Pajeron omistajat !!

  • Viestiketjun aloittaja pauli_kankanen
  • Aloituspäivämäärä
P

pauli_kankanen

Guest
Hei Pajeron omistajat ottakaahan osaa keskusteluihin,siitä saattaisi olla hyötyä monelle.
Ratkotaan yhdessä propleemia jos niitä sattuu jollain olemaan.
Olisi mukavaa vaikka kokoontua joskus ?
Maahantuojan Pajeropäivät ovat olleet harvassa. :eek:
 
Hyvä sopii minulle olisihan tota kaikenlaista kysyttävää, mutta ei viitsi kysellä jokaista juttua täällä. En tiedä onko meillä pajeron omistajille omaa merkkikerhoa. Voihan sitä kokoontua muutenkin. Kaikki käy
 
Kyselkää täällä vaan, sitä varten tämä foorumi on. :D

En usko, että Pajeroille on omaa kerhoa (kun ei Mitsubishillekaan ollut ennen tätä).

Sitä paitsi en usko, että millekään merkkikerholle on hyväksi pilkkoutua mallien ja vuosimallien mukaan, pikemminkin trendi on ollut yhdistymisen suuntaan. (vrt. Volvo kerhot, Opel kerhot, Toyota kerhot)
 
Hei Pajeron omistajat ottakaahan osaa keskusteluihin,siitä saattaisi olla hyötyä monelle.Ratkotaan yhdessä propleemia jos niitä sattuu jollain olemaan.
Kovasti yritetään pajero-aiheisia keskusteluita yllä pitää. Onneksi Pajero-väkeä on tännekin ilmestynyt jonkin verran ja toivon mukaan tulee lisääkin.

Olisi mukavaa vaikka kokoontua joskus ?
Olisi todella mukavaa lähteä yhdessä Pajeroilla vaikka kokeilemaan jotain off roadia, tietysti sellaista maastoa että siellä pärjää ihan vakiokalustolla eikä olisi pelkoa että auto naarmuuntuu liiaksi. ;) ::)

Maahantuojan Pajeropäivät ovat olleet harvassa.

Onkos tuollaisia maahantuojan järjestämiä Pajero-päiviä joskus ihan oikeasti järjestettykin?
 
Onkos tuollaisia maahantuojan järjestämiä Pajero-päiviä joskus ihan oikeasti järjestettykin?

On... joskus vanhoja suuntavilkkuja kun olen ainekin lukenut niin niissä on ollut pajeropäivistä juttua. Niissä oli esim. päässy ajamaan motocross radalle omalla pajerollaan.
 
En tiedä onko meillä pajeron omistajille omaa merkkikerhoa.

Joskus törmäsin netissä johonkin Pajeroille/Monteroille omistettuun clubiin, mutta se ei kyllä suomalainen kerho ollut. Ja linkki tuohon sivuunkin on hukkunut. Mutta minullekin käy kaikenlainen tapaaminen Pajeroiden suhteen, kun ei juurikaan innosta liittyä noihin off-road kerhoihinkaan kun siellä autojen pitäisi olla melkein poikkeuksetta erikoisrakenneltuja kelvatakseen maasto-ajoihin ja lisäksi olen huomannut kun olen noiden kerhojen keskustelupalstoja lukenut, niin Pajeroa ei niissä juuri arvosteta. Itse en kyllä vaihtaisi Pajeroa esim. Land Cruiseriin tai Patrolliin.  ::) ;D
 
joskus muistelin jotta suurin syyy ettei nimenomaan off roadis ole pajeroit o lukkojen puuttuminen.. en ite sit tiiä pajeroit mitää ;)
 
joskus muistelin jotta suurin syyy ettei nimenomaan off roadis ole pajeroit o lukkojen puuttuminen.. en ite sit tiiä pajeroit mitää  ;)

Juuri noiden lukkojen puuttumisen takia ne ei arvosta pajeroa ja haukkuvat pajeroa muutenkin tekniikaltaan huonoksi. En nyt allekirjoittaisi kyllä Pajeron tekniikkaa huonoksi.

Mitkähän noi napalukot sitten on kun ainakin mulla lukee autossa seuraavaa: "Tämä Pajero on varustettu automaattisilla napalukoilla." ???
 
Onkos tuollaisia maahantuojan järjestämiä Pajero-päiviä joskus ihan oikeasti järjestettykin? [/quote]
::)
Vuonna 2000 oli viimeksi Ikaalisissa.Esiteltiin silloin uudet mallit.Pidettiin kylpylässä hauskaa.Oltiin koko perheen voimalla mukana.Oli myös kaikenlaisia kilpailuja.
 
Mitkähän noi napalukot sitten on kun ainakin mulla lukee autossa seuraavaa: "Tämä Pajero on varustettu automaattisilla napalukoilla." ???

Napalukot kytkee vetoakselit pyörännapoihin. Lukkojen puutteella tarkoitetaan tasauspyörästön lukkoja. Mitsuihin ei saa hammaslukkoja ku takatasauspyörästöön.
 
Napalukot kytkee vetoakselit pyörännapoihin. Lukkojen puutteella tarkoitetaan tasauspyörästön lukkoja. Mitsuihin ei saa hammaslukkoja ku takatasauspyörästöön.

Kiitokset tiedosta. :) Joka tapauksessa Pajeron maasto-ominaisuudet riittävät minun tarpeisiin aivan täysin. Eli merkinvaihto ei kiinnosta, haukkukoon offarit Pajeroa kuinka paljon haluavat. :p ;D
 
Nettiä selaillessa törmäsin Pajero Ownersclubiin. Kiinnostuneiden kannattaa suunnata selaimensa sinne. Ko. sivuja ei ainakaan voi syyttää liiasta tiedon määrästä. :eek: ;D
 
kyllä siinä on muutamalla Offroad hemmolla silti hiukan ollu huulipyöreenä kun se pajero onkin menny niin pahasta paikasta että!!!

ja ei ne lukotkaan aina autuaaksi tee
pitää vaan opetella käyttämään sitä mitä on tarjolla esim. takana kitkalukko...

ja kyllä pajeroonkin saa 100% lukot kumpaankin päähän (ei siis suomesta-ainakaan ihan helposti)
mutta maksaako vaivaa laittaa kun niiden hinnalla saa jo 2 hyvää esim Warnin vinssiä jotka auttaa myös kummasti etenemistä...

ja ainakin täälä meillä päin on sellasta maastoa missä pärjää hyvinkin naarmimatta ja rikkomatta autoonsa ja varmasti on ihan tarpeeksi Offroadia vastineeksi maantie ajolle....
 
Joo, eihän sitä välttämättä tarvi ryllätä semmosissa paikoissa, että sivupellit on ku pottupelto. Vähemmälläki saa ihan hyvät "fibat". Esim. isot hiekkakuokat on ihan mielenkiintoisia paikkoja (tietysti luvan kans).
Kyllähän itänaapurissa käytetään paljoki pajeroita ja eihän siellä olekkaan ku huonoja teitä, että se on jostakin muusta kiinni, ettei "offiporukat" arvosta pajeroita juurikaan.

Pitänee lähtee lapin safarille kokeileen, jos vaan ehtii.
 
Pitänee lähtee lapin safarille kokeileen, jos vaan ehtii.

oon ens viikoksi menossa mökille äkäslompoloon ja aattelin sielä vähän kattella paikkoja jos menis jänkhälle ;D
 
oon ens viikoksi menossa mökille äkäslompoloon ja aattelin sielä vähän kattella paikkoja jos menis jänkhälle ;D
Varo sie ethei Pajero uphoa suon silmhään sielhä jänkhällä. Sielhä niithä soitha riithää. ;D
 
olin itse joskus tuollaisilla pajero päivillä kun faijalla oli pajero ja se oli mun mielestä tosi antoisa päivä ja muutenkin todella hyvin järjestetty siellä oli kaikenlaista toimintaa myös lapsille esim mönkijä ja pikku crossi ajoa ei siis pääse perheen pienimmätkään kyllästymään kun isit ajelee maastossa meinas siellä maastossa pjaskat tulla välillä housuun mut eipähän tullut ja oli sit ihan sika siistiä ;D aika tyhmää et tollasia ei enään järjestetä mistäköhän moinen lopahdus onko nää city maasturit syypää et osaanottajia olis liian vähän ???
 
aika tyhmää et tollasia ei enään järjestetä mistäköhän moinen lopahdus onko nää city maasturit syypää et osaanottajia olis liian vähän ???

Osallistuisin mielelläni tollasiin tapahtumiin. Eipä vaan noilla citymaastureilla taida paljon olla asiaa maastoon sanan varsinaisessa muodossa. Millaisetkohan maasto-omaisuudet esim. Mitsun uudesta Outlanderista löytyy? Entäs tuo Pajero Sport, lasketaanko se maasturiksi vai city-maasturiksi? Pate, oletko testannut Pajero Sportin maasto-ominaisuuksia? Millainen Sport on maastossa?
 
en tarkoittanut nyt mitään mitsua noilla city maastureilla ei taida mitsulla edes olla tuollaisia ihan tavan city vehkeitä vaan et tää pajero päivien järjestäjä meinaa et osaan otto olis niin vähäistä kun nää city vehkeet on ottanut ison osan nyky suomessa ja niinhän se on et toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä ;D
 
en tarkoittanut nyt mitään mitsua noilla city maastureilla ei taida mitsulla edes olla tuollaisia ihan tavan city vehkeitä vaan et tää pajero päivien järjestäjä meinaa et osaan otto olis niin vähäistä kun nää city vehkeet on ottanut ison osan nyky suomessa ja niinhän se on et toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä ;D

Kyllä minä ymmärsin mitä tarkoitit edellisessä viestissäsi. Ja tiedustelin vain perään muilta Pajero-miehiltä Pajero Sportin ja Outlanderin maasto-ominaisuuksista. Tämä Outlanderhan on Mitsun vastine city-maasturimarkkinoille. Uusien Pajerojen myynnin vähentymiseen yksi syy voi olla, että uudet mallit maksavat järjettömän paljon vaan sama tilanne taitaa olla kaikkien merkkien maasturien kohdalla. 50 000 - 100 000 euroa on yksinkertaisesti aivan liikaa pelkästä autosta. Tuollaisella summalla saisi jo hankittua talon. Ja eikös tuollaiset valmistajan/maahantuojien järjestämät happeninkit ole tarkoitettu lähinnä uusien autojen ostajille. Ei taitaisi näillä vanhoilla Pajeroilla olla mitään asiaa tuollaiseen tapahtumaan vai oliko nuo männeen ajan tapahtumat tarkoitettu vanhojenkin mallien omistajille. ???
 
Entäs tuo Pajero Sport, lasketaanko se maasturiksi vai city-maasturiksi? Pate, oletko testannut Pajero Sportin maasto-ominaisuuksia? Millainen Sport on maastossa?
Pajero Sportin vetorakenne on sama kuin isossa Pajerossakin ( vanhakorimalli).
Kyllä sillä mielestäni olen päässyt samoista paikoista menemään kuin aikaisemmin minulla olleilla isoilla Pajeroilla.En ole myöskään mikään monttukuski.
 
mielestäni voisitte tiedustella asiaa pajero päivien osalta maahantuojalta eli helkama-autolta.. sinne vaan palautte osioon laitatte maahantuojan vastaanottajaksi ja kirjotatte asianne :)
kun ois kyselyjä ja halukkaita ni varmaa ois järjestäjiäkin :)
 
::)Kyselin tässä n.kuukausi sitten maahantuojalta Pajeropäivistä.Ei ollut tietoa. Mahtoiko johtua siitä kun maahantuoja vaihtuu 1.10.2003.Joten vielä paremmalla syyllä kannattaa uutta maahantuojaa pommittaa asialla.
:eek: Lisää tietoa maahantuojasta;Tiedotusvälineille 11.8.2003
Julkaisuvapaa heti

Mitsubishi-henkilöautojen maahantuonti Suomessa
siirtyy Veho Groupin ja Helkama-Auton yhteisyritykselle
Veho Group Oy Ab ja Helkama-Auto Oy ovat solmineet aiesopimuksen Mitsubishi-henkilöautojen maahantuonnin siirtymisestä Vehon ja Helkaman
puoliksi omistamalle yhteisyritykselle, Vemic Auto Oy Ab:lle.
Maahantuontisopimus koskee Mitsubishi-henkilöautoja ja pick-up -mallistoa. Maahantuontisopimus Vemic Auto Oy Ab:n kanssa astuu voimaan 1.10.2003 alkaen.
Vemic Auto tulee toimimaan Helkama-Auton tiloissa Espoossa. Sekä Veho Group että Helkama omistavat Vemic Auto Oy Ab:sta 50 prosenttia. Yhteistyön tarkoituksena on vankentaa Mitsubishin asemaa Suomessa vahvistamalla jakeluverkostoa ja kehittämällä markkinointia. Vemic Auton toimitusjohtajaksi on nimitetty Lasse Ahlstedt.

Mitsubishi Motor Corporation on DaimlerChryslerin osakkuusyhtiö ja kuuluu näin osana DaimlerChryslerin laajaan ja uudistuvaan merkkivalikoimaan. DaimlerChrysler omistaa Mitsubishin osakekannasta 37,3 %.

Mitsubishi-mallisto uudistuu vahvasti lähitulevaisuudessa, sillä japanilaismerkki aikoo esitellä seuraavan viiden vuoden aikana peräti 13 uutta mallia. Suomeen on tänä kesänä saapunut katumaasturi Mitsubishi Outlander, ja perheautoluokkaan sijoittuva Lancer-mallisto esitellään seuraavaksi.

"Lähivuosina esiteltävät uudet mallit luovat hyvät mahdollisuudet vahvistaa ja kehittää tulevaisuudessa Mitsubishin asemaa Suomessa. Myös se, että Mitsubishi Motor Corporation on DaimlerChryslerin läheinen yhteistyökumppani, tekee merkin liittämisen Veho Groupin toimintaan luontevaksi", Veho Groupin toimitusjohtaja Jan-Martin Börman
kommentoi.

"Aloitteen yhteisyritykseksi on tehnyt Helkama. Helkaman nykyisen Mitsubishi-liiketoiminnan henkilöstö siirtyy yhteisyrityksen palvelukseen vanhoina työntekijöinä", Helkama-Auton hallituksen puheenjohtaja Jukka Helkama sanoo.

Canter-mallistoa valmistavan MTE:n (Mitsubishi Trucks Europe) kanssa neuvotellaan Canter-edustuksen siirtämisestä Helkama-Autolta Veho Groupille samassa aikataulussa kuin Mitsubishi-henkilöautojen edustus siirtyy Vemic Autolle.


Veho Group Oy Ab Helkama Auto Oy

Lisätietoja:
Jan-Martin Börman, toimitusjohtaja, Veho Group Oy Ab, puh. 010 569 2210
Jukka Helkama, hallituksen puheenjohtaja, Helkama-Auto Oy, puh. 0400-203 098


Kuvia: www.mitsubishi-motors-europe.com
 
Millaisetkohan maasto-omaisuudet esim. Mitsun uudesta Outlanderista löytyy?

Tiiäppä nuosta viskovedoista, saattaa olla hyväki (VW) mutta saattaa olla aivan tarpeeton (Honda) vekotin. Maavaraa yllättävän vähän, nuin niinku erillisjousitetuksi (195mm) ja vähän muovisen näköinen etuhuuli. Mitenkähän 30 pakkasella käy ku hangessa otattaa. No, katumaasturihan se onkin eikä raakaan maastorylläämiseen tehty. Yleensähän nuista puuttuu myös maastoajossa tuikitärkeä alennusvaihteisto, ts. menee hirveäksi hyppyyttämiseksi möykkelikössä. Tietysti jos on aut.vaihteisto niin se auttaa kyllä.
 
ok hammer ja oli tuo tapahtuma kaikille pajero omistajille mut siitä on jo 10vuotta aikaa et se siitä sit jos niitä ei kerran enään järjestetä ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom