Pajero 2002,obd- ei yhteyttä ongelma katsastuksessa

Turossuutari

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2021
Elikkäs, minulla on 2002 pajero, 3.5 litrainen bensa. Auto on tuotu ruotsista 2009. Auto ollut minulla vajaat 3 vuotta ja nyt käytin katsastuksessa kolmatta kertaa. Katsastuksesta tuli hylsy, OBD- järjestelmään ei saatu yhteyttä. Nyt kokeillut useammalla lukijalla, tsekattu sulakkeet ja kokeiltu vähän kaikkea, mutta yhteyttä ei saa. Moottorin ohjaukseen pääsee, mutta ei OBD- puolelle.

Mistä tuo voi johtua?

Googlesta löytänyt juttua, että alkupään 3s pajeroissa ei obd- puolta edes olisi, mutta varmaa tietoa ei tunnu mistään löytyvän. Itse nyt pikkuisen epäilen, että tuohon ei yhteyttä olisi saatu aiemminkaan, vanhoissa katsastuslapuissa on vaan käsin kirjoitettu, "obd ok". Aiemmat katsastukset tehty toisessa kaupungissa, jossa on kieltämättä helpommalla leima tullut kuin meidän kylän konttorilla. ELi onko maahantuonti katsastuksessa jäänyt jostain syystä kirjaamatta tuon obd:n puuttuminen (kuten oli jäänyt huomaamatta myös kolmas penkkirivi)? Ja seuraavissa katsastuksissa ei oo inssi tuota alkanut sen kummemmin murehtimaan, vaikka olisi huomannutkin, lisännyt vaan käsin maininnan ok.
 
Takaisin
Ylös Bottom