Outlanderiin kesärenkaat

codriver

New Member
Liittynyt
31 Tammikuu 2013
katselin tuossa vuoden verran ketjuja taakse päin mutten ketjua outlanderin kesärenkaista löytänyt. tuossa meidän juuri hankkimassa on kumit ihan loppu joten uudet menee hankintaan. koko olis 225/55R18. kokemuksianne otan mielelläni vastaan.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Omaan edelliseen hankin Hankook Ventus ST:t koossa 235/55R18. Hiljaiset, kestävät ja edulliset. Kaiken lisäksi halvemmat kuin yhdetkään 225 leveät.
Välitys pitenee hieman mutta ei haittaa, pyörimään mahtuu hyvin.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Sama ongelma. Hankookeista ei kyllä ole hyviä kokemuksia, ainakaan Mersun alla. Ehkä ne välttäis Mitsuun? ;)

Vähän hinnakaita ovat kyllä joo kaikki. 16" vanteet + hyvät kumit saisi samaan hintaan/halvemmalla kuin 18" pelkät gummit + toki seuraava uusintakierros olisi roimasti halvempi.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Eikö se ole sama minkänäköiset vanteet ja minkälevyiset kumit alla pyörii - ethän itse näe niitä kumminkaan kun ajat ;D . 215/16 alle niin polttoaineen kulutuskin pienenee... ainakin itsellä talvella pienemmät kulutuslukemat tämmösillä kitkoilla kesäkumeihin verrattuna.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Jii sanoi
Eikö se ole sama minkänäköiset vanteet ja minkälevyiset kumit alla pyörii - ethän itse näe niitä kumminkaan kun ajat ;D . 215/16 alle niin polttoaineen kulutuskin pienenee... ainakin itsellä talvella pienemmät kulutuslukemat tämmösillä kitkoilla kesäkumeihin verrattuna.
Jep, ihan sama itselleni. Ja näillä 16" talvinakeilla on parempi ajaa.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Itse olen kans hankkimassa kesärenkaita, olen miettinyt kokoa 235/65R18, sais tuolla koolla vähän lisää kummia vanteelle, kyyti paranis. Halkaisija kasvaisi 5,8 cm ja nopeus kasvaisi 8 km/h.

Onko kokemuksia eri rengaskoosta muilla?
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

onko kellään kokemusta tästä toimittajasta?
http://www.camskill.co.uk/m61b0s0p0/Car_Tyres_-_MPV_Tyres_-_People_Carrier_Tyres_-_18_inch
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

jrpas33 sanoi
Itse olen kans hankkimassa kesärenkaita, olen miettinyt kokoa 235/65R18, sais tuolla koolla vähän lisää kummia vanteelle, kyyti paranis. Halkaisija kasvaisi 5,8 cm ja nopeus kasvaisi 8 km/h.

Onko kokemuksia eri rengaskoosta muilla?

Ei saata mahtua eteen, ei ehkä taaksekaan ja kiihtyvyys ainakin kuolee kokonaan.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

jrpas33 sanoi
Onko kokemuksia eri rengaskoosta muilla?

Testattiin 20" alle kesällä ja hyvin mahtui. ;) Vanteen leveys 8,5" ja ET 35, kumina 245/30/20.

Edit: oikean vanteen leveys.
 

Liitetiedostot

  • P1030194.JPG
    P1030194.JPG
    191.3 KB · Lukukerrat 1,813
  • P1030196.JPG
    P1030196.JPG
    170.3 KB · Lukukerrat 1,776
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Onkohan noi Bridgestone dueler h/p Sportit ollut outlanderin ensi asennuskumit? 1000€ sarja Suomessa koossa 225/55r18 ja englannista 650€ kuluineen. Tietysti vanteille laittoa vielä täällä sit lisäksi
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

codriver sanoi
Onkohan noi Bridgestone dueler h/p Sportit ollut outlanderin ensi asennuskumit? 1000€ sarja Suomessa koossa 225/55r18 ja englannista 650€ kuluineen. Tietysti vanteille laittoa vielä täällä sit lisäksi

