pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

terotso

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2012
mikä olis yleisin vinssi tuomoseen vehkeeseen, kenelläkään kokemuksia? suhkot halvan kun vielä löytäis.. :driver
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

terotso sanoi
mikä olis yleisin vinssi tuomoseen vehkeeseen, kenelläkään kokemuksia? suhkot halvan kun vielä löytäis.. :driver
Pitkään Pajeroon sopiva vinssi on sähkökäyttöinen 9500lbs (tai jotku merkkaavat sen 9,5). Halvan jos haluaa ja vähän käyttää ja viitsii aina välillä huoltaa niin Kiinavinssit on ihan hyviä pelejä... merkkejä on paljon ja hinnat n. 350-450€. Uutena noihin kannatta vaihtaa ne vaseliinit sinne vaihteistoon (joku laadukas vaseliini niiden kiinan varastorasvojen tilalle, niin pitäs kestää kohtuukovaa käyttöäki). Hitaita ovat vetämään ja äänekkäitä, mutta asiansa varmasti ajavat. Sitte jos haluaa panostaa vähän laatuun ja käyttömukavuuteen (esim. hiljaisuus, nopeus jne...), niin edullisin huippuvinssi on merkiltään ComeUP ja sama kokoluokka tästäkin merkistä riittää pajeroon. Comeupin hinta on jotain 700-900€ rippuen mistä ostaa. Isompiakin vinssejä löytyy kaikista merkeistä mutta kokemuksesta tuo ysipuolikas on hyvä... isommissa on sitte jo reilusti enemmän sitä omaa painoa. Comeuppiin saa osia hyvin jos jotain siitä saa särki. Sitte hyviä on myös Amerikkalaiset kamppeet esim Warn, mutta hintaa aidolle Warnille uutena kertyy jo yli tonnin ja mallista riippuen hinta kipuaa yli 2000€:eek:on.

Toinen hyvä valinta on mekaaninen vinssi. Pajeron oma tai Toyotan läpivetävästä mekaanisesta modifioimalla pajeroon (joutuu vähän askartelemaan tuota Toyotalaista että saa sopimaan Pajeroon.... ei mitään ylitsepääsemätöntä kardaanin kun siihen virittelee jostakin ja kääntää laitteen siten että saa ulosoton toiselta puolelta). Mekaanisen etu on se että voima ei ikinä lopu jos sokat kestää kardaaneissa. Hinnat pyörii käytetyillä mekaanisilla kunnosta riippuen 200-500€:n paikkeilla. Huono puoli mekaanisessa on sen tuoma lisäpaino autoon ja esim. upotustilanteessa jos auto sammuu, niin vinssikään ei sitte toimi. Sähkövinssi pyörii niin pitkään kuin akuissa riittää virtaa, ei kovin kauaa mutta kyllä sen kohtuuisostakin ojasta vielä kuiville vetää. Itellä ollu mekaaninen pajerossa aikanaan ja tykkäsin kyllä siitäkin, mutta nykyään sähkökelat edessä ja takana enkä ole mekaanista kaivannu... jotenki mukavampi käyttää nuita sähkösiä ja niissä kun vielä köydet korvaamassa vaijerin niin painokin huomattavasti kevyempi kuin mekaanisessa. Sähkökela vinssipeteineen ja vaijereineen painaa n 40kg kun mekaaninen peteineen ja kardaaneineen lähentelee sataa kiloa.

Sähköt kannattaa sähkövinssiin rakentaa huolella paksuilla kaapeleilla ja laadukkaalla päävirtakytkimellä ja vieläpä niin että tuon päävirran saisi katkaistua kuskin paikalla istuessa, niin ei polta autoa tai vinssiä jos joku oikosulku jostainsyystä tulee kesken vinssauksen. Kaapeleiden paksuus ja liitoksien laatu ja puhtaus vaikuttaa suoraan vinssin voimaan ja turvallisuuteen, joten satsaa myös niihin aikaa ja järkeä.

Kolmaskin vaihtoehto on hydraulivinssi, mutta ne ei ole edullisia, eli tonnista ylöspäin hinnat ja työtä tulee kun joutuu pumput sun muut kilkkeet rakentelemaan. Ihanahan se hydraulinen on käyttää kun on melkein kokonaan äänetön ja todella nopea. Huono puoli tässäkin vaihtoehdossa on sen käyttökelvottomuus auton sammuessa.

