PAJERO GEN 4 2011

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KETTUMIES
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

KETTUMIES

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2024
NO NiIIIN TIETÄJÄT- VIKA RUNSAS SAVUUTUS VEDOSSA JA VARSINKI KIIHDYTYKSESSÄ.MITÄÄN VIKAVALOJA EI PALA.DPF PÖNTTÖ UUSITTU KEVÄÄLLÄ JA SAMALLA LOPUT PAKOPUTKESTA SEKÄ LÄMPÖANTURI DPF PÖNTTÖÖN SEKÄ PUTKET YM. ILMANSUODATIN VAIHDETTU, TEHOT ON TALLELLA MUTTA HITOSTI MUSTAA SAVUTTAA,,KATSASTUSMIES HYLKÄS 2,2 OLI HIUKKASPÄÄSTÖN ARVO.ELI TUOHAN VIITTAA RIKKAASEEN SEOKSEEN.MIETIN JOKO SUUTINONGELMAA,NIITÄHÄN EI PAJEROON KUULEMMA TARVI JUURIKAAN VAIHDELLA.MIETIN MYÖS ETTÄ VOISKO OLLA ESIM GOOLERIN SYYLÄRI TAI PUTKITUS TUKKEENTUNU,PITÄÄ SELVITTÄÄ SITÄKI.OLISKO MITÄÄ VALISTUNUTTA HETITIETOA VIAN SYYSTÄ,KIITOS
 
Miten kulutus?
Onko ilmansuodatin vaihdettu ja onko orkkis?
Huonosta palamisestahan tuo kielii eli ilmaa lisää tai polttoainetta vähemmän.
Onko
tuo imusarjan ja kannen imukanavien karstoitus tarkistettu, samalla MAP- anturin reikä tulee tarkistettua, tokihan sen pystyy puhdistamaan pelkän letkun kautta mutta näkeepähän samalla imusarjan läpät ja niiden karstan, jos egr on käytössä niin kyllä kanavat 200tkm on jo melko ruman näköiset.
 
Miten kulutus?
Onko ilmansuodatin vaihdettu ja onko orkkis?
Huonosta palamisestahan tuo kielii eli ilmaa lisää tai polttoainetta vähemmän.
Onko
tuo imusarjan ja kannen imukanavien karstoitus tarkistettu, samalla MAP- anturin reikä tulee tarkistettua, tokihan sen pystyy puhdistamaan pelkän letkun kautta mutta näkeepähän samalla imusarjan läpät ja niiden karstan, jos egr on käytössä niin kyllä kanavat 200tkm on jo melko ruman näköiset.
Kyllä egr on käytössä,ja ilmansuodatin uusittu tarvikeosa.egr purettiin ja putsattiin mutta ei siinä mitää hirveätä karstaa ollu,maanantaina käytän mitsun testeris näkiskö mitää syytä sillä.
 
Mitsun testeris kävi.mitää vikakoodeja ei ollut eikä muutakaa ongelmaa testerin mukaan.ajettiin suuttimien opetus.ei vaikutusta savutukseen.eli kai ne suuttimien kärjet täytyy seuraavaksi tutkia
 
Otahan se imusarja irti niin näet miten ilmankulku on ahtaalla.
Samalla sen map anturin letkunpään karstaklöntti on helppo poistaa,
Ei tarvi muuta kuin uuden imusarjan tiivisteen, jos tienoolla on korjaamoa jolla on pähkinäpuhallus vehkeet niin samalla kansi puhtaaksi...Hubon Auto nuita tekee pääkaupunkiseudulla tunnetusti..
 
Imusarja irrotetaan seuraavaksi ja putsataan,kun egr oli irti siinä ei ollu kuin kuivaa nokea,ei karstaa juurikaan mutta huomenna näkee imusarjan sisälle.
 
Piti siirtää imusarjan irrotusta koska tiiviste on tilattu belgiasta,tulee ehkä ensviikolla.no kokeilussa on nyt forten putsauslisäaine diiselin sekaan
 
imusarjan tiivisteetä orotelles kippasin forte lisäainetta tankkiin 2 purkkia.ajoin noin 100 km ja huomasin että savutus oli vähentyny huomattavasti,käytin katsastukses ja 1,3 arvo ja läpi meni.että ihmeellisiä asioita tapahtuu.veikkaan suutinta joka rupes toimiin kun lisäaines sitä hoiteli.
 
Takaisin
Ylös Bottom