Outo ääni Legnumin koneessa

Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Mitäköhän tuo kiristin maksaa nykyään veholla? Tuli itsellekkin aika vaihtaa se, kun tein jakohihnaremppaa tässä vähän aika sitten ja mittailin ja tarkastelin kiristintä. Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta tänään kun kurkkasin hihnaa niin tuntui liian löysältä. Ajattelin vain että kannataako osaa lähteä tilaamaan ulkomailta esim: camskill. Osalla ei ole mikään hoppu.
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Anza69 sanoi
Mitäköhän tuo kiristin maksaa nykyään veholla? Tuli itsellekkin aika vaihtaa se, kun tein jakohihnaremppaa tässä vähän aika sitten ja mittailin ja tarkastelin kiristintä. Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta tänään kun kurkkasin hihnaa niin tuntui liian löysältä. Ajattelin vain että kannataako osaa lähteä tilaamaan ulkomailta esim: camskill. Osalla ei ole mikään hoppu.

Kyllä toi V6:sen jakopää löystyykin kun se seisoksissa on ollut tunnin pari vähintään. Eri asia on kuinka löysä se on.
Saan Vehon hinnat huomenna itselleni tarjouksena jakopäästä...
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

No seiso sen verran et sain ton jakopään toisen kopan irti. Elikkä joku 15-30min. Aika samn tyyppinen kuin tuo video-linkki mikä tuossa edellisellä sivulla on. Elikkä antaa tuon toisen nokan liikahtaa aika reilusti kun painaa tuosta keskeltä nokkia hihnaa.
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Anza69 sanoi
No seiso sen verran et sain ton jakopään toisen kopan irti. Elikkä joku 15-30min. Aika samn tyyppinen kuin tuo video-linkki mikä tuossa edellisellä sivulla on. Elikkä antaa tuon toisen nokan liikahtaa aika reilusti kun painaa tuosta keskeltä nokkia hihnaa.

ei muuta ku vaihtoon....

ja vaikka se päällepäin näyttäis ehjältä, niin kyllä se siltikin kannattaa vaihtaa kun hihnan vaihtaa..
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Veholla kiristin jotain 150e luokkaa...

Kaikki jakopään osat löytyy tällä hetkellä maasta. Itse tilaan ensviikol rojut..vesipumppua en ota nyt, vaan tarkistan vanhan ensin.
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Mulle tarjosivat Veholta kiristintä 145 euroon.
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Harri K sanoi
no mulle halvemmal viel ;) mut se siittä..sanoin "ovh" hinnan..

No mäkin otin halvemmalla muualta. Pitäkööt kiristimensä.
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Noin vertailuna, viime keväänä käytin Vianorilla jakopäänrempassa oman VR4:n. Hihnan jouduin itse tilaamaan Camskilliltä, mutta muut osat sai Vianor hankittua ongelmitta. Hintaa tuli (hihnan hinta mukaanlukien) 720€.
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Mulla meni kaikkii osiin camskilliltä 270€ abaut ja itse vaihdettuna hinta jäi siihen ;D

Tuli vaihdettua tuo kiristin ja kone lopetti nakuttamisen :eek: Ihme auto. Rupes samalla käymää huomattavasti tasasemmin. Vähän paremmin virtaava pönttö takana kiinni, ennen kuulu semmonen pöpötys välillä ku kävi tyhjäkäyntiä. Nyt ei enää vaan tasasta huminaa ;D
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

Varmaan aavistus mullaki väljää jo hydr. kiristimessä..
Tosin tuo V6:nen kerää ne löysät siihe etu- ja takalohkon väliin...se välissä oleva rulla pyörii sormin välillä helposti. Sama oli 3000gt:ssä aikoinaan...

Enivei.. samaa "pöpötystä" mulla autossa ollut jo koko auton omistuksen ajan..ensviikol ehkä jakopää menee vaihtoon. Nyt hydr.venttiilivälyksen tasaajat juuri vaihtotyönalla parhaillaan
 
Vs: Outo ääni Legnumin koneessa

On aikasta kikkailemista, että millä saa hihnan pysymään kirellä vaihdon ajan ;D Itse sain yhden hyvän rengas raudan tyyppisen työkalun lukittua sinne rullan väliin, jonka jälkeen sain kiristimen vaihdettua ilman minkään näköisiä ongelmia. Vanha kiristin oli mennyt jo ihän sisaa, elikkä kiristinrullan runko painoi jo hyrdaulikiristimen runkoa. Oman vaihdon jälkeen ei enää antanut paljonkaa jakohihna perikis kun yritti painella sitä :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom