Paniikissa uuden legun omistaja

K

k3lluk3

Guest
Olen siis aika tuore legun omistaja ja ei oo aikasemmin kokemuksia mitsuista,mutta pikku hiljaa.

Eli ajelin tasaista 80km/h niin yhtäkkiä huomasin et oli syttynyt mittariin se TCL OFF ja sitten se moottorinhäiriövalo,no siinä sitten menin paniikkiin ja ajoin heti
lähimmälle bussipysäkille ja sammutin auton.Menin ulos poltteleen tupakan ja aattelin katsoa mitä se tekee kun laitan auton käymään valot eivät syttyneet mutta kun kiihdytin taas
80km/h niin sytty valot no sitten ajoin kaupan pihaan ja kävin kaupassa n.15min. Kaupasta lähdettyä valot eivät palaneet sen jälkeen kun ajelin kotio ja kokeilin viel ite ottaa napista
pois päältä tlc:een ja sit laitoin päälle niin pelas ihan normaalisti.Mistä voisi johtua et se tollain heitti TLC OFF valon ja moottorinhäiriövalon palaan?

Niin ja auto on 97 vr4 legnum

-Kimmo
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

Perusvastaus on vikakoodien luku esim. Evo Scannilla. Toimiko auton muuten ihan normaalisti, ei mitään nykimistä, ylimääräisiä ääniä tms?

Itsellä nimittäin aikanaan oli sellainen ilmiö, että kaasuläppäkotelossa oleva tyhjäkynnin säätöruuvi oli lentänyt mäkeen ja se pisti koko auton aivan polvilleen, kaikk valot vilkkui, laatikko ei vaihtanut pienemmälle ollenkaan jne. Ruuvi oli ilmeisesti alunpitäen löysällä ja hetken ajon jälkeen lensi sitten kokonaan pois. Tuo on ainakin helppo tarkistaa.
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

Auto toimii muuten ihan normaalisti ei oo nykimisiä taikka ylimääräisiä ääniä.Täytyy huomenna tarkastaa toi säätöruuvi.Ai niin semmosseen olen huomannut et jos on ilmastointi päällä
ja käy tyhjäkäyntiä niin naksuttelee vähän väliä ja pyöräyttää flektiä muutaman sekunnin niin siinä vähän kierrokset heilahtaa,en tiedä sitten onko normaalia vaiko epänormaalia tollainen käytös.

Evo scan? Eli mistä saa ja miten toimii? Anteeksi tietämättömyyteni,hakua vois tietysti käyttää mut on aika hepreaa vielä noi kaikki lyhenteet ja teidän mitsulaisten slangikieli ;D
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

AYC järjestemässä on luultavasti vikaa/häiriötä.
Myöskin vialliset abs sensorit aiheuttaa tuota TCL:n valon palamista.

Evoscan on tietokoneohjelma jolla voit katsoa autosta auton tietokoneen antamat vikakoodit ja testata kaikkia muita juttuja. Tarvitset kannettavan tietokoneen, tuon ohjelma sekä piuhan joka sopii autoosi.
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

eikös ilmastoinnin kuulukki napsutella....ainaki volvoissa tekee sillee...
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

Tietenkin myös merkkihuollossa voit luetuttaa vikakoodit. Tuo flektin pyörähtely on normaalia ja siitä ei kannata olla huolissaan.
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

jooonas sanoi
eikös ilmastoinnin kuulukki napsutella....ainaki volvoissa tekee sillee...

:eek:fftopic Kyllä mun mielestä kuuluu napsua..Liitty kai jotenkin koskeuden poistoon tai jotain
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

jooonas sanoi
eikös ilmastoinnin kuulukki napsutella....ainaki volvoissa tekee sillee...
mulla naksahtaa ja kierrokset nouse 200-300 kierrosta
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

Harri K sanoi
Myöskin vialliset abs sensorit aiheuttaa tuota TCL:n valon palamista.

