PHEV ja ruostesuojaus?

PeteV

Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2019
Minkäslainen ruostesuojaus/ruosteenkestävyys PHEVvissä on tehtaan jäljiltä ja kannattaako teetättää lisäsuojaus jossain pajalla?
Poikkeaako jotenkin tavan auton suojauksesta (=paja kuin paja voi tehdä)?

Vaikuttaako tehdastakuisiin jollain tapaa?

Jos joku teettänyt pajalla niin paljonko tulee hintaa?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Taka-apurungot on ollu alttiita ruosteelle aiemmissa korimalleissa mutta en ole kuullut että PHEVeissä olisi ollut ongelmia.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
suomessa ois kyllä hyvä ruostesuojauttaa auto säännöllisesti, t.edesmennyt isäukko joka oli erittäin pätevä ruostesuojaaja/mekaanikko
 

Haza

Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2015
Sijainti
Merimasku
Ei paljon näytä olevan suojausta ja ainakin tuo vaimon jo hetken Suomessa ollut -14 mallinen alkaneen ruostua, muualtakin kuin apurungosta. Suunnitelmissa olisi tehdä asialle jotain kesällä kun sitä olisi kuitenkin monta vuotta tarkoitus pitää.
 

Liitetiedostot

  • DSC_0068.JPG
    DSC_0068.JPG
    137.1 KB · Lukukerrat 339
  • DSC_0064.JPG
    DSC_0064.JPG
    91.1 KB · Lukukerrat 335

Korpsu

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2019
Itse tuli suojattua auto juurikin sen takia, että autoa tarkoitus pitää useampi vuosi ja näissä olosuhteissa paikat alkaa kyllä ruostumaan. Syksyllä teetätin MY16 suojausken, vielä ei ollut alkanut ruostumaan, mutta tämäkin kannattaa tehdä ennakkoon sillä jos ruostuminen alkaa niin sitten vähemmän hyötyä siitä suojauksesta on.

Suojaustasoja oli useita, ja itse valitsin kattavimman. Hinta taisi olla noin 1200€ Jyväskylän Autohaarniska

Jos autoa pitää uudesta noin 1-4v niin ruostesuojaukselle ei ole tarvetta ja siihen laitettu raha ei näy juurikaan jälleenmyyntiarvossa. Mikäli autoa pitää pidempään niin sitten on suojaus suositeltavaa.
 

Korpsu

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2019
En kyllä huomannut merkittävää hiljenemistä. Eikös tuohon MY16 oltu jo paranneltu äänieristyksiä? Lisäksi oli kitkat jo valmiiksi tuolloin alla eli pehmeetä menoa. Tiedä sitten jos kesäkumeilla huomaisi vielä eron, mutta hiljaista ainakin omaan korvaan on ollut jo ennen suojausta.

Tokihan suojausliike muistaa erikseen oikein mainita että suojaus lisää myös äänieristystä. Ja kyllähän sinne massaa tulee alustaan ja koteloihin. Varmasti herkämpikorvaisempi eron huomaisi. Itse en osannut juurikaan asiaan kiinnittää huomiota.
 

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Minä suojautin MY16 mallisen PHEVn, sekä ainakin maksoin pyöräkoteloihin asennettavista lisä äänieristyksistä. Joko tämä temppu onnistui, tai sitten iänmyötä tapahtunut kuulonalentuma auttaa mutta auto on mielestäni hiljaisempi jopa nastarenkailla ajettaessa ...
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Eihän ne vaan sinne ajoakun pohjaan mitään ruiskuta, siellä kun on jossain etupäässä kondenssiveden reikä. Voi vaikka tehdä hallaa jos vesi lilluu siellä sisällä.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Eihän ne vaan sinne ajoakun pohjaan mitään ruiskuta, siellä kun on jossain etupäässä kondenssiveden reikä. Voi vaikka tehdä hallaa jos vesi lilluu siellä sisällä.

No nämä on kyllä taas sellaisia asioita, että ei takuulla osaa perusseppo massauksen yhteydessä kiinnittää huomiota ellei ole joku neuvomassa.
 

Korpsu

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2019
Eihän ne vaan sinne ajoakun pohjaan mitään ruiskuta, siellä kun on jossain etupäässä kondenssiveden reikä. Voi vaikka tehdä hallaa jos vesi lilluu siellä sisällä.

Vai semmoinenkin siellä sitten. Ei ollut itsellä asiasta tietoa enkä tiedä oliko suojausliikkeelläkään... Onko tarkempaa tietoa tuon reiän sijainnista jotta sen voisi tarvittaessa katsoa ja ronkkia auki...
 

PeteV

Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2019
Eikös suojausliikkeillä pitäisi olla mallikohtainen kartta minne aineet ruiskitaan.. ainakin siis myyntipuheissa :unsure:
 

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Ohessa ruostesuojausken jälkeen vedenpoistoreikä hienosti massattu umpeen !
 

Liitetiedostot

  • Phev.jpg
    Phev.jpg
    149 KB · Lukukerrat 303

PeteV

Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2019
Epäilemättä ja hyvämaineinen paja on kyseessä. Hirvittää kyllä muovien irroitus enemmän, itseä hirvitti kun takaluukusta piti muoveja irrotella dashcamin lakun vetelyä varten ettei kuulu se muovinen 'riks' :eek: Oli toki asianmukaiset työkalut klipsien irroittelua varten.
 

Korpsu

New Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2019
Ymmärsinköhän tuon tulpan ja kondenssivedenpoiston oikein. Eli vesi ei tule tuolta tulpasta vaan tulpan ympärillä olevalta kehältä? Tulppa on sitten vain jotain tarkastusta varten?

Voisiko tuon tulpan itse irroittaa ja katsoa valuuko sisältä vettä? - Jos valuu niin sittenhän reiät ovat tukossa.
 
Ylös Bottom