Perän shimmaus?

944s

New Member
Liittynyt
16 Huhtikuu 2013
Tarttis jelppiä, tuli laakerivaihtoa, pitäs keksiä mihin välykseen tai tiukkuuteen takaperän pinionin eli sen pikkurattaan laakerit kirrataan? Jossakin oli että pyörimisvastusta(preload?) pitää olla jonkunverran kun vetää sen kardaanin laipan mutterin momenttiin (186nm)? Ei oikeen mistään löytyny mitsun ohjearvoja. :seina
 
Vs: Perän shimmaus?

Ei kyllä pistänyt silmään vaikka useamman kerran selasin läpi. Pelkästään tuo kardaanin laipan mutterin momentti..
 
Vs: Perän shimmaus?

Haen sitä kartio laakereiden välystä, kun ne kirrataan toisiaan vasten ja shimmeillä pelataan se välys oikeaksi. Jossain autoissa ollut että kardaanin laippaan 800g roikkumaan ja pitäis sillä pyörähtää ja jossain sanottu 3nm pyörintävastus siitä kardaanin laipan mutterista, vaan ei mitsun perän ohjearvoja kerrota.
 
Vs: Perän shimmaus?

Us mallin "normi"perästä löyty tiukkuudet, eiköhän ne kelpaa tähän ayc peräänkin..
 
Vs:

Eiköhän niillä eteenpäin pääse. Katoppa kans vitosen, kutosen tai seiskan manuaalit kans. Niissä saattaa olla tietoja kans mitä ei löydy uudempien ohjeiste.
 
Vs: Perän shimmaus?

Minkälaisilla oireilla päädyit laakeroitu hommiin?jurinaa vai?mistä hommasit laakerit,kaikki? Tuliko minkä hintainen kokonaisuus? Onko mitään erityistä huomioitavaa jos tässä joutuu vastaavan homman eteen?
 
Vs: Perän shimmaus?

Joo alako vähän meteliä pitämään.. Nätti paketti tuo pinioni laakeripesineen napata irti kuhan auton ilmaan saa. Kardaani irti ja olikohan 10 pulttia niin on paketti kädessä. 42e tais maksaa varaosa liikkeestä molemmat laakerit ja stefa vajaan kympin ja shimmi prikkoja muutaman euron. Tuo laakereitten esijännitys oli ainut pähkäilyn kohde kun oli niin ristiriitaista tietoa mitsunkin oppaissa ja melko tiukallehan se sitten piti vetää.
 
Takaisin
Ylös Bottom