pajeron pakki ei toimi

Samikyy

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2016
Vaihdoin automaattilaatikkoon öljyt, en ottanut vaihdelaatikon pohjaa pois, käynnistin auton kerran ja tyhjensin uudestaan mitä laatikkoon oli kertynyt, tyhjensin lauhduttimen irroittamalla toisen letkun/putken.
Laitoin öljyä mittatikun toiseksi ylimpään koloon asti, sitten auto käymään ja koeajolle, kas pakki ei enään toimi.
Auto on pajero 3.2 diesel automaatti 2009, mikähän v..tu siihen tuli?
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Tua... onko lootassa varmasti tarpeeksi öljyä....
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Mittatikun toiseksi ylimmässä lovessa, saman verran kuin enne vaihtoa ja tosiaan eteenpäin kulkee normaalisti.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Onhan öljyntaso tarkastettu varmasti lämpösestä laatikosta, vaihde N-asennossa ja moottori tyhjäkäynnillä..?
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Vanhemman Pajeron (GEN2) omistajan käsikirjasta löytyy ainakin ohjeet miten automaattilaatikon öljy taso tarkistetaan. Laatikko käyntilämpöiseksi, auto tyhjäkäynnillä ja käydään kaikki vaihteet rauhallisesti läpi ja sitten jätetään laatikko vapaalle (N) ja katsotaan tikusta öljyn taso. Jos tikussa on kahdet merkit kylmä ja kuuma, niin kuuman merkit kertoo oikein.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Ei toimi, vaikka kuinka tarkastaa öljymäärän ohjeiden mukaan.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Minkäväristä öljyä tuli ulos? Aattelin vaan että voisko olla joku panta niin lopussa että liukkaammat öljyt estää aurinkopyörän lukittumisen planeettapyörästöstä.

Pitäs toki tietää vähän tarkemmin tietysti että miten pakki kyseisessä lodjussa "tehdään". :)

edit: onko mitään käryä että mikä sen vaihteiston tyyppi on? Vois lukee tulipellissä olevassa tyyppikilvessä.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Aika kuraa oli öljyt ja on nykinny aikasemmin pakilla.
Laatikon tyyppi on kyljessä mut en muista tähän hätään.
Tiistaina merkkipajalle, eiköhän siellä selviä.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Joo näin vähän arvelinkin.

Tälläiset keissit vielä ruokkii uskomuksia että automaatteihin ei kannattaisi öljyjä vaihtaa, vaikka juurisyy on jossain muualla. :p

Jos se pakki tehdään pannalla ja panta on vaan kulutunut, niin sehän ei ole kallis osa, ainut vaan että purkauttaa laatikon pois autosta ja atomeiksi. Toinen syyllinen voisi olla solenoidi joka ohjaa tapahtumaa.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Ei selvinny merkkikorjaamollamolla, vaihtoivat öljyt eivät huuhdelleet (kun eivät osaa)eivätkä vaihtaneet suodatinta kun en erikseen pyytänyt. Täytyy varmaan käyttää vielä huuhtelussa jos ei tokene niin pitänee varmaan vaihtaa laatikko (uusi 13000e ja 100tkm ajettu 1680e)
Vaihteiston tyyppi on V5A51
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Huoltoa kannattaa kans harkita ammattimiehen tekemänä, purkaamolaatikoissa kun on omat riskinsä.

http://www.lilevo.com/mirage/Manuals/RWD%20Auto%20Transmission%20V5A51%20PWEE8920-ABCDEFGHI%2023E.pdf
http://www.atsg.biz/images/R4-5A51preview.pdf

Tuossa on jotain raamattuja kyseiseen lootaan.

Näyttäs olevan omat kytkinpakat pakille, nekin voi olla palaneet / kitkapinnat irronneet. Selittäs että miksei vaikuta kun pelkkään pakkiin.

Varsinkin jos tuli ruskeaa ja pahanhajuista öljyä pihalle niin se vähän osoittaisi kykinpakkojen suuntaan.
Niiden vaihto ei sinäänsä ole edes paha rasti tehdä kun on laatikon etupäässä, monet eivät vaan uskalla noita ruveta aukomaan.

Solenoidivika se ei minun mielestä voi olla kun sama solenoidi ohjaa venttiilikoneistossa myös jotain pientä vaihdetta eteenpäin.
Lukituspanta se myöskään tuskin on, kun Application Chartin mukaan se on myöskin pienillä vaihteilla kytkettynä.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Jep, samoihin hintoihin se saattaa hyvinkin mennä (itse irrottaen laatikon) jos jossain laatikkokorjaamolla käyttää.

Jos siihen takuun saa niin sehän on ihan hyvä vaihtoehto. :)
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Meinaan kyl vanhan laatikon ottaa aikanaan pöydälle ja kattoo mitä se on syönny.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Aika halvalla se on korjattavissakin jos ne on vaan ne pakin pakat menny. Ne ei maksa kymppiäkään kappale jos japanista vaikka OEM osana tilaa.
 
Vs: pajeron pakki ei toimi

Vaihdelaatikko vaihdettu, nyt pakki taas toimii.
Olis 200tkm ajettu laatikko ylimääräisenä, tosin pakki puuttuu...
 
Takaisin
Ylös Bottom