Pajero vinssi

V

VilleP

Guest
Terve. Tätä on varmasti puitu tällä foorumilla ennenkin, mutta kysynpä kuitenkin. Eli olisiko kellään mitään haisua mistä löytäisi tollasen alkuperäsen Pajeron mekaanisen vinssin. En viitsisi sähköistä ostaa kun kerran autosta löytyy voiman ulosotto. Hakenut olen kovin, mutta ovat ilmeisesti aika haluttua tavaraa.
 

Pasi

Pajero -89 3.0V6 AT LWB
Liittynyt
9 Tammikuu 2004
Sijainti
Pornainen
VilleP sanoi
mistä löytäisi tollasen alkuperäsen Pajeron mekaanisen vinssin.....ilmeisesti aika haluttua tavaraa.

Tai sitten nuo on ollut aikas harvassa suomessa alunperinkin...ei varmasti ole montaa tänne tuotu.

Onnea etsintään!
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Joo ei niitä mitsun vinssejä tosiaan ole juuri tarjolla, mutta toyotan vinssin kyllä saa laitettua aika pienellä vaivalla......ja eihän tuo meikän Pajero ainakaan oo alkanu sitä hyljeksimään ;D
 
V

VilleP

Guest
Joo. Näin vähän uumoilinkin. Oon kuullut, että joku olisi aikoinaan väsännyt tollasen HJ:n vinssin pajeroon. Tarvi kuulemma purkaa ja kasata toisinpäin jotta kardaani tulee oikealta puolelta. Kaipa tuo onnistuu. Enpä kyllä noitakaan ole kauheasti myytävänä nähnyt.. Olisiko jollain tietoa mistäköhän tollasia kannattaisi haeskella? Tai lähinnä mitä vaan mekaanista vinssiä. Eiköhän sen sinne rakennettua saa.. ;)
 
V

VilleP

Guest
Terve. No nyt olisi vinssi tiedossa, Mutta kardaani puuttuu. Onkohan tuollainen helppo itse väkertää? Kestääkö tavallinen Terästanko vai kannattaako tehdä jostain akseliteräksestä? Mistä löytyisi ristinivelet? Tiedossa oleva vinssi on HJ 60:sta niin tietääkö kukaan onko välitykset mitä luokkaa verrattuna pajeroon? Siis lähinnä vaihteiston ulostulossa.
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Ite tein kardaanin 1" vesijohtoputkesta ja hyvin on kestäny. Ristikot keräsin romuläjästä, aika pienet n. 20 millisillä kupeilla.

Välityksistä ei ole mitään tietoa, eikä nuo mitsultakaan ole kyselypostiin vastanneet (ihme porukkaa), mutta ainaki tarpeeksi hitaasti pyörii.
 

eko_mies

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2005
m,

ranskalaisessa manuaalissa on jopa räjäytyskuva alkup. vinssistä + voimanulosotosta.

RTA 517 (.2)

ISBN 272685172X

t:eko_mies
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
tojon vinssin välitys on hitaan ykkösen kanssa aika hyvä
ja ainakin paku ja maasturi purkaano R Aaltosella oli niitä kartaaneja joku aika sitte pari.... ja pystyy kyllä hyin tekemään ittekin kunhan laittaa 3 ristikkoa.... esim ke20 corollan kardanin ristikot on kohtuu hyvät vaikkakin vaatii vähä sorvia ja mikkiä ja.... ja....
 

Nerd-O

Lancer GTi HB -90 & Lancer GTi HB -93
Liittynyt
5 Lokakuu 2005
Sijainti
Vantaa
Minä olenkin nähnyt alkuperäisen Pajero vinssin ihan Pajeron keulalla vielä. Johonkin länsiautoon tuo Pajero myytiin muistaakseni. Tuli joku vetoauto johonkin ramppiin talveksi kun ei kuulema tahtonut mäkeä päästä vajaavetoisillä ylös.

Sitä en tiedä onko edelleen siellä.
 
