pajero 2.5 IC:n ruiskupumpun tyyppi (?)

eko_mies

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2005
itsellä
-89 IC 2.5TD :ssä oli 10F2100 RNP264
ja tav -88 2.5 TD:ssä RNP430

dieseldata ei pidä ko tiedoissa paikkaansa, joten
onko Teillä tietoa tyypeistä ???

t: eko_mies
 
Ei ole nyt kuvia tyrkyllä ja muisti on hatara, joten tyhmä kysymys joka likimain sopii topiciin...

Eli kummassa päässä 2.5 moottoria pumppu onkaan. Muistelisin että ns. väärässä päässä eli takana vai muistanko väärin? Lähinnä ajan takaa pumpun pyörimissuuntaa.
 
no niin, selvisihän sekin ruiskupumppu "ongelma" nyt kun on lohkonvaihto-operatio käsillä. Joku on laittanut -89 TDIC:hen 4D55 lohkon, ei ihme että ei meinaa saada säädettyä oikeaa (4D56:sen/TDIC) pumppua kohdalleen.

-> laitankin sitten listaa tuleville pajeron omistajille, siispä VAROKAA ostaessanne pajeroa, katsokaa:

- lohkon/moottorin tyyppi (startin yläp lohkon kyljessä) :'(
- vaihteiston toiminta KYLMÄNÄ (synkroni vika ei näy lämpimässä, välttämättä)
- käynnistyvyys KYLMÄNÄ (jos koeajat niin pitää vaatia kylmänä lähtö!)
- startin toiminta
- jäähdytysnesteen taso ja VÄRI -> käyttö lämpimäksi
(harmaa, ei näe jäähd kennostoa korkista, tod. näk jäähd. paikkausainetta alkavaan kansihalkeamaan!), täyttö aivan korkkiin asti -> kuplintaa, jolloin jo halki, voi näkyä myös (lämpimänä korkki kiinni) paisuntasäiliön kuplintana (laita myös sinne vettä max-merkkiin!!), myös valkoinen savu käynnistyksessä kertoo jäähd.veden joutumisesta palotilaan
- voi olla purukumilla korjattuja kohtia, paljonkin, myös sähköissä (laturi yms.) -> korjaus vaikeampaa ja kalliimpaa mitä "madallemmasta aidasta on menty läpi"
- jne, tietääpä miten paljon joutuu varaamaan aikaa ja rahaa (pajalle ei kannata viedä, ite pitää osata)

eihän sitä pienellä rahalla priimaa saa mutta tietää että osaa tinkiä hp:n oikealle tasolle (1500 - 2500 e on liikaa autosta, jossa jokapaikka repsottaa/kanittaa + laatikko paskana + kansihalki ... eihän siinä sitten jääkkään muutakuin kasa p***aa) [tämä vaan tiedoksi niille jotka luulee saavansa hyvän auton halvalla :D, tuleekin huono auto kalliilla :p]
 
m,

vielä itse itseäni paikaten:

juttua
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8278.0
-> eli jos kiinnostaa BOSCH/KIKI/ZETEX jne -VE tyypin pumpusta tietoa, saatavilla on (lähes) kaikki suomessa julkaistu info (pl. dieselkorjaamon prochyyrit ja 1 kirja/osa TKK/autotekniikan kirjasto... tietääkseni) + netistä imuroidut jutustelut.

t:eko_mies
 
Takaisin
Ylös Bottom