Pajero 3.5 1994 kipinä hukassa

Pejeromies1994

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2024
Moro!

Otsikon mukainen vehje rupesi oireilemaan niin että se ei satunnaisesti lähtenyt käyntiin. Parin tunnin tai päivän päivän kun meni uudestaan tarjoamaan virta-avainta hurahti käyntiin ja toimi loistavasti taas pari viikkoa. Näin kävi muutaman kerran kunnes ei enää lähtenyt käyntiin ollenkaan.

Pienen tarkastelun jälkeen vaikuttaisi siltä että pensaa tulee konehuoneeseen mutta kipinä on hukassa. ECU boksi kävi huollossa muuta siitä ei löytynyt vikaa, sytytysmoduuli J723T on vaihdettu uuteen, puolat, tulpanjohdot ja tulpat on vaihdettu mutta kipinä edelleen hukassa. Onko ideoita mistä kannattaisi vikaa etsiä? Autossa on Cobran hälytin/ajonesto, voisiko vika olla siinä?
 
Siinä puolapaketin alla on sellainen pieni lieriön mallinen metallinen osa, oliskohan " kondensaattori", taitaa se juonitella.
Uus aika edullinen ei siitä kannata ainakaan säästää.
 
Morjes! Lainataas pikkusen vanhaa aihetta.

Tosiaan vika alkuperäiseen ongelmaan löytyi. Syyllinen oli nirhautunut kampiakselin tunnistimen johto, joka silloin tällöin otti maihin ja esti moottorin käynnistymisen. Kutistesukkaa piuhan päälle ja kovaa ajoa...

... kunnes toissapäivänä mokoma romu sammui kesken tyhjäkäynnin eikä enää ees lupaile käyntiin. Ihan ku bensa ois loppunu. Tankissa kuitenkin on ainetta ja konehuoneesta kun löysää pensaputken liitosta, ruiskuaa paineella pensaa.

Ennen kun rupee uutta kampiakselin anturia kokeilemaan paikalleen ois kiva testata toi polttoainepuoli, että on kunnossa. Mitenkäs toi polttoaineen paluulinja, kuuluuko sieltä mennä startatessa ainetta takaisin tankkiin päin? Nyt sieltä ei tule mitään startatessa. Kuuluuko pa-paineensäätimen toimia näin?

Mitähän muuta kannattais seuraavaksi alkaa ihmettelemään, jos kampiakselin asentotunnistimen vaihtokaan ei auta? Tyhjäkäyntimoottori jne?

Olen valmiiksi kiitollinen kaikista mahdollisista neuvoista :)
 
Takaisin
Ylös Bottom