Outlander PHEV

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlander PHEV

Uusi PHEV tilattu, pitäisi tulla elokuun puolessa välissä. :driver
Pitkän harkinnan ja koeajon jälkeen päädyin tuohon.
Uusi malli tuntuu ja näyttää paremmalta kuin vanha.
Hirveästi ei vieläkään ole markkinoilla valinnan varaa jos ei haluta sähkökantamasta tinkiä ja hintaluokka on tuo 60k.
Myyjäliike tosin meni vaihtoon. Delta-auton kanssa ei meidän suku enää asioi. :mad:
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs:

Reilu pari viikkoa ollut nyt uutukainen alla ja yksi pidempikin reissu tullut heitettyä. Auto on aivan eri maailmasta ajo ja laatutuntuman puolesta kun edellinen malli. Selkeästi hiljaisempi, pirteämpi ja muutenkin seesteisempi ajaa. Eikä pänni enää edes ulkonäkö. . Piippauksia on suitsittu, eikä medianäyttökään enää lagaa. Autossa on myös lämmitettävä tuulilasi, jonka saa päälle kun ulkolämpötila on alle 5 astetta. Eli ilmeisesti ajateltu että pikku siirtymät pääsee ilman moottoria myös pakkasella
 

Jjkk

New Member
Liittynyt
17 Lokakuu 2016
Vs:

Anaconda sanoi
Reilu pari viikkoa ollut nyt uutukainen alla ja yksi pidempikin reissu tullut heitettyä. Auto on aivan eri maailmasta ajo ja laatutuntuman puolesta kun edellinen malli. Selkeästi hiljaisempi, pirteämpi ja muutenkin seesteisempi ajaa. Eikä pänni enää edes ulkonäkö. . Piippauksia on suitsittu, eikä medianäyttökään enää lagaa. Autossa on myös lämmitettävä tuulilasi, jonka saa päälle kun ulkolämpötila on alle 5 astetta. Eli ilmeisesti ajateltu että pikku siirtymät pääsee ilman moottoria myös pakkasella

Phev hankinta kiinnostaa kovin. Onko MY2016 lämmitys fiksumpi versus aikaisemat? Tuolla phev talvikäyttö keskustelussa oli murheena kun ilmalämpöpumppu lämmitti sitä ulkoilmaa pelkästään. Joko tässä uudemmassa se osaa lämmittää sisäilmaakin?
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs:

Jjkk sanoi
Phev hankinta kiinnostaa kovin. Onko MY2016 lämmitys fiksumpi versus aikaisemat? Tuolla phev talvikäyttö keskustelussa oli murheena kun ilmalämpöpumppu lämmitti sitä ulkoilmaa pelkästään. Joko tässä uudemmassa se osaa lämmittää sisäilmaakin?

Ei se osaa vieläkään. Perusperiaatteet on edelleen siellä taustalla samat.
 

Jjkk

New Member
Liittynyt
17 Lokakuu 2016
Vs: Outlander PHEV

Onko PHEVissä olevalle "Charge" toiminnolle jotain käyttöä?
Tiedän että sillä saa ladattua akun täyteen mutta missä tilanteessa siitä on hyötyä?
Käyttäjäkokemuksia?
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Outlander PHEV

Jjkk sanoi
Onko PHEVissä olevalle "Charge" toiminnolle jotain käyttöä?
Tiedän että sillä saa ladattua akun täyteen mutta missä tilanteessa siitä on hyötyä?
Käyttäjäkokemuksia?
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta yleensähän tämän tyyppisiä toimintoja perustellaan sillä, että maantiellä voi ladata akkua, jotta sitten kaupungissa voi ajaa sähköllä. Esim. kun on väläytelty ajatuksia alueista, joilla ei saisi tulevaisuudessa ajaa fossiilisilla polttoaineilla.
 

tiko

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2013
Vs: Outlander PHEV

Fiksu vastaus! Kolme vuotta kohta täynnä ja pari kertaa olen ladannut, johtuen edessä olevasta trailerin vedosta.
 

sakari017

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Vs: Outlander PHEV

No onhan tuolle käyttöä varsinkin talvella. Jos ei pääse sähköihin kytkemään, niin voi esilämmittää auton ennen lähtöä. Sitten taas latailee ajellessa, ja on taas "Webasto" käytössä. :peukku
 

windpower

New Member
Liittynyt
7 Huhtikuu 2014
Vs: Outlander PHEV

myydään tarjousten perusteella Enston EVH 1x16A latausasema tarpeettomana, ladattu alle 60h

email: ssnord12@gmail.com
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Outlander PHEV

windpower sanoi
myydään tarjousten perusteella Enston EVH 1x16A latausasema tarpeettomana, ladattu alle 60h

email: ssnord12@gmail.com
Hei,

Teepäs tästä oma myynti-ilmoitus, niin pysyy tämä topikki keskusteluna eikä myyntialueena. Eli ilmoitus ohjeiden mukaisesti tuolle alueelle:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?board=43.0

Oma viestisi ja tämä kehoitus lähtevät tästä ketjusta jonkin ajan kuluttua pois.
 

Autoilija

New Member
Liittynyt
27 Maaliskuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Hei,

olen kysellyt autoliikkeistä tarjouksia tuohon uuteen Outlander PHEV Instyle Navi (MY2017). Onko monella jo tämä uusi 2017 malli ja olisin kiinnostunut kuulemaan millaisia eroja siinä on tuhon MY2016 malliin.

Näitä keskusteluja kun luin niin pari asiaa noista huonoista asioista pisti mieleen. Joku kirjoitti tuosta polttomoottorista ja sen synnyttämästä hajusta. Onkohan tuohon tullut selvyyttä ja kenties korjausta tähän uuteen malliin? Ja tuo ettei sähköllä pääse talvella liikkeelle vaikka akut ovat täynnä?
 

