa maksuttomassa BMU-päivityksessä ja yön yli kestävässä kapasiteettimittauksessa eli DBCAM:ssa.
Operaation myötä SoH nousi 85 %:iin.
Okei, no eipä tähään hätään kerkeä tuollaista hankkimaan. Täytyy käydä vaan ajamassa ja kattoa paljonko sähköllä pääsee.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Kuulostaa suunnitelmalta!

Toivottavasti pääset liikenteeseen täyteen ladatulla akulla.

Kun käynnistät auton, niin paina samantien EV-nappula pohjaan ja ilmastointiin joku kohtuu maltillinen pyynti ja/tai Eco Mode ajotilaksi.

Näillä opein polttiksen ei pitäisi käynnistyä ennen kuin on ihan pakko eli ajoakusta virta loppu. Ellet sitten aja yli 135 km/h. Se on muistaakseni EV-ajon raja.
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Kuulostaa suunnitelmalta!

Toivottavasti pääset liikenteeseen täyteen ladatulla akulla.

Kun käynnistät auton, niin paina samantien EV-nappula pohjaan ja ilmastointiin joku kohtuu maltillinen pyynti ja/tai Eco Mode ajotilaksi.

Näillä opein polttiksen ei pitäisi käynnistyä ennen kuin on ihan pakko eli ajoakusta virta loppu. Ellet sitten aja yli 135 km/h. Se on muistaakseni EV-ajon raja.
Hyviä vinkkejä kiitos. Akut pitäisi olla ladattuna täyteen koeajoa varten.
 

Requiem

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2021
Eclipseen my21 karttapäivitystä olisi haussa. Tomtom-kartat. Onko noista tietoa mistä saa?
Deltassa olisivat asentaneet 175€ hintaan? Sanoivat että itsekin voi päivittää muistikortilla kun ostaa kartat navigation.com osoitteesta mutta siellä on here-kartat eikä tomtom. Taitavat olla Deltassa aivan pihalla tässäkin asiassa.
Jaa, tomtomin sivuilla on jotain tarjolla, täytyy vain tarkastaa käykö omaan. Suomea ei näyttäisi olevan tarjolla käyttöliittymään tai opastukseenkaan.
 
Viimeksi muokattu

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Kyllä se Android Auto tuntuu joskus ihan fiksulta ratkaisulta. Minulla käytössä olevissa peleissä toisessa Android Auto ja toisessa auton oma joka kyllä päivittyy ihan OTA päivityksillä jatkuvasti.
Tuollaiset rahastuspäivitykset navigaattoriin on kyllä jotenkin....
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Juu, eipä ole tullut edellisen kulkineen tehdasnavia ikävä Android Autolla pimputellessa.

Eipä sillä, että minkään sortin navia oikeasti tarvisin kovinkaan usein enivei.
AA:ssa paljon muutakin kivaa / semihyödyllistä tien päällä.
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
@JuZ

No miltä koeajo maistui?
Tässähän kävi niin hassusti , että kun menin aamusta liikkeeseen , niin myyjä ilmoitti että auto myytiin juuri edellis iltana. Ei siinä mitään ,kun en autoa varannut, mutta olis myyjä voinut ilmoittaa että auto myyty ,niin ei olis tarvinnut mennä paikan päälle. No nyt sitten seuraavaa matoa koukkuun.
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Tuohon kannattaa varautua aina. Voisin sanoa rumastikkin, mutta kauniisti sanottuna kaupan saamisen halutila myyjillä on kova! Eli en lähtisi kovin paljoa luottamaan onko autoa vaiko ei…
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Jeps, keskimääräisellä autokaupan liimatukalla ei paljoa omaatuntoa kolkuta asiakkaita turhaan juoksuttaa.

Noh, uudet vieheet vesille sitten vain.
 

JuZ

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2023
Juu kyllä näitä autoja onneksi löytyy muistakin paikoista. Onneksi tässä ei ole niin kiire tämän auton kanssa, niin pystyy rauhassa katsella tarjontaa.
 

HannuK

New Member
Liittynyt
28 Maaliskuu 2023
Terve,
Täällä uusi phev -21 omistaja. On muuten eka Mitsu meille. Vaimon työmatka autoksi ja minun eräkäyttöön tämä hankittiin.
No nyt olen päättänyt asentaa tähän Webaston ja oikeastaan kaikki asiat on selvitetty ja osat hankittu, mutta koska hankin IPCU releen ihan summissa, niin haluaisin tarkastuttaa ja tarvittaessa säädättää siihen oikeat parametrit jo ennen asennusta.
Onkohan täällä tietoa näistä IPCU releen säätöarvoista juuri tähän phev -21 malliin?
t:HannuK
 

HannuK

New Member
Liittynyt
28 Maaliskuu 2023
IMG_20230328_220501.jpg

Kiitos.
Eli onko nämä ne arvot(100%15kHz/4,7V / High Jännite ohjaus?
 