V

VilleP

Guest
Terve. Vinssi alkaa olla paikoillaan, tai siis alkaa pikkuhiljaa kestämään... Kolmas kardaani alkoi kestämään...=) Tein sen halkaisijaltaan n. 50mm putkesta. Seinän vahvuus on 2,5mm. Ristikot löysin romukauppiaalta. Miksi tarvitsee kolme ristikkoa? Tein kahdella. vinssasin tuon naperon jo puuhunkin.. Loppui kallistusmittari kesken..=) Kunnes murtopultti katkesi.. Alas tulo olikin projekti erikseen.. Onko liian vahva jos käytän 10.9 lujuusluokan pulttia "sulakkeena"? Mitenkäs muuten katsatusmies suhtautuu keulan ylitykseen? Jouduin tuomaan puskuria noin 7cm ulos jotta vinssi mahtui paikoilleen.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
VilleP sanoi
Jouduin tuomaan puskuria noin 7cm ulos jotta vinssi mahtui paikoilleen.

miksi??

kyllä sinne olis mahtu muutenkin...
ja ei se kats.setä siihen todennäk. mitään sano...
 
J

jaskajokunen

Guest
Onhan se vinssai tuotu tojotan hojoissakin ainakin 35cm ulommaksi, ainoa josta voisi sanoa on puskurin päät ( jos on terävät )
 

shishkebab

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2005
Nyt on itsellänikin vinssin laittaminen edessä, ja tojotan vinssi josta olen sisäänmenon vaihtanut toiselle puolelle. Kardaania en saanut samaan pakettiin, joten nyt herääkin kysymys, että miten olette hoitaneet kardaanin vaihteiston puoleisen kiinnityksen? Vinssin puolen ajattelin oikeankokoisen pienen putken pätkän laittaa johon poraan murtopultille paikan, sitten vaan nivel siihen hitsillä kiinni, mutta mites tuo vaihteiston pää?!?

Ideoita otetaan vastaan!
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Ite tein takanivelhässäkän siten, että kaivoin romuläjästä vanhan nivelen, jossa sisäreikä oli sentinverran suurempi kuin pto:n (ulosoton) akseli. Sorvarilla sorvautin pto:n akseliin/niveleen passaavan holkin ja sitten kiilauran tekoon. Eli pylväsporakone on siinä hommassa hip. Holkki penkkiin kiinni, holkin sisälle sisähalkaisijaa 4-5mm (ei niin tarkkaa) pienempi pultti, ja sitten vaan hmm... pistinköhän 5,5 vai 6mm terällä pultin ja holkin väliin ja kappas ihmettä, kiila ura oli melkeen valmis. Rautasahan terällä pikkusen "kantitti" vaan poran jättämää pyöreää jälkeä ja hyvä tuli.

Tiiä sitten, että saiko tuosta mitään selkoa  :)
 

#timo#

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2008
Vs: Pajero vinssi

Tojotan vinssin asennus Pajeroon.
Näin mä sen aikoinaan tein. Hyvä tuli ja hyvin mahtu. Asennus on tehty rungon alkuperäisille kiinnikkeille.
Ainoastaan vinssin takaosan peti olis voinut olla vahvemmasta mutta kun halusin sen kokonaan puskurin taakse :)
Kerran on sokka melkein katkennut. Silloin myös peti hieman vääntyi. Auto oli silloin ankkuroitu ja vedettiin yhtä konttia.
Tulipahan kokeiltua mitä se kestää ;D

Kuvia löytyy Offipalstalta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29317&highlight=tojon+vinssi+pajeroon
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Pajero vinssi

#timo# sanoi
Tojotan vinssin asennus Pajeroon.
Näin mä sen aikoinaan tein. Hyvä tuli ja hyvin mahtu. Asennus on tehty rungon alkuperäisille kiinnikkeille.
Ainoastaan vinssin takaosan peti olis voinut olla vahvemmasta mutta kun halusin sen kokonaan puskurin taakse :)
Kerran on sokka melkein katkennut. Silloin myös peti hieman vääntyi. Auto oli silloin ankkuroitu ja vedettiin yhtä konttia.
Tulipahan kokeiltua mitä se kestää ;D

Aivan mahtavaa että jaksoit tehdä kuvasarjankin tuosta sovituksesta! On varmasti apua muillekin tämän asian kanssa pähkäileville. Tuollasesta vois melkein antaa vuoden klubijäsenyyden... :D ei vaan o mun päätettävissä...
 