Oma suositus on ehdottomasti Come UP:in 9,5. Ylivoimainen hinta/laatu suhde. Itellä keulassa kyseinen kampe ja takana samankokoinen Warni. Pidän Comeuppia parempana kuin puolet kalliimpi Warni. Ja jos saa suositella paikkaa josta tuon Comeupin tilaat halvimmillaan suomesta nopealla toimituksella ja hyvällä asiakaspalvelulla: Hämeen autosähkö (HASOY). En saa mainostamisesta mitään, mutta perustuu omaan kokemukseen. ;D
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

mulla on 16800 lbs sähkökela niin se ainakin on piisannu tähän asti... :)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Yleisesti vallalla olevan käsityksen mukaan vinssin koko pitäisi valita tyyliin: 2x auton omamassa = vinssin vetokyky MINIMISSÄÄN.

Eli pitkän Pajeron tapauksessa omapaino luokkaa 2000kg = vinssin vetokyky luokkaa 4000kg, eli jotakuinkin tuon 9000lbs.

Isompi vinssi tietty vetää paremmin, mutta on myös hankalampi asentaa (tila) ja painaa.

Onko noissa ComeUpeissa, esim siinä 9.5:ssa, muuten irroitettava releboksi? Jotenkin se olisi minusta toivottava ominaisuus vinssissä, saisi boksi suojaan ja muutenkin johdottaminen saattaisi mennä kivuttomammin.
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Comeupin DS 9,5- malli on irrallisella releboksilla ja DS 9,5i- malli kiinteällä releboksilla. Muuten täysin sama laite. Ei tarvi pajeroon isompaa. Nousee tuolla ylös vaikka akseleita myöten suossa. Liitokset vaan pitää olla kunnossa ja paksut kaapelit, niin saa varmasti kaiken tuon tehon käyttöön. Liian iso laite mielestäni turhaa. Niissä moottorit isompia ja välitykset hitaampia, joten virrankulutuskin tod. näk. suurempi.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Joo kyllä 4000 kg / 9000lbs vinssi jo riittää Pajeroon, juuri sitä kokoluokkaa olen itsekin katsellut. Mutta tietty jos aikoo käyttää vinssiä johonkin muuhun kuin Pajeron nosteluun, niin joku voi haluta isomman vinssin. Tosin silloin tulee äkkiä eteen se, että Pajero tulee pyörät lukossa perässä, ellei kahlitse johonkin puuhun tms. ;D
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Piti vielä kehua tuota Comeupin releboksia. On nimittäin todella pieni paketti ja vesitiiviiksi tehty = helppo asennella ahtaaseenki paikkaan. Paljon ovat vaihtaneet noita relebokseja kiinavinssien alkuperäisten tilalle. Ja mulla Warnin vinssissä comeupin releboksi alkuperäisen tilalla. Molemmat releboksit olleet idioottivarmatoimisia. Paljon vedetty ilman yhtään oikkua. :peukku
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Taidat olla ComeUpilla töissä. ;D

Ei vaan, kyllä tuosta on kuultu hyvää muualtakin. Tosin noi vinssitkin on kyllä vähän kuin moottoriöljyt, saat niin monta mielipidettä kun jaksat kysyä...
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Niko Päivinen sanoi
Taidat olla ComeUpilla töissä. ;D

Ei vaan, kyllä tuosta on kuultu hyvää muualtakin. Tosin noi vinssitkin on kyllä vähän kuin moottoriöljyt, saat niin monta mielipidettä kun jaksat kysyä...

Juu en väitä että muutkaan ihan huonoja on, mutta pitkään rakkaan offroadharrastuksen parissa olen päässy näkemään toimivia ja ei toimivia tai huonostitoimivia, nopeita, hitaita, äänekkäitä ja hiljaisia vinssivirityksiä. Negatiivistä Comeupissakin on nimittäin ulkonäkö halvan yksinkertainen. Mutta hienosti on toiminut minulla ja muilla comeuppi. Käytän muuten Teboilin öljyjä, enkä ole TB:lläkään töissä ::)
 

