Pajeron valojen paranteluapua?

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
kaikkihan tietää että näissä on vakiona kovin heikot valotehot, johtunee suurimmalta osin piuhoista ja niiden iästä.

Muuten tämä olisikin ihan selvä homma, mutta rupesin pähkäilemään että kun pajessa on maatto-ohjatut valot, niin mitenkä niiden releytys?
Omiin vanhoihin kulkineisiin olen saanut kivasti lisää valoa kun vaan pistää pellin alle kunnon releet ja paksut piuhat.

Mutta kertokaa viisaammat, että nyt kun on maatto-ohjaus, mitenkä se rele siihen väliin laitetaan noin niinkuin oikeaoppisesti?

Yhteen napaan jatkuva virta, akulta sulakkeen kera, toiseen se ohjaus siitä h4 kannasta, kolmanteen releen maa, ja neljäs lampulle.
Vaan avatkaa vähän, kun ei oma järki tunnu riittävän...
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Suurin syy heikkoon valotehoon on nuo jo uutenakin onnettoman surkeat umpiot ja siihen lisätään vanhat hehkut, niin AVOT! pimeässä mennään.

Hella esim valmistaa Pajeroon käyviä umpioita 17,5ref ja sinne ku laittaa uudet hehkut, niin ero on hämmästyttävä.

Jos epäilet heikkoa johdotusta, niin helpoin tarkistaa hehku paikoillaan, valot päällä, että tuleeko lähellekkään akun napajännitettä sinne (autto sammuksissa tod.näköisesti hieman alle 12V ja auto käynnissä sen 13-14V laturista riippuen). Mutta hehku tosiaan oltava ehdottomasti paikoillaan.

Maaohjauksen takia tuo releytys on tosiaan vähän kinkkisempi, jossei muuta tavalliseksi ohjaukseksi, eli maaohjattu rele, mutta rele ohjaa plussaa hehkulle ja sinne tulee jatkuva maa. JA ohjaat sitten plussaa tai maata, niin pitkille ja lyhyille oma rele, EI missään nimessä niin, että ensin on/off rele ja sitten vaihtorele vaihtaan pitkille ja lyhyille.
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Releen sivussa on yleensä kaavio josta näkee mikä minkin pinnin merkitys on.
Tarvitset myös H4 pistokkeet joihin kytket releeltä tulevat piuhat. Vähintään 2 relettä, lyhyille ja pitkille.

Vaikka näin, ohjauspiiri ensin:
Auton omasta H4-pistokkeesta oikeanpuoleisesta kummankin releen liittimeen 85.
Ylhäällä olevasta pistokkeen liittimestä lähivaloreleen liittimeen 86 ja
vasemmanpuoleisesta kaukovaloreleen liittimeen 86.
Näin tehden on ihan sama onko + vai - ohjattu. Jaa paitsi miinusohjatussa taitaa kaukovalon merkkivalo aiheuttaa ongelmia.
Hiluxissa kytkin sen uudelleen jolloin homma toimii. Tai jos polttimo on irti.

Releiden ohjaus on siinä.

Sitten akulta sulakkeen läpi releen liittimeen 30, kummallekin releelle oma syöttö.
Lähivaloreleen liittimestä 87 uusien H4-kantojen ylimmäiseen liittimeen.
Kaukovaloreleen liittimestä 87 uusien H4-kantojen vasemman puoleiseen liittimeen.
Ja lopuksi oikeanpuoleinen H4-kannan liitin (siinä todennäköisesti on musta johdin) kunnolla maihin.
Nämä polttimolle tulevat johdot sitten 2,5 neliön johtimilla, ohjaukseen riittää ohuempi.

Ulkomuistista tempaistuna tällä pitäisi toimia.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Minä kans suosittelisin noita uusia umpioita. Onkos näitä joku ostanut, ja jos on niin mistä? Mahtaako noita 7" (?) umpioita saada jopa xenon -hyväksynnälläkin, nehän olisi noin iäkkäässä pelissä paremmat kuin hyvät kun ei tarvitsisi kaiken maailman korkeudensäätöjä ja valotehokin riittäisi?
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Mulla on tai no oli ihan silloisesta AD varaosaliikkeestä ostetut, nykyään taitaa olla autoasi varaosaliike.