BigDane

New Member
Liittynyt
19 Maaliskuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Mitä nyt pari k kilsaa ajellut nyt my14 vehkeellä, niin kyllä se sähköllä ruukaa lähtä pakkasillakin, jos on esilämmittänyt tai lähtee suoraan tallista liikkeelle. Mitään hajuakaan en oo huomannu, ainakaa sellasta joka pistäis nenään.
 

kipinä

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Sain hankittua vuoden -14 Otlander PHEVin muutama kuukausi sitten, ehti olla vähän talviajoakin. Yllättänyt niiiin positiivisesti. Ennen hankintaa luulin tarvitsevani Webaston, näitä kuulemma asennetaan, mutta aivan turhaan. Autossa on tiettävästi 5 kW lämmitin ajastimella, testasin sitä auton sisällä istuen. Lämmitin alkoi ensin kuin lehmän henkäyksellä, puhallin oli heikko. Hetken päästä alkoi hurrikaani puhaltaa tuulilasille sekä jalkatilaan ja on kuumaa ilmaa. Petyin kun sitä kesti vain 10 minuuttia eikä sitä päässyt säätämään. Kunnes hankin puhelimeen mitsun Remote Control-applikaation, jonka kautta voi säätää ajastinta ja jopa lämmitysaikaa 10, 20 tai 30 minuuttia. 20 minuuttia riitti hyvin täällä etelän talvessa. Kyllä on auto lähtiessä lämmin 15 asteen pakkasellakin. Kännykän kautta voi lämmityksen painaa päälle, vaikka heti (Huom. WiFi kantama). Rokottaa vähän akun varausta.
Hämmästyksekseni huomasin, että kun on käyttänyt lämmitintä, niin moottori ei pärähtänyt käyntiin 13 kilometrin työmatkan aikana. Muuten jopa tallista (10-15 astetta) lähtiessä moottori meni heti kohta päälle muutamaksi minuutiksi, lämmittäen moottorin valmiiksi toimintakuntoiseksi. Olen ennen lähtöä kokeillut lämmitystä käyttää myös tallissa (10 min), moottori ei käynnisty mennään vaan sähköllä :). Tästä ilmiöstä ei mainita missään, ainoa selitys on, että lämmitin lämmittää myös moottorin niin, että sen ei tarvitse tehdä sitä bensalla. Siis Webasto olisi ollut turha investointi.
Tyhjä akku täyttyy viidessä tunnissa vieden karvan alle 10 kW. Hinta täällä siirtohintoineen on 65 snt. Talvella pääsi just yli 30 km sähköllä, eli tekisi noin 2.17 e/100 km. Tankkausvälit ovat pitkiä. Viime tankkauksen jälkeen on kertynyt kohta 1000 km eikä mitään kiirettä tankkaamaan ja autossa on pieni tankki (n. 45 L). Ihan käsittämätöntä, aikaisemmin Honda CR-V vei 11 L kaupungissa ja alimmillaan tien päällä saattoi päästä 8 L / 100 km. Nyt suurin kulutus on ollut 4,4 L, tällöin ajomatka oli edestakaisin noin 250 km josta mittarin mukaan noin 50 prosenttia sähköllä. Hei melkein 2000 kg painavalle autolle aika ok. Katson tätä menoa säästäväni bensakustannuksissa 1000 - 1500 euroa / V. Autohan ei aio kulkea akku vähissäkään koko aikaa bensalla. Se lataa tehokkaasti akkua ja aika ajoin kulkee sähköllä ja taas bensalla, lataa ja taas sähköllä jne.
ECO-nappi vaikuttaa turhalta, tuntuu vaikuttavan kaasupolkimen liikerataan. Oppii aika nopeasti poljinta käyttämään niin, että ei turhaan survo. Lähinnä moottoritielle pyrkiessä tarvitsee reippaammin painaa.
Jonkun mainitsemista moottorin hajuista ei mitään havaintoa. Talvella oli kitkat alla ja oli hiljaista menoa. Nyt vaihdoin mukaani saamani kesärenkaat, taitavat olla alkuperäset Toyo-renkaat. Ei uskoisi, mutta ovat äänekkäät. Tasanen, huumaava jyminä, tyhmä juttu, ei voi mitään, kulutuspintaa vielä niin paljon. Olihan ostettaessa mittarissa vasta reilut 20 000 km.
Sitten vaihdekeppi tai vipu, taitaa olla Japanilaista huumoria. Vipua pitää käyttää taka-asennossa kun haluat kulkea eteenpäin. Ja kun haluan peruuttaa, pitää vipua tökkästä eteenpäin. Tässä vielä oppimista, kun on minusta ainakin epälooginen, hätäisesti tehtynä meinaa lähteä ajo väärään suuntaan.
Vähän kalliimpi vakuutus entiseen verrattuna mutta vuotuinen vero taas pienempi, eli ei juuri muutosta. Huoltohintoja en vielä tiedä. Vähän käytettynä hankintahinta kohtuullinen. Olisihan tätä lisääkin, mutta itse olen erittäin tyytyväinen tähän autoon. Näillä näkymin, jos ei ihmeempiä vastaan tule, niin ainakin hybridi on vastaisuudessakin valinta autolle.
 