HannuK

New Member
Liittynyt
28 Maaliskuu 2023
IMG_20230328_221718_HDR.jpg

Joo, kyllä se näin on. Löysin wag foorumilta taulukot ja siinäkin lukemat samansuuntaisia.
100%/14kHz/4,2-4,5V
 

HannuK

New Member
Liittynyt
28 Maaliskuu 2023
Kiitos vastauksesta, täytyypä huomenissa viedä rele tutkittavaksi/säädettäväksi ja sit viikonloppuna Webastoa asentamaan.

Sitten vielä toinen kysymys.
Lytyykö mistään myynnissä tuolle ajoakulle pohjapanssaria? Se on minusta aika aralla paikalla keskellä autoa. Nykyään on uutisoitu useammassa mediassa, että katsastuksessa ovat todella tarkkoina näiden kanssa. Ei saisi olla juuri mitään kolhuja näissä akkukoteloissa.
Katsoin, että se voisi olla joku kohtalaisen jäykkä levy(esim. alumiini), mistä reunoja vähän taivutettu ylöspäin. Asennus niin, että jäisi parin sentin rako akkukotelon ja panssarin väliin.
Ajelen harrastuksessani varsin huonokuntoisia metsäteitä ja vaarana on pienet hipaisut pohjaan silloin tällöin.
Tätä varten olen hankkinut myös vähän korkeammat ja vahvistetut renkaat. Maavara on noussut ehkä sen 1,5cm.
 

TomiA

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2021
Varailin tässä viikonloppuna Delta Autosta Mitsulle määräaikaishuoltoa. 18 vuosimallin ja 60tkm mittarissa. Tänään tuli viestiä huollon hinnasta, 721€!!! Kyllä lensi kuvitteellinen kahvi näppikselle. Ei kai tuo perhana voi noin kallis olla? Mitä nopeasti googlettelin, niin alle 400e pitäs olla.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Onko 5v/100tkm huolto kyseessä?

Venttiilivälysten tarkastus on huolto-ohjelmasss 100 tkm välein. Se nostanee hintaa...

Itsellä myös MY19 kotterossa 100tkm huolto edessä joulukuussa.
Mittarissa tosin vasta 54 tkm. Edellinen omistaja jostain syystä käyttänyt autoa hieman turhankin tiuhaan huollossa, muuten menisi 2024 vuodelle.
 

TomiA

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2021
Onko 5v/100tkm huolto kyseessä?

Venttiilivälysten tarkastus on huolto-ohjelmasss 100 tkm välein. Se nostanee hintaa...
Joo, tästähän siinä olikin kyse. Selvisi, kun soittelin Rinta-Joupille ja kyselin tarjousta. Siellä veloittaisivat vain 655e. Ei kait se auta kuin kaivella taskuja vähän syvemmältä. Enemmän menee tähän huoltoon rahaa kuin mitä on sähköön ja bensaan mennyt sinä aikana, kun auto on ollut mulla.
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Toivottavasti venttiilivälyksiä ei ole tarkastuksen perusteella tarpeen säätää, se tulee sitten oletettavasti lisätyönä tuon tarjotun hinnan päälle...

Sytytystulppien vaihto vissiin myös 100 tkm välein.
 

pete78

Member
Liittynyt
5 Toukokuu 2023
Outlander MY19, business X ruotsin uitto.
Hankittu viime viikolla taloon.

Nyt kun lataan kotona mukana tulleella laturilla. Niin aina jää "2 tolppaa" vajaaksi täydestä akku. Eli siis lataus pysähtyy? Onko tuo jokin akun säästö / turva juttu? Luulin että vain pikalataus tekee tollasen 80% rajoituksen. Rangea näyttää joku 36km tms.

Ajastus öisin klo 00-07 eli aikaa on 7h. Aamulla sitten jos erikseen laittaa vielä toisen latauksen vaikka kaukosäätin napista niin menee palkit täyteen äkkiäkin n. 1h:ssa. Ja range kasvaa nm 45km:iin.
Tosin se 10km häviää ekan 2..3km aikana jo ajossa sitten

Eli mikä toi juttu on? Pitääkö tässä laittaa kaksi ajastusta yöksi peräkkäin???
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20230510_074212_Remote Ctrl.jpg
    Screenshot_20230510_074212_Remote Ctrl.jpg
    55.6 KB · Lukukerrat 79
  • Screenshot_20230509_232532_Remote Ctrl.jpg
    Screenshot_20230509_232532_Remote Ctrl.jpg
    56.6 KB · Lukukerrat 81

pete78

Member
Liittynyt
5 Toukokuu 2023
Ja näköjään kun auto on päivän seisomassa irti töpselistä niin pari palkkia häviää siinäkin??