Marko V

Member
Liittynyt
29 Joulukuu 2010
Sijainti
Isokyrö
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Mulla on pätkän nokalla tommonen 12000lbs sähkövirveli, ja hyvin mahtuu runkopalkkien väliin tehdylle pedille..ja vetojakin on ihan tarpeeksi..
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Löytyyhän nuita kiinavinssejäkin esim. tuolta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75700
Jossei mitään suunnistusta ala harrastamaan vaan ihan sunnuntai upottelua niin kyllä tuollaisella kiinavinssilläkin pärjää oikein mainiosta,muutamalla kaverilla nuita on ja hyvin pelaa kunhan vaihtaa ensin vaan rasvat. Itsellänihän on toyotan mekaaninen(kuninkaallinen ;)) vinssi keulassa ja tuossa onkin sitten ihan erinlailla voimaa kuin useimmissa sähkövinseissä,suht helppo asentaa pajeroon kuten(janne sanoi)luotettava ja omasta mielestäni mukava ja helppo käyttää.
Tuo toyotan mekaaninen painaa itsessään jonkun 50-60kg riippuen vaijerin koosta ja määrästä, ja kun se ei ihmeellistä petiä vaadi,tuo itse tekemäni kehikko painaa ~7kg ja kestää varmasti,niin ei painoa kerry nyt älyttömän paljoa enempää kuin sähköhyrrässä. Huonopuolihan on se jos auto sammuu,mutta pitää aina lähteä kahdella vinssillä liikkeelle.Tuolla kuvia omasta asennuksesta mekaaniselle.
Sähkövinssien kanssa pitää sitten huolehtia akut ja johdotukset viimisen päälle,monesti on savut karannut vinssistä tai johtoista kun on liian pienet johdot,akut kyykkännyt kun ne on VASTA 5vuotta vanhat 65Ah tai vetäminen ollut muuten vain hidasta.
Niko Päivinen sanoi
Joo kyllä 4000 kg / 9000lbs vinssi jo riittää Pajeroon, juuri sitä kokoluokkaa olen itsekin katsellut. Mutta tietty jos aikoo käyttää vinssiä johonkin muuhun kuin Pajeron nosteluun, niin joku voi haluta isomman vinssin. Tosin silloin tulee äkkiä eteen se, että Pajero tulee pyörät lukossa perässä, ellei kahlitse johonkin puuhun tms. ;D
Aika kovasti saa auto olla kiinni että pajero lähtee pyörät sutissa liukumaan kun seisoo jarrupolkimen päällä,itse nimittäin vinssasin kaverin pajeroa kaikki pyörät lukossa ja oma auto pysyi paikoillaan aika nöyrästi kun puolattiin vaijeria rummulle. Keveys ei pajerossa tule vastaan,ja kun keulan rakenne on sellainen että kun jousitus painuu alaspäin puree renkaat pirun lujasti kiinni maahan. Ja kaverin pajero jaksoi nostaa takaset ilmaan kun yritettiin vinssata yhtä "ankkuria" maasta,ei edes yrittänyt liukua ;D
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Mullon vissiin liukkaat renkaat kanssa sitten kun olen monesti joutunut sitomaan oman Pajeron perästä puuhun liinalla että ei lähde liukumaan...

Noh mutta aiheeseen. Itselläni on 12000lbs sähkövinssi vaijerilla edessä ja 9500lbs sähkövinssi narulla takana. Kummassakin on voima riittänyt. Pylpyrä on aina takakontissa millä saa voimaa tuplattua jos tilanne sitä vaatii.

Vaijeri vai naru? Se on sitten ihan makuasia. Naru on erittäin mukava käsiteltävä. Oman narun 3 kertaa katkasseena oma ääneni menee vaijerille. Toki voi johtua tuosta kiinavinssin mukana tulleesta pilipalinarustakin?

