Phev bensamoottorin käynnistysääni

VvG

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Moi,

Ostin juuri vm. 14 Phevin ja auto tuntuu mukavalta sekä todella hiljaiselta ajaa. Ainoastaan toi bensamoottori kylmä käynnistyminen tuntuu todella karkealta. Kylmänä tuntuu jotenkin rallattavalta. Muutenkin moottorin muovit pitävät ääntä, kun lataustila on päällä. Ei siis mitenkään pehmeää käyntiä.

Onko muilla samaa ääntelyä, eli onko ihan normaalia? Onko moottoritilassa jonkin mikä voisi resonoida? Lähinnä kauhulla mietin, kun olen omistanut ei niin laadukkaan TSI-tuotteen ja siinä homma oli melkoinen.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Kyllähän se aikamoinen "traktori" on. Osaltaan varmaan tulee siitäkin kun tuohan ei ihan rehellistä tyhjäkäyntiä käy koskaan, aina on vähän kuormaa kun akkua ladataan..

En tiedä varmaksi, mutta käyntiäänestä olen päätellyt että tuossa on varmaan venttiilit kovilla nostajilla? Omanlaisen rallatuksen pitää nekin, kun kylmänä välys on vähän reilumpi.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Yhtee pehviin meni vaihteiston laakerit uusintaa, piti ääntä vaan lataustilassa, ei ollu kalliit laakerit mut johtuu iso homma oli
 

peteace

New Member
Liittynyt
20 Lokakuu 2019
Sijainti
L-U
Ostin myös juuri vm.14 PHEVin (117 tkm) vaimolle kauppakassiksi ja täytyyhän sillä alkuun itsekin kurvailla laadunvarmistukseksi.
Mielestäni moottorin ääni lataustilassa tai moottoritiellä ei erotu erityisen selvästi muusta melusta. Eilen pidemmän lenkin lopussa kun ajoakku oli jo tyhjä, ihmettelin kaupunkinopeudessa kuuluvaa ääntä, joka taisi olla ihan normaali moottorin käyntiääni, joka vain muuttui selvemmin kierrosten mukaan kun taisi olla rinnakkaismoodissa?
Tänään taas oli melko äänetön, kun moottori kävi vain muutaman kerran ja ilmeisesti vain lataustilassa.

Rengasmelu tuossa on kyllä kovempi kuin vm.18 Subaru Outbackissa ja ainakin noilla jo melko kuluneilla 18" renkailla Mitsu haluaa vaeltaa urissa ja teiden kallistuksissa.
 

VvG

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Kyllähän se aikamoinen "traktori" on. Osaltaan varmaan tulee siitäkin kun tuohan ei ihan rehellistä tyhjäkäyntiä käy koskaan, aina on vähän kuormaa kun akkua ladataan..

En tiedä varmaksi, mutta käyntiäänestä olen päätellyt että tuossa on varmaan venttiilit kovilla nostajilla? Omanlaisen rallatuksen pitää nekin, kun kylmänä välys on vähän reilumpi.

Lämpötilaan liittyy jotenkin tuo ääni. Ajattelin aluksi, että jakoketjun rallattaa ennen kuin öljypaine nousee. Todennäköisesti juuri venttiilit, koska muutaman sekunnin kestää, että öljy alkaa voitelee kokonaisuutta. Ääni tasoittuu paljon, kun antaa hetken latailla. Pidemmän ajon jälkeen ei niin paljoa kiinnitä huomiota, mutta "traktori" on kyllä osuva kuvaus.
Uudemman mallin moottoripäivitys 2.0 -> 2.4 on varmaan perua osittain myös tästä. Luulisi isommassa käynnin olevan pehmeämpi.
 

Roady

New Member
Liittynyt
2 Toukokuu 2023
Ostin joku aika sitten 2014 Outlander PHEV:n. Itse huomasin jo pian, että auton käynnistys kylmänä ajoakun ollessa tyhjä nostaa kierroksia todella ylös. Ilmeisesti kun yhtäaikaisesti moottori sekä käy että lataa ajoakkuun pientä pohjaa? Vai onkohan tässä joku rikki?
 
Ylös Bottom