Taisivat maksaa silloin jotakin 17€/kpl ja ovat ihan Bolt-On. Noita 7" umpioita on kahdella kiinnityksellä noin niinkuin yleisesti. Oiskohan ollu Bosch-malli ja joku toinen. en muista kumpi näistä Pajerossa on, mutta löytyy siis tod.näköisesti jostakin muustakin autosta ihan samat umpiot. toki vajaan 20€ kappalehintaan ei käytettyjä enää kannata ostaa

Jos jostakin löytyy noita xenonhyväksyttyjä 7" umpioita niin kertokaa ihmeessä. myös pelkät lähivalot käy.

Ja pelkät 7" lähivaloumpiot halogeeneilläkin voi ilmoittaa. Semmoisia kaipailisin edelleenkin.
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Tuolta löytyy lähivalona Cibietä, tosin sijainti usa.

http://www.danielsternlighting.com/products/products.html

Tuolla xenoneita:
http://www.suvlights.com/index.php?cPath=23&osCsid=048ee9fdba3b8c8823098d351676932e

Maximaan laitoin Motonetin valovahvistimen. Tuloksia:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64345

Lähtökohtahan kuitenkin on ne kunnon umpiot.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

HiluxMan sanoi
Tuolta löytyy lähivalona Cibietä, tosin sijainti usa.

Tuolla xenoneita:
http://www.suvlights.com/index.php?cPath=23&osCsid=048ee9fdba3b8c8823098d351676932e

Olikohan noissa xenoneissa minkäänlaisia hyväksyntöjä? EN tiedä eikö se lue tuolla, vai eikö näin aamutuimaan järki riitä :D
 

nakasaki

New Member
In Memoriam
Liittynyt
19 Syyskuu 2005
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Ei muuta kun ämpärin.kokoset lisävalot keulaan. niin on näkyvyyttä. Turha hifistellä orkkis tuikkujen kanssa. Kun ne on NIIN PASKAT.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

HiluxMan sanoi
Maximaan laitoin Motonetin valovahvistimen. Tuloksia:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64345

Olenkin nyt muutamaan kertaan miettinyt, kun olen ollut odottelemassa siihen motonetin varaosatiskille, että toimiiko nuo valovahvistimet oikeasti. Kun kuulostaa vähän oudolta että jos nostetaan jännitettä niin polttimon lämpötilalaskee yms.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Ne vahvistimethan on hakkurivirtalähteitä, eli ilmeisesti antaa pulsseina tuota sähköä ja sitä kautta jotenki kestää pitempään ja alempi lämpötila yms..

Eipä nu lisävalot lähivaloihin auta. Mullakin on lain sallima maksimi lisävaloja, mutta lähivaloilla on pimeää.. Toki johtuu noista BMW:n linssivaloista.. Jos katastuksen jälkeen vaihtais nuo omat umpiot takaisin..
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

MVa~1 sanoi
Olikohan noissa xenoneissa minkäänlaisia hyväksyntöjä? EN tiedä eikö se lue tuolla, vai eikö näin aamutuimaan järki riitä :D

Tuommonen siellä lukee:
All of our HID Sealed Beam Upgrade kits comply with Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS) 108, Canadian Motor Vehicle Safety Standard (CMVSS) 108 and Society of Automotive Engineers (SAE) J2009 for Discharge Forward Lighting Systems

mutta ei taatusti ECE hyväksyntää.
 

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Paljon hyviä vinkkejä onkin jo tullut, tänään tyydyin vaan vaihtamaan kärsineet H4 kannat uusiin, mutta ajattelin kanssa jotain valovahvistin/paremmat umpiot linjaa.
Noi xenonit jos laittaa normi umpioihin niin valokuvio on ainakin kaverin autossa aika hanurista. Tosi pistemäinen.

Nokalla Rallye 3000 joissa xenonsarja kiinni, eli pitkillä on kyllä valoa, pimeys ja epätoivo iskee kun joutuu lyhyet vaihtaa...

Toisaalta jos laittaisi neljä pienempää lisäpitkää tuohon karjarautaan ja suuntaisi toisen parin ihan keulille ja käyttäisi "sumuvaloina", mutta taitaa olla sitte kyllä liian kirkkaat...

Toinen olisi kaivaa jostain Hellan Jumbo sumuvalot ja käyttää niitä.
Matalalle vaan jää jos oman puskurin alle kiinnittää...
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

-85 pätkä,lamput oli kuin lämpökynttilät huoneen nurkassa..

Vaihdoin nuo Hellan lyhdyt,ja niihin vielä Osramin Night Breikkerit,ja johan näki!

Piuhoille en tehnyt mitään,kun näköjään olivat jo jossain vaiheessa vaihdetut.