Eli eilen aamupäivällä latasin palkit täyteen. Mutta nyt aamulla oli taas 2 palkkia vajaa?

Paljastu eilen vielä että PHEV Watchdog kertoo akun kunnoksi vain ~72%. Voiko sekin olla syynä.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20230510_120319_Remote Ctrl.jpg
    Screenshot_20230510_120319_Remote Ctrl.jpg
    54.7 KB · Lukukerrat 69
  • 20230511_083600.jpg
    20230511_083600.jpg
    249.2 KB · Lukukerrat 70

pete78

Member
Liittynyt
5 Toukokuu 2023
No piru. Olihan siellä lämmitysajastus aikaisin aamulle. Ja vielä iitapäivälle toinen ‍♂️

No nyt ne on poissa. Katsotaan mitä käy.

Mutta onko niin että jos auto on "seinässä". Niin eikö esilämmitys/jäähdys sähköjen pitäis tulla verkosta?
 

oltsandeeri

Member
Liittynyt
24 Elokuu 2021
Seinästä ensin akkuun ja sieltä lämmitykseen / jäähdytykseen.

Auto ei saa akkuun (etenkään 8A / 10A laturilla) yhtä nopeasti virtaa kuin mitä esilämmitys sieltä syö.

10A lataus = 2,3 kW - lataushaviöt
Esilämmitys ~ 4 kW

16A latauksella päästään lähelle.
 

riksapa

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2020
Ja jos on lataukselle ajastuksia, niin ei välttämättä ota seinästä ollenkaan lämmitykselle virtaa vaikka se osuisi aikaikkunaan, mutta lataus valmistunut jo ennen lämmityksen aloittamista. Latausaikaikkunan ulkopuolella ei ota seinästä lämmitykselle virtaa. Vähän semmoista renkkaamista ainakin itselläni, että saa käskyttää latausta eli seinävirtaa lämmitykselle käytettäväksi, kun ei laite omatoimisesti sitä halua tehdä.
 

pete78

Member
Liittynyt
5 Toukokuu 2023
Aivan. Eli lataus aikaikkuna kannattaiai laittaa vaikka 00.00 - 09.00. Ja ei se enää ~6h jälkeen enää mitään akustoa lataa varsinaisesti.

Mutta esim lämppärille ois ainakin mahikset ottaa sähköt 06.00-09.00 välillä seinästä. Eikä heti syödä akkua siihen?

Noh. Tota tarvitaan vasta syksyllä. Pääasia nyt ettei turhaan pöhise tuolla pihalla parkissa enää.
 

grizzly77

New Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2023
Onko kukaan löytänyt sopivaa kaukalomattosarjaa. Eli siis sellainen mattosarja, josta ei pääsisi kurat ja hiekat niin herkästi valumaan kankaaseen/syvennyksiin. Nuo perus kumimatothan ovat aika puppua. Ainakin minun käytössäni jossa kengät tosiaan tuppaavat likaantumaan. Ja sit tietysti muksut.
Eli semmoiset lattiamatot jossa olisi korotettu laita/reuna ja jotka menisi ihan lattiatason reunoille asti.
 

Phev4fun

New Member
Liittynyt
27 Kesäkuu 2020
Onko kukaan löytänyt sopivaa kaukalomattosarjaa. Eli siis sellainen mattosarja, josta ei pääsisi kurat ja hiekat niin herkästi valumaan kankaaseen/syvennyksiin. Nuo perus kumimatothan ovat aika puppua. Ainakin minun käytössäni jossa kengät tosiaan tuppaavat likaantumaan. Ja sit tietysti muksut.
Eli semmoiset lattiamatot jossa olisi korotettu laita/reuna ja jotka menisi ihan lattiatason reunoille a
 

Phev4fun

New Member
Liittynyt
27 Kesäkuu 2020
Onko kukaan löytänyt sopivaa kaukalomattosarjaa. Eli siis sellainen mattosarja, josta ei pääsisi kurat ja hiekat niin herkästi valumaan kankaaseen/syvennyksiin. Nuo perus kumimatothan ovat aika puppua. Ainakin minun käytössäni jossa kengät tosiaan tuppaavat likaantumaan. Ja sit tietysti muksut.
Eli semmoiset lattiamatot jossa olisi korotettu laita/reuna ja jotka menisi ihan lattiatason reunoille asti.
Jostain hommasin pari vuotta sitten Outtikseen kaukalomatot. Tuli jostain Oululaisesta? verkkokaupasta, en nyt tarkkaan muista enkä löydä vanhoja viestejä sieltä. Jatkan tutkimuksia.
 

Phev4fun

New Member
Liittynyt
27 Kesäkuu 2020
Ylös Bottom