@Jani95 Olen MY20 Suomiauton omistaja, mutta en ole kaikkitietävä eli vastailen omien kokemusten/googlailujen perusteella.
1. Olen elänyt siinä käsityksessä, että ajoakun lämmitys löytyy vain Suomi- ja Kanada-autoista. Voin olla väärässäkin. Moni Ruotsiauto taitaa olla euroopasta kotoisin. Niissä ei ainakaan lämmitystä ole, jotka tulee esim. Hollannista. Itsellekin vielä vähän hämärän peitossa tuo ajoakun lämppärin toiminta, kun ohjekirja sanoo tyyliin "alle -30C autolla ei voi ajaa, jos ei ole ajoakun lämmitystä". Eli sen toiminnasta ei käytännössä ole tietoa, mutta uskon ja toivon, että se lämmittää akkua myös pienemmissä pakkasissa. Itsekin asun Varsinais-suomessa ja aina menee EV-modeen kun nappia painaa, oli pakkasta tai ei.
2. Kokemusta Rockfordin järjestelmästä ei ole, mutta ihan ok tuo Mitsun Power Sound järjestelmä. En usko, että se subbari tuo merkittävää etua tuollaisessa akustoimattomassa peltipurkissa. Jos on uudempi soitin eli 8" näytöllä, niin kannattaa varautua siihen, että kosketusnäyttö hajoaa jossain kohtaa. Takuuseen saa siinä tapauksessa uuden soittimen ja onpa tällä foorumilla kirjoitettu, että on "good willinä" vaihdettu takuuajan jälkeenkin.
3. Ajoakun kunnosta kannattaa vaatia kaikki mahdollinen tieto. Jos kyseessä on Mitsubishin jälleenmyyjä niin vaadi DBCAM. Sillä saadaan akun todellinen kunto ulos. Muussa tapauksessa vähintään OBD-palikka ja Watchdog. Laita vaikka YV, jos ei itseltä löydy.
4. Akun koteloinnin kunto lienee olennaisin. Takapään runkopalkkien ruosteisuus myös hyvä tsekata.
5. En ole käyttänyt muuta kuin sisätilan lämmitystä (ajastettuna ja remotella). Toinen vaihtoehto taitaa kyllä olla tuulilasin lämmitys. Näissä lienee MY19 sama kuin MY20, jos on lämmitettävä tuulilasi.
6. Nelitieventtiili lienee takuunalainen juttu, jos takuu voimassa. Muuten joutunee itse maksajaksi. Näistä on saanut lukea, mutta auto myös todella suosittu niin mikä lienee prosentuaalinen osuus, jossa ongelmia esiintyy. Jos ei koeajolla tule lämmintä sisälle niin varmaan syytä huolestua. Lämpeää melko nopeasti nämä verrattuna vaikka moderniin pieneen dieseliin.
PS. jos on tarkoitus ajella vain sähköllä niin osta sähköauto.