Johdotukset kuntoon ja päävirtakatkaisia johonkin missä se on helposti saatavilla. Itselleni vedin 95mm2 kaapelilla hyttiin mihin laitoin tällaisen valitsimen. Saa virrat päälle/pois etuvinssille ja takavinssille.
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Nuhapumppu sanoi
Itsellänihän on toyotan mekaaninen(kuninkaallinen ;)) vinssi keulassa ja tuossa onkin sitten ihan erinlailla voimaa kuin useimmissa sähkövinseissä,suht helppo asentaa pajeroon kuten(janne sanoi)luotettava ja omasta mielestäni mukava ja helppo käyttää.
On kanssa ollut harkinnassa tuo mekaanin vinssi juurikin tuon voiman ja nopeuden vuoksi.
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Samaa mieltä raadin kanssa Toyotan vinssistä ei poweri lopu. Voi vinssata vaikka traktoreita ylös, jos vaan saa oman auton ankkuroitua kunnolla kiinni. Joskus vedin isompiakin vehkeitä sillä ylös ja hauskaa oli. Itse laitteen vika ei koskaan keskeyttäny vinssausta kun oli kardaanissa joku 12 lujuusluokan 6mm pultti sokkana. Vaijeri katkesi muutaman kerran ja vaijerilukot luisti joskus läpi kovissa vinssauksissa. Mutta järki pitää säilyttää aina mukana vinssaushommissa. Jostakin se voimansiirron heikko kohta aina löytyy: Kerran kun oli uusi vaijeri uusilla vaijerilukoilla ja joku kanto oli tökännyt ulosoton vaijerin poikki ja ulosotto jäi päälle, seuraus oli vetokidan vääntyminen muodottomaksi ja kytkinlevystä molemmilta puolilta pinnat jauhona kytkinkopassa. Tallille tultiin kairan halki Volvon kolmeakselisen perässä nahkoineen. Tallilla uusi kytkin paikoilleen, ulosoton vaijerin vaihto, kidan oikaisu ja heikompi pultti sulakkeeksi kardaaniin, taas toimi auto ja vinssi. Kelan koko tuossa Toyotalaisessa hyvä puoli.... sopii paljon vaijeria tai narua sähkövinsseihin verrattuna. Vaijereita ei vinsseissäni enää koskaan tule olemaan. Laadukas 10mm dyneemaköysi kestää piiitkään ja varmasti. Hankintahinta ainoa iso miinus. Mutta maksaa sitte ajankans ittensä takasin kun vaijereita itellä katkeili aikasemmin n.1/kausi ja aina piti ostaa kokonaan uusi jos tarpeeksi kaukaa päistä poikki. Narua ei tarvi ostaa kokonaan uutta kun pystyy jatkamaan pleissaamalla jos katkeaa. Terveeseen naruun pleissaa vaan pätkän uutta päihin tai välille ja taas mennään. Katkeamisen jälkeen nopeasti toimintakunnossa, kun on helpompi solmia kuin vaijeri. Mulla muuten kahdelle vinssille samanlainen päävirtakytkin kuin imperiolla. Sijoituspaikka kakkoskoppasessa tuhkakupin tilalla siinä keskikonsolissa. :peukku
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Toyptan vinssin huonous tulee vaan siinä,että jos sokka on liian tymäkkä ja vaijeri pääsee nousemaan rummun kaulalle,joka on toyon vinssissä hyvin suuri ongelma johtuen liian leveästä kidasta,tulee matopyörä vinssin päädystä läpi ja silloin vinssi on romurautaa. Näin on käynyt kerran kaverille ja monesti nähnyt offipalstalla moisen käyneen. Itselläkin pitäis tehdä sellaiset levyn tuohon rummulle ettei vaijeri pääse nousemaan vahingossakaan kaulalle.
Ja joo vaijeria sopii tuohon vinssiin ja tolkusti,itsellä on 46m 10mm vaijeria ja rummusta on käytössä ~75% ;)
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Nuhapumppu sanoi
Toyptan vinssin huonous tulee vaan siinä,että jos sokka on liian tymäkkä ja vaijeri pääsee nousemaan rummun kaulalle,joka on toyon vinssissä hyvin suuri ongelma johtuen liian leveästä kidasta,tulee matopyörä vinssin päädystä läpi ja silloin vinssi on romurautaa. Näin on käynyt kerran kaverille ja monesti nähnyt offipalstalla moisen käyneen. Itselläkin pitäis tehdä sellaiset levyn tuohon rummulle ettei vaijeri pääse nousemaan vahingossakaan kaulalle.
Ja joo vaijeria sopii tuohon vinssiin ja tolkusti,itsellä on 46m 10mm vaijeria ja rummusta on käytössä ~75% ;)
Sama vika oli itellä Toyotan vinssissä tuon vaijerin kans. Korjasin asian juuri kuten suunnittelit, eli hitsasin laipat rummun reunoille siten että laippa mukaili sitä rummun kaarta ja niin lähelle rummun kaarta ettei vaijeri sopinut mistään välistä rummun väärälle puolelle. Laippa toimi samalla rummun laakerin indikaattorina, eli kun laakeriin tuli pieni välys alkoi rumpu vastata laippaan ja sen kuuli rahisevasta äänestä vinssatessa. Tulipahan laakeritki vaihettua ajallaan. Toinen modifikaatio mitä tein oli sen kidan vaihtaminen kapeampaan kitaan jostain vanhasta sähkökelasta. Ongelma poistui näillä virityksillä.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Olisko jannella kuvia nuista suojista,että kuinka toteutit ne niin ei tarvitsisi keksiä rengasta uudestaan? Itse olen miettinyt kans kidan vaihtoa,tai sitten kaventaa tuota orkkista 30mm.
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Ei tullu otettua kuvia silloin kun rakensin sen ja auto ollu vinsseineen jo seuraavalla omistajalla kolmisen vuotta. Mutta idean kyllä muistan miten sen tein. Voisin yrittää vaikka piirrellä jonkinlaisen mallikuvan muistin perusteella ja jos onnistusin jotenki liittään sen tänne. Noita rullakitojahan saa muutamalla kympillä uusia ja nykyiset paljon paremmin laakeroituja ja fiksumman näköisiä kuin se alkuperäinen, joten ei taida maksaa vaivaa alkaa vanhaa kaventelemaan.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Janne sanoi
Ei tullu otettua kuvia silloin kun rakensin sen ja auto ollu vinsseineen jo seuraavalla omistajalla kolmisen vuotta. Mutta idean kyllä muistan miten sen tein. Voisin yrittää vaikka piirrellä jonkinlaisen mallikuvan muistin perusteella ja jos onnistusin jotenki liittään sen tänne. Noita rullakitojahan saa muutamalla kympillä uusia ja nykyiset paljon paremmin laakeroituja ja fiksumman näköisiä kuin se alkuperäinen, joten ei taida maksaa vaivaa alkaa vanhaa kaventelemaan.
Tämä kyllä on totta että halvalla saa uusia. Itseä polttelis se liukukita,sitä kun yks tuttu kehui että on aivan ehdoton vaijerin kanssa kunhan on valukita.
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Laitoin liitteenä pikasesti piirretyn jpg- kuvan selityksineen siitä rummun laippasysteemistä vai mikäsoli. Toivottavasti saat auki.

