Pajero käynti ongelma

Heka1234

New Member
Liittynyt
17 Lokakuu 2020
Nyt tarttis kipeesti vinkkiä.
Kyseessä pajero sport 2004 2.5td.
Tämä alkoi noin viikon seisonnan jälkeen.
Auto toimii kylmänä ongelmitta kun auto lämpiää esim muutaman kilsan lenkki nii rupee konekäymään tosiepätasasesti nykii rykii,kierrosluku mittari heittelee omiaan tai ei näytä mitään ja sit sytyttää moottorin vikavalon jonka jälkeen ei ota kaasua ollenkaan.
Kampiakselin asentoanturi tsekattu ja vaihdettu,ajotukset samalla katottu ja kunnossa on.Pa-suodatin ohitettu ja kanisterista suoraan letkut vejetty vaan ei ollu vaikutusta.Kun auton sit sammuttaa ja antaa jäähtyä kylmäks nii taas soi sen pari kolme kilsaa ja kaikki tapahtuu uusiks.
Vikakoodia antoi ainoastaan RUISKUTUKSEN SÄÄTÖVENTTIILI jatkuva.
Saako jotenkin testattua?
Ettei ois syöttöpumppu sökö?
 
Viittaisi johonkin lämpötilamittaukseen kun kylmänä toimii ja lämmön noustetssa "vikaantuu"
 
Mistähän lähtis tuota tutkimaan?
Lämpömittari toimii normaalisti ja hehkujen valo tuntus kans normaalisti käynnistäessä palavan.
 
Jakajapumppu sökönä. Kun kerran antaa siitä vielä suoraan koodiakin.
 
Meinaatko ihan tuota syöttöpumppua vai paineensäätöventtiliä?
Tais tulla kallisremontti jos syöttöpumppu sökö.
 
Muuten en kommentoi kun en näistä mitään ymmärrä mutta ainahan ei se että mittaristossa lämpöviisari nousee takaa sitä että ecu:lle tulee oikea lämpötieto.
 
Pitää varmaan kokeilla lämpötila anturin vaihtoa siis vielä kun ei tuo taida hyvin kalliskaan olla.
 
Tuli vielä suuttimet otettua irti tuosta ja 2 ja 4 pytyn suuttimet näytti märiltä ja 1 ja 3 kuivilta sekä pirun karstasilta.
Voiko nuilla olla tilanteeseen vaikutusta?
 
Suuttimet kävi huollossa ja oli kuulemma suihkutus ihan pielessä ja kyllähän tuo kaasuun vastaa ihan eri tavalla ku aiemmin.Mutta vika ei kyllä korjautunut.Saiskohan tuota syöttöpumppua testattua jotenkin että onko vika siinä.Sen verta kallisremontti jos vika siinä että ei kyllä mielellään rupeis suotta vaihtamaan.
 
No toivottavasti
Itelleä Pajero V6 Bensa ja katsastus onneksi talvella , niin olen pitänyt hytin lämpön miinuksella,,,muuten takavalot ei toimi,,,bensapummu lakkaa toimimasta. Eli apurin puollella cdi poksi ei toimi kun lämpeää hytti. Eli ELKO konkat boksista vaihtoon. Varmaan tämän osaa joku tehä itse ja suomessa paikkoja missä teettää. Sercap Kalajoki ainakin sen osaa. Kaikki järjettömät viat lähtee monesti sieltä.
 
Pajerossa edelleen sama vika.
Tähän mennessä uusittu mm. Turbo, ecu, syöttöpumppu.
Edelleen oireilee samalla tavalla. Muutaman km ajon jälkeen rupee nykimään ja kierrokset tipahtaa ja alkaa sen jälkeen heittelemään tyhjäkäynnin ja 2tonnin välillä. Vikakoodiksi antaa "ECU sisäinen virhe" jatkuvana.

Oireilis kun olis ilmaa pa-järjestelmässä, mutta miten helvetissä?
 
Takaisin
Ylös Bottom