ssnord12

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2016
Vs: Outlander PHEV

Mitsu PHEV:llä takana 160 000km, enää kuukausi ja uusi kulkupeli saapuu. Täytyy todeta että eipä tule ikavä mitsua, karkea ääninen ja epätaloudellinen bensiinikone huonolla suorituskyvyllä yhdistettynä sähköautoilun onnettoman pieneen toimintamatkaan.
Innolla odotan kun kohta eurooppalainen tehokas dieselkone alkaa hyrisemään pellin alla ja matka taittuu jouhevasti :) :)
 

rasmus

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2016
Vs: Outlander PHEV

Reilut 1,5 vuotta opeteltu ajamaan sähköautolla taloudellisesti. Kilsoja on tullut 27000 ja keskikulutus on 4,5 litraa. Siihen mahtuu aika paljon pitkiä reissuja, tänäkin talvena 2 X 2000 kilometrin Levin matkaa pääosin bensalla. Pitkillä matkoilla ja kovalla kuormalla kulutus on ollut 7 litraa ja jotain. Kesäaikaan nurkka-ajoissa on tankillisella päässyt yli 2000 kilsaa ja pääasiassa pelkällä sähköllä. Laskin alun perin, että säästän käyttökuluissa noin 1000 euroa verrattuna bensa Outlanderiin, jollaisella aikaisemmin ajoin. Olen tyytyväinen nykyiseen autooni. Pakkasilla se käyttää bensaa ja käryää, kun seisoo liikennevaloissa. Käry johtuu siitä, että pakoputki kuumenee etuosasta ja siihen renkaista lentänyt lika palaa pinnassa. Vikaa on korjattu laittamalla ylimääräinen läppä suojaksi. Se auttoi jonkun verran, eikä se käry usein esiinny. Puhelimeen kannattaa ladata Remote Control ja sillä pääsee ohjelmoimaan auton lämpiämään etukäteen. Ilmastointi Eco Modeen, niin bensamoottori käy vähemmän kylmälläkin. Nokalle kannattaa ostaa maski ja sekin auttaa lämpöhommissa.
 

sherry

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2015
Vs: Outlander PHEV

Mikähän minulla on vikana tuossa Wi-Fin kautta tapahtuvassa kauko-ohjauksessa, kun Android-appi ei toimi. Yhteys auton ja PHEVn välillä on olemassa, mutta aina Remote Controlin avatessa se pyytää rekisteröimään auton VIN-tunnuksen ja kun ao. tiedot on antanut, sovellus ilmoittaa, että yhteyttä autoon ei ole saatu. Useita kertoja kokeiltu, mutta ei toimi. Auton tunnukset on OK ja auto ilmoittaa yhdellä piippauksella, että auton ja puhelimen parittaminen on kunnossa. Jostain luin, että Android 6.0 vaikuttaisi asiaan, mutta mitä pitäisi tehdä?
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlander PHEV

sherry sanoi
Mikähän minulla on vikana tuossa Wi-Fin kautta tapahtuvassa kauko-ohjauksessa, kun Android-appi ei toimi. Yhteys auton ja PHEVn välillä on olemassa, mutta aina Remote Controlin avatessa se pyytää rekisteröimään auton VIN-tunnuksen ja kun ao. tiedot on antanut, sovellus ilmoittaa, että yhteyttä autoon ei ole saatu. Useita kertoja kokeiltu, mutta ei toimi. Auton tunnukset on OK ja auto ilmoittaa yhdellä piippauksella, että auton ja puhelimen parittaminen on kunnossa. Jostain luin, että Android 6.0 vaikuttaisi asiaan, mutta mitä pitäisi tehdä?
Kokeileppa resetoida puhelimen verkkoasetukset(omalla vastuulla). Se auttoi itsellä ainakin kun ryhdyin uuteen autoon puhelinta yhdistämään wifi.llä (yleinen hallinta-->palauta-->palauta verkkoasetukset).
 

Terrieri

New Member
Liittynyt
6 Kesäkuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Eka viesti tälle forumille - voi olla tuttukin aihe. Eli Hollannista tuotu 170 tkm ajettu PHEV ja akku ei meinaa latautua ajossa ollenkaan. Seinästä ladattuna toimii niinkuin pitääkin ja tuntuu kestävän 30, ehkä jopa 40 km sähköajoa, moottori pari kertaa käynnissä kiihdytyksissä, keskikulutus litran luokkaa. Akun mentyä tyhjäksi mennäänkin noin 9 litran keskikulutuksella ja akkuun tulee "rangea" moottorista 1-2 km joka purkautuu samantien pois. Eikö hybrideissä yleensäkin akkua ladata moottorilla noin puoleenväliin jolloin sähköllä tasataan kuormapiikit ja generoidaan latausta kaikista hidastuksista? Olisiko ongelma latausvirrassa taikka ohjauksessa?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV

Terrieri: tervetuloa foorumille.
Itse en tiedä mutta googletin ja tämmöinen löytyi:
http://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=597
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlander PHEV

Terrieri sanoi
Eka viesti tälle forumille - voi olla tuttukin aihe. Eli Hollannista tuotu 170 tkm ajettu PHEV ja akku ei meinaa latautua ajossa ollenkaan. Seinästä ladattuna toimii niinkuin pitääkin ja tuntuu kestävän 30, ehkä jopa 40 km sähköajoa, moottori pari kertaa käynnissä kiihdytyksissä, keskikulutus litran luokkaa. Akun mentyä tyhjäksi mennäänkin noin 9 litran keskikulutuksella ja akkuun tulee "rangea" moottorista 1-2 km joka purkautuu samantien pois. Eikö hybrideissä yleensäkin akkua ladata moottorilla noin puoleenväliin jolloin sähköllä tasataan kuormapiikit ja generoidaan latausta kaikista hidastuksista? Olisiko ongelma latausvirrassa taikka ohjauksessa?