#timo#

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2008
Vs: Pajero vinssi

No hitto kun on ollut kuvat tosta hommasta jo kauan. En vaan ole selvittäny miten kuvat laitetaan.
Nyt kun homman osaan niin on helpompi osallistua keskusteluihin :peukku
Olis noita pajen rojekti kuvia muutama lisääkin...
Kiitos imartelevista kommenteista!
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

Olisko timolla laittaa enempää kuvia vaikka YV.nä,itsellä just moinen operaatio kans menossa niin apu on aina tervetullutta. Ostitko kaupasta suoraan tuon takapään ristikin,joka tulee ulosoton sovitteeseen,ja jos niin minkä vehkeen ristikko se on,helpottais paljon ettei tarvisi kaikkea tehdä itse? Kunhan saan omani tehtyä niin voisin tänne rustailla pikku tarinan siitä.

EDIT:Ja jos vaikka vään mittoja sais kans niin olisin kiitollinen.
 

#timo#

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2008
Vs: Pajero vinssi

Ristikot on mullakin menossa vaihtoon. Kardaani on Toyotan 20cm lyhennetty. Tojon kardaanin tukilaakeri sattui samalle kohtaan Pajen vastaavaa. Kiinnityspiste oli valmiina runkopalkissa. Ristikoita kyselen kohta tarvikeliikkeestä.
Tojon alkupäinen vaijeri olis tarkoitus vaihtaa kevyempään. Onkos kellään tiedossa nylonista tai vastaavaa halpaa tietty?
Palailen asiaan kun on lomat lomailtu.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajero vinssi

Paljonkos se Tojotan vinssin vetokyky on? Missäs voimissa se murtopultti katkeaa, olettaen, että se on OIKEA pultti, eikä mitään omia viritelmiä. Jos sen pultin vaihtaa M8 pultiksi, niin sitten alkaa jo vaijeri katkeileen, eli sihen ei ainakaan enää löydy sopivaa narua mistään.
 

#timo#

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2008
Vs: Pajero vinssi

Murtosokka meni mulla hieman mutkalle kun vedettiin yhtä konttia. Auto ei pysynyt paikoillaan vaikka oli ratapölkky etupyörien edessä kiilana. Kyllä se kuulemma auton puuhun vetää roikkumaan.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajero vinssi

Eihän sulla ole mikään tavallinen pultti siellä sokkana? Pitäisi kuitenkin olla melkoisen kova pultti ja ei mielellään kovin mutkille taipuva. Voi olla nimittäin melkoinen työmaa saada pois se pultti, kun se katkeaa, jos on ihan normaali 8.8 pultti. Suosittelisin kovaa pulttia siihen JOS ei jo ole. 12.9 saa kuitenkin ihan oulttiliikkeestä ja ei luulis 5 pulttia muttereineen olevan hinnan kiro ja on sitte varapultit mukana.

Kyllähän tavallinen sähkövinssikin vetää päälle 5000 kiloa, eli silläkin saa auton periaatteessa roikkumaan. Toki en ole kokeillu, enkä kokeile, vaikka tuo kiinan ihme oiski kauko-ohjattu, että saa vähän kauempaa kokeilla. Ja ainakin puhuvat tuosta Toyotan vinssistä, että ois riskimpi, mutta paha sanoa.
 

#timo#

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2008
Vs: Pajero vinssi

Nuhapumpulle: Voin tietysti jotain mittoja katella mutta periaatteessa ne mitat löytyy kun otat puskurin edestä pois ja alat sovittaa. Vinssin matoruuvin käänsin ympäri ja hyödynsin alkuperäisen pedin etuosan. Pedin takaosan joutuu suunnitelemaan itse ja se tulee päistään kaarelle mukaillen pajeron kiinnityspaikan muotoja. Se onkin kiinnityksen heikoin lenkki. Mullakin se antoi hieman periksi kovassa rasituksessa. Niin ja toi murto sokka on alkuperäinen vielä.
Kiinnityspisteet ovat tosiaan valmiina siellä keulalla. Toyotan pultit muistaakseni kävivät kierteeltään suoraan.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

