Outlander, voimansiirronöljyt

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Onko erityistä huomioitavaa vaihdettaessa vanhaan Outlanderiin voimansiirronöljyjä? Ohjekirja ei ainakaan anna mitään erityisen vaativia suosituksia. Castrolin taulukko antaa suositukseksi jakolaatikkoon ja perään limited slip öljyn. Tarkoitus olisi lurauttaa sinne Shellin tavaraa ja Shellin taulukoissa ei taas lue limited slippejä. Kun ei tossa mitään lukkoja ole. Onko mielipiteitä?
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Ei kai siinä muuta kunhan perä- ja jakovaihteistoöljy on hypoid-tyyppistä. Itse laitoin laatikkoon Redlinen MT-90 ja perään ja jakolootaan 75W90NS.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Kiitos tiedosta. Juu täytyy huomioida, että on Gl-5:a. Laitan varmaan noita Shellin litkuja.
Piti eilen vaihtaa, mutta meni niin kauan vetokoukun ja lohkiksen asennuksen kanssa, että siirtyy varmaan ensi viikonvaihteeseen.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Shellin Getriebeöl lurahti tänään vaihdelootaan ja Spirax jakolootaan ja takaperään.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Sori vanhan nosto.

Oliko tuohon 1gen Outlanderin voimansiirron öljyjen vaihtoon jossain päin nettiä ohjeita näin ensikertalaiselle? Kyseessä siis jakolaatikko ja perä (AT-öljyt onneksi jo vaihdettu).
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

12th sanoi
Sori vanhan nosto.

Oliko tuohon 1gen Outlanderin voimansiirron öljyjen vaihtoon jossain päin nettiä ohjeita näin ensikertalaiselle? Kyseessä siis jakolaatikko ja perä (AT-öljyt onneksi jo vaihdettu).

Jos löytyy auton ohjekirja niin siellä on tiedot, ulkoa en muista.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Joo öljyn tilavuus ja luokitukset löytyy ohjekirjasta. Oliko vaihdossa jotain mitä pitäisi tietää? Onnistuuko tallissa pukkien kanssa vai onko ehdotonta päästä nosturille?
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

12th sanoi
Joo öljyn tilavuus ja luokitukset löytyy ohjekirjasta. Oliko vaihdossa jotain mitä pitäisi tietää? Onnistuuko tallissa pukkien kanssa vai onko ehdotonta päästä nosturille?

Jakolaatikkoon on helpompi vaihdella kuin perään, melkeimpä kannattaa nosturille viedä.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Tuli vaihdatettua Mobil Express-liikkeessä nuo peräöljyt ja jakolaatikon öljyt. Jakolaatikko tosiaan helpompi mutta kyllä tuossa perässä olisi ollut itsellä tekemistä. Aika suorassa pitää auton olla eli tunkin ja pukkien kanssa varmaan vähän säätämistä. Ammattilaiselta kävi homma nosturilla nopeasti. Oli yllättävän edullistakin, reilu neljä kymppiä. Jakoloota piti aiemmin välillä pientä ujellusta, se hiljeni nyt.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Ohjekirja mukaan vaihteistoon API GL-4 75W-90, jakolootaan API GL-5 SAE 90 ja perään API GL-5 SAE 90. Uskaltaako tuota Mobilin Mobilube SHC 75W-90 öljyä laittaa kaikkiin? Sillä näyttää olevan molemmat API luokitukset. Auto on 2003 vuosimallin Outlanderi 2 litran koneella.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Muuhun en ota kantaa kuin että suosittelen hankkimaan vaihdelaatikkoon Mitsun omat diaqueen öljyt. Omaani vaihdoin auton hankittuani olevinaan hyvät redlinet, mutta laatikosta tuli aivan kamala käyttää. Lämpimänä toimi, mutta ennen sopivaa käyttölämpötilaa todella kankea. Vaihdoin mitsun omat ölpät laatikkoon, niin toimii kuin ajatus.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Nuo Shellin öljyt aikoinaan tuntuivat toimivan, ainakin vaihdelaatikko oli ihan normaali.
 
Vs: Outlander, voimansiirronöljyt

Onkohan automaatti mieluusti samalla linjalla, eli valmistajan omaa (tai valmistuttamaa )?
 
Takaisin
Ylös Bottom