Tervetuloa. Ihan normaalia toimintaa.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Vs: Outlander PHEV

Terrieri sanoi
Eka viesti tälle forumille - voi olla tuttukin aihe. Eli Hollannista tuotu 170 tkm ajettu PHEV ja akku ei meinaa latautua ajossa ollenkaan. Seinästä ladattuna toimii niinkuin pitääkin ja tuntuu kestävän 30, ehkä jopa 40 km sähköajoa, moottori pari kertaa käynnissä kiihdytyksissä, keskikulutus litran luokkaa. Akun mentyä tyhjäksi mennäänkin noin 9 litran keskikulutuksella ja akkuun tulee "rangea" moottorista 1-2 km joka purkautuu samantien pois. Eikö hybrideissä yleensäkin akkua ladata moottorilla noin puoleenväliin jolloin sähköllä tasataan kuormapiikit ja generoidaan latausta kaikista hidastuksista? Olisiko ongelma latausvirrassa taikka ohjauksessa?

Kun palkki mittaristossa näyttää, että akku on kulutettu loppuun, on akussa varausta jäljellä vielä n. 30 %, sen turvin auto sitten toimii tavallisena hybridinä. Auto pyrkii pitämään lataustason tuossa 30% ja sen vuoksi polttoaineen kulutus nousee ajoittain ja nopeassa ajossa reilustikin.
 

terracot

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2014
Vs: Outlander PHEV

Hybridin ja ladattavan hybridin toiminta luonnollisesti poikkeaa toisistaan ja saattaa aiheuttaa sekaannusta. Hybridin akkukapasiteetti on melko pieni (esim. Prius 1.3 kWh) ja ladattavissa reilusti isompi (esim. Outlander 12 kWh). Siksi toimintakin on erilaista.

Hybridi lataa akkua hidastuksissa, alamäessä yms. ja käyttää sitä hyödyksi kiihdytyksessä. Puhdasta sähköajoa Prius taitaa päästä pari kilometriä, jos täysi akku 1.3 kWh käytetään n. 0.6 kWh asti (akkua ei ajeta täysin tyhjäksi). Hybridin polttoaineen säästö toteutuu käytännössä siis vaihtelevassa liikenteessä, jossa hidastusenergia saadaan hyötykäyttöön. Tasaisessa maantieajossa hybridistä ei pahemmin hyötyä ole.

PHEV eli ladattava hybridi on hyödyllinen vain jos sen tosiaan lataa täyteen mahd. usein. Täydellä 12 kWh akulla ajelee nopeudesta, lämpötilasta ym. riippuen 30-50 km. Tänäkin aikana hidastukset myös lataavat akkua samoin kuin perushybridissä. Siinä vaiheessa, kun akku on mittarin mukaan tyhjä, toiminnasta tulee samanlaista kuin esim. Priusilla. Eli akku ja moottori vaihtelevat tilanteen mukaan. Tuo "tyhjä" vastaa suunnilleen 1.5-2 kWh tasoa (ei siis 30% joka olisi 3.6 kWh). Akun varauksen pitäminen liian korkeana olisi taloudellisesti järjetöntä, koska sähköverkosta lataamisen hyöty vähenisi erittäin paljon. Nyt täyteen lataaminen vie reilu 10 kWh sähköä.
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Outlander PHEV

Ja tuon sähköauton tietty voi ladata myös aurinkosähköllä niin se onkin sitte ilmasta eikä oo sähkön siirtomaksui ym veroi ....
 

Tommihki

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2017
Outlander PHEV max toimintasäde sähköllä

2013, 95tkm -> pääsen täydellä akulla +15C lämpötilassa niin että kaikki ylimääräiset sähkölaitteet (myös sisätilan tuuletin) on pois päältä 70-80km:n nopeudella erotilastoista n. 25-26km ja akku on "tyhjä". Mielestäni aika kaukana luvatusta n. 50km toimintasäteessä. Mitenkäs muilla?
 

tiko

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2013
Vs: Outlander PHEV

2013 ja 80tkm.. Testasin tänään: akku täysi, 43km luvassa... 40,5 km:n kohdalla akun varaus "viivalle" , 42,5, kun moottori käynnistyi. Ajoa lenkillä 120km ja kulutus 4,3l/100km.

Aika polveilevaa tietä, joten akun latausta ajon aikana jonkun verran, jonkin verran kaupunkiajoa muuten 60-80 km/t vauhtia.

Minusta hyvä saavutus kohta neljä vuotta vanhoille akuille!
 

P1etari

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Löytyikin hyvä foorumi, täällä uusi foorumilainen. Merkki vaihtui ja käyttövoima, eilisestä illasta alkaen alla uusi MY16 Outlander PHEV. Ensituntuma on ylittänyt odotukset. Vaikka vielä ensi kevääseen saakka ajot 130km sivu, niin ensi reissulla kulutus pysyi hyvin maltillisena. Ainoa yllätys oli kun aamulla akku oli jäänyt noin kolmannekseen ja 10A latausjohdon laatikon merkkivalot olivat sammuneet. Pitää illalla ihmetellä syytä latauksen keskeytymiseen, tästä en vielä ota stressiä. Alueella kun on turhan usein sähköhäiriöitä, useimmat tosin pieniä ja lyhyitä katkoja, joskus tuskin havaittavia. Opiskelua tiedossa :peukku
 

AaaVee

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Jaaha, sepä iski autokuume tosissaan ja näillä näkymin tulen omistamaan kohtapikaa vuoden -14 phevin :) (varausmaksu maksettu ja paperit odottaa allekirjoitusta. Toki vielä voi perua, mutta se maksaa sitten sen varausmaksun). Intense+ varustetasoa ja kaiketi jonkinverran ruksattu lisää uutena. Kilometrejä autossa 138tkm, väri musta ja vaaleet nahat sisällä. Saapas nähä miten on autot muuttunu vuosien aikana, kun tää vielä nykyinen mersu on vuoden 2003 mallia :D en oo vielä ton uudempaa omistanu.
 

