Pajeron vaihdelaatikko

sako

Outlander 2.0
Liittynyt
1 Syyskuu 2004
Tossa viikonloppuna tuli tämmöinen juttu vastaan.
Ajoin vitosella reilua 85km/h ja yht äkkiä alkoi
kuulua kihinä ja meno alkoi hyytymään no sitten
kytkin pohjaan vaihde vapaalle se ääni hävis auto rullasi normaalisti, sit jatkoin matkaa 4-vaihteella ja ei mitään ongelmaa.

Seuraavana päiväna kävin kokeilemassa vitosta maantiellä ja ei mitään kihinää tai meno hyytymisiä.

Oisko lootan vitosen laakeri vetemäs viimosiaan?!?!
Mittarissa on lukema n.373000km

TV Sako
 
pajerosta en osaa sanoa mutta itelläni ainakin kytkin hajosi viimeeksi kun mulla kävi noin.. siitä kytkinlevystä lähti se "kontakti" pinta kokonaan irti ja vauhtipyörä jauhoi muusiksi.. :p
 
Ei se voi 5. laakeri olla, jos oot kerta 5. ajanu. Sen täytyy olla 1, 2, 3 tai kytkinakselin neulalaakeri.
Voihan se olla, että hyvällä mäihällä siellon vaan ollu jotakin ko. laakereiden välissä (tiivisteen palanen?).

edit: Itseasiassahan se voi olla missä muussa laakerissa tahansa, paitsi 5. laakerissa.
 
meno alkoi hyytymään miten? Kierrokset ja nopeus laski vai nopeus laski mutta kierrokset nousi? Laakerin täytyis nalkata tosi pahasti, että se hyydyttäis dieselin...
 
Se hyytyminen oli semmoista muistaakseni keula
nii ku nyökkäs ja ihan kun olis vetäny jotain raskasta taakaa tai painanu jarrut pohjaan. Ihan ku olis etuakseli menny juntturiin tai jotain? Mutta se kihinä ja hyytyminen,"ahdistus" hävisi, ku polkasin kytkimen pohjaan ja vaihde vapaalle.
Nyt oon ajellu 5pv tosin ole vitosta käyttänyt ja ei ole mitään kihinää / muita hyytymis,"ahdistus" ongelmia ollut.

Kai sie lootassa joku laakeri/t alkaa olemaan tiensä päässä.

Eilen tilasin hesasta korjatun laatikon, joka tuli tänään ja vaihdetaan ensviikolla.

sako
 
Takaisin
Ylös Bottom