Em. Bridgestonet ovat ensiasennusrenkaat. Itse hankin toissakesänä uudet renkaat ja silloin ainakin sain kotimaisesta rengasliikkeestä tarjouksen, em. koossa olevista Bridrestoneista alle laitettuna, 750 euroon. Hinnasta olisi varmaan vielä lähtenyt jos ois jaksanut tingata. Toi tonni kuulostaa kovalle. Lopulta päädyin kuitenkin Nokian renkaaseen ja olen ollut tyytyväinen.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Skydiver sanoi
Testattiin 20" alle kesällä ja hyvin mahtui. ;) Vanteen leveys 9,5" ja ET 35, kumina 245/30/20.
Kiitos, tämä oli erittäin hyvä tieto, sekä pirun hyvältäkin näytti! :peukku
Just tässä taas jatkoin "tutkimuksia" että mahtuuko nuo hyllyssä olevat Accordin 18" vanteet (8" leveät ja ET40) pyörimään alla jollakin rengastuksella! Mitsun orkkikset näyttää olevan 17"x6,5" ET 38 :driver
Ite tosin tarvin hieman kumiakin vanteen ympärille, sen verran kun tarvii Venäjän teitä koluta.. :p Eli näill
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Gen1 vakiokoko on 215/60/16. Meneekö 215/70/16 tilalle ok? Pyörät kääntyy täysin jne.?
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Skydiver sanoi
Testattiin 20" alle kesällä ja hyvin mahtui. ;) Vanteen leveys 9,5" ja ET 35, kumina 245/30/20.
Vai oliko ne sittenkin 8,5" leveät..?
Nykyään alla pyörii 245/35 20" kumit niin ei näytä isoon autoon aivan noin ohuelta.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

_AH_ sanoi
Vai oliko ne sittenkin 8,5" leveät..?
Nykyään alla pyörii 245/35 20" kumit niin ei näytä isoon autoon aivan noin ohuelta.

No perhana, olet oikeassa! Ne on tosiaan 8,5" leveät. Täytyy editoida edellistä viestiä. ;) Ja jos pieni OT sallitaan, niin nuo vanteet myynnissä. 8)
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

jos otteeseen on merkitty 225/55R18 vaihtoehtoiseksi niin voiko silloin käyttää 215 leveitä kumeja
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Voit käyttää ilman mitään erityisiä toimenpiteitä.
Profiiliinkaan ei välttämättä tarvitse kajota, ellet sitten halua laittaa 60-profiilista 55:n tilalle ettei halkaisija muutu pienmmäksi.
Mittariheittoa voi tulla jokatapauksessa hieman, mutta vain n.1,5% suuntaan jos toiseen profiilista riippuen.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Hitto noi 225/55/18 on kalliita.

Michelin: 895e
Nokia SUV: 930e
Hankook: 670e

Sitten jos vaihtaa vannekokoa ja ostaa uudet 16" vanteet n. 350 eurolla, tällöin hinnat 215/70/16:

Nokia SUV: 630e
Michelin: 610e
Hankook: 540e

Toki ainakin omasta mielestäni 16" rengas on parempi ajella (talvirengas on sellainen) + seuraavina vuosina rengassarja on sitten edullisempi. Ehkä noista 18" vanteista jotain voisi joku maksaa.

Tai sitten ajelee vaan Hankookeilla :D
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Huppe sanoi
Hitto noi 225/55/18 on kalliita.

Michelin: 895e
Nokia SUV: 930e
Hankook: 670e
Rengas-onlinesta halvimmat alkaen alle 450€.

Nokialaiset 650€ + rengastyöt 50-100e...

Camskillilta Falkenit alle 500€.

Kyllä nämä suomalaiset rengaskauppiaat voivat mun puolesta istua peukaloonsa noilla hinnoillaan.
Tiskillä tietysti voi sanoa oman mielipiteensäkin hintoihin ja useimmiten se vähä mitä on tullut asioitua liikkeissä niin niistä ensimmäiseksi ilmoitetuista hinnoista ollaan kyllä tultu vastaan. Fiksumpaa niidenkin on pienentää sitä katettaan, kuin jättää kaupat kokonaan tekemättä.
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Onneksi on viel 2mm kulutuspintaa ennen alarajan vastaantuloa. Saa alkusesonki mennä kauppiaille ohi niin katsotaan jos hinnat yhtään muuttuisi :)
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Gen1 Outlanderin rengastuksia miettiville tiedoksi että 235/45R18 renkaat mahtuu hyvin pyörimään 18x8" vanteilla joiden ET 40. :peukku
1011784_534260576609934_1815637870_n.jpg
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