AaaVee

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Se olis ekat 100km takana phevillä, ja kyllä se oli mielenkiintoinen kokemus. Huomenna olisi taas uusi reissu tiedossa, niin pääsee tutustumaan lisää autoon. Yllätyin hieman, että tuo energian talteenotto äkkiseltään vaikuttaa melko tehokkaalta kun kaikki alamäet nykii läppiä ratista. Aika näyttää tuliko tehtyä hyvä ostos. Eli phev 2014 ja mittarissa 140000. Väri musta vaalealla nahkasisustalla. Intence+ varustelu ja jotain extraa.
 

AaaVee

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Tänään saatiin lisää kokemuksia autosta. Toinen täysi vuorokausi takana ja auto tällä hetkellä delta autossa kun jätti mut kaupan pihalle. Vika ilmeisemmin ajonestossa. Onkos teillä muilla avaimessa erillinen ns.flexim lätkä? Mulla on sellanen erillinen läpsytin ja alusta asti sitä ihmetellyt. Autossa myös erillinen vastaanotin tälle. Ilmeisesti se tuottaa nyt ongelman. Ei musta kuulu alkupeeäisvarustukseen.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlander PHEV

Juu, ei kuulu, PHEV.ssä on ihan normaali avaimeen sisäänrakennettu ajon esto. Eka kerta kun kuulen tuollaisesta extraläpykkeestä.
 

AaaVee

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Tämä läpsykkä on netin perusteella Cobran hälyttimeen lisävarusteena saatava "drivers card". Sen pitäisi toimia niin, että lypsyllä on vaan mukana ajettaessa. Mulla on ollut vaan ongelma, että hälytin ei aina tunnista tuota korttia joten silloin auto ei mene ready tilaan. Joskus pitää siis yrittää pari kertaa ja viimeistään sen jälkeen painaa läpsykässä olevaa nappia. Tänään ei ole vielä ollut ongelmaa kun sain tunnistuksen tehtyä niin sen jälkeen jätin tuon kortin autoon ja ongelmia ready tilaan menemisessä ei ole vielä toistaiseksi ollut.
 
M

mikada

Guest
Vs: Outlander PHEV

Oli vuorokauden käytössä PHEV ja ihan vinkee autohan se oli. Koko ajan ajelin pelkällä sähköllä ja fiilis oli kuin olis metrolla ajanu. Ainakin samankuuloinen ääni siitä kuului,kun laittoi radion yms. systeemit pois päältä :) Pihalle kun tulin, niin ei edes koirat huomanneet, kun tuli äänettömästi kuin aave :D
 

kcart

New Member
Liittynyt
9 Lokakuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Lueskelin koko tämä ketjun läpi. Olipa hauska seurata tarinoiden kehittymistä ja haluaisin kiittää kaikkien palautetta. Erityisesti Anacondan joka on hyvin aktiivisesti tietoa jakanut. Hauskin tarina oli se, jossa kaveri vei auton pesuun eikä saanut pyyhkijän sulkijoita sammumaan. ;D

Olen itse nyt tutkinut, josko siirtyisin tälläiseen tekno härpäkkeeseen. Kynnys on vielä ylittämättä, koska olen jollain tavalla Audi fani(A4 2007 2.0 Diesel + SIM Eber).

Jotenkin en vain haluaisi ostaa ns. "uutta" autoa, koska minusta se tuntuu niin isolta investoinnilta. Siksipä vähän vahingossa päädyin tähän -14 vuoden Phev malliin. Nythän noita saa 22- 25€ ja juuri 100tkm ylitettynä. Eniten kieltämättä jännittää tuo uuden teknologian kesto ja arvonkin nyt, että onko se -16 vuoden malli sitten ns. "se järkevämpi" valinta. Vaikuttaisi vain, että hinta sitten pompsahtaakin jo melkein 10€..

Onko tuohon kommentteja / ajatuksia, niiltä jotka vaihtoivat -14 mallin -16 malliin tai pohtivat samaan asiaa?

Toinen asia mikä kiinnostaisi - olisi kokemukset iPhonen käytöstä tämä bluethooth yhteyden kanssa - oletan, että hommat toimii ongelmitta? En kyllä Android luuriin vaihda auton takia! Kyselen, koska minulle tuo on yllättävän tärkeä ominaisuus yhdessä hyvän audion kanssa. Joudun paljon olemaan puhelimessa auton kanssa vaikka lyhyitä n. 18km työmatkoja edes takaisin ajankin.
 

Manne.R.Heim

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2015
Vs: Outlander PHEV

Toinen asia mikä kiinnostaisi - olisi kokemukset iPhonen käytöstä tämä bluethooth yhteyden kanssa - oletan, että hommat toimii ongelmitta? En kyllä Android luuriin vaihda auton takia! Kyselen, koska minulle tuo on yllättävän tärkeä ominaisuus yhdessä hyvän audion kanssa. Joudun paljon olemaan puhelimessa auton kanssa vaikka lyhyitä n. 18km työmatkoja edes takaisin ajankin.
[/quote]

Minulla meni iPhone 5 sujuvasti bluetooth yhteydellä ja nyt kun vaihdoin iPhone 8 sama juttu.
Ei mitään ongelmia.

Auto siis 2014 malli
 

smtak

New Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Tässäpä mun käyttökokemukset vajaan 6kk käytön jälkeen - paljon hyvää tietoa tullut täältä niin pakko pistää oma panos yhteiseen hyvään. Ostin Outlander PHEV vm 2016 parhailla varusteilla mitä tuolloin on irronnut. Ajoa tulee vähän (10-15tkm/v), lähinnä kaupunkialueella ja dieselveron maksaminen alkoi nyppiä, CR-V vm13 kaikilla varusteilla oli edellinen. Vertailen siis tuohon CRVhen.