Itellä ei ole vaijerin kanssa ikinä ollut liukukitaa ja jotenki tuntuu että luulis kuluttavan sitä vaijeria enemmän ku rullat, tai vaijeri kuluttaa vaihtoehtosesti sitä liukukitaa (tästä en puhu kokemuksella).

Narun kanssa alumiiniliukukita on kyllä ehdoton.
 

Liitetiedostot

  • Vinssirungon modaus.jpg
    Vinssirungon modaus.jpg
    71.8 KB · Lukukerrat 2,077

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Jouduitko Janne tekemään sitä perinteistä china-winch vaseliininvaihtoa ComeUpiin? Kurkkasitkko sisälle ennen käyttöönottoa?

Offipalstalla näytti olevan DV9000 mallia myynnissä, tiedä sitten miten eroaa noista DS malleista...
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Kurkkasin sisään ennen käyttöönottoa. Laadukkaat vaseliinit oli sisällä. En osaa sanoa noiden ds/dv mallien eroja. Hasoyn sivulla hyvät tiedot noista malleista... specsejä lukemalla varmaan jotain eroja löytyy.
 

orejap

New Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2012
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Mistä noita halpoja kiinalaisia voi netistä ostaa, millä tuotenimillä jne, satunnaiseen käyttöön ilmeisesti käypäisiä?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

No jos merkillä ei todellakaan ole väliä, niin ebayhin vaan "12V winch" ja sopiva hintaraja, kiinan poikien tekeleitä löytyy varmasti.

Suomesta taas joku TML, EWX (+ miljoona muuta) hyvinkin menevät tähän samaan kategoriaan.

http://www.maastoautotarvike.com/vinssit2.htm
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_index/category/129/134/
 

orejap

New Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2012
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Mikä tehdas ja missä noita TML safaritelineitä ja vinssejä valmistaa?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

TML on Lipposen "tuotemerkki", mikä tehdas, god only knows, tuskin Lipponen itsekään. Ja kyllä halpojen vinssien kotimaa on 99% varmuudella Kiina.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Niko Päivinen sanoi
TML on Lipposen "tuotemerkki", mikä tehdas, god only knows, tuskin Lipponen itsekään. Ja kyllä halpojen vinssien kotimaa on 99% varmuudella Kiina.
Eipä kyllä tuo TML ole laadullaan vakuuttanut,kaverilla moinen ja tapeltu kohta 3kesää lämpeämisongelman kanssa,eli vinssi muka lämpeää liikaa ja joku älyttömyysboksi katkaisee vedon vaikkei vinssin moottori tai releet ole käteen kuumia,hyvä jos lämpimiä. Oikeasti kiinalaiset vinssit toimii paremmin kuin nämä "merkkikinukit".
 

orejap

New Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2012
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Miten katsastuskonttori suhtautuu keulalla olevaan vinssiin, onko jotain säädöksiä, vuosimalleja tms?