mä hommasin pirellin p7 kokoa 225/60R18. äänet on aika kovat ja kulutus tietokoneen mukaan kasvoi. paljonkohan enemmän pitäis 6+-sarjalaisessa olla painetta kuin 55-sarjalaisessa?
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Ite hommasin Fulda SportControllit, kun olivat hiljaisimmat mitä noiden uusien merkintöjen perusteella löysin! Rengasasentaja tosin sanoi ettei noiden merkintöjen todenperäisyyttä kukaan valvo, vaan ne on valmistajan itse ilmoittamia ja näin ollen ei niin kauhean luotettavia.. :seina Mut Fuldan (GoodYearin sisarmerkki) tapauksessa ainakin voin sanoa et ovat TODELLA hiljaiset, steroita voi pitää nyt pari pykälää pienemmällä! :peukku
Kulutuksesta ei voi vielä sanoa mitään kun vasta reilut 50 kilsaa ajanut..
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Mulla pomppasi kulutus lähes litran/100km kun pirellit alle laittoi. Tämä tieto siis suoraan tietokoneelta. Todellista kulutusta en ole laskenut. Miten tietokone kulutuksen laskee? Vaikuttaako rengasprofiilin muutos siihen?
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Onkos kukaan laittanu 1gen Outlanderiin alle esim 215/70x16 all-terraineita tai vastaavia että mahtuuko pyöriin ilman korotuspaloja?
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

paljonkos teillä on ollut outlanderien kesäkumien paineet? mulla on nyt noissa 225/65R18 pirellin p7 2,4bar molemmissa päissä. onko liian vähän? kulutusmaantieajossa huitelee tuolla 8l/100km eli aika rajusti enemmän kuin saman levyisissä talvikumeissä
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

viime kesänä ostetut cinturato p7 ajettu loppuun. tuli sitten tällaiset tilattua. ei ole ainakaan hinnan kiroissa
http://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/gripmax/gripmax_statureht/?q=carId=VRY-959#item=82056
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Kesärenkaista tulee mieleen, että meille kohtapuoliin tulevassa Outlanderissa (2004) on 17" kesärenkaat. Ja kun omaan käyttöön todennäköisimmin sopivammat ois 16" kokoiset, niin alustavasti jo tässä vois tiedustella onko kellään mahdollisesti halukkuutta jonkinsortin vaihtokauppaan jos itseltä löytyy 16" Outlanderiin soveliaat vanteet & renkaat?
Toki laitan kuvia ja ihan oman topicin tuonne vaihdetaan osioon kunhan saan auton ja pääsee tarkemmin katsomaan missä kunnossa vanteet & renkaat on.
Tähän saakka vain autoissa on itsellä ollut sellainen mieli, että mitä pienemmällä tuumakoolla ja mitä kapeammat niin sen paremmat :D
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Saako outlanderissa olla etu ja takarenkaiden korkeuseroa keskenään paljon? vai saako olla yhtään?
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

jos on neliveto niin sehän junkaa viimeistää kun etu taka suhde on 50-50 ja ...
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

No helvata ku ois ylimääräiusenä vanteet missä etu 235-45-19 taka 245-35-19 eikö uskalla ajella jos taakse 2 bar ja eteen 3 bar
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Vierintäkehä on ratkaiseva tekijä, ei rengaspaineet. Rengaslaskurilla näyttäisi sinun renkailla tulevan n. 12 cm eroa eikä tuota komboa ole mitenkään järkevää laittaa nelikon alle. Omassa, tosin VR-4 Galantissa, on 6 mm vierintäkehän erotus 235/30/20 ja 285/25/20 rengastuksella laskurin mukaan ja kun mittasin todellisen erotuksen, niin se ei ollut sitäkään, joten sen setin uskalsi laittaa hyvin alle.

Rengaslaskureita löydät netistä erilaisia, mutta tuossa on yksi helppo esimerkiksi:
http://www.rengasnuora.fi/rengasinfo/rengaslaskuri/
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Hetkinen siis mulla molemmat 35 sarjaa virhe pirulainen tuli :driver
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

Laskurilla eroa olisi pari senttiä, mutta kun sulla kerran on pyörät hallussa, niin mittaa niistä niiden todellinen vierintäkehän erotus. ;)
 
Vs: Outlanderiin kesärenkaat

No laitoin nyt 235/35 molemmat ni eipään säre mitää
 
Vs: Re: Outlanderiin kesärenkaat

qyry4ena.jpg


Tämmöset vanteet. Kuva ei ole kummonen, mutta paremmatkin tulee jos teen myynti/vaihto ilmoituksen. Mutta jos nyt tässä alustavasti tutkailen mielenkiintoa. Eli 1gen Outlanderiin soveltuvat 16" vanteet itsellä hakusessa. Mielellään "toimivin" renkain, jos vaihtoa kaavaillaan. Näissä vanteissa on päällä Hankook DynaPro HP 215/60R17 joista kaksi likimain täydellä pinnalla, ja kaksi n.5-6mm pinnalla kun edessä ovat olleet ja siis hieman kuluneet. Yhdestä vanteesta puuttuu keskiösuoja. Jos on vihjata mistä tällaisen suojan vois hommata niin kertokaa toki! Vanteet lienee kohtuu uudet kun naarmuja ei juuri näy ja reunat edelleen kiiltää virheettömästi.
 
Takaisin
Ylös Bottom