Autojen yleisessä laadukkuudessa on minusta eroa CRV:n eduksi. Hondassa kaikki oli mietitty käyttäjän kannalta fiksusti ja pikkujutut toimivat pikkaisen mukavammin. Outlanderissa moni pikku asia pikkasen ihmetyttää tai jopa harmittaa, esim. oven lukkojen avaus, nappuloiden sijoitus, tuulilasinpyyhkijät, saattovalojen logiikka, ajettavuus, jne. Yleinen fiilis on että kaikki oli Hondassa pikkasen paremmin. Autossa on hyvälaatuiset ledivalot, mutta pitkät on perinteisillä halogeeneilla... tulee mieleen että taas on säästetty oikeassa paikassa. Sisustan laadukkuus kuitenkin vaikuttaa hyvältä Outlanderissakin eikä ylimääräisiä räminöitä ole ilmennyt. Olen käyttänyt autoa delta-autossa huollossa, ja tuon liikkeen laatu on kyllä kohtuullisen heikkoa tasoa. Yrittävät kyllä kovasti mutta todella suuria ongelmia on ollut esim. webaston asennuksessa. Esimerkiksi vetokoukun asennus taas meni tosi hyvin, ja äärimmäisen siististi järsivät takapuskuria irroitettavaa koukkua varten.

Toimintasäde sähköllä vaihtelee 22km-45km välillä. 22km saavutettu pikkupakkasilla, kehä 1 lähinnä ajeltu. Auton lämmitystä (sähkö) ja muutamia muita toimintoja pystyy ohjaamaan iphone/android appiksella, mutta tuo vaatii siis wifi yhteyden autoon joka rajoittaa säteen pariinkymmeneen metriin (maksimissaan). Tuon pystyy toki myös ajastamaan, jolloin auto on mukavan lämmin esim. aamulla liikkeelle lähtiessä. Kun latauksessa ei pidä ajastusta, auto käyttää verkkovirtaa lämmitykseen. Kun akusta loppuu virta, kulutus nousee helposti 10l/100km tai enempäänkin. Matka-ajossa on pyöritty n. 8l/100km tuntumassa. Kun ottaa huomioon sen että pystyn ajamaan työmatkat lähes kokonaan sähköllä (13km/suunta) niin matka-ajossa aivan sama mikä on kulutus, jos reissuja on vähän. Paljon ajavalle tämä laitos ei mielestäni ole kovin taloudellinen. Auton suorituskyky on aika vaatimaton, CRV taisi mennä n. 10sek 0-100 ja tämän n. 11sek ei nyt valtavasti häiritse, mutta se mikä kyllä häiritsee on että jos koittaa maksimoida sähköajon silloin joutuu kiihdyttämään aika varovasti tai bensamoottori käynnistyy ja kulutusta tulee hyvin nopeasti 1-2l/100km. Esimerkiksi lyhyeltä rampilta kiihdytettäessä ruuhka-aikaan on äärimmäisen turhauttavaa kiihdyttää verkkaisesti sähköllä kun ei meinaa saada vauhtia liikennevirtaan sovitettua. Auton iso koko toki auttaa, eli jengi kyllä väistää mukavasti. Jos taas polkaisee kaasua niin että bensamoottori käynnistyy, pärjää kiihtyvyydellä mielestäni oikein hyvin. CRV:llä taas pystyi liukkailla keleillä pikkasen leikkimään (neliveto) mutta tällä se tuntuu jäävän pois kun tehoa on vähänlaisesti ja bensamoottorin polkeminen kylmänä tuntuu auton rikkomiselta. Kun on oikeasti tarve kiihdyttää reippaammin, täytyy myös muistaa että kaasun pohjaan painamisen jälkeen kestää useita sekunteja ennenkun täydet tehot saadaan käyttöön. Perinteiset turboviiveiset dieselit on todella nopeita tähän verraattuna. Moottorin ja sähkön yhteiskäyttö kyllä toimii tosi hyvin, eli startti on lähes huomaamaton ja auto on kyllä hiljaisempi kun CRV.

Talvikäytön osalta autossa on mukavasti ominaisuuksia (esim. lämmitetty tuulilasi) mutta kun lämpötila alkoi pyöriä nollan alapuolella alkoi sähköllä ajaminen vähentyä aikalailla. Ja vaikka sähköllä pääsee ajotietokoneen mukaan esim. 70% ajosta, kulutus pyörii silti jopa 6-7l/100km kieppeillä vajaa 30km työmatkalla. Jos ajelee ilman sisälämmitystä, bensamoottoria ei tarvitse. Otin riskin ja asennutin autoon webaston, jotta sähköajon saisi maksimoitua talvella. Käytän autoa siis niin, että lämmitän webastolla hyttiä ennen ajoa ja ajon aikana niin että auton lämmitin on pois päältä kokonaan. Näin pystyn ajamaan kokoajan sähköllä, ja pakkasillakin sähkötoimintasäde pyörii 30-35km kieppeillä. Lisäksi testieni mukaan auto lataa ns. starttiakkua aina kun se lataa ajoakkuja, ja tietenkin aina kun ajaa - eli tyypilliset akkumurheet webaston käytön takia pitäisi jäädä pois. Webaston kanssa auton käyttömukavuus on kyllä aika hyvä.

