"Pelastusrengas" Pajeroon ?

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Ajattelin laatia Survival-kit:n, jolla pärjäis tienpäällä pikkuvikojen kanssa, eli mitä kaikkea rahtaisi takakontissa  ::)

Työkalut
- kahdet kiintolenkkiavaimet (8mm,10mm,12mm,13mm,14mm,17mm ja 19mm)
- Siirtoleukapihdit (aka. jeesuksen leuat, pokstongit vesipumppupihdit)
- Ruuvimeisseleitä (tasa- ja ristipäisiä, erikokoisia)
- Sivuleikkurit (aka. linjapihdit)
- Kärkipihdit
- Koetinkynä / halpa yleismittari
- Pullotunkki ja vanerilevy 25cmx25cm sen alle
- Ristikkoavain
-1/2 " t-vääntövarsi , jatko ja hylsyt (edellämainittujen kokojen mukaan)

Tarvikkeet

- Kunnollinen lisävalaisin ( työvalo ) sekä pieni maglite
- Varapolttimoita ( H4 ja H3, sekä takavalot )
- Sulakesarja
- 10ltr Dieseliä
- Polttoainesuodatin
- Apukäynnistyskaapelit
- Hinausköysi
- Autolapio
- Työhanskoja
- Haalarit / talvella turkishaalarit
- Moottoriöljyä 4ltr
- Tuulilasin pesunestettä 3ltr
- Jäähdytysnestettä 3ltr
- Johtoa ja abikoita
- Teippejä (sähkö ja ilmastointi )
- Nippusiteitä (erikokoisia )
- P-A letkua ja klemmareita

Listaa saa jatkaa !

Teipit, klemmarit, polttoaineletku ja nippusiteet unohtui, mutta noilla siirtoleukapihdeillä ajattelin mahdolliset abikot puristella. Noihan saa aika kätevästi vielä mahtumaan esim. muuttolaatikkoon (helppo siirtää)
 
kyllä mulla nyt Pajeroon on sen verran luottoa, että olen pudottanut tavaran määrää aika reilusti Voortiin verrattuna, silloin oli jotakuinkin tuo JJ:n lista kyydissä.

No, anyways, laittaisin listaan vielä:

polttoaineletkua
ilmastointiteippiä, sähköteippiä
lajitelma klemmareita
nippusiteitä (isoja sekä pieniä)
PITKÄ vääntövarsi ja hylsyjä
abikopihdit
 
Jaa... äijät on Paris-Dakariin lähössä vai? ;D;D
No eipä silti, ompa tuota tainnu omaanki konttiin joku sata kg tavaraa/työkaluja kertyä. Tänäänki oli 200L polttoaine lönttä, 2lekaa, rautakanki, työkaluja kolme pakillista, siinä oli pätkän kontti melekosen täysi.
 
no jos mulla on ne työkalut mukana jotka mulla Voortissa oli aina, niin Pajeron saa niillä kyllä melko pieniin osiin, eli siinä mielessä P-D vertaus on kyllä aika hyvä... :D

Nuo lisäykset olivat siis vain sellaisia joita laittaisin mihin tahansa auto-työkalu satsiin mukaan....
 
Samanlaista pelastajaa suunnittelen myös SWn välipohjan (ent. takajalkatila) kannen alle. Tällä hetkellä kaikki mitä sillä on, on toisiaan tukien suurin piirtein paikallansa. Pitäis tehdä oikein osakohtaiset paikat..
 
Ensin ajattelin, että turhan tuhtien työkalujen kanssa äijät liikkuu, mutta nyt kun tutkin omaa työkalukokoelmaa, joka pajeron mukana kulkee, niin huomasin, että hyvin pitkälle samat roippeet mullakin sieltä löytyi. :-[ ;)

Itseltä löytyy lisäksi vielä seuraavaa:

- hydrauli tunkki
- lumilapio
- akkulaturi
- teräsharja
- suodatinavain
- vaahtosammutin
- liinoja
- köyttä
- ilmakompressori
- saha
- kirves

Nuo edellä mainitut siis ovat minulla aina autossa. Lisäksi maastoreissuilla on aina mukana Hi-Lift. Muuten en tuota Hi-Liftiä autossa säilytä, koska luulen, että joku autoja tunteva pitkäkyntinen saattaisi senkin napata mukaansa, jos autoon murtautuu. Kohtuu arvokas vekotin kuitenkin. :p
 
niin siis noi kaikkihan on ns. vakio varusteita jotka on niinku löydyttävä varsinkin kun liikkuu paljon ja kun se ei varsinaisesti auton tiloja ja kulkua haittaa....
näitä ei ollu viä listassa...

- akku "mutterimopo"
- akkupora
 
Sitten vielä kun joku kehittäisi kuljetettavan tukevan (vaikka vetokoukkuun?) ruuvipenkin, niin pystyy tien sivus väsäämään vaikka mitä... 8) ;D
 
eki: mä oon nähny putkimiehen pakussa sellaisen vetokoukku ruuvipenkin ja olen kyllä miettinyt sellaista.. se olisi ratavarikolla huoltohommissa ihan kätevä....
 
Pyöränkuljetustelineen kiinnitys systeemiä vain kopioimaan ! Siihen voisi laittaa sellaisen "revolveripään" eli 180° kun kiepsauttaa niin tulis putkimiehen puristin käyttöön ( pakoputki / vetoakseli yms. muiden pyöreiden akseleiden kiinnitystä ajatellen.
 
Takaisin
Ylös Bottom