Hei,
kysymys tietäjille näin uutena Pajeron omistajana (3.2 DI-D AT vm.2011). Autossa ilmeni tuossa 500km matkalla seuraavanlainen ongelma.
Eli tasakaasulla ajettaessa kierrosten ollessa n.1500 -2000rpm (80-90km/h) autossa alkaa rattiin tai oikestaan koko autossa tuntuva tärinä. Ilmeisesti tässä kohtaa turbiini lukittuu? Kun autolla kiihdyttää tai nostaa jalan poissa kaasulta, tärinä loppuu tai ainakin vaimenee huomattavasti. Kun käsivalitsimella laittaa 4 vaihteelle, ei samallaista tärinää ilmene millään nopeuksilla. Käsivalinnasta kun laittaa 5 vaihteelle on havaintona samanlainen tärinä. Nelosvaihteella menee kuin sukkasillaan verrattuna tuohon 5 vaihteella tasakaasulla tapahtuvaan tärinään
Itselläni epäilys turbiini / laatikkoviasta. Voisiko jokin muu vika aiheuttaa kyseisen laisia oireita?
-WD
kysymys tietäjille näin uutena Pajeron omistajana (3.2 DI-D AT vm.2011). Autossa ilmeni tuossa 500km matkalla seuraavanlainen ongelma.
Eli tasakaasulla ajettaessa kierrosten ollessa n.1500 -2000rpm (80-90km/h) autossa alkaa rattiin tai oikestaan koko autossa tuntuva tärinä. Ilmeisesti tässä kohtaa turbiini lukittuu? Kun autolla kiihdyttää tai nostaa jalan poissa kaasulta, tärinä loppuu tai ainakin vaimenee huomattavasti. Kun käsivalitsimella laittaa 4 vaihteelle, ei samallaista tärinää ilmene millään nopeuksilla. Käsivalinnasta kun laittaa 5 vaihteelle on havaintona samanlainen tärinä. Nelosvaihteella menee kuin sukkasillaan verrattuna tuohon 5 vaihteella tasakaasulla tapahtuvaan tärinään
Itselläni epäilys turbiini / laatikkoviasta. Voisiko jokin muu vika aiheuttaa kyseisen laisia oireita?
-WD