Yhteenvetona: Tykkään kyllä autosta, ja ostos oli mielestäni hyvä. Auton hankinnassa kriteerinä oli että en halua maksaa yli 50k€ autosta (joka € autoon lisää mukavuutta, mutta taloudellisesti ei ole järkevää), ja saisi olla kokoa perheen vuoksi ja neliveto - ja tietenkin ladattava hybridi. Tässä vaiheessa tämä oli ainoa vaihtoehto (kesä 2017). Olen aiemmin ostanut autoja joissa arvo säilyy hyvin - mutta pika-analyysin mukaan näissä tuntuu laskevan vauhdikkaammin - etenkin kun hybridien ja sähköautojen kehitys menee kovaa vauhtia eteenpäin. Kun pääsee ajamaan pääosin sähköllä, laskelmieni mukaan "polttoaineet" maksaa n. 2-3e/100km eli siitä tulee pikkaisen säästöä, mutta kalliimmaksi tämä tuntuu kuitenkin tulevan kun CRV diesel kun huomioi arvonaleneman. Kun muilta automerkeiltä alkaa tulla vastaavia tarjolle, todennäköisesti en tätä merkkiä jatkossa enää käytä ellei ominaisuudet seuraavissa versioissa ole erityisen hyvät muihin verrattuna. Maksullista pikalatausta ei muuten kannata käyttää, ainakaan ABC:lla - niissä laskutetaan minuuttien mukaan ja jos tyhjien akkujen täyttö 80%iin kestää esim. 20min, maksaa se 4e. Tällä latauksella pääsee nollakelillä ehkä n. 15-20km jolloin "polttoaineet" kustantaa pahimmillaan n. 27e/100km. Kotisähköllä pystyy pääsemään laskelmieni mukaan noin 2e/100km tasoon. Kuten ST1:n Anttonen sanoo, nämä sähköautot eivät kyllä pelasta maailmaa ilmastonmuutokselta - mutta jotainhan tässä on yritettävä. Ainakaan ajovaiheessa tästä ei juuri päästöjä lähde.
 

kipinä

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Jatkoa. Eli ajossa vuosimallia -14 PHEV ja yhden vuoden kokemus. Olen pitänyt kirjanpitoa kännykkään saatavalla Fuelio-ohjelmalla, kätevä on. Vuodessa tuli kilometrejä 14977 km, pääasiassa taajama ajoa. Fueliosta luettua: Tankkauksia 13 kpl (suurin täyttö 38,01 l ja pienin 27,61 l). Tankkausväli pisin matka 2237 km (1,56 l/100 km) ja lyhin matka 553 km (6,1 l/100 km).
Keskiarvoja: päivämatka 41,15 km, kuukaudessa 1152,08 km, polttoaineenkulutus 2,75 l/100 km (ei paha).
Voipi olla ajataidosta kyse mutta vain yhden kerran olen päässyt yli 40 km pelkällä sähköllä. Kotoa auto lähtee tallista mutta silti jos ulkolämpö on alle +10, niin kannatta vähän lämmittää ennen ajoa, sitä pidempään mitä kylmempää ulkona on. Tällöin moottori ei lähde matkan aikana käyntiin. Yli kymmenen kilometrin matkoille ei merkitystä, moottori käy jossain vaiheessa mutta ei sen väliä, matkan aikana keskikulutus jää silti pieneksi. Auton keskikulutusnäyttö vähän hämää, ainakin autolehtien testaajia, sillä esim. jos 200 km matkalla avg näyttäisi 8 l/100 km ja EV mittari vaikka 50 prosenttia, niin todellinen keskiarvo tuolle kokonaismatkalle on 4 l/100 km. Nyt en muista olisiko EV mittari näyttänyt kertaakaan alle 50 prosenttia, eli aina sähköllä mennään osittain vaikka akku olisi "tyhjä". Autohan välillä lataa ja hetkittäin mennään sähköllä ja sitä rataa.
Pari kertaa on alkanut mätä kananmuna tuoksahtaa, silloin kannattaa ajaa moottori päällä vähän pidemmän matkan, eli pakkolataus päällä.
Omiin ajoihi tämä auto on täydellinen, peräkärryn vetopainot kohdallaan, mukava ajettava ja aina kannattaa laittaa kauppakeskusten mittareihin kiinni. Luulen ettei paluuta ole takaisin pelkkään polttomoottoriautoon.
 

enf

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2008
Sijainti
Jyskä
Vs: Outlander PHEV

Hei vaan kaikille.

2007-2011 ajelin Outlander bensa-turbolla, sen jälkeen Subaru Legacyllä.

Nyt on 2014-mallinen PHEV tilattu, katotaan mitä tästä tulee :)
 

kipinä

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2017
Vs: Outlander PHEV

Jatkoa. Tulihan sitä pirteää pakkasta tänne eteläänkin ja rokottaahan tuo sähköllä ajoa, vähän väliä moottoria pyrkii pitämään lämpimänä. Hyvä niin jotta ei rikkoudu.
Eli, eilen aamulla lämpötila ulkona -20, lähtö tallista (+16), iso osa matkaa 80-100 km/h, matkaa noin 30 km. 35% matkasta bensalla AVG näytti tuolle osuudelle 5,3 l/100 km (eli n. 10,5 km / kulutus 0,56 l).
Paluumatka iltapäivällä alkoi kylmästarttauksella, ulkolämpö -13. Käynnistyksen jälkeen hetken hirvitti katsoa AVG mittaria 64 l/100 km, no nopeasti matkan edetessä rupesi laskemaan. Perillä näytti menneen 41 % matkasta bensalla ja AVG näytti tuolle osuudelle 5,4 l/100 km (eli n. 12,3 km / kulutus 0,66 l).
Akku ”tyhjeni” ennen perille tuloa. Sähköajoa siis reilut 37 km, eli kyllä pakkanen rokottaa mutta ei silti hirvitä kokonaiskulutus. Mittarinäyttöihin luottaen, niin noin 30+30 km pakkasmatkalla meni yhteensä noin 1,2 litraa bensaa, eli tällä kertaa kokonaismatkan teoreettinen keskikulutus reilut 2,0 l/100 km. Akullinen sähköä (n. 10 kW) maksoi noin 67 snt.
Aika hyvä taas, olihan koko vuoden mitattu tulos 2,7 l/100 km. Auton matkamittarin tarkkuutta en ole tarkistanut. Itse koen, että tämä kelpaa kyllä minulle myös talviautoksi, eli jatkossakin hymyilen vinosti kun joku väittää muuta.
Epäilen, että moottorin käyminen ei vie polttoainetta paljon silloin kun se työntää generaattorin kautta sähkömoottoreille virtaa liikkumiseen, tavallaan käy melkein tyhjäkäynnillä. Kulutus kasvaa sitten kaksilitraiselle moottorille normaaliksi kun siitä suoraan menee voima renkaille, kunhan epäilen, en ole niin tekniikasta tietoinen. Polttoainemittarin pylväs ei ole liukuva, se ilmeisesti liikkuu 5-6 litran kulutuksen jälkeen portaittain. Siksi näyttää välillä jymähtäneen paikoilleen, kunnes liikahtaa.
 

