Pajero 3.2 DiD Löysää peräpäässä / moottorin tuenta

SeppoK

New Member
Liittynyt
18 Huhtikuu 2018
Moro.. Uutena täällä huutelen.

Vasta tuli hankittua ei niin uudenkarhea 2001 manuaali laatikkoinen 3.2 DiD Pajero. (onko tämä Gen3 eli V60)
Samaan rahaan tuli "pikkuviat" ja se oli minulle OK. Kun tavoite oli lähtökohtaisesti saada oikea maasturi :)

Ensimmäinen on kun lähtee takaveto päällä liikkeelle asfaltilla, niin tuntuu että perä pomppii julmetusti ja vaihdekeppi heiluu kuin hullu. 2 vaihteelle päästäessä takapää asettuu ja ajo tasoittuu eikä pelota vaihtaa enää 3 vaihteelle jne. Eli oire voisi olla joku pusla tai kannatin kumeja... ehkä huonot iskarit?

Toinen oire onkin että pakkia ei tahdo saada päälle? Sitä kun tarjoo, niin keppi ei mene kunnolla pakin kohtaan, ikään kuin sitä ei olisi olemassa. Laatikossa ei sinänsä mekaanista vikaa varmaankaan ole, kun eteen nytkäyttäminen ei auta, eikä kuulu asiaankuulumatonta ääntä. Ja kun pakki menee päälle, se menee ilman vastusta kuin vanhaan mummoon.
Voisiko tämäkin olla oireita kannatin kumeista?

Kolmas on kait yleisempi tasauspyörästön lukon merkkivalon vilkkuminen. Välillä se asettuu ja Super Select toimii normaalisti. Tässä vikaa on varmaakin alipaineissta tai konehuoneen solenoidissa tai tasauspyörästön kytkimissä.

Siinäpä ne alkuun. Kaikki tietotaito otetaan vastaan.
Mutta oletteko mistä hommanneet osia? Ainakin paikallinen AD varaosaliike ja Motonet ei juurikaan tunne manuaalia 3.2 konetta.
 

Rasku

Member
Liittynyt
13 Elokuu 2016
Sijainti
Koskenkorva
Vs: Pajero 3.2 DiD Löysää peräpäässä / moottorin tuenta

Takapää ilmaan ja kattoa mistä löytyy väljää.
Jos tarvikeosat kelpaa ja on viikko aikaa odotella niin itse olen suosinut www.autonvaraosat24.fi sivustoa.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Pajero 3.2 DiD Löysää peräpäässä / moottorin tuenta

Kaksoismassa vautipyörä ravistaa tai jopa levy.
Pitkittäistukivarret on niitä öljytäytteisiä kait tuossakin, ne on vempulat olemassaankin jo uutena, perän kumipuslat voi olla pehmenneet jos ei ole pidetty huolta puhtaudesta ja suojavoitelusta (WD40 suihkaus renkaidenvaihdon yhteydessä kumiosiin ja niveliin pitää nuo kunnossa).
 

pekkap

Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Pajero 3.2 DiD Löysää peräpäässä / moottorin tuenta

Se vilkkuvalo voip johtua monestaki, alipainepuolella ei ittellä oo vielä ollu problemoja. Lootan päällä vaihekepin vieressä on antureita joista ittellä oli useempi sökö. Ja lootan takaosassa yks akselin pyörimisnopeutta kyttäävä anturi. Se on vieläki vaihtamati, korjautu alkuun kun putsas metallihilpeestä. Todnäk sama juttu taas.

Tuon anturisarjan saa ebay.com edullisesti alle viidenkympin kiinan poijiilta. Samoin solenoidit ym. Laadusta ei oo vielä varmuutta, toistases pelittäny ok.

Jos loota meinaa kosahdella nii tuossa ois 3.2 manuaaliloota+jakoloota joutilaana. Muuten soiva peli mutta ykkösvaihe pomppaa herkästi. Korjausosa mukaan, melko iisipiisihomma. Ittellä ei aikaa rassata vähään aikaan.
 
Ylös Bottom