#timo# sanoi
Nuhapumpulle: Voin tietysti jotain mittoja katella mutta periaatteessa ne mitat löytyy kun otat puskurin edestä pois ja alat sovittaa. Vinssin matoruuvin käänsin ympäri ja hyödynsin alkuperäisen pedin etuosan. Pedin takaosan joutuu suunnitelemaan itse ja se tulee päistään kaarelle mukaillen pajeron kiinnityspaikan muotoja. Se onkin kiinnityksen heikoin lenkki. Mullakin se antoi hieman periksi kovassa rasituksessa. Niin ja toi murto sokka on alkuperäinen vielä.
Kiinnityspisteet ovat tosiaan valmiina siellä keulalla. Toyotan pultit muistaakseni kävivät kierteeltään suoraan.
Tuo onkin jo itesellä tehty jotenka nuo mitat eivät enää ole tarpeellisia. Pitää tässä huomenna vaikka väsätä jonkunlainen juttu tänne omasta asennuksesta.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

Tässäpä olis yhdenlaiset ohjeet tuon toyotan vinssin laittoon,en sano että nämä olis ainoat oikeat,mutta näin itse sen tein.
Ensinmäisenä pitää muokata vinssin alkuperäistä taka kiinnitysrautaa vääntämällä se niin että se menee rungon mukaisesti. Vinssin saa vielä sisemmäs jos tuon takaraudan tekee kokonaan itse. Takaraudan hitsasin kasaan tuohon väännettyyn kulmaan ja pistin vielä vahvistukseksi 10mm pellistä palaset noiden leikattujen kohtien päälle estämään hitsisauman repeämiset. Takapään kiinnike tuli runkoon kahdella 12mm pultilla,rungon valmiisiin reikiin.
Sen jälkeen tein eturaudan niin että kiinnitys tapahtuu molemmilta puolin runkopalkkia,eli yhteensä 8 10mm pultilla.
Vinssi taas itsessään on eturaudassa kiinni neljällä 10mm pultilla ja taka raudassa neljällä 8mm pultilla.
Eturauta on 8mm lattarautaa,mutta alas hitsataan vielä rautaa että siihen tulee L profiili,nurkat ja välit on jo vahvistettu kuten kuvista näkyy.
Kardaanista piti ottaa ~30cm pois,itse lyhensin pidemmästä päästä että sain kannattimen lähemmäs alkuperäisiä rungon pultinreikiä.
Itse leikkasin boorin irti,mittasin sen oikeaan kohtaan ja hitsasin takaisin paikoilleen.
Soviteholkki ulosoton päähän on kokoa 75x50mm,holkkiin painettiin itse kiilaura ja kiila tehtiin itse kiilateräksestä. Laatikon päästä kardaanista leikkasin boorin pois ja hitsasin laipan siihen tilalle. Kuvia tuolla ja kysyä saa jos jotain jäi epäselväksi.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/Vinssi/
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajero vinssi

On ainaki vinssipeti tehty sillämielin, että kestää ja painaa ;D

Mulla on vain tiehöylän terä, joka on kahdella 12mm kierretangolla kiinni + terään hitsattu raudat pystyyn, että saa noista runkoaisojen sisemmistä pultinrei'istä vielä molemmin puolin 2 kpl 10mm pultilla kiinni.

Itse vinssi ei ole kuin 4:llä 10mm pultilla pedissä kiinni.

Kelaako Tojon vinssi vaijerin oikeastikkin noinpäin rullalle, vai kääntyykö se Pajeroon asennettaessa? Toki tojotassahan se on juurikin päinvastoin, eli silloinhan se kelaa sen vaijerin toisinpäin. Kaikki sähkövinssit ainakin mitä olen nähnyt, kelaa narun juurikin päinvastoin, eli lähtee alakautta.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

Kelaa johtuen juurikin siitä että joutuu kääntämään toisinpäin. Ei tuo peti niin älyttömästi paina,veikkaisin että jotain 5-7kiloa,kun vertaa vinssiin. Ja tympeähän se on jos peti vääntyy ja vinssi särkyy sen takia. Nyt on petiin lisätty vielä yksi latta että saatiin profiili L malliksi, painoa tuli lisää ehkä kilo ja kestävyys varmasti 3kertaistui
 

khn1

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Pajero vinssi

Eikö sen saa kelaamaan alakautta jos käyttää vaijerin suorana? Toimii vaan sitten tavallaan väärinpäin vai onko tuohon joku syy miksi on noin?
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

khn1 sanoi
Eikö sen saa kelaamaan alakautta jos käyttää vaijerin suorana? Toimii vaan sitten tavallaan väärinpäin vai onko tuohon joku syy miksi on noin?
Eikait se kelaus suunta muutu mihinkään vaikka vaijerin käyttääkin suorana? Noin se itsellä lähti kelautumaan,pakilla sais kelattua toisin päin mutta sitten tuo vinssin hyöty menee kokonaan hukkaan.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajero vinssi

Ja pajerossa ei ole semmoista hienoutta kun ulosoton suunnan vaihtaja mikä löytyy joistakin hj-tojotista.