Ja hyväähän noissa Hellan lyhdyissä on sekin,että ovat BOLT-ON.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Mites sulla on kestäny nightBreakkerit? Galanttiin laitoin, niin lyhyet paloi 8:ssa kuukaudessa ja viikon sisällä. Sen jälkeen en ole H4 breakkereitä laittanu, ku kuites hehkuksi kallis ja lyhyet pitää palaa päivälläkin, niin on aika lyhyt käyttöikä. Pitkissä edelleen breakkerit, ku niille tulee kuites niin paljon vähemmän käyttötunteja vuodessa.

Sattuneesta syystä olen suunnitellu jo huomiovaloja, vai onkos ne päivävalot nykyään.. Ei tarvis kalliita hehkuja turhaan päivänvalossa kuluttaa.. opiskelijalle 10€/kpl on aika kallis, varsinkin kun tuommosessa -80luvun autossa on jonkin verran muitakin kulueriä..
 

Mika.T

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2009
Sijainti
Tervola
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

HiluxMan sanoi
Tuommonen siellä lukee:
mutta ei taatusti ECE hyväksyntää.

Joka sekään ei ole suomessa hyväksyttävä merkintä.

Xenon umpiosta pitää löytyä Lyhyella valolla DC-merkinta ja vastaavasti pitkällä valolla DR- merkintä

Halogeeneilla vastaavat on HC ja HR. H4 umpiossa HCR.

Sehän olisi kuin lottovoitto jos löytyy pajen keulaan sopiva DC-merkitty 7"umpio. ;D
Pesurithan noissa onkin jo valmiina.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

tuo ECE taitaa olla Euroopan E-hyväksyntä, jonka lisäksi pitää olla nuo H/D R/C merkinnät. autossahan ei saa olla yhtään E-hyväksymätöntä valaisinta.
 

Mika.T

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2009
Sijainti
Tervola
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Jep juu...

ECE-tarkoittaneekin juuri perinteistä E-hyväksyntää. Se tosiaan pitää olla aina.

Hankalaa tämä valojen kans värkkääminen. :seina
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

MVa~1 sanoi
Mites sulla on kestäny nightBreakkerit? Galanttiin laitoin, niin lyhyet paloi 8:ssa kuukaudessa ja viikon sisällä.
Tuo oli siis kaverin auto,ja ainakin keväästä lähtien kestänyt..

Muutaman kerran omissa käyttänyt,ja kesto ollut 6-12kk.
Eihän nuo kauempaa kestäkkään,takuutakaan noilla ei ole kuin se 3kk.

Teho ei tule ilmaiseksi..




P.S.Mutta xenonit kestää..
 

rellu80

-88 & -89 Pajero 2,5 TD
Liittynyt
28 Helmikuu 2006
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

ST sanoi
Tuo oli siis kaverin auto,ja ainakin keväästä lähtien kestänyt..

Muutaman kerran omissa käyttänyt,ja kesto ollut 6-12kk.
Eihän nuo kauempaa kestäkkään,takuutakaan noilla ei ole kuin se 3kk.

Teho ei tule ilmaiseksi..

Noi nightbreakkerit kestää hyvin vakioajan. Noin 5-6 parin kokemuksella (mondeossa H7) arvioisin että noin 15tkm. Mun kilometreillä se on joku 4kk. Eikös niissä ole pakkauksessakin ilmoitettu että kestoaika on puolet standardipolttimosta. Se vakioaika käy hyvin ilmi siitä että kun toinen palaa loppuun niin toinenkin on entinen viimeistään 1,5 viikon sisällä. Eli kannattaa vaihtaa molemmat kerralla tai saa alkaa taas parin päivän päästä uudestaan räpläämään. Viimeksi laitoin 65 wattiset kun oli yli puolet halvemmat ja kestääkin pidempään. Valoteholtaan melko vastaavat. Pitäänee varman päälle vaihtaa ne pois ennen katsastusta jos ei ne sitä ennen pala.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Ja E3X galanttiin on NIIIIIIN mukava vaihtaa tuo oikeanpuolen H4, eikä se vasenkaan kauheen kiva ole, niin jäi laittamattta "lyhytikäiset" polttimot.

Pajeroon kans inhottava vaihtaa ku tuo BMW:n umpio on niin pitkä, et mitää irroittaa hehkun vaihdon yhteydessä ja itseasennettu, niin ei irtoa aivan kuin elokuvissa ;D

Toki hyvät ne ois silti, ku kehtais vain näprätä vähän useammin :seina
 

RapajuoppoPutkiMies

Galant Gti Dyn4 Ms´n´S V2.2 29q2 -ala Perkamo-
Liittynyt
29 Maaliskuu 2007
Sijainti
Jämsä
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

ST sanoi
-85 pätkä,lamput oli kuin lämpökynttilät huoneen nurkassa..

