Pajerosta lava-auto

riihioja

New Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
lappeen Ranta
No kun tuon -86 pajeron ktv-verot on kuukaudessakin suurempi kuin auton arvo, niin jotaki pitäs tehrä. Ja auto seisoo melkein tyhjän panttina pihas, on kuitenki kiva olla joskus olemassa.
Huoltoauto olis kova sana, mutta probleemi on ruoste. Huonosta tarjouspellistä tehty ja tunnetusti Hangossa maahantuoja on tehny oikein aikoinaan pakollisen ruosteensuojauksen ja sitten tarran mukaan Tampereellaki on joku T:reen ruostesuojaus vileä jatkanut. Mutta ruostuu vain. Eli autossa on liikaa ruostuvaa pelliä, jota pitää paikkailla tai peitellä tarroilla.

Mutta mitäs jos vetäsis kopin poikki etupenkkien takaa ja räkäsis siihen sitte kiinni vaikka perän takaovineen. C-palkki tietty mukana. Sitte vaan lavaa rakentamaan rungon päälle palkkitavarasta, vanerilevystä ja laidat laudoista (pitäiskö uhrata oikein painekyllästettyä).

Auton saisi näin rekisteröityä (saisikohan) maastopakettiautoksi? Mitähän katsastajat sanoo projektista, onko kokemuksia?
 
HEP HEP, lues toi juttu ettei tartte heti kättelyssä  :seina

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=11093

Sama juttu mutta patrollista, alku on helppoa juu mutta meillä on auton rakentelun suomibyrokratia näissä hiekkana rattaissa.

Joka tapauksessa, *tähän sellanen kuolaa innosta valuttava hymis*.... anna mennä kunhan tie on selvää ja kansa vaatii kuvia ja epämääräisiä projektiselostuksia....
*tähän sellainen peukut pystyyn-hymis*...

edittiä:
Sellainen hyödyllinen vinkki tohon heti ettet heti heitä kirvastä järveen.

Ota ja soita AKE:en ja sieltä kysy puhelimitse sellaiselta henkilöltä joka noista tietää ja päättää. Kysyt ko. henkilöltä mitä ja miten ja miksi pitää tehdä niinkuin sanotaan ja otat kaiken tiedon itsellesi paperille ylös siitä lähtien että kenelle soitat ja mitä asiasi koskee, päivämäärää ja kellon aikaa myöten.

Sitten teet muutoshakemuksen AKE:en ja osoitat sen sille henkilölle jonka kanssa asiasta juttelit ja viittaat hakemuksessa käytyyn puhelinkeskusteluun sinä-ja-sinä-päivänä-koskien-tätä-ja-tätä-rakenteluasiaa. Ko.heppu on jo kerran asian puhelimessa hyväksynyt niin vaikea se on jälkikäteen mennä puihin siinä asiassa minkä on myöntänyt.
Samaan lupahakemukseen kaikki autoon tulevat muutokset, korista, alustasta, isommista renkasita, jne jne jne.... siis aivan kaikki joka helvetin pulttia ja rikkaa myöten selkeästi ja hyvillä perusteilla niin a'vot.

Tämä siksi että meillä on suomibyrokratia näissä pyhän lehmän muutosasioissa ettei tarvitse  :seina

;)
 
Kiitti L-200 vastauksesta. Tuohan oli pirun nätti rojekti tuo freddien nissani. Yks vika siinon kumminki: pelliä liikaa. Ainaki mun pajeron pellit avolavana ei kestäisi viikkoa kauempaa, jos katto revittäis pois ja pellit jäis taivasalle. Eli laudasta lavanreunat!

No, näyttää kuiteski siltä, tuon freddinki auton hyväksyminen saattaa tuottaa vaikeuksia. Näköjään pitääs olla mallisarjan mukaisesti tehty. Ja lavankin rakenteiden tukea ja jäykistää koria. Rungolle ei sitte paljo anneta mitää arvoa! Pätkäpajerostahan on sen rättikattoversio, mutta ei liene paljon auttaa mun rojekti-ideassa.

Sääteri! Riisseliverua on kannettu vuosikaudet ja nyt, kun orotetahan yhteiskunnalta jotain kärenojennusta, niin tuu mitään. Helpompi on varmaan tyytyä siihen, notta pajero leimatahan huoltoautoksi.

Mutta kattotahan nyt vielä hetken.

On muuten hyviä juttuja tän clubin palstoilla. Ja samaten sen petrisimoliinin. En olekaan muutamaan vuoteen selannut nettiä pajero-asioissa, kun en ole sitä juuri käyttäny ja näin ollen ei oo tarvinuu tehrä remonttia. Oon päriänny hainesin, siltonin ja motorbuch-verlagin ohjeilla sekä niillä ryssien skannaamilla korjaamokäsikirja-pdf:llä.

Ootta varmaan törmänny englantilaisten pajero-kerhoon. http://www.pocuk.com/
Sen foorumeissa on pirusti topikkeja, mutta vähän olematoonta keskustelua. Vähä niinku jos kysyy, notta "mitä ristusta on looras vikaa ku lykkää vitosta silimähän niin ei kuulu ku rohinaa" niin sielä vastatahan: "Ole hyvä ja ota pikimmiten yhteyttä paikkakunnallasi olevaan vaihteistospesialistiin tai lähimpään valtuutettuun Mitsubishi-huoltoon." Elikkä neuvoolla on sama arvo ku auton manuaalilla. Ja liekö englannis sitte joka kyläs 'vaihteistospesialisti'?
 
Takaisin
Ylös Bottom