Rupesko ulosoton stefa vuotamaan kun sitä ulosottoa ei liene käytetty ikinä..?
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

MVa~1 sanoi
Ja pajerossa ei ole semmoista hienoutta kun ulosoton suunnan vaihtaja mikä löytyy joistakin hj-tojotista.

Rupesko ulosoton stefa vuotamaan kun sitä ulosottoa ei liene käytetty ikinä..?
On sitä käytetty entisen omistajan toimesta kuulema ihan muutenvaan ettei mene jumiin. Ei ainakaan vielä vuoda steeffani.
 

#timo#

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2008
Vs: Pajero vinssi

Kelaus suunta tosiaan vaihtui. Mä ainakin halusin että vaijeri menee yläkautta. Vaijerin kelautumisen vieri viereen näkee paremmin kun sitä pakataan takaisin kelalle avustajan kanssa. Näin ainakin silloin pähkäilin.
Vieläkin kiinnostais vaihtaa tuo vaijeri johonkin laadukkaaseen edulliseen naruun. Ehdotuksia!
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Pajero vinssi

Nuhapumppu sanoi
Tässäpä olis yhdenlaiset ohjeet tuon toyotan vinssin laittoon,en sano että nämä olis ainoat oikeat,mutta näin itse sen tein.
Ensinmäisenä pitää muokata vinssin alkuperäistä taka kiinnitysrautaa vääntämällä se niin että se menee rungon mukaisesti. Vinssin saa vielä sisemmäs jos tuon takaraudan tekee kokonaan itse. Takaraudan hitsasin kasaan tuohon väännettyyn kulmaan ja pistin vielä vahvistukseksi 10mm pellistä palaset noiden leikattujen kohtien päälle estämään hitsisauman repeämiset. Takapään kiinnike tuli runkoon kahdella 12mm pultilla,rungon valmiisiin reikiin.
Sen jälkeen tein eturaudan niin että kiinnitys tapahtuu molemmilta puolin runkopalkkia,eli yhteensä 8 10mm pultilla.
Vinssi taas itsessään on eturaudassa kiinni neljällä 10mm pultilla ja taka raudassa neljällä 8mm pultilla.
Eturauta on 8mm lattarautaa,mutta alas hitsataan vielä rautaa että siihen tulee L profiili,nurkat ja välit on jo vahvistettu kuten kuvista näkyy.
Kardaanista piti ottaa ~30cm pois,itse lyhensin pidemmästä päästä että sain kannattimen lähemmäs alkuperäisiä rungon pultinreikiä.
Itse leikkasin boorin irti,mittasin sen oikeaan kohtaan ja hitsasin takaisin paikoilleen.
Soviteholkki ulosoton päähän on kokoa 75x50mm,holkkiin painettiin itse kiilaura ja kiila tehtiin itse kiilateräksestä. Laatikon päästä kardaanista leikkasin boorin pois ja hitsasin laipan siihen tilalle. Kuvia tuolla ja kysyä saa jos jotain jäi epäselväksi.
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/Vinssi/

onko noi sun "pellit" weldoxia? Väri näyttää kovin tutulta...
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

nostokurki sanoi
onko noi sun "pellit" weldoxia? Väri näyttää kovin tutulta...
Jaa-a,paha sanoa mitä nuo on ku ukko ne on kantanut töistä mukanaan. Pirun kestävää ne on ku ei entisen työpaikan levyleikkuri meinannut jaksaa edes leikata kunnolla tuota,oiti vähän paineita nostaa leikkurista. Vinssi on nyt viime lauantaina koeponnistettu ja hyvin pelaa,ainut "vika" mikä pongattiin oli että vaijerilukot pääsi löysäämään ja koussi vääntyili mutkille mutta muuten kaikki meni ok. Pitää vain rakentaa vielä tuohon ne sivusuojat ettei vaijeri pääse nousemaan rummun kaulalle jos joutuu yksin vinssaamaan,ja kita vaihtaa kapeampaa liukuun.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajero vinssi