Mulle tuli kans heti mieleen toi Abs. Joo tuo napsuminen on aivan normaalia. Mutta joo tuskinpa mitään isompia ongelmia on. Sain muuten hyvän vinkin tuolta Hemppikseltä että kannattais ajella vikat pari minuuttia silleen että kompura on pois päältä eli off, silleen että puhaltaa kuitenkin, vähentää bakteerikantojen kehittymistä.
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

:eek:fftopic

mystinengalant sanoi
Mulle tuli kans heti mieleen toi Abs. Joo tuo napsuminen on aivan normaalia. Mutta joo tuskinpa mitään isompia ongelmia on. Sain muuten hyvän vinkin tuolta Hemppikseltä että kannattais ajella vikat pari minuuttia silleen että kompura on pois päältä eli off, silleen että puhaltaa kuitenkin, vähentää bakteerikantojen kehittymistä.

Viittaus: http://www.iltasanomat.fi/autot/1704012

"Huoltamaton ilmastointi voi olla terveysriski

Auton ilmastoinnin huolto maksaa alkaen 80 euroa, 99 euroa on hyvin vakiintunut hinta.Perushuoltoon kuuluu yleensä järjestelmän tarkistus, kylmäaineiden ja öljyn lisäys.

Lisämaksusta on myös mahdollista ottaa ilmastointilaitteen höyrystimen ja raitisilmakanavien desinfiointi sekä raitisilmasuodattimen vaihto. Korjaamot veloittavat huollon yhteydessä tehtävästä desinfioinnista yleensä tarvikkeiden hinnan eli muutaman kymmenen euroa.

- Omaan autoni ilmanvaihtokanavien desinfioinnin teen joka vuosi. Ja eron huomaa. Tunkkaisuus ilmasta poistuu, asentaja Juha Trogen toteaa.

Jos ilmastointilaitetta ei desinfioi, siitä voi tulla aikamoinen mikrobipesä.

- Höyrystimessä on koko ajan kosteutta eikä se välttämättä edes pakkasella kylmene niin paljoa, että pöpöt kuolisivat. Autojen ilmastointilaitteissa ei sitä paitsi ole enää mitään suodattimia höyrystimen jälkeen - kaikki ilma matkustamoon tulee suoraan höyrystimeltä. Eli likainen höyrystin levittää auton sisäilmaan varmasti paljon pöpöjä, tuoteryhmäpäällikkö Pekka Alanko Örum Oy Ab:stä kertoo."



Eli pari minuuttia ennenku sammuttaa auton, ilmastointi pois ja sitte puhallin puhaltamaan kennosta kosteus pois :peukku

:eek:fftopic
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

Hemppis sanoi
Eli pari minuuttia ennenku sammuttaa auton, ilmastointi pois ja sitte puhallin puhaltamaan kennosta kosteus pois :peukku

:eek:fftopic

Mulla oli laivamatkan jäljiltä pintahometta takapenkissä. Hain siihen lääkkeeksi apteekista Virkon S "desinfioimisainetta" jolla suihkuttelin auton kaikki penkit ja sisäpinnat. Tuolla aineella kävisi ihan yhtä hyvin läpi myös tuulettimen kanavat ja ilmastoinnin kennon. Kanavat saisi letkulla desinfioitua jos saisi sinne letkun päähän jonkun suuttimen joka sumuttaisi ympäriinsä. Itsekkin voisi tehdä esim tulppaamalla letkun pään ja tekemällä letkun ympäri muutaman pienen reiän.

5 kappaletta 50g annospussia maksoi 13,80€. Kalliista aineesta ei ole siis kyse kun yhdestä annospussista saa litran käyttökelpoista liuosta. Mulla ei menny koko auton käsittelyyn kuin noin litran verran.
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

Onpas tänne kerkennyt tuleen paljon juttua. Eli joo ilmastointi on ihan kunnossa siis mutta pitäisi huoltaa ennen talvea, mulla meinaan pikkasen meinaa tuoksahtaa semmoinen tunkkanen haju aina välillä.
Tänään ei oo kyllä ilmennyt kyseistä vikaa enään,en tiedä sitten mistä johtu mutta näillä nyt mennään. Tarvitsee joku päivä käydä
luetuttaan vikakoodit jossain liikkeessä ennen kun hommaa ton evo scannin itselle.
 
Vs: Paniikissa uuden legun omistaja

Ale sanoi
5 kappaletta 50g annospussia maksoi 13,80€. Kalliista aineesta ei ole siis kyse kun yhdestä annospussista saa litran käyttökelpoista liuosta. Mulla ei menny koko auton käsittelyyn kuin noin litran verran.

meillä on täällä vain 500g ja sen hinta 25e
ja 2,5kg 58,40e
;)
 
Takaisin
Ylös Bottom