Vaihdoin nuo Hellan lyhdyt,ja niihin vielä Osramin Night Breikkerit,ja johan näki!

Piuhoille en tehnyt mitään,kun näköjään olivat jo jossain vaiheessa vaihdetut.

Ja hyväähän noissa Hellan lyhdyissä on sekin,että ovat BOLT-ON.

Muistatko vara-osanumeroo noille umpioille?
 

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

ite tein releistyksen '93:seen, otin sen ny veke ja pistin kaks sarjaa bilteman "valovahvistimia", melko hyvä tuli.... toisen sarjan lisäsin ku muuten olis kaikki valot ollu yhen sulakkeen takana.
 

Sikita

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2009
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Itse laitoin motonetin valovahvistin satsin paikalle night breakereiden kera -98 pajatsoon . Ero oli kyllä huomattava edelliseen verrattuna , mutta eilen sitte tapahtui räjähtävä valon lisäys kun polttimo räjähti umpion sisällä . Mahtavaa jälkeä syntyi kun tulikuuma quartsi lasi levisi ympäri umpiota . Syynä taisi olla se , että en hoksannut ottaa pientä oikosulkupalaa pois vahvistimesta , sillä kun pitkät oli
päällä myös lyhyet paloivat samaan aikaan . Kun palan otta pois niin kaukovalojen kytkeminen päälle sammuttaa lähivalot . Luultavasti H-4 polttimossa ei kestä olla molemmat hehkut samaan aikaan päällä , tiedä häntä . Kovin jäi lyhyeksi night breakereiden elin ikä vahvistimien kanssa mutta pitänee jatkossa kokeilla tällä uudella tavalla jos sais lisää elinikää polttimoille .
Lisäksi vaihdoin kulahtaneiden lisäkaukovalojen tilalle Hellan 1000ff & night breakerit 6- neliömillin kaapeléilla releitettynä ja niiden osalta valoa entiseen verrattuna huomattavasti lisää . Ainoastaan Hellan umpioiden muovisuus ja avonaisuus häiritsee mutta 55€ kappalehintaan tuskin parempia saa ???
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Mitsubisimään sanoi
Muistatko vara-osanumeroo noille umpioille?
Muistinpas katsoa,eli 1A6002395-031.

OVH ~40€.

Eli PARKITTOMAT,parkillisiakin vastaavia on saatavilla.

Ainoa ero tuossa on vakioumpioon verrattuna hieman korkeammat "nastat" takapuolella,mutta paikalleen silti uppoavat,eikä mitään tarvitse modata.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

ST sanoi
Muistinpas katsoa,eli 1A6002395-031.

OVH ~40€.

Eli PARKITTOMAT,parkillisiakin vastaavia on saatavilla.

Ainoa ero tuossa on vakioumpioon verrattuna hieman korkeammat "nastat" takapuolella,mutta paikalleen silti uppoavat,eikä mitään tarvitse modata.

onkos nämä rihlatulla lasilla vai kirkkaalla? Olisko jotain kirkasta tuning-versiota?
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Kyllähän noita 7" perusumpiota saa vaikka minkämallisena. Onkohan esim Golf MkII:ssa valot kummalla kiinnitysversiolla? Eli käykö Pajeroon vai onko juuri se väärä? Jos sattuis olemaan oikea, niin olisi ainakin valoja tarjolla sen jälkeen ;D

Toki äkkiäkös sinne sovittaa minkä tahansa 7" umpion, jos 5,25" linssiumpiokin onnistuu sovittaa ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

l200 ratkasu oli että laitoin keulalle 3000 rallye hellat (ref 37,5) ja hellan sumarit tulee
vielä lisäksi... ;)

ainakin toistaiseksi vastaatulijat vaihtaa kiltisti lyhyet hyvän matkanpäästä ;D
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

kuorma-autoissahan on luultavasti samanlaiset e-hyväksyntäpakot, kuin on henkilöautoissakin?? Nyt nimittäin löyty kohtuu edullisesti xenonumpio, pelkällä lyhyellä. Ei toki ole 7", mut pyöreä ja kohtuu edullinen kuites..

Sisussa nimittäin

Tuohon sitte riittävä määrä kaukovaloja kaveriksi
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

MVa~1 sanoi
kuorma-autoissahan on luultavasti samanlaiset e-hyväksyntäpakot, kuin on henkilöautoissakin?? Nyt nimittäin löyty kohtuu edullisesti xenonumpio, pelkällä lyhyellä. Ei toki ole 7", mut pyöreä ja kohtuu edullinen kuites..
Pistin kyselyä.