Liitetiedostot

  • 01.JPG
    01.JPG
    135.8 KB · Lukukerrat 1,944
  • 02.JPG
    02.JPG
    146.3 KB · Lukukerrat 1,941

detor

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2018
Vs: Outlander PHEV

Tervehdys,

Kuun alussa tuli talouteen toinen plug-in hybridi Outlanderin muodossa. Yleisellä tasolla olen hyvin tyytyväinen autoon, mutta pari pointtia tosiaan hieman ihmetyttää. Meillä auto ulkona katoksessa, joten aika kylmänä joutunut nyt lähtemään liikkeelle.

1) Hukkuuko muilla auton WLAN joissain tilanteissa? Itselläni nyt pari kertaa ollut tilanne, että puhelin ei löydä auton WLAN:ia edes auton vierestä. Kun tekee sitten sen resetoinnin (10x avaimesta auki+kiinni), niin alkaa toimimaan taas.
2) Onko muillakin niin, että edes eco-mode ja lämppärin pois päältä kytkeminen ei sammuta polttomoottoria kun on tarpeeksi kylmät kelit? Eli varsinaista Max. EV-tilaa ei oikein millään saa "komennettua" näillä keleillä päälle? Toisaalta tuo kuitenkin näyttää sitä sähköä käyttävän, eli bensaa ei sitten ehkä pala niin paljoa kuin normaalisti palaisi?
3) Onko bluetooth:n kautta tuleviin puheluihin mahdollista saada näkymään soittajan nimi jollain tapaa? Nyt näkyy vain, että puhelu tulossa
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Vs: Outlander PHEV

Phevin varusteista. Kuva -14 Business mallista. Mitä ovat nuo pari ekaa nappulaa vasemmalta?
 

Liitetiedostot

  • phevnapit.png
    phevnapit.png
    184 KB · Lukukerrat 706

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Vs: Outlander PHEV

hanski-58 sanoi
Etututkan etäisyys ja toinen kaistavahti
Onko nuo olleet lisävarusteita, koska noita ei näytä kaikissa olevan? Eikö aktiivinen vakkari kuitenkin ole vakiona, johon etututkan etäisyys vaikuttaa?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV

kahe sanoi
Onko nuo olleet lisävarusteita, koska noita ei näytä kaikissa olevan? Eikö aktiivinen vakkari kuitenkin ole vakiona, johon etututkan etäisyys vaikuttaa?
Ovat lisävarusteita ja aika harvassa noita on. ACC(aktiivi vakkari) on lisävaruste. Normi vakkari on vakiona.
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Outlander PHEV

Onko kukaan löytänyt mistään uutta (1.9 päivitettyä) hintaa Pehville? Mitsun sivuilla on edelleen wanha 1.1.2018 listaus :( Kiinnostaisi vaan nähdä muuttuiko hinta mihinkään.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Vs: Outlander PHEV

Taitavat mennä nuo vanhan tekniikan ja vanhaan mittaustapaan perustuvat autot vanhoilla hinnoilla. Eli myyvät maassa olevat pois. Uuden tekniikan autojen hinnasto on julkaistu kuluvalla viikolla. Uuteen tekniikkaan kannustin lienee ollut nimenomaan WLTP.
 

Mje

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2018
Vs: Outlander PHEV

Osaakohan joku valasta mikä vois olla rikki, eli takaa apukuskin puolelta välillä kolahtaa kun mennään pienestä montusta tai vastaavasta nypystä, myös isommasta hidasteesta kun mennään kuuluu ehkä "narahdus" eikä kolahdus, myös välillä vasemmalla kääntyessä kuuluu semmosta hankaavaa ääntä vastaavaa kuin isommasta hidasteesta mentäessä, ääni loppuu kääntäessä siihen kun painaa jarrua nopeesti.
 

batterypack

Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2018
Vs: Outlander PHEV

Mje sanoi
Osaakohan joku valasta mikä vois olla rikki, eli takaa apukuskin puolelta välillä kolahtaa kun mennään pienestä montusta tai vastaavasta nypystä, myös isommasta hidasteesta kun mennään kuuluu ehkä "narahdus" eikä kolahdus, myös välillä vasemmalla kääntyessä kuuluu semmosta hankaavaa ääntä vastaavaa kuin isommasta hidasteesta mentäessä, ääni loppuu kääntäessä siihen kun painaa jarrua nopeesti.

Olisiko jouset tai iskarit? Mikä on auton km-lukema?

Itsellä aikoinaan vanhan Outlander DiD:n kanssa reilusti 200.000 km:n jälkeen alkoi edestä tulemaan tuollaista, peruuttaessa renkaat vinossa kuului myös hankaavaa ääntä mutta vauhdissa se poistui. Sitten yhtenä aamuna kuulosti siltä kuin olisi ajanut ostoskärryn yli ja oli pakko nilkuttaa läheiselle pajalle: edestä oli toinen jousi mennyt kokonaan poikki. Molemmat vaihdettiin huollossa.
 
Ylös Bottom