Puhelimessa sanoivat että omia kiinnikkeitä ei kannata alkaa hitsailla, ettei mene muutoskatsastukseen. Kuulemma Pajeron omia kiinnityskohtia pitää käyttää, millaisilla pulteilla tai millä keinoin vinssejä olette kiinnittäneet?
 

JJ90

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2011
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Kempin pulteilla, sopii joka paikkaan. Ei ihan joka asiasta kannata konsultoida konttoria, menee hankalaksi pienen ihmisen elämä.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

editoitu uudet linkit kuviin.
 

khn1

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Mulla on peti hitsattu runkopalkkien väliin. Leimalla kun kysyin että pitääkö katsastaa, niin oli kuulemma niin pieni muutos ettei tarvi.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Mulle sanoi vaan että "eipä nuista ole annettu mitään virallista ohjetta niin tyhjäähän niitä muutoskatsastaa" Muutamalle kaverille ovat otteeseen merkinneet ilman muutoskatsastusta vinssin,osalla pitänyt muutos katsastaa ja osalle vaan viitanneet kinttaalla koko asialle,eli mahtaapa riippua ihan inssistä/insin vaimosta että mikä pitää katsastaa erikseen ja mikä ei.
 

orejap

New Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2012
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

JJ90 sanoi
Kempin pulteilla, sopii joka paikkaan. Ei ihan joka asiasta kannata konsultoida konttoria, menee hankalaksi pienen ihmisen elämä.

Saako jostain valmista petiä joka sopisi vähillä muutoksilla pajeroihin?
 

Machist

Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Sijainti
Juuka
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Kiinnostaisi ihan itseäkin että miten tuohon 2gen pajeroon saisi vinssin keulalle..
Joskus mettällä tulee se tilanne että kiinni ollaan, niin kaipaisi vinssiä ;D
Eli sähkövinssi menisi tässä tapauksessa.

Onko siellä valmiit kiinnikkeet jossain (jos ei ole ruostuneet pois)?
 

SPTV

New Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2011
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Machist sanoi
Kiinnostaisi ihan itseäkin että miten tuohon 2gen pajeroon saisi vinssin keulalle..
Joskus mettällä tulee se tilanne että kiinni ollaan, niin kaipaisi vinssiä ;D
Eli sähkövinssi menisi tässä tapauksessa.

Onko siellä valmiit kiinnikkeet jossain (jos ei ole ruostuneet pois)?

Katso tuosta JJ90 kuvasta.

Laput hitsattu runkoon ja niihin peti kiinni.
 

jysä

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2009
Sijainti
kuopio
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Mulla on joutilaana Warnin vinssi joka on käsittääkseni tehdas asennettu 2gen pajeroon. saatan jopa luopuakkin siitä jos tarjous on kohdalla :peukku
 

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

olen tässä nyt katellut vinssiä ja kiina vinssin taidan hankkia. mutta sillon kun niitä kiina vinssejä alkoi saada ukko osti keskiseltä kiina vinssin no sitä käytettiin harvoin eikä sitä huollettu tai vaihdettu rasvoja muuten se pelas mutta se vapautus vipu tai ei se mikään vipu ollut vaan semmonen 6mm tappi jossa oli reikä päässä ja siinä semmonen rauta rengas se katkes sinne sisukaluihin ja hidas vinssi kun oli niin napista uloskelaamalla sai vaijerin pihalle mutta romu koppaan se meni.
nyt nuo kiinavinssit näyttää jo paljon järkevämmiltä kun sillon.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Mulla on edessä 8560 kilonen ja takana 5600 kilonen kiinan kela ja oikein hyvin on pelannu sen mitä on tarvinnu...

Että kyllä toi halpa kiinan kelain on hinta/laatu suhteeltaan parempi ku joku "kallis" merkki..
 

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

onko sulla kuvaa kuinka toteutit sen taka vinssin kiinnityksen??
minä ajattelin modata sen vetokoukku raudan semmoseksi että voi pulttaamalla asentaa vinssin.


Jahvetti sanoi
Mulla on edessä 8560 kilonen ja takana 5600 kilonen kiinan kela ja oikein hyvin on pelannu sen mitä on tarvinnu...

Että kyllä toi halpa kiinan kelain on hinta/laatu suhteeltaan parempi ku joku "kallis" merkki..
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: pajeroon sopivaa vinssiä? 89vm pitkä pajero.

Juu... Kyllä siitä kuva saadaa...
 
Ylös Bottom