Myyvät samalla sivustolla myös pitkää Hellalaista D2S:lle,mutta ainakin kuvassa on H7:lle tarkoitettu malli.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Re: Viesti www.meronet.com


Terve.

Kyllä löytyy.. ko. umpio on orkkis hellan 90mm de valo, toki tuon saa hr
versionakin jolloin polttimona h7.

-Ari


..joka onkin sikäli jännä juttu,että virallinen maahantuoja (Örum) pitää noilla samoilla lyhdyillä ~600€/kpl OVH-hintaa..

Mutta eipä ole enään pahan hintaiset!

Ja nuo ovat todella simppelit sovittaakin,kunhan vain syvyyssuunnassa tilaa löytyy,nuohan ovat aika pitkät.
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Tuolla on joku etelän elävä tehnyt noilla moduleilla asennuksen. Noinkohan menisi täällä katsastusksesta läpi. Ei oikein saa selvää onko siinä suojapleksi tms edessä.
http://blog.blizz.es/?page_id=8

Rullaa alaspäin, kuvat sivun alaosassa.
Sivu tuli sattumalta vastaan kun seikkailin hakukoneella.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

ST sanoi
..joka onkin sikäli jännä juttu,että virallinen maahantuoja (Örum) pitää noilla samoilla lyhdyillä ~600€/kpl OVH-hintaa..

Mahtanee johtua siittä, että tuossa 600€ hintaan saa myös sytyttimen ja polttimot yms xenon-hilppeet. Nuo meronetin myymäthän ei ole muuta kuin tyhjä umpio. Toki kiinalaiset tekee tuohon 600€ aikas monta xenonisarjaa, mutta HELLAN tekeleet on jostaki syystä ollu ja on edelleenkin ihan sikahintaisia. Jos ette ole vielä katsonut, niin katsokaapa joskus esim Hellan xenonlisäpitkien hintaa..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

MVa~1 sanoi
Mahtanee johtua siittä, että tuossa 600€ hintaan saa myös sytyttimen ja polttimot yms xenon-hilppeet.
No kun EI TULE..


P.S.
Itselläni on nuo 90mm DE:t H7:lle,ja täytyy kyllä sanoa että valoteholtaan parempia lyhyitä saa hakea,ja pitkään.
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

ST sanoi
Itselläni on nuo 90mm DE:t H7:lle,ja täytyy kyllä sanoa että valoteholtaan parempia lyhyitä saa hakea,ja pitkään.

Kuinkahan tuon halogeeniversion valokuvio pysyisi kasassa xenon polttimolla?
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

MVa~1 sanoi
kuorma-autoissahan on luultavasti samanlaiset e-hyväksyntäpakot, kuin on henkilöautoissakin?? Nyt nimittäin löyty kohtuu edullisesti xenonumpio, pelkällä lyhyellä. Ei toki ole 7", mut pyöreä ja kohtuu edullinen kuites..
Samat pakot, +sallittu muutama lamppu mita ei henkiloautoissa, seka hieman valojen sijoittelussa eroa.
Kuorma-autoissa e-lamppu pakko tulee jo 6/1995 kun henkiloautoissa se tuli vasta -97 tms. (ei nyt muista tarkkaan, mut siis parivuotta aikasemmin kuitenkin).
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

HiluxMan sanoi
Kuinkahan tuon halogeeniversion valokuvio pysyisi kasassa xenon polttimolla?
ERITTÄIN HYVIN,siksi nuo ostinkin.
Eihän se kuvio polttimosta muutu,ja linssivalohan on tarkin.

Sovittelussa E3*-gallun keulille..
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Sattuisiko olemaan kuvia valokuviosta? Vertailukuvaa tavalliseen lähivaloon? Seinää vasten/maantiellä?
Kiinnostaa, kun itselläkin vähän kaikenlaisia kokeiluja menossa, mm. tuommoset on pöydällä:
http://store.theretrofitsource.com/product_info.php?cPath=25&products_id=101&osCsid=031615dbba0206602719e496442f759f
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Pajeron valojen paranteluapua?

Eipä ole kuvia,mutta kuin "veitsellä leikatenhan" tuon kuvio on.

"Kaartuu" kuitenkin kuten LHD-valojen pitääkin,mutta pitkänkin matkan päähän on todella terävä,kuin viivoittimella vedetty (kuten linssivalon pitäisikin).
 
Ylös Bottom