Pajero 1.8 GDI

Pinin Pajero

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2021
Tuli hankittua otsikon mukainen Pajero jonka mukana tuli vain saksankielinen omistajankäsikirja. Entinen omistaja ei oikein osannu sanoa tuosta vaihteistosta, että saako nelivedon kytkeä päälle vauhista. Entisessä Suzuki Jimnyssä nopean nelivedon sai kytkeä päälle vauhdissa mutta maastonelivetoa ei. Miten tässä, onko sama homma että nopean puolen saa, mutta kun siirrytään käyttämään maastonelivetoa, pitää se tehdä auton seistessä? Pitää kysyä ettei heti säre kampetta kun ei ole varmaa tietoa.
 

Tumppi Pajero

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2021
Minulla on vastaavasti ruotsinkielinen käsikirja.
Voin joskus skannata siitä ao kohdan, jos siitä saisi paremmin selvää.
 

Pinin Pajero

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2021
Minulla on vastaavasti ruotsinkielinen käsikirja.
Voin joskus skannata siitä ao kohdan, jos siitä saisi paremmin selvää.
Moro! Sen verran olen saanu selville että satasen vauhtiin voi sen nopean nelivedon kytkeä päälle. Jos sen lisäksi vielä lukittee keskitasauspyörästön, pitänee pyshtyä? Minun Pajerolla on ajettu 274 000, eli satatonnia enempi kuin sinulla.
Tätä ennen oli Suzuki Jimny vastaavassa ajossa ja se oli kyllä tuolla mettässä mukava, mutta tiellä karmea ajettava. Se vaan oli perästä läpimätä, niin hävitin pois ja ostin Pajeron tilalle. On sitä ruostetta toki tässäkin.
On tämä maantiellä parempi kulkemaan, mutta märkiin metsiin en vielä ole yrittäny. Jimnyhän keveänä kulki pahoistakin paikoista syksyn jahtimatkoilla. Tässä on edessä vinssi joka ei tosin nyt toimi ja se onkin seuraava toimenpida saattaa toimintakuntoon. Jokin sähkö häiriö lienee, mutta vaatii etupuskurin poiston että pääsee käsiksi.
 

Tumppi Pajero

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2021
Terve,
Nelivedon kytkennästä olen samassa käsityksessä.
Minulla oli kampiakselin päässä oleva jakohihnan pyörän kiinnitys löystynyt ja syönyt pyörän kiinnitykseen väljäksi (kuva). Moottori raksutti tyhjäkäynnillä. Jakohihnan uusimisen yhteydessä vaihdatin sen.
Pohjassa oli ruostetta siellä täällä. Ne piti hitsata ja pohja + kotelot suojata. Pohjaan olen tilannut panssarit moottorin, vaihdelaatikon ja jakolaatikon alle. Kiinteää vinssiä ei ole, mutta minulla on irtovinssi, jonka saa eteen tai taakse. Tarkoitus on sijoittaa se syksyllä kattotelineelle alu-laatikkoon vararenkaan viereen. Takaovi on vähän heiveröinen vararenkaalle. Sijoitan takaoveen vararenkaan tilalle Jerry-kannun tai en mitään.
Jarrujen osat on tilattu ja ne pitäisi vaihtaa tässä kevään kuluessa. Sitten jää vielä tulevaisuuteen pakokaasun kierrätyksen nokeaman imusarjan puhdistus.

Talvella ajelin lumisilla metsäautoteillä peurametsälle ja helposti sai pätkä-Pajeron käännettyä metsässä. Hyvin auto eteni ja aikunen peurakin mahtui kyytiin pulkassa.
 

Liitetiedostot

  • 20210312_220651.jpg
    20210312_220651.jpg
    174.3 KB · Lukukerrat 86
  • 20210312_220657.jpg
    20210312_220657.jpg
    105.5 KB · Lukukerrat 88

Pinin Pajero

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2021
Minä kävin tänään hakemassa vuoden ajoaikaa. Pieni reikä löyty joka pitää hitsata mutta ei jälkinäyttöä vaadi. Jimnystä otin minäkin varapyörän pois takaovesta ja pitänee harkita samaa tässäkin. Kumit on Hercules Terra Trac AT II 225/75R16 joten saattaa nuo kestääkkin ajaa sepelipinnoitteisilla metsäteillä.
 

Tumppi Pajero

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2021
Mahtuuko 225/75R16 renkaat hyvin pyörimään ja kääntymään?
Minulle tuli uudet kevät-kesä-syksyrenkaiksi 215/65R16 General Grabber A73 103/100 (M+S). Talvirenkainan on nastat.
 

Pinin Pajero

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2021
Kyllä ne ihan hyvin sopii. Entinen omistaja mainitsi että saattaa maastossa rapinaa kuulua ääritilanteessa muuten ole sitä ainakaan vielä huomannu.
Tyhjäkäynnin kanssa oli yhtenä päivänä ongelmaa. Tyhjäkäyntikierrokset vaikuttaa aika alhaisilta.
 

Pinin Pajero

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2021
Pitäisi saada Pinin Pajerosta etupuskuri irti jotta pääsisin vinssiin käsiksi. Löytyskö kuvaa miten on kiinni?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
tuolla nuo kuvat löytyy
 

Pinin Pajero

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2021
Lopultaa helppo työ irrottaa puskuri kun läysi ensin inspiraation. Vinssin vika oli hiilille menevä johto oli hapettunu. Vaijeri on 10 mm paksu ja jäykkä josta seuraa se, että kun sen löysää, kiertää kela useamman kierroksen auki ja vaijeri jumittuu kelan ja vinssirungon väliin. Pitänee vaihtaa köyteen ja kysymys kuuluu, löytyykö liitintä jolla köyden voi jatkaa sinkin jatkoksi jotta ei tarvis uudelleen ottaa irti koko vinssiä?
 
Ylös Bottom