ÖÖÖ.. et kai vaijerille meinaa likukitaa? Ai meinasitko samalla päivittää narun tuohon vinssille ku laitat liukukidan??
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Pajero vinssi

Nuhapumppu sanoi
Jaa-a,paha sanoa mitä nuo on ku ukko ne on kantanut töistä mukanaan. Pirun kestävää ne on ku ei entisen työpaikan levyleikkuri meinannut jaksaa edes leikata kunnolla tuota,oiti vähän paineita nostaa leikkurista. Vinssi on nyt viime lauantaina koeponnistettu ja hyvin pelaa,ainut "vika" mikä pongattiin oli että vaijerilukot pääsi löysäämään ja koussi vääntyili mutkille mutta muuten kaikki meni ok. Pitää vain rakentaa vielä tuohon ne sivusuojat ettei vaijeri pääse nousemaan rummun kaulalle jos joutuu yksin vinssaamaan,ja kita vaihtaa kapeampaa liukuun.

mahtaa se sit olla weldoxia tai hardoxia, tehtiin edellisessä työpaikassa hakekoneen ja karsintakoneen teriä sun muita siitä. Sen kun karkaiset niin sitä ei riko mikään,sen jälkeen ei edes rälläkkä pysty... :D
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

MVa~1 sanoi
ÖÖÖ.. et kai vaijerille meinaa likukitaa? Ai meinasitko samalla päivittää narun tuohon vinssille ku laitat liukukidan??
Kyllä se sopii vaijerillekkin,kun tekee kunnolla. Ja tekee kunnon raudasta eikä mistään perus "paskaraudasta" niin ei tule uriakaan eikä pilaa vaijeria. Onhan nuita offipalstallakin nähty.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Pajero vinssi

Nuhapumppu sanoi
Kyllä se sopii vaijerillekkin,kun tekee kunnolla. Ja tekee kunnon raudasta eikä mistään perus "paskaraudasta" niin ei tule uriakaan eikä pilaa vaijeria. Onhan nuita offipalstallakin nähty.
Voihan offikäyttöön tehdä puskuritkin vaikka lasikuidusta mutta onko siinä mitään järkeä... ;D
Eli toimii jos ei käytä ;D
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

Imperio sanoi
Voihan offikäyttöön tehdä puskuritkin vaikka lasikuidusta mutta onko siinä mitään järkeä... ;D
Eli toimii jos ei käytä ;D
Niin,miten sen nyt ottaa. Kyllähän tuo ainakin yks offari sanoi että laittaa vaan liukukidan niin se on parempi. Mikäs siinä sitten on huonompaa kuin rullakidassa?
 

#timo#

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2008
Vs: Pajero vinssi

Nuhapumppu sanoi
Niin,miten sen nyt ottaa. Kyllähän tuo ainakin yks offari sanoi että laittaa vaan liukukidan niin se on parempi. Mikäs siinä sitten on huonompaa kuin rullakidassa?
Mä pilasin vaijerin alkupään kun käytin pyöreää kankea kulmapisteenä ns. pylpyränä. Vaijeri on nyt siltä matkalta ihan sian saparoa muistuttava. Ei suoristu enää millään :seina
Käsittääkseni pyörivä rulla tai rissa olisi estänyt vaijerin venähtämisen toispuoleisesti. Kapeampaa rullakitaa mäkin kyllä kaipaan. Meinaa kans tuo vaijeri välillä karata kelan reunoilta.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Pajero vinssi

#timo# sanoi
Mä pilasin vaijerin alkupään kun käytin pyöreää kankea kulmapisteenä ns. pylpyränä. Vaijeri on nyt siltä matkalta ihan sian saparoa muistuttava. Ei suoristu enää millään :seina
Käsittääkseni pyörivä rulla tai rissa olisi estänyt vaijerin venähtämisen toispuoleisesti. Kapeampaa rullakitaa mäkin kyllä kaipaan. Meinaa kans tuo vaijeri välillä karata kelan reunoita.
Tuossa tapauksessa se kyllä menee,mutta harvoin vinssillä tulee älyttömän jyrkkään sivuun vedettyä,sitä varten on juurikin pylpyrä.
 
Ylös Bottom