pajeron takakaiuttimien johdotus ?

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Jospa lisään "sikaosastolle" omat skobet niin löytyykö johdotus valmiina ?? vm-88 pitkä ja korkea pajero on kysymyksessä !!
 
Sähkökaavion mukaan pitäs olla. Suurinpiirtein takarenkaan kohdalla, liekkö kylkipaneelin takana. Kelta-sininen ja musta-sininen johtopari.
 
Joo, kyllä nuo piuhat sieltä pitäs löytyä, omastani ainakin löytyivät. Tosin ovat sellaista pilliä, että jos meinaat vähänkin hifistellä, ni vedä pikkasen paksummat tilalle...
 
Projekti Amazonista otin 6X9 SPL :t talveksi pois ja tuo sikaosasto on edelleen hiljainen. Mahtuisikos ne 6x9:t sinne valmiisiin asennusreikiin vai joutuuko peltiä avartamaan ? Verhoiluun joutuu ainakin tekemään reiät, mutta entäs peltiin ?
 
tarkistin tilanteen ! ei mahdu 6x9:t :( aukon halkaisija on n.11cm asennusreikien väli 15cm ja max syvyys n.5cm. Eli tuohon pitäis sit saada mahtumaan joku muu kaiutin ? Hyvää ja halpaa ( no tuon hyvyyden kanssa on vähän niin ja näin , ku ei muutkaan vehkeet ole high fidelityä )?
 
Takakaiuttimet on asennettu paikoilleen ja nyt pitäis sit löytää radion takaa se oikeat piuhat ??? Aikaisempi omistaja oli näppäränä miehenä katkonut liittimestä kaikki muut karvat, paitsi olmeisesti virtapiuhat eli olisiko kenelläkään tietoa noista piuhoista ? Haynesin ja Chiltonin mukaisia värejä sieltä ei löydy.
 
mä oon aina kokeillu 1,5v sormiparistolla että mikä kaiutin on mikäkin... sillä ei riko mitään ja se kestää suht hyvin oikosulku ja virta piikkejä...

eli kokeilemalla ja kuuntelemalla mikä "rahisee"
löytyy varmasti helpoiten...
 
Voisiko olla niin ihmeellisesti tehty, että taakse ei lähtisi kuin yksi piuha / puoli ja maadoitus korista ? Nimittäin plussan kun laittaa yhteen piuhaan niin alkaa "skobe" soimaan  :p Liittimessä kun ei ole kuin 7 piuhaa kaikkineensa eli olisiko näin:
- Jatkuva virta
- Virtalukolta tuleva
- Maa
-Etu O +
-Etu V+
-Taka O+
-Taka V+

itse itselleni vastaan :)
ei toimi, eli pitää vielä pujoitella uudet takajohdotukset !
 
Ei missään nimessä ole maadoitusta korista, koska kaiuttimilla ei ole "maata".. Jos yrität niin, voit sanoa hyvästit soittimen pääteasteelle!

Sieltä löytyy kyllä piuhat.. Jatka etsimistä.
kajari paikoilleen ja yleismittari käyttöön.
Se paristo homma on vähän vaarallinen, jos summassa kokeilee. saattaa paristo räjähtää käsiin.
 
Vetelin uuden piuhan taakse ( vinkki ! "verhovaijerilla" saa piuhan kulkemaan verhoilun välissä liikoja purkamatta ) Molemmilla puolilla oli alkuperäis johdot aivan samoilla värikoodeiil, jotka eivät olleet samat, kuin liittimessä, siksi uusi piuha tilalle. Nyt popittaa takana, tosin ylöskäännetyt istuimet vaimentavat audiofilistin mielestä, mutta mulle kelpaa ;D
 
Jees, tuli itsekin tuossa loppukesästä tehtyä samainen temppu, tosin silloin en vielä ollut tänne edes vilkaissutkaan, tuumasinpa vain että ei niistä johdoista ottanut hullukaan selvää ja vedin suosiolla uudet johdot takakaiuttimille. Eikä ne ylösnostetut takimmaiset penkit mun mielestä ääntä paljoa vaimenna... :)

Vielä kun rakentelis subbarin pajeron takapaksiin... :D
Tosin silloin kyllä täyttyy koko paksi, ja lisäistuimillekin on ollut käyttöä joten ei sit vissiin oltu laittamas subbaria paksiin :D

Niin ja ihan orkkis kaiuttimet edelleen paksis, 15 W ja pärskeleenmoiset magneetit niissä :D edessä clarionin 60 W ja soittimena VDO:n 4x40 W CD/RDS ...
 
Takaisin
Ylös Bottom